dekuji mockrat - super clanek!!!
To si nejspis pan Houda neda za trest po obede virzinko. Neplacte, muzete si za to sami.
vidím že jsem se o něco níž dostal o 2 místa před Houdu :-).
Tak to si dneska dám pivo :-)
Že ty o sobě dokážeš napsat pravdivej článek, to jsem netušil! :-) A dalo se to místy i číst. Koukám, že ti to spíše píše než fotí. :-)
Mne islo len o to, spochybnit objektivitu a prinos vasho clanku. O nic ine ;)
Ale vraj mal pobavit. Mna ani nepobavil, takze uz neni treba nic riesit z mojej strany.
brezina vzdy ked nieco napises spomeniem si na to co ti napisal tomas pavlik pod slimakom:
ten vtip se nepoved
a vis proc?
proste nejsi vtipnej
inak je ten clanok o hovne ako vsetky tvoje reakcie (o co ti sakra jde) ale nakoniec je mi to jedno, chcel som sa len zucastnit aby si vedel ze ta stale poznam a mam ta zaradeneho
Hanka: Mohl bych ti odpovídat na detaily, ale kam by to vedlo, když pořád nevím, o co ti sakra jde??
Pastucha: Očekávaná úroveň, výborný odhad situace, děláš mi radost.
brezina ty si kus stareho kokota
ludia ako ty sedia v galeriach a tahaju za nitky kulturneho zivota, a tak pozerame na chciple slnecnice
Ale notaaak, Jirko, ziadne komenty? Dokonca aj pod vasimi fotkami som zanechala nejake to slovo, skuste si nastavit filter ;) To, ze som pomazala vsetky svoje veci neznamena, ze tu nikdy neboli. Samozrejme, podla vasich kriterii to vlastne ani fotky neboli /jednu moju vec ste krasne odpisali v Klube kritikov/, ale mala som tu aj zopar CB klasik dokumentov.
Vas clanok je presne to, o com pisete...EFEKTNA FORMA /aby pobavila obecenstvo, baaj d vei verrry fany forrr miii asi tak ako tato anglictina, ale uznavam chyba na mojom kanali/ + NULOVY OBSAH. Mate pocit, ze ste povedal nieco nove? Akurat ste popisoval nejake veci, ktore akoze maju zmanipulovat divaka v snahe ze ide o „umenie“. ALe toto vsetko sa da aplikovat aj na vasej klasickej CB dokument fotke, nie snad?
To, ci niekto uvadza, ze foti na plastovou krabickou na pozarucny diak ma tu istu hodnotu, ako ked niekto iny pise, ake pouzil predsadky, objektivy, ci digital..atd. Vzdy ide o final vysledok. Je uplne jedno, ci fotograf pouzil nakladnu techniku/optiku a potom stravil umorne hodiny vo fotokomore alebo proste flaknul nejaky film do krabicky, nastrielal zabery, isiel sa clnkovat, cely sa potopil a potom len zistoval, co to vsetko ma na tych filmoch...tak ako aj pouzitie digitalneho fotaku, aby sme nezabudli. Viem, moze sa to zdat nespravodlive, ale vsetky postupy su si pre vysledok vo finale rovnocenne. Vsetko je to vizualna manipulacia. Bud vznikne alebo nevznikne sracka.
Viete, ja by som tie Vase sarkasticke narazky brala, to ze niektori „umelci“ hraju okolo seba divadielka...s tym suhlasim. /zily mi to vsak netrha ;)/. Ale spoplatnil ste ich iba u jedneho smeru, pouzijem vas termin „novy dokument“. Zastrielat si aj do vlastnych rad by nebolo na skodu ze ;) Clanok by tym dostal aj objektivnu hodnotu. Aj ked teda stale tvrdim, ze nepriniesol nic noveho, neviem, kvoli comu bol napisany. Aha, na pobavenie... tak to potom joooooo :)
Hanko, myslím, že hlásit se mezi postižené je jednak tvoje právo a taky čistě tvoje věc. Já jsem jen popsal jev a osoby se k němu už staví tak nějak samy. Ani kdybych chtěl tvůj postoj nějak konfrontovat (nechci), nemám s čím, v životě jsem neviděl žádnou tvoji fotku a nepamatuju si na jediný tvůj komentář.
Celkem mě může tak živá zpětná vazba jen těšit, protože kdybych psal třeba o fotografech, kteří mají zelenou kůži, sedm prstů na ruce a fotografují o půlnoci deštníkem na igelitový pytlík, jistě by se nikdo nesmál ani nerozčiloval, o zdánlivě neúčastném mlžení a pokusech shodit autora ani nemluvě.
Dokonce, co se tak zběžně koukám, nenapadl mě tu ani skrytě nikdo, koho si cením jako fotograf anebo vážím jako člověka (což není vždy automaticky totéž).
