Fotografie: Happiness of Biker's family (Biker's party, Hollister 2003)
Autor: Milan Santoyo | |
Kategorie: reportáž
Vloženo: 02:11:19 08.07.2003
- Technická data:
- Canon D60
Canon 28 mm f/2.8 ( new )
Sigma 17 mm-35 mm (alive again)
Sigma 28 mm-200 mm
Sigma 170 mm-500 mm
Hoya 82 mm Hoya 72 mm circular polarizacni filtry
2x Hoya NDx4 82mma a Tiffen ND0.9
ICQ 45178323 - Poznámky a vzkazy:
- Shutter speed: 1/180 sec
Aperture: 8.0
Exposure mode: Av
Exposure compensation: +1/2
Flash: Off
Metering mode: Multi-segment
ISO: 100
Focal length: 121.0mm
na poznamky jako ze maj tmavej oblicej neberu ohled :)))
nebo jsem snad za nimi mel bezet "heeey jste v zaberu"...??? :)
a ta prdel se me tam libi...:) takze na to tez neberu ohled...:)
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
kato žlutá opice | 01:03:14 25.07.2003 | |
milane, nevim, ja sem se ted dival na tvy fotky vod zadu, tedy tuhle vidim jako posledni a myslim si, ze to more, no jasne, to more je asi lepssi, tam si stoupnes a cekas a cekas a cekas........... ale ty xichyt sou fakt tmavy, s tim si necop mel delat, chlape, a di za nima bliz, se bojis lisi, by te urcite nekousli, se podivej na ten materskej vyraz zeny.vis a prdel sem a prdel ta,,,,, to je jedno., tak tedy priste se tesim an nejaky klidny moooooooore, uz sem z toho pokoje vodu vylil a tedy more sem :))
Petr Pecháček | 14:20:20 22.07.2003 | |
Ja obcas zkousim tohle resit tak ze zapnu mereni stredem a exponuju na tu cast snimku o kterou mi jde nejvice, pripadne na nejaky svetelny prumer z tech casti ktere tam chci mit (tady by to asi byl oblicej te maminy). Doma pak nadavam ze sem to nevzal ESP merenim protoze z toho dycky vypadne naka hruza... ;o)
Ty tmavy obliceje se mi nelibi, jinak OK (vcetne prdele).
Ty tmavy obliceje se mi nelibi, jinak OK (vcetne prdele).
Pavel Nemec | 19:14:14 20.07.2003 | |
určitě zajímavá diskuze ohledně měření expozice. tady asi moc času nebylo aby sis tam postavil stativ a pět minut měřil. myslím že jako reportáž je to dost dobrý,alespoň mně to oslovilo.
Milan Santoyo | 00:21:46 12.07.2003 | |
Tomas od toho to je aby se to probralo a verim tomu ze tato debata je pro dost lidi podmetna a konstruktivni
pokud takovou debatu povedesh u snimku ktery je vylozene spatne exponavana... tak to je bezpredmetne ten dotycny to stejne nepochopi...
duezite je ze zde je uvedeny snimek a u toho je debata... a ted si lidi kteri si to doufejme prectou o te expozici aspon udelaji nejaky obrazek...
Good light
pokud takovou debatu povedesh u snimku ktery je vylozene spatne exponavana... tak to je bezpredmetne ten dotycny to stejne nepochopi...
duezite je ze zde je uvedeny snimek a u toho je debata... a ted si lidi kteri si to doufejme prectou o te expozici aspon udelaji nejaky obrazek...
