Dejte www.google.com, kliknete na zalozku "images" ci "Obrazky" do textboxu zadejte Helmut Newton a kliknete na "Search" button.
tiež by som prijal, keby autor článku ak už nie fotku tak dal aspoň link na site, kde možno jeho fotky vidieť...Osobne sa nedmnievam, že autor v článku Newtonovi podsúva oslavu nacizmu...Blažekov článok skôr približuje a vysvetľuje a nakoniec uvádza: viděno v zrcadle prohnutém do hyperboly. Vytváří kontrast a protikladem sarkasticky shazuje patos. Je to spíš výpoveď, snad vyrovnání, s minulostí vlastní země, než prostý akt či módní fotografie.
Mna osobne článok pána Blažeka zaujal...a rád som si ho prečítal...
Newton je urcite docela dobry fotograf, ale to co jej udelalo slavnym, je mistrovstvi s jakym dokaze pretavovat symboly a klise ke svym ucelum. Jeho fotografie maji schopnost urcity pocit podat v naprosto koncentrovane podobe. Podobne "emocionalni bomby" vedou u kazdeho divaka k jeho jedinecnym, soukromym asociacim, ktere nekdy reaguji vice na tu, jindy na onu slozku obrazku. To je duvodem jak casto nekritickeho obdivu vuci Newtonovu dilu, tak i jeho misty az fanatickeho zatracovani. S podobnymi jevy se ale setka drive ci pozdeji kazdy, kdo obrazky s mixem vice vyznamu zacne delat. Nevim, jak by vyznel tvuj clanek, kdyby H.N. nebyl nemec... Kazdopadne bych mu ale nepodsouval nejake oslavovani nacismu, pokud jsem tvuj clanek pochopil spravne. Vzhledem k tomu, ze jako Zid musel pred nacismem emigrovat do USA, by to asi bylo dost daleko od pravdy. Ze jej ale estetika nacistickych projevu ovlivnila je asi stejne neoddiskutovatelne, jako ze nekolik generaci v cechach bylo ovlivneno estetikou komunisticky kontrolovanych tiskovin... Co z techto latentnich obrazu nakonec kazdy necha prosaknout do sveho videni, a jaka bude vysledna vypoved jeho dila, je uz o necem jinem... A jak jeho dilo divak pochopi samozrejme taktez (viz vyse... :-)
celkem by bodlo ukazat tu fotku
Hlasim se k taboru, ktery nema dobre zkusenosti se zmensovanim ve vice krocich ( i kdyz jsem v te dobe neznal pravidlo mocniny 2, ktere z ni rozumne). Vetsi problem mam s lokalnima uprava, kterym se radeji vyhybam, protoze jsou na vysledne fotografii videt.
No s tím praním je to údajně tak, že stačí vodu ve vývojnici vyměnit cca 4x. První várku otočíme 10x , druhou 20x, 3. 30x , 4 . 40x , pak zalejeme destilkou s kapkou smáčedla. Je to podle jakési renomované studie, prý ve čtvrté dávce vody už je podíl chemikálií prakticky nulový. Já to míchám cca v šesti dávkách vody, pro jistotu, a je to v pohodě.
Ivan: neopsal :o) Ten casopis neznam :o)
S Jobo hadici peru podle nalady 5-8 minut. Bez hadice15-20 minut v tekouci vode kolem 20 stupnu.
Pavle dik ze si to sem prepsal...videl jsem ze si v Nivnici delas pilne poznamky :) a po case mi bylo lito ze jsem si par veci taky nezapsal :) Takze diky a dekuji taktez Anne a vizazistce za dobre poznamky :)
dobrej clanek, pekna je ta korunovka, libi se mi
no fakt a ako dlho to prat bez hadice?
no gimp je uplne super. odkedy som si nan zvykol tak kaslem na cely komercny photoshop. a pod linuxom 1.3.20 je zas ovela dalej ako 1.2.x !!
