Anonymní hodnocení fotografií na Photopostu - ano či ne?


Jitka Krásová | : - | POSLAT ZPRÁVU


Anonymní hodnocení fotografií na Photopostu - ano či ne?

Možná jste poměrně nedávno byli svědky mnohadenní diskuse o tom, že fotografie na zdejším serveru nejsou  hodnoceny úplně objektivně, že jejich hodnocení je často ovlivněno také zvučností jmen autorů. Diskutovaný problém  byl zda by bylo správné ponechat prvních 24 hodin vkládané fotografie (z důvodu objektivity) anonymní či nikoliv... 
Z jistých osobních důvodů a také ze zvědavosti, zda je to pravda či nikoliv, stvořila jsem novou neexistující fotografínku se jménem Lucie Kodová a pod jejím jménem jsem na Photopost vložila postupně tři fotografie - a nyní se spolu můžeme podívat, jak experiment dopadl. Podotýkám, že provozovatel Photopostu o ničem předem nevěděl a i já sama jsem se snažila vybrat fotky tak, aby Lucie nebyla podezřelá, že je úplně někdo jiný - v této době jsem nevkládala fotografie přes svůj účet a jméno, a ze svého konta a z falešného konta Lucky K. jsem neudělila navzájem jediný bod, nedošlo proto k navýšení bodů, které by bylo "nefér". Zda po zveřejnění tohoto článku David přiřadí fotografie pod moje jméno nebo nikoliv, to ponechám na jeho uvážení :o)

Fotografie č.1: Čekání 
Kategorie: Ostatní
Fotka mladé ženy(dívky) čekající na cosi nebo kohosi na kraji chodníku v záři reflektorů kolem jedoucích aut.... první fotografie v tento moment zcela neznámé autorky získala cca po 24 hodinách 98 bodů a byla vesměs kladně hodnocena body 4 a 5.
Můj tip na bodový zisk před umístěním fotografie: zisk 60 - 80 bodů


Fotografie č.2: O práci
Kategorie: Reportáž
Fotka nevšedního zedníka ve výkopu s lopatou, slabší kompozice, málo akční, fotografie nižší technické kvality z důvodu špatného světla (pršelo) a výřezu. Fotografie získala cca po 24 hodinách 39 bodů.
Můj tip na bodový zisk před umístěním fotografie: zisk 25 -30 bodů

Fotografie č.3: Vysloužilé zákoutí
Kategorie: Zátiší
Nalezené zátiší, skličující fotografie "pobitého" okna ve staré zdi bez omítky, s břečťanem. 
Fotografie získala cca po 24 hodinách 39 bodů.
Můj tip na bodový zisk před umístěním fotografie: zisk 50 - 60 bodů


Na první pohled je zřejmé, že o neobjektivním hodnocení fotografií vzhledem ke zvučnému jménu autorů nemůže být ani řeč a že požadavek na anonymní hodnocení fotografií nemá svoje opodstatnění... známější fotografové mají zřejmě tu malou výhodu, že jejich fotky budí předem jistou zvědavost a shlédne je nepatrně více uživatelů PP, ale to je asi tak všechno -  na hodnocení fotografie nemá jméno autora žádný vliv a záleží na kvalitě té které fotografii jako takové.

Závěrem bych chtěla všechny na PP požádat o odpuštění za tento malý podfuk - jednak mě zajímal jaký budu výsledek  tohoto experimentu a také mě zajímalo, jaké komentáře se pod fotkami nové neznámé autorky objeví:  zda pozitivní a   věcné, s konstruktivními připomínkami a výhradami, nebo negativní...

Přeji mnoho radosti z fotografování a dobré světlo.




ZOBRAZIT VŠECHNY PŘÍSPĚVKY

PROFIL AUTORARichard Kampf | 18:10:41 14.08.2008 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Experiment dokazuje to,že "nezvučné"jméno si vyslouží +-správný počet bodů,ale vůbec nedokázal vliv na výsledek,když je pod tím zvučné jméno,takže teď by měl experiment proběhnout naopak.Uvést fotky,kdy se např.3 lidé shodnou,že dostane určitý počet bodů a pak je umístit na web k posouzení pod zvučným jménem.
Jinak jsem přesvědčen,že známé jméno je na tom lépe,o tom snad nikdo nepochybuje,potažmo že existují další vlivy,které výsledné hodnocení ovlivňují.Je pak otázkou,jak moc.
Držím palce při dalším experimentu.

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 20:11:08 20.10.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Môj názor je ten, že bodovanie podlieha davovej psychóze vo väčšine prípadoch. Ak zvučné meno nedá "požehnanie" v podobe dobrého hodnotenia, ostatní sa moc netrhajú, resp. ak zvučné meno tú fotku odsúdi hneď na začiatku je to odsúdené do zatratenia. Je to môj pocit, možno to funguje ozaj inak.

PROFIL AUTORAJan Parkman | 15:24:26 04.05.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Chtel sem napsat presne to co Marek...

PROFIL AUTORAMarek Vidtman | 22:07:57 03.07.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

nejsem si jistý, jestli tenhle "podfuk" vubec neco dokazuje... pod nejakou neznamou identitou by bylo treba vystavit fotky ve stylu a provedeni zname identy...

a nebo naopak... znama identita by musela vystavit fotky spise podprumerne...

teprve pak by se dalo neco vydedukovat... tenhle pokus byl k nicemu...

