je to moc hezky vyfoceny, to svetlo, ty jemny prechody. Jenom ta symbolika toho obrazku je mi nejak trochu too much... chci tim rict ze bunny OK, to umisteni taky OK, ale oboji najednou nevim... asi bych ho jenom "pohodil vedle ;-)
uáááá :-) ta fotka ma sice otresnou kvalitu (to prezareni, cely by to chtelo trochu ztahnout a neco provist s pozadim), ale o to silnejsi naboj... manomanomanoman.... Stanley Kubrick... eyes wide shut bych ten obrazek pojmenoval :-) genialni...
je to hezka vec, ktera v ramci PP pro mne dost pozitivne vycniva. Skoda tech stinu, hlavne u obliceje te divky. Kompozicne se mi to libi. Diky te nahote toho pana to ale skutecne pusobi prilis jednoznacne - tedy alespon pro nekoho jako jsem ja. Asi bych jej nechal obleceneho, popripade bych to vysvlecene satstvo te divky nekde jeste pouzil :-) Ale vychozi situace ma opravdu neco do sebe. To je z toho ws?
jojo, damy, vam je tezke se zavdecit :-) Ale nechal jsem si vysvetlit (castecne proti me vuli velmi podrobne) ze tento zpusob telesne kreace je povazovan za obhroubly az neandrtalsky :-) Pry to musi byt krasne vypracovane proporce, stihle dlouhe svaly, zadne nabehle zily a podobne hnusy (o.t.) Udajne ta nejkrasnejsi tela maji pry homosexualove, a mnozi hetero uz to od nich odkoukali a snazi se o to same :-)))
Jitka: tobe se tohle opravdu libi? Ja jsem zatim k memu stesti narazil pouze na holky, ktery u tohohle tise zvracej :-) (tim myslim tento zpusob uprav postavy a ne fotografii, n.b.)
to je zajimava vec... tu diskusi pod tou fotkou snad ani nebudu cist, dovedu si domyslet, o cem asi byla rec :-) Tahle fotografie ma nekolik takzvanych "chyb", na ktere se vsichni kritici s radosti koncentruji... podle hesla: kdyz vim, co je takzvana absolutni chyba, a neudelam ji, tak jsem nejspis udelal dobrou fotografii. Ze tomu tak neni, vetsina z takto argumentujicich nikdy nezjisti... Faktem je, ze fotografie je konzervovana emoce, a jako takova muze dneska vyuzivat temer vsech prostredku, i tech "zakazanych" Naopak, pokud nekdo ve sve tvorbe omezi sve vyrazivo na urcity predem oklesteny slovnik sestavajici z pouze jako "dobry" otaxovanych archetypu, budou vysledkem jeho cinnosti pouha klise a on sam epigonem nicnerikajicich schemat. Faktem ale take je, ze pouze zlomek vsech tvurcu je schopen se oprostit od pravidel a produkovat pritom dobre veci (z nichz se casem opet odvodi pravidla pro ty nemyslici :-) ale zpet k tomuhle "dilku": ano, leccos tady je "spatne" ale prave ta ocividnost mne nakonec upoutala. Pripomina mi to portretni prace takzvane "nove vecnosti". Stredova kompozice tady je naprosto na miste, naopak nejaka jina by tu prestala davat smysl a byla by typickou chybou pokrocileho zacatecnika, ktereho za ty "stredovky" vsichni "mistri" uz tak dlouho tahali za usi, ze uz ji neumi pouzivat :-). Malinkou chybou imho je, ze i ta linie ktera se dotyka hlavy neni stredove symetricka - trochu to rusi koherenci vypovedi. Predpokladam, ze ty obrazky se kterymi je ten tvuj pocitove sprizneny neznas, a presne to jej v mych ocich dela zajimavym. Na zaver ti preju, abys mela oci otevrene a fotila to, co te oslovuje tak, jak to citis. Pokud v tom budes dusledna, vypracujes si casem neco, o co se vetsina bezvysledne snazi: svuj vlastni styl videni...
znas tu variantu od H.N.? ten si nechal extra vyrobit figuriny s "realistickymi" tvary (a s pubickym ochlupenim :-)) podle realnych modelek. K videni napriklad v knize "Pola woman".