Good light
Tomáš Houda | 22:45:37 11.07.2003 | |
hmmm, nejak nam ta diskuse trochu zacina ztracet smysl, ne? :-)
Ano, uz jsem si vsiml, ze se pri fotografovani vzdy jedno cele policko filmu exponuje stejne :-))
Jednalo se mi pouze o to, ze pokud vis CO a JAK meris, tak mas vetsi sanci dobrat se ocekavaneho vysledku. Tvoji kameru nemam a neznam ale presto z ruznych jinych diskusi na toto tema vim, ze multisegment byl vlastne vynalezen na to, aby za tebe prevzal urcite uvazovani o namerenych hodnotach motivu a jejich interpretacich. Nejedna se tam o jak ty pises "average", tedy prumerny jas sceny (na to bys nepotreboval segmenty, stacila by ti matnice pred cidlem), ale jedna se o to, ze pocitac v kamere hodnoty jednotlivych segmentu analyzuje a sam rozhodne, jestli jsi chtel tu rodinku fotit jako siluetu v protisvetle, jako prokresleny portret nebo jako to, co ti z toho vylezlo. Jenom ti to jaksi neumi dat najevo... Takze kdyz se pustis sam do korekci expozice, tak vlastne nemas tuseni, co ze to vlastne korigujes. Nezlob se, ja uz to asi fakt lip napsat neumim :-))
Jinak, pokud meris vedome, tedy pokud vis CO a JAK meris, tak jako nasledujici krok se musi zapnout tvuj "pocitac" v hlave a rozhodnout, jak ma vysledny obrazek vypadat a co z toho pro nastaveni vysledne expozice plyne. Ja osobne si myslim, ze neni ucelem vzdy a za kazdou cenu mit VSE v obrazku "spravne" naexponovane (nehlede na skutecnost, ze to v praxi pri reportazi velmi casto ani nejde - snad ledaze bys vytahl blesk a atmosferu sceny nahradil svym fleshem :-)), a ze naopak cilene pre- nebo podexponovani urcitych partii patri k zakladnim vyrazovym moznostem fotografie... a ze rozdil mezi opravdu dobrym a mezi prumernym fotografem spociva velmi casto prave v umeni rychle se rozhodnout, ktere casti obrazku maji byt jak zachyceny... Kde je nutna kresba, kde je naopak mozne se ji zrict pro zjednoduseni kompozice... To ale zadny multisegment zatim bohuzel neumi....
To je vsechno pouze muj soukromy nazor bez naroku na vseobecnou platnost a ty jsi se svym snimkem spokojen...
Kdyz uvazim, jak malo tady komentuju, a kolik jsem toho uz pod touhle fotkou napsal, tak se mi tomu snad ani nechce verit :-) Jo, a asi bych nesrovnaval modelingovou fotografii s reportem, i kdyz mozna ze bys timhle pristupem dosahl jiste originality :-)))
Ano, uz jsem si vsiml, ze se pri fotografovani vzdy jedno cele policko filmu exponuje stejne :-))
Jednalo se mi pouze o to, ze pokud vis CO a JAK meris, tak mas vetsi sanci dobrat se ocekavaneho vysledku. Tvoji kameru nemam a neznam ale presto z ruznych jinych diskusi na toto tema vim, ze multisegment byl vlastne vynalezen na to, aby za tebe prevzal urcite uvazovani o namerenych hodnotach motivu a jejich interpretacich. Nejedna se tam o jak ty pises "average", tedy prumerny jas sceny (na to bys nepotreboval segmenty, stacila by ti matnice pred cidlem), ale jedna se o to, ze pocitac v kamere hodnoty jednotlivych segmentu analyzuje a sam rozhodne, jestli jsi chtel tu rodinku fotit jako siluetu v protisvetle, jako prokresleny portret nebo jako to, co ti z toho vylezlo. Jenom ti to jaksi neumi dat najevo... Takze kdyz se pustis sam do korekci expozice, tak vlastne nemas tuseni, co ze to vlastne korigujes. Nezlob se, ja uz to asi fakt lip napsat neumim :-))
Jinak, pokud meris vedome, tedy pokud vis CO a JAK meris, tak jako nasledujici krok se musi zapnout tvuj "pocitac" v hlave a rozhodnout, jak ma vysledny obrazek vypadat a co z toho pro nastaveni vysledne expozice plyne. Ja osobne si myslim, ze neni ucelem vzdy a za kazdou cenu mit VSE v obrazku "spravne" naexponovane (nehlede na skutecnost, ze to v praxi pri reportazi velmi casto ani nejde - snad ledaze bys vytahl blesk a atmosferu sceny nahradil svym fleshem :-)), a ze naopak cilene pre- nebo podexponovani urcitych partii patri k zakladnim vyrazovym moznostem fotografie... a ze rozdil mezi opravdu dobrym a mezi prumernym fotografem spociva velmi casto prave v umeni rychle se rozhodnout, ktere casti obrazku maji byt jak zachyceny... Kde je nutna kresba, kde je naopak mozne se ji zrict pro zjednoduseni kompozice... To ale zadny multisegment zatim bohuzel neumi....