David: Mluvím o konečné úpravě, samozřejmě. Třeba když chceš odeslat fotku na PP . :o)
Díky za dobrý článek, jsem zase o kousek moudřejší :-)
já ukládám na 100% kvalitu a pak Jpeg Optimizer, viz článek o kousek níže... Tam má člověk kompresi uplně plně pod kontrolou... někdy až moc "c)
Dík za článek. Nebyl by špatný i popis převodu barvy do čb. :-)
Snasin: je uprava a uprava... taky to muzu lahudkove delat v ACDSee... ale udela ti ZME lokolni doostrovani pomoci stetce s jemnymi okraji? Treba... :)
Doporučuji Zoner Media Explorer, který zvládne vše v jednom okénku, včetně toho, že změní rozměry, výsledné zaostřování, kompresi, udělá volitelný rámeček a nakonec, před potvrzením úprav zobrazí rozměry i výslednou velikost v KB.
Takže úprava fotky se vším všudy trvá zhruba 3 minuty.
Sice dělám dost v Photoshopu, ale na tohle je ZME daleko lepší.
Hned v uvodu upozornju na to ze jsem amater a ze se focenim zabyvam asi mesic a zaregistrovany jsem asi tyden.
To co chci rici je to, ze kazdy clovek at uz zacatecnik nebo profesional je jenom clovek a jakozto kazdy clovek ma svuj subjektivni nazor. Sto lidi, sto nazoru. A ted si vemte, ze vy se tady bavite o tom, jak by clovek mel mit v sobe zabudovanou autocenzuru, jako kdyby to byl kus neceho co se da koupit v obchode :o)
Ku prikladu ja jsem dneska v noci pln nadseni povesil muj druhy obrazek sem na web a myslil jsem si jak neni dokonaly. No taky ze podle vetsiny neni. :o) Ja osobne jsem prichazel sem do teto spolecnosti s tim, ze odkoukam neco od profiku a ze tito mi i v ledascem poradi. Ne odsoudi.
Je samozrejme, ze posilat sem obrazky maminek a tatinku neni to prave, ale treba takova moje skeble mi prisla jako docela zajmavy namet na obrazek. Az budu profik, tak budu vedet, ze skeble je skeble a ze je treba ji nejak zajimave upravit ci jak mi nekdo poradil zkomonovat.
Mejte s nama amaterama trpelivost, ta by mela prinest ty ruze. I kdyz tady na ty kyticky moc nejste :o)
Diky za super clanek, my zacatecnici jsme vdecni za kazdou pomoc, i kdyz profesionalum to muze prijit banalni. Zmensovani mi slo, ale za boa jsem nemohl prijit na to, jak udelat ten ramecek. Kdyz ma fotka ramecek, tak pak vypada tak profesionalne :o)) Jen houst!
detaily:
- "flatnuti" je slouceni vrstev (myslim :)
Kroky zmenšování by měli být... ...s tvrdym y
- jinak ctrl-alt-shift-f je jedna z mejch nejpouzivanejsich zkratek :) pokud si s tim budeme hrat vic, da se pouzit nasledujici trik: priostrime vrstvu (klidne muzeme i preostrit), nastavime stetec historie na tu pristrenou vrstvu a vratime se o krok zpet v historii (pred ostrenim) - a potom stetcem historie aplikujeme ostrost jenom tam, kam chceme - a to jeste treba plynule... (napr. 30%, mekky stetec, parkrat prejet). Docela se to hodi na portrety, kde se takhle mohou pred ulozenim vypichnout oci nebo rty, aniz by clovek musel pouzivat nejake masky atp. a nepriostri se rozmazane pozadi, ktere chceme nechat mekke. Podobny postup se da pouzit treba i u beleni oci a zubu (selekce prostoru kolem, levels/krivky/saturace, nastavit stetec historie, vratit se pred selekci, domalovat tam kde je potreba:)... ale to byla odbocka :)
k tomu vyblednuti barev - bud ctrl-b a pridat trochu zlute (na te je to videt nejvic) nebo prejit do LABu, pak to neni tak hrozne a da se s tim vic hrat... rovnez se da v LABu ostrit pouze v L kanalu, coz nevede k tolika artefaktum kolem barev, v barevnych kanalech a & b se da i dost dobre odstranovat digitalni sum... doufam, ze snad nekdy najdu cas navic a hodim sem nejaky clanek na toto tema... :) ale nic neslibuju ;-///
david: z principu veci vede zmenseni obrazku k snizeni pocitu ostrosti, ktera by se mela nejak kompenzovat, aby z toho mel clovek porad ten samy dojem... pomaha lehce doostrit v SW, napr. pomoci USM - stejne je to vsechno jenom bouda na lidsky smysly - tak at je to co nejdokonalejsi bouda :-)))
Já nevím, ale při zmenšování mi přijde lepší funkce Sharpen, než Unsharp Mask - alespoň co se týče GIMPu - navíc ten postup, který GIMP zobrazuje při UM - rozostřuji, spojuji, zaostřuji mi hodně připomíná maskování neostrých snímků...