hmmm... mne se tedy zda, ze tahle fotografie tvori spise lehky nadprumer toho, co se tu v portretech objevuje. Jako nejvetsi nedostatek se mi jevi absence kresby ve vlasech, ale s tim byva u tmavovlasek proti tmavemu pozadi a bez moznosti protisvetla vzdycky trochu potiz. Navic by dalsi zesvetlovani neudelalo uz tak dost svetlym leskum pleti dobre. Ta lehka neostrost mi u portretu az zase tak moc nevadi, tady spolecne s temi lesky na pleti a "horecnatym" pohledem tmavych oci pusobi docela autenticky :-) Asi bych ale vyzkousel verzi s redukovanou saturaci, mozna by pusobila rafinovaneji, podobne jako nejake lehke "ujeti" barevnosti.
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ] Tomáš Houda | | | 22:45:37 11.07.2003
hmmm, nejak nam ta diskuse trochu zacina ztracet smysl, ne? :-) Ano, uz jsem si vsiml, ze se pri fotografovani vzdy jedno cele policko filmu exponuje stejne :-)) Jednalo se mi pouze o to, ze pokud vis CO a JAK meris, tak mas vetsi sanci dobrat se ocekavaneho vysledku. Tvoji kameru nemam a neznam ale presto z ruznych jinych diskusi na toto tema vim, ze multisegment byl vlastne vynalezen na to, aby za tebe prevzal urcite uvazovani o namerenych hodnotach motivu a jejich interpretacich. Nejedna se tam o jak ty pises "average", tedy prumerny jas sceny (na to bys nepotreboval segmenty, stacila by ti matnice pred cidlem), ale jedna se o to, ze pocitac v kamere hodnoty jednotlivych segmentu analyzuje a sam rozhodne, jestli jsi chtel tu rodinku fotit jako siluetu v protisvetle, jako prokresleny portret nebo jako to, co ti z toho vylezlo. Jenom ti to jaksi neumi dat najevo... Takze kdyz se pustis sam do korekci expozice, tak vlastne nemas tuseni, co ze to vlastne korigujes. Nezlob se, ja uz to asi fakt lip napsat neumim :-)) Jinak, pokud meris vedome, tedy pokud vis CO a JAK meris, tak jako nasledujici krok se musi zapnout tvuj "pocitac" v hlave a rozhodnout, jak ma vysledny obrazek vypadat a co z toho pro nastaveni vysledne expozice plyne. Ja osobne si myslim, ze neni ucelem vzdy a za kazdou cenu mit VSE v obrazku "spravne" naexponovane (nehlede na skutecnost, ze to v praxi pri reportazi velmi casto ani nejde - snad ledaze bys vytahl blesk a atmosferu sceny nahradil svym fleshem :-)), a ze naopak cilene pre- nebo podexponovani urcitych partii patri k zakladnim vyrazovym moznostem fotografie... a ze rozdil mezi opravdu dobrym a mezi prumernym fotografem spociva velmi casto prave v umeni rychle se rozhodnout, ktere casti obrazku maji byt jak zachyceny... Kde je nutna kresba, kde je naopak mozne se ji zrict pro zjednoduseni kompozice... To ale zadny multisegment zatim bohuzel neumi.... To je vsechno pouze muj soukromy nazor bez naroku na vseobecnou platnost a ty jsi se svym snimkem spokojen... Kdyz uvazim, jak malo tady komentuju, a kolik jsem toho uz pod touhle fotkou napsal, tak se mi tomu snad ani nechce verit :-) Jo, a asi bych nesrovnaval modelingovou fotografii s reportem, i kdyz mozna ze bys timhle pristupem dosahl jiste originality :-)))
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ] Tomáš Houda | | | 09:08:39 11.07.2003
Pokud nechas merit svetlo multisegmentem, tak to znamena, ze kamera zmeri svetlo v ruznych bodech obrazku a sama od sebe se rozhodne, ktere svetelne situaci namerene hodnoty nejspise odpovidaji a podle toho stanovi expozici. Jak situaci vyhodnocuje a proc se rozhodne zrovna pro tuto hodnotu, ktera odpovida jednomu moznemu zameru z mnoha, vi pouze ona :-) Proto i kdyz provedes korekturu, nevis presne, co vlastne korigujes. Jedine kdyz vis, co, proc a jak jsi meril, muzes tusit, jak by expozice mela vypadat. Optimalni je budto mereni dopadajiciho svetla, nebo promereni vice bodu sceny spotmetrem (tak jako to dela tva kamera tim multisegmentem) a jejich nasledne (tentokrat vedome) vyhodnoceni podle jejich dulezitosti pro tvuj zamer. Ostatne, psal jsem ti to uz v predchozim kommentu, snad pouze mene polopaticky :-) Myslim ale, ze nema moc cenu o tom tady dal diskutovat, a pokud te to i nadale zamestnava, tak bys snad na to mohl zalozit forum o mereni svetla, nebo si precist clanek "o mereni svetla" od Andrease Hurniho na tomto serveru...
