_hele, jo. Přesně takhle bych to chtěl udělat a přesně takovejhle nezájem by to vzbudilo :-)
_To číslo vypíchnutý ze dvojtónový fotografie... nebo jenom lehce mramorovaný, silnější kresba mraků by to už kazila...
_Kolega v práci přes stůl je absraktní malíř, celkem uznávanej umělec. teď dělá jenom takový ty barevný fleky a čáry, ale tajně, skoro spiklenecky, mi ukazoval svoje starý věci a bylo to takovýhleho duchu.
_Takže jsem se nad tím zamejšlel a dosplěl jsem k názoru, že tyhle fotky jsou už pokusem o abstrakci... :-)
Ty dva veliký černý fleky levých dvou závaží to dost rozbíjej. Kdyby se podařilo na ně dát taky nějakou kresbu, třeba jako je kresba cihel na těch menších dvou, vnitřních, závažích. Možná v jinou hodinu, až bude slunce ještě víc zboku...
_Ti mrvenci po stěnách (kompresní relikty) jsou holt daň za velkost 700 bodů, to si musím než odmyslet. Takže si myslím, že se přes ten industriál mohu zahledět na oblohu... a to si řikám, že to vidíme stejně, takhle bych to chtěl taky vyfotit.
_Ostré vedlejší linie, dráty, jen mimo vlastní střed obrazu a šikmo sečou okraje, takže nenarušujou vnímání obrazu, ale rámujou. Vytvářej dynamický pohyb křížením dvou směrů a závaží tak vypíchnou jako statické jádro obrazu.
_Jo, nebejt tam ty dvě černý tůně, dal bych si to na zeď. Jsem holt takovej ouchyl na industriál...
(...jsem byl zvědavej, kdo mi to proběhl moje starý fotky, tak koukám... a jo, koukáme na to podobně :-)
Ty dva veliký černý fleky levých dvou závaží to dost rozbíjej. Kdyby se podařilo na ně dát taky nějakou kresbu, třeba jako je kresba cihel na těch menších dvou, vnitřních, závažích. Možná v jinou hodinu, až bude slunce ještě víc zboku...
_Ti mrvenci po stěnách (kompresní relikty) jsou holt daň za velkost 700 bodů, to si musím než odmyslet. Takže si myslím, že se přes ten industriál mohu zahledět na oblohu... a to si řikám, že to vidíme stejně, takhle bych to chtěl taky vyfotit.
_Ostré vedlejší linie, dráty, jen mimo vlastní střed obrazu a šikmo sečou okraje, takže nenarušujou vnímání obrazu, ale rámujou. Vytvářej dynamický pohyb křížením dvou směrů a závaží tak vypíchnou jako statické jádro obrazu.
_Jo, nebejt tam ty dvě černý tůně, dal bych si to na zeď. Jsem holt takovej ouchyl na industriál...
(...jsem byl zvědavej, kdo mi to proběhl moje starý fotky, tak koukám... a jo, koukáme na to podobně :-)
Milan Vilímek Jihlavský : Zvláštní... kdybych k tomu jako tady pan Kubis přidal pět bodů... taky bys to bral jako pochvalu? Moje výtka nohy kanape jsou blbé kecy a od něj je to zastání...??? Prostě je tam ta noha blbě a je to škoda pěkný fotky, na tom trvám a do bodových úplatklů to balit nehodlám ať se to komu líbí nebo ne. Mohla to bejt pěkná fotka a při troše sebekritiky s ořezem furt ještě bejt může.
holka pěkná, koťátka hezká, očka roztomile vykulená. Fajn.
A teď fotka.
Reklama na kožešinu " měkké teplo vaší rodinné pohody" by to byla, kdyby se uřízla noha toho kanape. .
Pokud to mělo mít nějaký význam, jako třeba navázání starého kanape na měkkost kožešiny a vlahost dívčiny, tak ta noha nestojí na zemi a je napůl uříznutá.