zkratka a jednoduse, tiff je bezstratovy format...
Dobre - kdyz to vsechno sesumiruju,tak nejlepsi bude ukladat do RAW,..kdyz to muj fotak neumoznuje,ale umoznuje Tiff,budu ukladat do tiff..jen bych chtel,aby mi jeste jednou nekdo vysvetlil,proc je tiff lepsi...tomu memu prckovi to chvilku trva,nez to prekope do tiff a navic ma kazdej snimek velikost 24mb..na kartu 128 se jich po jednoduchem vypoctu tedy moc nevejde - jeste ze mam fotobanku...dekuji za vysvetleni - graficke formaty jsou mi tak nejak sumafuk..:))
Dobre - kdyz to vsechno sesumiruju,tak nejlepsi bude ukladat do RAW,..kdyz to muj fotak neumoznuje,ale umoznuje Tiff,budu ukladat do tiff..jen bych chtel,aby mi jeste jednou nekdo vysvetlil,proc je tiff lepsi...tomu memu prckovi to chvilku trva,nez to prekope do tiff a navic ma kazdej snimek velikost 24mb..na kartu 128 se jich po jednoduchem vypoctu tedy moc nevejde - jeste ze mam fotobanku...dekuji za vysvetleni - graficke formaty jsou mi tak nejak sumafuk..:))
OPRAVA: Ak by to malo byť aspoň ako tak objektívne, nesmel by kritik vedieť kto to fotil a ani ako to hodnotili ostatní. A 5-bodová škála je žalostná, lepšie je 100 s 5 bodovym rozostupom.
Poznám oveľa lepšie experimenty z hodnotenia zvučných mien (firiem) kontra menej ligotavým v audio oblasti pri posúdení kvality zvuku audio prístrojov. Lepšie povedané absolvoval som ich stovky. A výsledok? 1/ čím neschopnejší kritik, tým viac sa bráni vyjadriť sa k niečomu čo nepozná. 2/ vypovedajúca hodnota neanonymného hodnotenia sa limitne blíži k nule (davová psychóza atp.) 3/ v anonymnom teste (kritike) si každý poriadne rozmyslí čo napíše a ako ohodnotí, čo vyzdvihne a čo skritizuje. Je to oveľa,oveľa tažšie. Podľa jeho vyjadrenia rýchlo zistíte či tomu rozumie alebo nie (preto ten zúrivý odpor). Anonymná znamená nielen že nevie koho chváli či haní, ale NEVIE ANI ČO NA TO NAPÍŠU OSTATNÍ. Platí to do bodky aj pre hodnotenie fotiek. Aj také testy som absolvoval, ibaže sme nehodnotili autorov, ale prístroje.
Ak by to malo byť aspoň ako tak objektívne, nesmel by kritik vedieť kto fotil a ani ako sa hodnotia iný. A 5-bodová škála je žalostná, lepšie je 100 s 5 bodovym rozostupom.
nechtel bych byt stoural, ale doostrovat pomoci Sharpen, nebo Sharpen More mi prijde fakt ujete. Ja pouzivam Unsharp Mask... Pokud jste to uz probirali v diskuzi, tka se omlouvam, nechce s emi cela cist... Jinak byl clanek prinosny, dik...