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ] Tomáš Houda | | | 15:12:02 10.07.2003
No, odpust neznalemu... ja pracuju s takovejma archaickejma kamerama, ze tam tenhle rezim nemam... ale myslel jsem si doposud, ze Av znamena predvolba clony, pricemz ti tvoje kamerka automaticky k tomu haze casy... na zaklade ji namerenych expozicnich hodnot. Moje poznamka byla take asi spatne formulovana, protoze sla tim smerem, ze jsi se spolehl na to, jak tvuj pristroj vyhodnoti svetelnou situaci a nechal jsi stanoveni expozice na nem... Zpusob mereni "multisegmentem" totiz neni nic jineho, nezli vlozeni sveho fotografickeho stesti do rukou programatoru software tve kamery... Nebot zadna jina duse na cele teto planete netusi, co si tvoje kamera pri vyhodnoceni teto expozicni situace u toho mysli a proc. Takze i kdyz nakonec chces zasahnout do procesu nejakyma korekturama, tak netusis, co vlastne korigujes. Ale samozrejme to funguje o mnoho rychleji nezli merit a nastavovat vse rucne, a kdyz to navic jeste produkuje fotografie shodne s tvym tvurcim zamerem, tak neni dal o cem mluvit :-)
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ] Tomáš Houda | | | 14:04:13 10.07.2003
spravne, pokud jsi se vedome dobral k tomuhle vysledku, tak je vse v poradku. Fotil jsi to digitalne, takze jsi ten vysledek mel moznost udelat jinak a lepe, kdyby se ti tohle nelibilo, ne? Pokud te ale zajima, co jsem mel na mysli ja (samozrejme az na tu hloubku ostrosti), muzes si to kdykoliv upravit zatahanim za krivku kontrastu, jako jsem to vyzkousel i ja :-) Podle mne by tomu posun o minimalne jedno EV pomohl :-) A ta hloubka ostrosti... ono by to porad bylo poznat, ze se jedna o motorky. Ale jak rikam, kritizovat je vzdy velmi jednoduche, a navic mam asi trochu jinou predstavu o vysledku nezli v tomhle pripade ty. Na mne to ale, aniz bych chtel byti impertinentni, pusobi jako typicky priklad toho, kdyz nekdo zapne automatiku a foti :-)
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ] Tomáš Houda | | | 13:46:54 10.07.2003
OK, samozrejme vim, ze u reportaznich fotografii je nekdy hodne malo casu na rozmyslenou, ale asi bych v tomhle trictvrtecnim protisvetle meril na stiny... nejspis bys tam mel clonu 5,6 misto 8, a to by treba zase prospelo tomu pozadi. IMHO jsou pro mne ty obliceje tematem obrazku, ten zbytek je prilohou. Proto bych stal o lepsi prokresleni tech obliceju i za cenu toho, ze mi utecou nejake informace ve svetlech :-) (ale to je o mne vseobecne zname, ze se vyzivam ve vypalenych fotografiich :-)
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ] Tomáš Houda | | | 13:16:13 10.07.2003
behat jsi za nima nemusel, stacilo akorat spravne exponovat ;-)
*Všechno je jednou poprvé* [Michaela Kovaříková | | ] 4
Tomáš Houda | | | 12:28:35 14.08.2003
Iva 2 [David Zachoval | | ] 5
Tomáš Houda | | | 12:16:58 14.08.2003
kotrolná veža vidí [Ján Poliak | | ] 4
Tomáš Houda | | | 12:15:52 14.08.2003
. [David Zachoval | | ]
Tomáš Houda | | | 12:27:50 06.08.2003
Nad hladinou i [Arnold Brabenec | | ]
Tomáš Houda | | | 12:11:46 06.08.2003
barbora 2 [Marek Koller | | ]
Tomáš Houda | | | 00:26:15 03.08.2003
Někdo sní, někdo bdí... [Erička ... | | ]
Tomáš Houda | | | 23:57:04 02.08.2003
ta fotka ma sice otresnou kvalitu (to prezareni, cely by to chtelo trochu ztahnout a neco provist s pozadim), ale o to silnejsi naboj... manomanomanoman.... Stanley Kubrick... eyes wide shut bych ten obrazek pojmenoval :-)
genialni...