Pokud mělo jít o portrait holky, tož potom je škoda, že se nepodařilo nějak lépe vystihnout, že nemá jednu nohu. Tohle je jak od Wittkina.
Koťátka jsem si spletl se zcela jiným zviřátkem obsaženým na dívčím těle, došlo mi to až při detailní prohlídce toho rouna. Ovčího, samozřejmě.
Kdyby se to tedy uřízlo na kožešině, tak, aby tam nestrašilo to zvrzaný kanape, a nějak se pořešily ty její nohy, nebo aspoň to zlomený koleno, byla by to milá fotka. Takhle je to prostě "jé, Máňo, počkej takhle chvilku, já vyzkouším ten novej foťák..."
Ale holka je pěkná, to zase jo, jenomže k tomu jsou tu jíný servery, kde je spusta pěknejch hambatejch holek průměrně vyfocenejch... :-)
Dělník při opravě stoky v ulici pařížská [Iwo Škramlík | | ] Iwo Škramlík | | | 22:18:42 29.10.2008
...což je paradoxní zvláště ve chvíli, kdy jsme se shodli, že tak, jak je to tady vystavený, to má závažnou kompoziční vadu takovýho rázu, že už se ani o kompozici skoro nedá mluvit... Ale samozřejmě mne to těší... :-)
...sorry, nějak jsem to omylem...
_Chtělo to pohrát si s exposicí.
_Je příjemný to světlo na tváři. Mám rád buď pozornost na očích, nebo na tváři, tam se dobře čtou emoce.
_Ruší tam ten nasvícenej nos. Ne moc, ale dokonalý to není.
_Ty oči jsou nasvícený dost nestejnoměrně -- jedno oko má sveřepý výraz, druhé se ztratilo ve tmě, to mne ruší. Chyhběj mi tam, aby to bylo dokonalý.
_A co mne na tom nejvíc těší -- není to módní zlatá barva od focení při svíčce. Na tohle bych řekl že ta ČB je dobrá.
No pokud to pojmu jako portrait... tak k tomu nemám co říct, protože já tak nazývám i věci, který evidentně zachycením osobnosti, tedy portraitem, nejsou, ale nezdá se mi to.
_Přijde mi to jako pocitovka. Ne xichtovka.
_Proč to pitvám -- protože na portrait je to pro mne příliš temný a nevidím v tom osobnost, ale jenom "černocha v tunelu".
_No tak co s tím. Tak sjem si to sejvnul a otevřel v ACD, portože tady na PP jsem nenašel nikde možnost, jak si z dementně bílýho pozadí udělat klasický fotografický černý.
_A hele, hnedle jsem úplně jinde: vyleze pohled, vylezou sevřený rty, má to výraz, myšlenku, emoci. Nemá to ucho, no prosím, nepřišijem mu ho. Má to odlesk na nose, od zadního svícení, že vypadá jako Pinnoccio, to ruší.
_
No pokud to pojmu jako portrait... tak k tomu nemám co říct, protože já tak nazývám i věci, který evidentně zachycením osobnosti, tedy portraitem, nejsou, ale nezdá se mi to.
_Přijde mi to jako pocitovka. Ne xichtovka.
_Proč to pitvám -- protože na portrait je to pro mne příliš temný a nevidím v tom osobnost, ale jenom "černocha v tunelu".
_No tak co s tím. Tak sjem si to sejvnul a otevřel v ACD, portože tady na PP jsem nenašel nikde možnost, jak si z dementně bílýho pozadí udělat klasický fotografický černý.
_A hele, hnedle jsem úplně jinde: vyleze pohled, vylezou sevřený rty, má to výraz, myšlenku, emoci. Nemá to ucho, no prosím, nepřišijem mu ho. Má to odlesk na nose, od zadního svícení, že vypadá jako Pinnoccio, to ruší.
_
_No muselo tam bejt pěkně, voní z toho pryskyřice, ale je to zase dort Pejska a Kočičky: šly z toho udělat čtyři pěkný fotky, ale je z toho jedna vzpomínkovka bez velkejch ambic.