To je vsechno pouze muj soukromy nazor bez naroku na vseobecnou platnost a ty jsi se svym snimkem spokojen...
Kdyz uvazim, jak malo tady komentuju, a kolik jsem toho uz pod touhle fotkou napsal, tak se mi tomu snad ani nechce verit :-) Jo, a asi bych nesrovnaval modelingovou fotografii s reportem, i kdyz mozna ze bys timhle pristupem dosahl jiste originality :-)))
Milan Santoyo | 13:16:21 11.07.2003 | |
Dobre tak obrat teda na spot metering... a kompenzaci
spot zmerim na cast obliceje ktera je ve stinu.. a tim jako ze nastacim kompenzaci tak jako co ??? zmenim citlivost nebo co ze bude dobre osvetlena ta cast kde je slunko stin ??? jakmile merim cokoliv a dam kompenzaci tak menim exposici vsude... ne jenom cast obrazku... uvedom si ze Multisegment je average celeho snimku... a tim ze menim kompenzaci menim celkovou exposici... a tim ze menim jsem si toho vedom...
dam to ti priklad zmeris expozici kde je slunko zmeris exposici kde je stin a pak nasledne toho spocitas averege te vysledne expisice.... to potom podle tebe znamena ze ten stin a slunko je pak nasledne spravne osvetlene dle 18% sede ??? je to co je ve stinu je furt tmave to so je na slunku je furt prepalene...
studio to resi tak ze se prida intezita svetla zmeni vzdalenost svetla od objektu aby vse bylo svetlo v pruznosti filmu (rozsah asi 5 F ) venku jak si tuto moznost moc nemas... tam je rozsahh svetla vzdy daleko vetsi
Proc se asi pouziva nasvatlovani ( viz Ricci Nivnice ???) pac aby zmensil svetelny rozsah nic jineho ( nasvetli se stiny)
spot zmerim na cast obliceje ktera je ve stinu.. a tim jako ze nastacim kompenzaci tak jako co ??? zmenim citlivost nebo co ze bude dobre osvetlena ta cast kde je slunko stin ??? jakmile merim cokoliv a dam kompenzaci tak menim exposici vsude... ne jenom cast obrazku... uvedom si ze Multisegment je average celeho snimku... a tim ze menim kompenzaci menim celkovou exposici... a tim ze menim jsem si toho vedom...
dam to ti priklad zmeris expozici kde je slunko zmeris exposici kde je stin a pak nasledne toho spocitas averege te vysledne expisice.... to potom podle tebe znamena ze ten stin a slunko je pak nasledne spravne osvetlene dle 18% sede ??? je to co je ve stinu je furt tmave to so je na slunku je furt prepalene...
studio to resi tak ze se prida intezita svetla zmeni vzdalenost svetla od objektu aby vse bylo svetlo v pruznosti filmu (rozsah asi 5 F ) venku jak si tuto moznost moc nemas... tam je rozsahh svetla vzdy daleko vetsi
Proc se asi pouziva nasvatlovani ( viz Ricci Nivnice ???) pac aby zmensil svetelny rozsah nic jineho ( nasvetli se stiny)
Tomáš Houda | 09:08:39 11.07.2003 | |
Pokud nechas merit svetlo multisegmentem, tak to znamena, ze kamera zmeri svetlo v ruznych bodech obrazku a sama od sebe se rozhodne, ktere svetelne situaci namerene hodnoty nejspise odpovidaji a podle toho stanovi expozici. Jak situaci vyhodnocuje a proc se rozhodne zrovna pro tuto hodnotu, ktera odpovida jednomu moznemu zameru z mnoha, vi pouze ona :-)
Proto i kdyz provedes korekturu, nevis presne, co vlastne korigujes. Jedine kdyz vis, co, proc a jak jsi meril, muzes tusit, jak by expozice mela vypadat. Optimalni je budto mereni dopadajiciho svetla, nebo promereni vice bodu sceny spotmetrem (tak jako to dela tva kamera tim multisegmentem) a jejich nasledne (tentokrat vedome) vyhodnoceni podle jejich dulezitosti pro tvuj zamer. Ostatne, psal jsem ti to uz v predchozim kommentu, snad pouze mene polopaticky :-) Myslim ale, ze nema moc cenu o tom tady dal diskutovat, a pokud te to i nadale zamestnava, tak bys snad na to mohl zalozit forum o mereni svetla, nebo si precist clanek "o mereni svetla" od Andrease Hurniho na tomto serveru...