Mord [Ota Neužil | | ]
Tomáš Houda | | | 23:36:28 29.07.2003
Števo Havlík [Peter Demčák | | ]
Tomáš Houda | | | 23:25:47 29.07.2003
Števo Havlík [Peter Demčák | | ]
Tomáš Houda | | | 22:59:31 29.07.2003
[Nataša Plíštilová | | ]
Tomáš Houda | | | 01:47:26 28.07.2003
ale zpet k tomuhle "dilku": ano, leccos tady je "spatne" ale prave ta ocividnost mne nakonec upoutala. Pripomina mi to portretni prace takzvane "nove vecnosti". Stredova kompozice tady je naprosto na miste, naopak nejaka jina by tu prestala davat smysl a byla by typickou chybou pokrocileho zacatecnika, ktereho za ty "stredovky" vsichni "mistri" uz tak dlouho tahali za usi, ze uz ji neumi pouzivat :-). Malinkou chybou imho je, ze i ta linie ktera se dotyka hlavy neni stredove symetricka - trochu to rusi koherenci vypovedi.
Predpokladam, ze ty obrazky se kterymi je ten tvuj pocitove sprizneny neznas, a presne to jej v mych ocich dela zajimavym. Na zaver ti preju, abys mela oci otevrene a fotila to, co te oslovuje tak, jak to citis. Pokud v tom budes dusledna, vypracujes si casem neco, o co se vetsina bezvysledne snazi: svuj vlastni styl videni...
Kačenky [Marek Klic | | ]
Tomáš Houda | | | 11:39:57 24.07.2003
Friends [Ján Hronský (žltý dodo) | | ]
Tomáš Houda | | | 10:47:19 21.07.2003
Anna [Ota Neužil | | ]
Tomáš Houda | | | 16:15:21 17.07.2003
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ]
Tomáš Houda | | | 22:45:37 11.07.2003
Ano, uz jsem si vsiml, ze se pri fotografovani vzdy jedno cele policko filmu exponuje stejne :-))
Jednalo se mi pouze o to, ze pokud vis CO a JAK meris, tak mas vetsi sanci dobrat se ocekavaneho vysledku. Tvoji kameru nemam a neznam ale presto z ruznych jinych diskusi na toto tema vim, ze multisegment byl vlastne vynalezen na to, aby za tebe prevzal urcite uvazovani o namerenych hodnotach motivu a jejich interpretacich. Nejedna se tam o jak ty pises "average", tedy prumerny jas sceny (na to bys nepotreboval segmenty, stacila by ti matnice pred cidlem), ale jedna se o to, ze pocitac v kamere hodnoty jednotlivych segmentu analyzuje a sam rozhodne, jestli jsi chtel tu rodinku fotit jako siluetu v protisvetle, jako prokresleny portret nebo jako to, co ti z toho vylezlo. Jenom ti to jaksi neumi dat najevo... Takze kdyz se pustis sam do korekci expozice, tak vlastne nemas tuseni, co ze to vlastne korigujes. Nezlob se, ja uz to asi fakt lip napsat neumim :-))
Jinak, pokud meris vedome, tedy pokud vis CO a JAK meris, tak jako nasledujici krok se musi zapnout tvuj "pocitac" v hlave a rozhodnout, jak ma vysledny obrazek vypadat a co z toho pro nastaveni vysledne expozice plyne. Ja osobne si myslim, ze neni ucelem vzdy a za kazdou cenu mit VSE v obrazku "spravne" naexponovane (nehlede na skutecnost, ze to v praxi pri reportazi velmi casto ani nejde - snad ledaze bys vytahl blesk a atmosferu sceny nahradil svym fleshem :-)), a ze naopak cilene pre- nebo podexponovani urcitych partii patri k zakladnim vyrazovym moznostem fotografie... a ze rozdil mezi opravdu dobrym a mezi prumernym fotografem spociva velmi casto prave v umeni rychle se rozhodnout, ktere casti obrazku maji byt jak zachyceny... Kde je nutna kresba, kde je naopak mozne se ji zrict pro zjednoduseni kompozice... To ale zadny multisegment zatim bohuzel neumi....