_Motiv plotu je zcela zatlačen do pozadí záplavou trávy. Vertikála pro širokáč od detailu vzorku traktoru v hlíně lesní cesty až po ptícu na větvi proti vycházejícímu slunci je ustřižena pravým okrajem, takže se nemůže slít vzrůstající směr tý stopy a linka obzoru. A tak dále.
_Jsem línej to popisovat, co v tom hledám, tak jsem to jen tak narychlo vystříhnul: http://fotoalba.cz/alba/iwo2/1669354
_Na tohle byla skvělá fotokomora -- člověk musel tak jako tak udělat výřez, formát kinofilmu byl jiný než formát papíru, takže kdo nejel na bílý okraj, ten dělal výřez. "Vyvolat" fotky na počítači tohle nezahrnuje, to člověk nejvejš udělá nějakej křiklavě nutnej ořez.
_Chce to prostě fotit a nebát se mazat... Voko vidí a to je hlavní, ruce se to naučej.
dyť jo, přesně takhle to myslím -- předloha byla moc pěkná, ale ta fotka z toho... Prostě mi přijde, žes toho chtěla zachytit příliš mnoho najednou.
_Aby byla fotka čitelná, měla by mít tři prvky. Jak je toho víc, oko už musí dlouho načítat svénu, než se rozhodne, co je hlavním prvkem.
_A tady je vyfocenej takovej maglajz... stokrát dobrý dort, protože do něj Pejsek s Kočičkou nasypali sto dobrejch věcí.
_Tam to chtělo zakleknout a udělat sto dobrejch fotek než jednu, ve který je sto zajímavejch detailů.
no, takhle mi to přijde jako "Máňo, tady je krásnej potůček, máme s sebou foťák?"
Co je tam za prvky:
_kameny -- ztrácej se. Mohly vyniknout třeba obrysy proti slunci, ael jsou suché, takže nic, jenom jako kompars.
_Kmen velikého stromu (vlevo nad potokem) -- ale je to jenom hora stínu.
_Paprsek světla mlhou -- ale vypadá to spíš jako špatně udělaná korekce expozice, nijak to nevyčnívá samostatně ven.
_Stromy na pozadí -- ale uříznuté jako por dokumentaci stavu kořenového systému.
_Potok -- ale ty krásný proudy a bublinky, od kterých by stálo za to se odpíchnout širokáčem a všechno ostatní nechat ubíhat kamsi dozadu jsou nezřetelné, stranou a uřízlé.
Mělo to potenciál, ale je to ... prostě CVAK!
Dělník při opravě stoky v ulici pařížská [Iwo Škramlík | | ] Iwo Škramlík | | | 20:09:41 17.10.2008
...zvláštní... od chvíle, kdy jsem řekl, že to někdo ocenil, nastala neutuchající vítězná šňůra pětek...
:-DDD
No ta rozhejbaná větev mne tam naopak neruší ostrostí, to mi nepřijde jako minus.
Ale ten osvětlenej flek s listím na řece vpravo dole... když si ho zakreju a "udělám si ho černě", líbí se mi to na 150%.
Skore to má vysoký, nic autorovi nepokazím, dyž drze naznačím, že to není stoprocentní. Ikdyž je to skvělý.
Mi to napřed nesedlo, mlýnské kolo se přece pohybuje pomalu a tady je jako fofrník... ale když jsem si to hodil na plný monitor, neměl jsem uřízlou fotku na vejšku... a to vejškový pojetí, taky takový netradiční, tomu tu dynamiku podtrhuje.
Chvíli mi v tom běhaj oči a furt mi k tomu zní věta z pohádky jak "čert fofruje žentourem" :-)
Tož ale tohle, kdybych si měl pověsit na zeď, muselo by to bejt veliký, tak A2, v tomhle to moc nevyniklo.