Proto i kdyz provedes korekturu, nevis presne, co vlastne korigujes. Jedine kdyz vis, co, proc a jak jsi meril, muzes tusit, jak by expozice mela vypadat. Optimalni je budto mereni dopadajiciho svetla, nebo promereni vice bodu sceny spotmetrem (tak jako to dela tva kamera tim multisegmentem) a jejich nasledne (tentokrat vedome) vyhodnoceni podle jejich dulezitosti pro tvuj zamer. Ostatne, psal jsem ti to uz v predchozim kommentu, snad pouze mene polopaticky :-) Myslim ale, ze nema moc cenu o tom tady dal diskutovat, a pokud te to i nadale zamestnava, tak bys snad na to mohl zalozit forum o mereni svetla, nebo si precist clanek "o mereni svetla" od Andrease Hurniho na tomto serveru...
Milan Santoyo | 00:14:46 11.07.2003 | |
Tomas a kompenzaci si to hodilo tez samo od sebe???
ta automatika jak rikash ??
wow to se dovidam novinky ze pokud udelam kompenzaci tak nevim co delam a proc to delam ???
tak tomu mam rozumet ??
ta automatika jak rikash ??
wow to se dovidam novinky ze pokud udelam kompenzaci tak nevim co delam a proc to delam ???
tak tomu mam rozumet ??
Tomáš Houda | 15:12:02 10.07.2003 | |
No, odpust neznalemu... ja pracuju s takovejma archaickejma kamerama, ze tam tenhle rezim nemam... ale myslel jsem si doposud, ze Av znamena predvolba clony, pricemz ti tvoje kamerka automaticky k tomu haze casy... na zaklade ji namerenych expozicnich hodnot.
Moje poznamka byla take asi spatne formulovana, protoze sla tim smerem, ze jsi se spolehl na to, jak tvuj pristroj vyhodnoti svetelnou situaci a nechal jsi stanoveni expozice na nem... Zpusob mereni "multisegmentem" totiz neni nic jineho, nezli vlozeni sveho fotografickeho stesti do rukou programatoru software tve kamery... Nebot zadna jina duse na cele teto planete netusi, co si tvoje kamera pri vyhodnoceni teto expozicni situace u toho mysli a proc. Takze i kdyz nakonec chces zasahnout do procesu nejakyma korekturama, tak netusis, co vlastne korigujes. Ale samozrejme to funguje o mnoho rychleji nezli merit a nastavovat vse rucne, a kdyz to navic jeste produkuje fotografie shodne s tvym tvurcim zamerem, tak neni dal o cem mluvit :-)
Moje poznamka byla take asi spatne formulovana, protoze sla tim smerem, ze jsi se spolehl na to, jak tvuj pristroj vyhodnoti svetelnou situaci a nechal jsi stanoveni expozice na nem... Zpusob mereni "multisegmentem" totiz neni nic jineho, nezli vlozeni sveho fotografickeho stesti do rukou programatoru software tve kamery... Nebot zadna jina duse na cele teto planete netusi, co si tvoje kamera pri vyhodnoceni teto expozicni situace u toho mysli a proc. Takze i kdyz nakonec chces zasahnout do procesu nejakyma korekturama, tak netusis, co vlastne korigujes. Ale samozrejme to funguje o mnoho rychleji nezli merit a nastavovat vse rucne, a kdyz to navic jeste produkuje fotografie shodne s tvym tvurcim zamerem, tak neni dal o cem mluvit :-)
Milan Santoyo | 14:09:32 10.07.2003 | |
Tomas automatika ??? to mam na svem fotaku tez ??? kdyz fotim tak fotak mam vzdy nastaveny na AV rezim...:)))
Tomáš Houda | 14:04:13 10.07.2003 | |
spravne, pokud jsi se vedome dobral k tomuhle vysledku, tak je vse v poradku. Fotil jsi to digitalne, takze jsi ten vysledek mel moznost udelat jinak a lepe, kdyby se ti tohle nelibilo, ne?