Takže chceš-li mě vyviklat v přesvědčení, že popisuju třeba s humornou nadsázkou, ale zcela reálné věci, musíš pro to udělat víc, než zaplatit kamarádům pití (mimochodem, ten seznam bych si dovolil označit za poměrně zdařilý).
juuu...thanx to pan Brezina, konecne som sa nasla! :) diki, diki, za ten clanok, je v nom tolko novych poznatkov! to si snad my punkaci ani nezasluzime, tolko pozornosti...uf uf.
Asi to pojdem zapit, aby som to rozdychala.
Hospodo nalej! pre pana Ianuse, PavlikaT, Hejmalu, Koziala, Houdu, Pistexa, Trudy, Sergejjja... to zas bude utrata :)
gagigagigaaag
ja jsem hovnival
ale uprimny
At ziji vsichni poctivi, nemlzici umetelove! A kdo sem neco napise po mne, je husa, gagaga :-)
...a mám taký dojem, že sa k temuto článku budú vracat ludé aj z jednéj aj druhéj strany potoka. a víc rázú :-))
no Jirko tys to napísal tak trefňe jak kebys byl jeden z ňích :-))
...ale paráda. bylo tam šecko. a najvječí perla: ,,,neboť lidí, jejichž ambice narazily na strop reality, je všude dost,,,
fakt dobré :-)) máš u mňa štamprlu
Tuším ako amatér patrím do všetkých amatérskych skupín :). Dobré čítanie, pobavilo.
Paráda Jiří, bylo počteníčko.
A další husa si přilétla upustit svůj husinec (nemyslím samozřejmě jihočeskou obec). Husa s básnickým střevem podivně patetického druhu, se zálibou v rozmáchlé rustikální śymbolice. Husa zřejmě celkem sečtělá, ale podle namyšlenosti soudě, přesto omezená.
Bože Mlynáriku, nerozčiluješ mě, fakt ne, jen nudíš. Určité principy mě nutí k odpovědi, ale nebudu se utíkat k podobenství, i když na takovouhle nahrávku by se hledalo jedna radost. Máme takové pořekladlo o reciproční hrubosti pytlů a záplat a podle něj mi nestojíš za žádné okliky a zbývá mi jen upřímnost.
Podívej, klidně si smol svoje mazaniny a vzdychejte nad nimi navzájem v kruhu kamarádů, mě to fakt nevadí. Naopak, uvítám další materiál. Pošli mě stejně klidně rovnou do zadku za to, že jsem si dovolil o mlžících neumětelích napsat humorný článek, chceš-li (a dokážeš-li), mě to neublíží a tobě nepomůže.
Tvůj nejtěžší problém se mi jeví přes fakt, že v tom textu vůbec nedokážeš vidět srandu, tuhle variantu vylučuješ rovnou a pateticky bojuješ slovy, která by SNAD slušela někdy před sto lety romantickému revolucionáři na popravišti, ale tady jsou směšná. Musí to být tedy nějaká jistota v Uměleckém postoji, který je ohrožen trochou legrace! Nemůžu se zbavit dojmu, že jsi trochu upil.
Shrnuju: směju se a děkuju za další hlášení zásahu. Protože mi potvrzuje, že jsem do článku nenapsal nic, co byste mě sami nenaučili. Váš zděšený kejhot (a také upřímný smích těch ostatních) je toho důkazem.
Byl bych velmi vděčný, kdyby si tohle na sebe přiměřeně vztáhli oponenti stejné úrovně nahoře i dole v tomhle slovním tratolišti, přece jen nemám tolik času, abych to psal každému zvlášť. Děkuji.
Mám rád chlieb.
Nejem ho pravidelne,ale rád sa k nemu vraciam.
Mnohí si bez neho nevedia predstaviť život.
Ja áno. Napriek tomu by som si nikdy neželal aby nebol.
Až na jednu výnimku.
Ak by na svete existoval len chlieb a nič „iné“,tak potom nech radšej nieje
a je len to „iné.“
Mám nesmiernu úctu k ľuďom,ktorí dokážu v tichosti upiecť krásne voňavý,chrumkavý chlebík .Taký ten chlieb, ku ktorému netreba ani soľ,ani iné prílohy,ktorý tak výborne chutí tak osamote.
A z celej duše pohŕdam ľudmi,ktorí nikdy nevytvorili strávitelný chlieb,ale napriek tomu ho dalej pečú,predávajú ho a ešte ho učia piecť ostatných,nedajbože ešte o tom píšu aj knížky.
Pohŕdam nimi a je mi ich zároveň nesmierne ľúto.
Ľúto je mi týchto smutných ľudí,ktorí takto premrhali svoj vzácny život.
Mohli byť možno výbornými katmi..
Hm...
Aj keď ,“zlý pekár = dobrý kat ?
--------------------------------------
PS 1 : Nie je tragédiou pre ľudstvo ak niektorí ľudia híkajú ako osly.No je nesmiernou tragédiou,ak sa niektorí osly naučili písať a rozprávať.