DENIS: Ty jsi autor, ty jsi Stvořitel, já o tom jenom tlachám.
Ale zkus si to, jenom si to otevřít na černým pozadí a přikrejt si to prstem, dlaní a zeptat se nějaký návštěvy, jak by to bylo lepší.
Možná je to můj mrak před očima, možná máš tu vlší mlhu ty, já to nerozhodnu, ale myslím si, že je tý fotky škoda a žeby šla vylepšit na dokonalou.
82 [Michal Kozel | | ] 5
Iwo Škramlík | | | 22:59:28 05.12.2008
_To číslo vypíchnutý ze dvojtónový fotografie... nebo jenom lehce mramorovaný, silnější kresba mraků by to už kazila...
_Kolega v práci přes stůl je absraktní malíř, celkem uznávanej umělec. teď dělá jenom takový ty barevný fleky a čáry, ale tajně, skoro spiklenecky, mi ukazoval svoje starý věci a bylo to takovýhleho duchu.
_Takže jsem se nad tím zamejšlel a dosplěl jsem k názoru, že tyhle fotky jsou už pokusem o abstrakci... :-)
závaží [Michal Kozel | | ] 4
Iwo Škramlík | | | 19:59:57 05.12.2008
_Ti mrvenci po stěnách (kompresní relikty) jsou holt daň za velkost 700 bodů, to si musím než odmyslet. Takže si myslím, že se přes ten industriál mohu zahledět na oblohu... a to si řikám, že to vidíme stejně, takhle bych to chtěl taky vyfotit.
_Ostré vedlejší linie, dráty, jen mimo vlastní střed obrazu a šikmo sečou okraje, takže nenarušujou vnímání obrazu, ale rámujou. Vytvářej dynamický pohyb křížením dvou směrů a závaží tak vypíchnou jako statické jádro obrazu.
_Jo, nebejt tam ty dvě černý tůně, dal bych si to na zeď. Jsem holt takovej ouchyl na industriál...
(...jsem byl zvědavej, kdo mi to proběhl moje starý fotky, tak koukám... a jo, koukáme na to podobně :-)
závaží [Michal Kozel | | ]
Iwo Škramlík | | | 19:59:57 05.12.2008
_Ti mrvenci po stěnách (kompresní relikty) jsou holt daň za velkost 700 bodů, to si musím než odmyslet. Takže si myslím, že se přes ten industriál mohu zahledět na oblohu... a to si řikám, že to vidíme stejně, takhle bych to chtěl taky vyfotit.
_Ostré vedlejší linie, dráty, jen mimo vlastní střed obrazu a šikmo sečou okraje, takže nenarušujou vnímání obrazu, ale rámujou. Vytvářej dynamický pohyb křížením dvou směrů a závaží tak vypíchnou jako statické jádro obrazu.
_Jo, nebejt tam ty dvě černý tůně, dal bych si to na zeď. Jsem holt takovej ouchyl na industriál...
(...jsem byl zvědavej, kdo mi to proběhl moje starý fotky, tak koukám... a jo, koukáme na to podobně :-)
Kočky [Dan Tulák | | ]
Iwo Škramlík | | | 18:23:11 04.12.2008
Kočky [Dan Tulák | | ]
Iwo Škramlík | | | 21:18:44 01.12.2008
A teď fotka.
Reklama na kožešinu " měkké teplo vaší rodinné pohody" by to byla, kdyby se uřízla noha toho kanape. .
Pokud to mělo mít nějaký význam, jako třeba navázání starého kanape na měkkost kožešiny a vlahost dívčiny, tak ta noha nestojí na zemi a je napůl uříznutá.
Pokud mělo jít o portrait holky, tož potom je škoda, že se nepodařilo nějak lépe vystihnout, že nemá jednu nohu. Tohle je jak od Wittkina.
Koťátka jsem si spletl se zcela jiným zviřátkem obsaženým na dívčím těle, došlo mi to až při detailní prohlídce toho rouna. Ovčího, samozřejmě.