To je vsechno pouze muj soukromy nazor bez naroku na vseobecnou platnost a ty jsi se svym snimkem spokojen...
Kdyz uvazim, jak malo tady komentuju, a kolik jsem toho uz pod touhle fotkou napsal, tak se mi tomu snad ani nechce verit :-) Jo, a asi bych nesrovnaval modelingovou fotografii s reportem, i kdyz mozna ze bys timhle pristupem dosahl jiste originality :-)))
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ]
Tomáš Houda | | | 09:08:39 11.07.2003
Proto i kdyz provedes korekturu, nevis presne, co vlastne korigujes. Jedine kdyz vis, co, proc a jak jsi meril, muzes tusit, jak by expozice mela vypadat. Optimalni je budto mereni dopadajiciho svetla, nebo promereni vice bodu sceny spotmetrem (tak jako to dela tva kamera tim multisegmentem) a jejich nasledne (tentokrat vedome) vyhodnoceni podle jejich dulezitosti pro tvuj zamer. Ostatne, psal jsem ti to uz v predchozim kommentu, snad pouze mene polopaticky :-) Myslim ale, ze nema moc cenu o tom tady dal diskutovat, a pokud te to i nadale zamestnava, tak bys snad na to mohl zalozit forum o mereni svetla, nebo si precist clanek "o mereni svetla" od Andrease Hurniho na tomto serveru...
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ]
Tomáš Houda | | | 15:12:02 10.07.2003
Moje poznamka byla take asi spatne formulovana, protoze sla tim smerem, ze jsi se spolehl na to, jak tvuj pristroj vyhodnoti svetelnou situaci a nechal jsi stanoveni expozice na nem... Zpusob mereni "multisegmentem" totiz neni nic jineho, nezli vlozeni sveho fotografickeho stesti do rukou programatoru software tve kamery... Nebot zadna jina duse na cele teto planete netusi, co si tvoje kamera pri vyhodnoceni teto expozicni situace u toho mysli a proc. Takze i kdyz nakonec chces zasahnout do procesu nejakyma korekturama, tak netusis, co vlastne korigujes. Ale samozrejme to funguje o mnoho rychleji nezli merit a nastavovat vse rucne, a kdyz to navic jeste produkuje fotografie shodne s tvym tvurcim zamerem, tak neni dal o cem mluvit :-)
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ]
Tomáš Houda | | | 14:04:13 10.07.2003
Pokud te ale zajima, co jsem mel na mysli ja (samozrejme az na tu hloubku ostrosti), muzes si to kdykoliv upravit zatahanim za krivku kontrastu, jako jsem to vyzkousel i ja :-) Podle mne by tomu posun o minimalne jedno EV pomohl :-) A ta hloubka ostrosti... ono by to porad bylo poznat, ze se jedna o motorky. Ale jak rikam, kritizovat je vzdy velmi jednoduche, a navic mam asi trochu jinou predstavu o vysledku nezli v tomhle pripade ty. Na mne to ale, aniz bych chtel byti impertinentni, pusobi jako typicky priklad toho, kdyz nekdo zapne automatiku a foti :-)
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ]
Tomáš Houda | | | 13:46:54 10.07.2003
(ale to je o mne vseobecne zname, ze se vyzivam ve vypalenych fotografiich :-)
Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003) [Milan Santoyo | | ]
Tomáš Houda | | | 13:16:13 10.07.2003