PS 2 :Trudy je velmi múdra mačka,až je mi ľúto,že to nieje pes.
--------------------------------------
Na záver len : Gá gá gá
No používame aj iné nástroje (ja osobne Gimp a IrfanView), ale obecné pravidlo môžem potvrdiť, zmenšovať celočíselnými násobkami (skutočne najlepšie mocnonou 2), ak sa nedá tak minimálne posledný krok by mal zmenšovať presne 2-krát väčší formát (niektoré nástroje majú na toto tlačítko "HALF"). Niektorí sa tu čudujú nad priebežným doostrovaním. To posledné doostrovanie na výslednom formáte nechám na každého uváženie, ale najlepšie výsledky sú, ak sa skutočne počas tých medzikrokov mierne doostruje, lebo zmenšovanie má tendenciu "blur-ovať" obraz. Zároveň ale upozorňujem, že pri zväčšovaní takýto postup neplatí. Dobré výsledky mám pri zväčšovaní krokom o 20-25% bez priebežného doostrovania. Ale pri zväčšovaní si oveľa viac ako pri zmenšovaní treba dávať pozor na voľbu algoritmu resample-ovania (nie resize-ovania). 6 zabudovaných algoritmov napr. v Ifranview: Hermite, Triangle, Mitchell, Bell, B-Spline, Laczos dávajú trochu rozdielne výsledky a niektoré sa hodia viac na zväčšovanie a niektoré na zmenšovanie. V tomto už nemám viac informácií, ale z mojej skúsenosti napr. pri zväčšovaní mi dávajú dobre výsledky filtre: BELL, Triangle pripadne Mitchel (trochu viac bluruje) ale určite nie Lanczos (robí "károvanie" v obraze) a naopak pri zmenšovaní najlepšie výsledky mám s B-spline alebo Lanczos filtrami. Bol by som zvedavý aj na názory ostatných, najmä čo sa týka výberu metódy resamplovania fotiek. A ak niekto odpovie na tento môj príspevok, prosím nech mi dá avízo do pošty, pretože zatiaľ neexistuje avizovanie tu na PP k článkom.
toš dobre: dlho som mal dilému, prečo existujú filmoví, hudobní... fotografickí kritici, teda vždy som mal dojem, že kritik by mal byť niekto, kto dosiahol vrchol (mysli čloek uznávaný vo svojej branži) a každý sa preto na neho obracia o radu, hodnotenie, teda kritiku svojho diela. Ale ono tomu tak veľmi často nie je, tí ktorí sa svojou originalitou (samozrejme v zmysle geniálnosti :-) odlišujú od svojho okolia, veľmi obtiažne definujú svoju tvorbu, najčastejšie hovoria o vnútornom procese, dozrievaní a následnom hľadaní jeho zhmotnenia, zpodobnenia. A tak som sa musel zmieriť s myšlienkou, že od nich sa toho moc o kritike umenia, sémantike jednotlivých označení a postupov nedozviem. Na druhej strane ale ani kritici nie sú ľudia, ktorí by v danej oblasti nemali príslušnú dávku erudície (prosím nezamieňať s kurátormi výstav), ktorí by si k príslušnému remeslu neprivoňali ba dokonca nemali ocenenia. Ale,... každý človek je výnimočný len v určitej oblasti a výborný kritik má ten dar vystihnúť podstatu, vyjadriť to, čo sa iným nepodarilo, jednoducho skoncentrovať celé to posudzovanie a hodnotenie do prostého "cisár je nahý", "na tom pepíkovi něco bude" či (aby som bol verný téme) "bullshit". No a teraz sa nechám ukrižovať, pretože poviem, že dohliadnúc od jeho tvorby ;-) Pán Březina tento dar má. Má tu odvahu ísť do kontroverzných tém, byť pokiaľ možno (niekedy viac a priznajme si aj niekedy menej :-) nad vecou, ale čo je hlavné, mať ten dar, aby jeho kritiku človek bol schopný dočítať dokonca. V tomto článku nechýba humor, slovná ekvilibristika, nutná dávka irónie a zaujatosti. Bravo! Už mám len jednu prosbu, ak niekedy ešte niečo napíšeš, bol by som ti vďačný, ak by som dostal o tom avízo, mám rád dobré "papaničko", ale aj "počítaničko" a tento tvoj posledný článok som našiel len zhodou náhod.
delete ? ;)
nebylo by vhodnejsi Ireno ?
fajne zhodnocení nekterých supr trendů. Zpátky na stromy, ale hlavně nezapomenout nazývat věci pravými, tj. anglickými jmény.
Konzum a globalizace kontra příroda? Staré dobré časy? No, tak potom ať zavládne němčina ze starého Rakousko Uherska :-)
Však si každý vybere, co mu sedne..
Hlavně poctivě a upřímně, vynaložená energie a obsah dušičky tvůrce se obvykle v díle projeví, to se prostě ošidit nedá. Rychlokvašky dlouho nepřežijou...