sem se pobavil i zamyslel už si dělám seznam zkratek:RH,AH,PH,NH,HO,KOP...............
Našla jsem tu téměř všechny své identity 8))))
jako husta analyza. a smecka vyje...
našel jsem se, výborně napsané ...
"V naprosté většině však jde o projevy lidí sprostých, bezcharakterních či přímo duševně chorých.
Častou variantou otráveného šípu je tzv. vendeta, která je přímou mstou za nepříznivou kritiku fotek vlastních. Může mít formu akutní, jednorázovou, ale často nabývá forem chronických, někdy snad i doživotních."
Dobry, chci to zkusit, pak dam vedet jak to dopadlo.
Mno ja nejdrivn foto orezu, pak udelam ramecek a pak az zmensuju....je na tom neco spatnyho???
Chtěl bych tímto poděkovat Martinovi Hrubému za to, že mi umožnil dívat se jak se moje vlastní tvorba začíná ukazovat ve vývojce :-))
ano, lahve od alkoholu jsou idealni....vyvojka s vuni pseudo-whisky, martini, piva... ;-)
Mám jeden bezva tip pro uchování vývojky( negativní nebo i pozitivní) Osvědčily se mi litrové lahve od whicky Ballantines. Jsou tmavě hnědé, prostě ideální. A potěší vlastně 2x! :-)))
Souhlasím od prvního do posledního slova. Ale každý z nás se snad chce fotograficky vyvíjet, proto buďme tolerantní. Ne každý o fotografii přemýšlí až do všech detailů,
proto je fajn, že si můžeme fotky navzájem komentovat, hodnotit, snad to spoustě
lidí pomůže ve zdokonalování své tvorby!
Jsem rád, že fandové klasických postupů ještě nevymřeli ! Dokonce se chystám ještě na jeden krok "zpět"...ke zvětšování i vlastních barevných fotek!
Ano pane, Agfu jsem náhodou kolem Vánoc sehnal u jednoho věhlasného ostravského bazaristy a cena za formát 30 x 40 cm byla stejná jeko u Fomy, ale podložka lepší ( RC ) a podání černé u papíru mat také lepší, nicméně Ostrava je region razovity a krom Ilfordu a Fomy tady jiné papíry nekoupím. O zrušení práškových vývojek Ilford zatím povědomí nemám, ID 11 a Microphen je na trhu v hojném množství.
Ufff, přečet jsem to celý, mooc kvalitní mlata názorů:) Nehodlám opakovat co už tu stokrát je níž, takže:
1.) Na PP je příliš hustej provoz na to, abych se vyjadřoval i k fotkám co mě ničím nezaujmou.
2.) Článek se mi líbí, ale focení na BW matroš je prostě tvrdě mimo můj (i většiny ostatních) časovej i finanční rámec. Mimochodem fotím analogem Praktica;)
3.) Není na škodu důsledně rozlišovat technickou dokonalost a nějakou invenci. Schválně kolik tu je šneků, balíků sena, padajících kapek atd. A kupodivu se za kýč nepovažují. Občas není špatný o takovejch věcech přemýšlet:) Technicky dokonalejch fotek jsou tu mraky, zajímavejch záběrů podstatně míň...
Vladimir: ;-)) i skalni Fomaci maji pravo na zivot ;-) Nekdy porovnejte ceny papiru Agfa a Foma, je to velmi poucne. Ilford ve svych clancich rozhodne podporuju a je vecna skoda, ze se rozhodli praskove vyvojky zrusit
Svatá pravda pane Hrubý, sám jsem se do tohoto procesu před dvěma lety pustil a po roce ( pro mne ) neuspokojivých výsledků toho chtěl nechat, nicméně, najednou se něco zlomilo a dnes se nebojím ukazovat i zvětšenimy 30 x 40 cm a standartní formát se pro mne stal 24 x 30 cm. K článku bych akorát doporučil, přestože jsem papírově skalní Fomák ( cena ), vývojku Ilford PQ Universal a stejnou firmu i na negativní proces ( ID 11 ), protože používám filmy Ilford - výsledky jsou citelně lepší i pro možnost puschování a jiné pružnosti. Věnuji se portrétní fotografii a zjistil jsem, že i ze silně podexponovaného filmu se při výše uvedeném dá na tvrdý papír dosáhnout emotivně zajímavého snímku - chaotické zrno a podobně, tedy všechny pozitivní vady, které nám "dokonalá realistická digitální" fotografie zatím za přirozený peníz neumožňuje. A v neposlední řadě je pro mne i důležitý moment, že výroba klasické fotografie "voní", mnohdy stejně emotivně jako fotografovaný model, čehož jsem se od svého počítače zatím nedočkal.
Opatrujte se...!
namaste@atelier38.cz
to by tu pak nesmeli chodt amateri :)
Všechno je pravda pravdoucí, až na to, že se ty hodiny jmenují expoziční (protože nic nezvětšují, ale měří čas osvitu). Omlouvám se za své pedantství.
opravdu moc fajn clanek, hodne mi pomohl. diky!
Jaroslav: cece, taky se kdysi ustalovac vykupoval! Jednou to s tim stribrem prubnu ;-) a pak podam hlaseni
Jo, a ještě něco. Z použitého ustalovače můžete jednoduchou elektrolýzou dobývat čisté stříbro, které se tam hromadí rozpouštěním nezredukovaných halogenidů stříbra z papíru!
Díky za článeček, je skutečně prima! Jo, jo, kdeže jsou ty doby, co jsme ve Zlíně (tedy tenkrát v Gottwaldově) chodili pilně do vybavené fotokomory na dámské části koleje. Byla to nádherná doba objevů, legrace a skutečné spolupráce (např. jeden makal na suchém procesu, druhy na mokrém). Dokonce jsme se seznámili s jedním klukem z filmových ateliérů, který pro nás kradl zbytky neexponovaných filmů z velkých krabic, které už nešly ve filmařině použít. A tak jsme po tmě cpali do kazet takové exoty jako např. od soudruhů z NDR ORWO 19 DIN. Zvláštní to citlivost, pro kterou jsme expozici orčovali interpolací mezi nastavitelnými hodnotami 17 a 21 DIN na expozimetru.
Mám taky ve sklepě důkladně zabalený OPEMUS, misky i leštičku. Počkám, až vnuk povyroste a pak spolu budeme přes manželčino lamentování nádherně kouzlit.
Pepo, moc moc dekuji za pomoc a radu se zmensovanim, musim se vse ucit, pocitac mam chvili a je mi jasne, ze mizernou fotku spravnym zmensenim nezlepsim, ale bylo by skoda, kdyz se mi nahodou povede nejaka lepsi a pak ji zkazim. Jeste jednou dekuji vsem za vas cas a snahu pomoci.
skvělý článek..... "prodavači řeknete".... apod. to je přesně co mi vždy v návodech a instrukcích chybí.... chystám se na to ...
Zaostrovani - kdysi jsem si rozbil lupu a v rychlosti koupil Meoptu - dodnes jsem ji nevymenil, neni proc. Zaostri uplne stejne dobre jako ostatni.
Zaostreni vetsich fotek - Magnifax 4a ma mikroposuv, od ostriciho kolecka je udelany prodlouzeni asi o 30cm, takze i kdyz delam 50*60 tak zaostrim sam. Vetsi ostrim s pomocnikem. Mikroposuv jde koupit, urcite pasuje na M4, nevim jestli i na ostatni.