Pokud te ale zajima, co jsem mel na mysli ja (samozrejme az na tu hloubku ostrosti), muzes si to kdykoliv upravit zatahanim za krivku kontrastu, jako jsem to vyzkousel i ja :-) Podle mne by tomu posun o minimalne jedno EV pomohl :-) A ta hloubka ostrosti... ono by to porad bylo poznat, ze se jedna o motorky. Ale jak rikam, kritizovat je vzdy velmi jednoduche, a navic mam asi trochu jinou predstavu o vysledku nezli v tomhle pripade ty. Na mne to ale, aniz bych chtel byti impertinentni, pusobi jako typicky priklad toho, kdyz nekdo zapne automatiku a foti :-)
Pokud te ale zajima, co jsem mel na mysli ja (samozrejme az na tu hloubku ostrosti), muzes si to kdykoliv upravit zatahanim za krivku kontrastu, jako jsem to vyzkousel i ja :-) Podle mne by tomu posun o minimalne jedno EV pomohl :-) A ta hloubka ostrosti... ono by to porad bylo poznat, ze se jedna o motorky. Ale jak rikam, kritizovat je vzdy velmi jednoduche, a navic mam asi trochu jinou predstavu o vysledku nezli v tomhle pripade ty. Na mne to ale, aniz bych chtel byti impertinentni, pusobi jako typicky priklad toho, kdyz nekdo zapne automatiku a foti :-)
Milan Santoyo | 13:54:17 10.07.2003 | |
a ja to reknu zase jinak...
pokud to co je v obliceji ve stinu ... proste to obratim... co je ve stinu bude prosvetlene... tak oblicej na slunku zase bude presviceny a to o hodne...
clonu jsem volil takovou pac jsem chtel aby ty motorky vzadu byly furt poznat jako motorky... nechtel jsem zase nepoznatelne barevne fleky
pokud to co je v obliceji ve stinu ... proste to obratim... co je ve stinu bude prosvetlene... tak oblicej na slunku zase bude presviceny a to o hodne...
clonu jsem volil takovou pac jsem chtel aby ty motorky vzadu byly furt poznat jako motorky... nechtel jsem zase nepoznatelne barevne fleky
Tomáš Houda | 13:46:54 10.07.2003 | |
OK, samozrejme vim, ze u reportaznich fotografii je nekdy hodne malo casu na rozmyslenou, ale asi bych v tomhle trictvrtecnim protisvetle meril na stiny... nejspis bys tam mel clonu 5,6 misto 8, a to by treba zase prospelo tomu pozadi. IMHO jsou pro mne ty obliceje tematem obrazku, ten zbytek je prilohou. Proto bych stal o lepsi prokresleni tech obliceju i za cenu toho, ze mi utecou nejake informace ve svetlech :-)
(ale to je o mne vseobecne zname, ze se vyzivam ve vypalenych fotografiich :-)
(ale to je o mne vseobecne zname, ze se vyzivam ve vypalenych fotografiich :-)
Milan Santoyo | 13:29:43 10.07.2003 | |
Houda povez mi o tom vice o tom exponovani jak by jsi exponoval ty...
vazne to myslim bez ironie
vazne to myslim bez ironie
Tomáš Houda | 13:16:13 10.07.2003 | |
behat jsi za nima nemusel, stacilo akorat spravne exponovat ;-)
petr ekl | 14:02:20 09.07.2003 | |
nemůžu si pomoct, ty světýlka v pozadí mě přitahujou víc než celý tmavý popředí který je důležitý... zadek tam nevadí ale ta trojka je absolutně potlačená do pozadí... toho kluka jsem si všimnul až jako poslední věci na celý fotce...