Kdyby se to tedy uřízlo na kožešině, tak, aby tam nestrašilo to zvrzaný kanape, a nějak se pořešily ty její nohy, nebo aspoň to zlomený koleno, byla by to milá fotka. Takhle je to prostě "jé, Máňo, počkej takhle chvilku, já vyzkouším ten novej foťák..."
Ale holka je pěkná, to zase jo, jenomže k tomu jsou tu jíný servery, kde je spusta pěknejch hambatejch holek průměrně vyfocenejch... :-)
Dělník při opravě stoky v ulici pařížská [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 22:18:42 29.10.2008
Za tmy [Milan Ulrich | | ] 4
Iwo Škramlík | | | 19:32:24 24.10.2008
_Chtělo to pohrát si s exposicí.
_Je příjemný to světlo na tváři. Mám rád buď pozornost na očích, nebo na tváři, tam se dobře čtou emoce.
_Ruší tam ten nasvícenej nos. Ne moc, ale dokonalý to není.
_Ty oči jsou nasvícený dost nestejnoměrně -- jedno oko má sveřepý výraz, druhé se ztratilo ve tmě, to mne ruší. Chyhběj mi tam, aby to bylo dokonalý.
_A co mne na tom nejvíc těší -- není to módní zlatá barva od focení při svíčce. Na tohle bych řekl že ta ČB je dobrá.
Za tmy [Milan Ulrich | | ]
Iwo Škramlík | | | 19:27:52 24.10.2008
_Přijde mi to jako pocitovka. Ne xichtovka.
_Proč to pitvám -- protože na portrait je to pro mne příliš temný a nevidím v tom osobnost, ale jenom "černocha v tunelu".
_No tak co s tím. Tak sjem si to sejvnul a otevřel v ACD, portože tady na PP jsem nenašel nikde možnost, jak si z dementně bílýho pozadí udělat klasický fotografický černý.
_A hele, hnedle jsem úplně jinde: vyleze pohled, vylezou sevřený rty, má to výraz, myšlenku, emoci. Nemá to ucho, no prosím, nepřišijem mu ho. Má to odlesk na nose, od zadního svícení, že vypadá jako Pinnoccio, to ruší.
_
Za tmy [Milan Ulrich | | ]
Iwo Škramlík | | | 19:27:51 24.10.2008
_Přijde mi to jako pocitovka. Ne xichtovka.
_Proč to pitvám -- protože na portrait je to pro mne příliš temný a nevidím v tom osobnost, ale jenom "černocha v tunelu".
_No tak co s tím. Tak sjem si to sejvnul a otevřel v ACD, portože tady na PP jsem nenašel nikde možnost, jak si z dementně bílýho pozadí udělat klasický fotografický černý.
_A hele, hnedle jsem úplně jinde: vyleze pohled, vylezou sevřený rty, má to výraz, myšlenku, emoci. Nemá to ucho, no prosím, nepřišijem mu ho. Má to odlesk na nose, od zadního svícení, že vypadá jako Pinnoccio, to ruší.
_
když vstává den [jicha | | ]
Iwo Škramlík | | | 00:11:33 24.10.2008
_Motiv plotu je zcela zatlačen do pozadí záplavou trávy. Vertikála pro širokáč od detailu vzorku traktoru v hlíně lesní cesty až po ptícu na větvi proti vycházejícímu slunci je ustřižena pravým okrajem, takže se nemůže slít vzrůstající směr tý stopy a linka obzoru. A tak dále.
_Jsem línej to popisovat, co v tom hledám, tak jsem to jen tak narychlo vystříhnul:
http://fotoalba.cz/alba/iwo2/1669354
_Na tohle byla skvělá fotokomora -- člověk musel tak jako tak udělat výřez, formát kinofilmu byl jiný než formát papíru, takže kdo nejel na bílý okraj, ten dělal výřez. "Vyvolat" fotky na počítači tohle nezahrnuje, to člověk nejvejš udělá nějakej křiklavě nutnej ořez.