stačilo přitom objednat třeba dva lidi s prostěradlem co projdou okolo "c)))
stačilo přitom objednat třeba dva lidi s prostěradlem co projdou okolo "c)))
Milan Santoyo | 00:25:43 09.07.2003 | |
poznamka k tem co rikaj ze by to chtelo Flash
ano chtelo by to flash ale poradne silnej aby to na tu vzdalenost dosahlo...
zdalenost tech lidi ode me byla asi 20 metru...
ted jde o to sehnat nejakej flash aby me na tech 20 metru pracoval :)))))))
ano chtelo by to flash ale poradne silnej aby to na tu vzdalenost dosahlo...
zdalenost tech lidi ode me byla asi 20 metru...
ted jde o to sehnat nejakej flash aby me na tech 20 metru pracoval :)))))))
Karol Tomasch | 17:28:31 08.07.2003 | |
tiene v tvári...prisvietil by som si bleskom...ale asi nešlo o portrét...4+
Kuba Trnka | 09:20:41 08.07.2003 | |
Nikdy jsem nepochopil tyhle kozeny brigadyrky.Holt nechodim do Blue Oyster Clubu:) Na obliceje dodge tool. Fotka super
Mira Pospisil | 08:52:25 08.07.2003 | |
me se to pozadi libi, takovy blyskavy koralky :-)...... no a ta prdel u hlavy, tu bych nechtel mit ..
Jaroslav zeměkoulan Černý | 06:57:33 08.07.2003 | |
no konečně. tady ti ani nepoteče do bot :)) a díky kratším časům najde i ten foťák uplatnění ;o)
Arnold Brabenec | 06:30:36 08.07.2003 | |
Koukam na to uz delsi dobu a fak nevim jak to v poledne vyfotit lip, s bleskem bych se tam asi taky nemotal :-))
Marián Angelovič | 06:19:49 08.07.2003 | |
podľa mňa je to veľmi dobrá repofotka, hoci si ich mohol trošku blejsknuť
pt¤ Richard Brejník | 06:16:48 08.07.2003 | |
Pěkný záběr, to pozadí opravdu ruší, chtělo by lehce rozostřit. ++++
Milan Santoyo | 05:53:14 08.07.2003 | |
Pazout jasne ja jim to rikal ze to party nemaj delat v pravy poledne...:)
Fero Decsi | 05:49:02 08.07.2003 | |
A prva reportážna Santoyovka je na svete... Tak Milan sa nám dal na reportáž, hm :o).
Fajn clona, pozadie vhodne dokresluje prostredie (bodík za to). Prdel neokecáš - keď sa Ti tak páčila, mal si ostriť na ňu :-))). (bodík dolu) Ináč preč s ňou. No a s tieňmi nič neurobíš...
Fajn clona, pozadie vhodne dokresluje prostredie (bodík za to). Prdel neokecáš - keď sa Ti tak páčila, mal si ostriť na ňu :-))). (bodík dolu) Ináč preč s ňou. No a s tieňmi nič neurobíš...
Pažout alias Mike Dockal | 05:28:26 08.07.2003 | |
na takovy veci jako nefotit xichty v poledne bys asi ohledy mel brat :-)
Pažitka Pažoutova | 04:49:45 08.07.2003 | |
Pridavam se ke Carol.....to mas radost, vid? :o)))) To pozadi plny odlesku je dost brutalni..... :o)
Milan Santoyo | 03:34:07 08.07.2003 | |
Carol ja tez...:) ale vish jak to tady chodi s pocasim a bikerama...:)
Libor Kříž | 03:15:44 08.07.2003 | |
Panecku, tam toho je ;) Docela mi tahaji oci odrazy od chromu a zrcatek, cool! Pozadi rozhodne nemuze byt maznute, protoze predni motiv je ostry jako britva, takze by moje oci takto dostala hloubka ostrosti? Jako reportaz je to moc dobry. 4+++
Milan Santoyo | 02:49:30 08.07.2003 | |
Jirka to jsem prave nechtel ubrat aby to jakztakz bylo symetricke s tou opozitni prdelkou...:)