_Chce to prostě fotit a nebát se mazat... Voko vidí a to je hlavní, ruce se to naučej.
budiž světlo [jicha | | ]
Iwo Škramlík | | | 20:18:36 19.10.2008
...a potom mě ten hodný strýček vzal dolů k řece, mamí... [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 11:56:08 18.10.2008
Ale tu větev na tý fotce máte prostě blbě, to neokecáte, ani když mi zasypete koment podobnými nesmysly.
A netykáme si, kapišto?
kaple Matky Boží veverské [Ivan Rusek | | ]
Iwo Škramlík | | | 11:54:38 18.10.2008
kaple Matky Boží veverské [Ivan Rusek | | ]
Iwo Škramlík | | | 11:53:33 18.10.2008
Tím, že budeš psát pičoviny k cizím fotkám si nepomůžeš TOUBO
Ale notak, pane Rusek, buďte aspoň frajer a nenadávejte mi za to do komentářů k fotkám. Není nám už deset, abychom si natruc kopali do báboviček.
budiž světlo [jicha | | ]
Iwo Škramlík | | | 20:41:53 17.10.2008
_Aby byla fotka čitelná, měla by mít tři prvky. Jak je toho víc, oko už musí dlouho načítat svénu, než se rozhodne, co je hlavním prvkem.
_A tady je vyfocenej takovej maglajz... stokrát dobrý dort, protože do něj Pejsek s Kočičkou nasypali sto dobrejch věcí.
_Tam to chtělo zakleknout a udělat sto dobrejch fotek než jednu, ve který je sto zajímavejch detailů.
budiž světlo [jicha | | ] 1
Iwo Škramlík | | | 20:18:56 17.10.2008
Co je tam za prvky:
_kameny -- ztrácej se. Mohly vyniknout třeba obrysy proti slunci, ael jsou suché, takže nic, jenom jako kompars.
_Kmen velikého stromu (vlevo nad potokem) -- ale je to jenom hora stínu.
_Paprsek světla mlhou -- ale vypadá to spíš jako špatně udělaná korekce expozice, nijak to nevyčnívá samostatně ven.
_Stromy na pozadí -- ale uříznuté jako por dokumentaci stavu kořenového systému.
_Potok -- ale ty krásný proudy a bublinky, od kterých by stálo za to se odpíchnout širokáčem a všechno ostatní nechat ubíhat kamsi dozadu jsou nezřetelné, stranou a uřízlé.
Mělo to potenciál, ale je to ... prostě CVAK!
Dělník při opravě stoky v ulici pařížská [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 20:09:41 17.10.2008
:-DDD
Ďáblův přívoz [Martin Filip | | ] 4
Iwo Škramlík | | | 20:00:34 17.10.2008
Ale ten osvětlenej flek s listím na řece vpravo dole... když si ho zakreju a "udělám si ho černě", líbí se mi to na 150%.
Skore to má vysoký, nic autorovi nepokazím, dyž drze naznačím, že to není stoprocentní. Ikdyž je to skvělý.
Čertovka [Martin Filip | | ] 5
Iwo Škramlík | | | 19:54:44 17.10.2008
Chvíli mi v tom běhaj oči a furt mi k tomu zní věta z pohádky jak "čert fofruje žentourem" :-)
Tož ale tohle, kdybych si měl pověsit na zeď, muselo by to bejt veliký, tak A2, v tomhle to moc nevyniklo.
pomalá panička [Denis Forbrich | | ]
Iwo Škramlík | | | 19:45:38 17.10.2008
Ale zkus si to, jenom si to otevřít na černým pozadí a přikrejt si to prstem, dlaní a zeptat se nějaký návštěvy, jak by to bylo lepší.
Možná je to můj mrak před očima, možná máš tu vlší mlhu ty, já to nerozhodnu, ale myslím si, že je tý fotky škoda a žeby šla vylepšit na dokonalou.