PROFIL AUTORAMichael Černohouz | 15:25:39 19.06.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

já bych možná i souhlasil..!

PROFIL AUTORARadek Hájek | 21:45:22 13.12.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zajimavy experiment, unika my smysl proc se zabyvat tim jestli nekdo dostane vice bodu, protoze ma jmeno na PP. Myslim ze kazdy uzivatel PP jednou zjisti ze ty body stejne nejsou k nicemu :-) Dobre napsany koment (kritika) je k nezaplaceni.

PROFIL AUTORARobert Lences | 12:09:40 01.12.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Neviem, zatial som nestihol vlozit ziadnu vlastnu, ale niektore som si pozrel aj ohodnotil, bez komentara. Proste kliknem na fotku, pozeram na fotku, hodnotim fotku...Az potom pozeram meno, pripadne dalsie hodnotenie a komentare...A pravdu povediac vzdy asi budu najviac navstevovane aktualne zabery, ktore sa ukazu na prvej stranke...menej ludi ma cas bludit po dalsich podstrankach. Mozno este potom na zaklade autora, ci ma zaujal alebo nie...

PROFIL AUTORAJiří Královec | 12:45:50 02.03.2005 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Nechápu jak na základě toho, že pod jiným jménem vložíš nějaké tři fotografie usuzuješ, že je "Na první pohled je zřejmé, že o neobjektivním hodnocení fotografií vzhledem ke zvučnému jménu autorů nemůže být ani řeč "

PROFIL AUTORALubomir Susila | 15:01:48 09.12.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Moje připomínka je trochu jiným směrem než objektivita hodnocení, ale možná by bylo zajímavé ukázat i průměrný počet bodů / 1 hodnocení. Některé kategorie se mi zdají míň navštěvované a tím pádem i hodnocené menším počtem lidí. Taky to tak dělám, protože nemám čas prohlížet všechno.
K objektivitě mám asi tolik, že pokud se tu nebude měřit v základních jednotkách SI (nebo jak se jim říká:) tak to bude pořád "neobjektivní".
Pro mně je důležitější komentář, případně, jestli se mé novější fotky líbí víc než ty staré.
I když mám na focení tak málo času, že to je skoro jako bych vždycky začínal znova (zatím jsem tu začínal jen 2x:)

PROFIL AUTORAVladimír Blažek | 03:58:44 07.11.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Myslím, že ten experiment byl postaven na chybné metodice – průkazné by bylo, kdyby jedna a tatáž fotka zde byla hodnocena jednou jako dílko neznámého autora a podruhé jako výtvor člověk, který zde má určitý kredit. Navíc by bylo nutné, aby se fotografie u obou objevila ve stejném čase (problém různé návštěvnosti stránek). To by bylo objektivní, leč je to neproviditelné. Způsob, jaký byl zvolen nevypovídá zcela o ničem – nebo spíš pouze o tom, nakolik hodnocení samotné autorky odpovídá hodnocení ostatních. Osobně mi je vcelku jedno, jestli je či není bodování anonymní. To druhé považuji za objektivnější – stačí si všimnout takový příkladů, kdy po sérii čtyřek se objeví dvojka. Další čtyřka se pak neobjeví (nebo jen zřídka) – pravděpodobně si ti další nechtějí připustit že jejich „nároky“ nebo snad dokonce „vkus“ byly na nižší úrovni.

PROFIL AUTORAPeter Odysee | 19:32:00 22.09.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

OPRAVA: Ak by to malo byť aspoň ako tak objektívne, nesmel by kritik vedieť kto to fotil a ani ako to hodnotili ostatní. A 5-bodová škála je žalostná, lepšie je 100 s 5 bodovym rozostupom.

PROFIL AUTORAPeter Odysee | 19:29:35 22.09.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Poznám oveľa lepšie experimenty z hodnotenia zvučných mien (firiem) kontra menej ligotavým v audio oblasti pri posúdení kvality zvuku audio prístrojov. Lepšie povedané absolvoval som ich stovky. A výsledok? 1/ čím neschopnejší kritik, tým viac sa bráni vyjadriť sa k niečomu čo nepozná. 2/ vypovedajúca hodnota neanonymného hodnotenia sa limitne blíži k nule (davová psychóza atp.) 3/ v anonymnom teste (kritike) si každý poriadne rozmyslí čo napíše a ako ohodnotí, čo vyzdvihne a čo skritizuje. Je to oveľa,oveľa tažšie. Podľa jeho vyjadrenia rýchlo zistíte či tomu rozumie alebo nie (preto ten zúrivý odpor). Anonymná znamená nielen že nevie koho chváli či haní, ale NEVIE ANI ČO NA TO NAPÍŠU OSTATNÍ. Platí to do bodky aj pre hodnotenie fotiek. Aj také testy som absolvoval, ibaže sme nehodnotili autorov, ale prístroje.


Ak by to malo byť aspoň ako tak objektívne, nesmel by kritik vedieť kto fotil a ani ako sa hodnotia iný. A 5-bodová škála je žalostná, lepšie je 100 s 5 bodovym rozostupom.

PROFIL AUTORAHelíšek Corpuscle | 12:53:53 10.06.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

nechci se zas poustet do zbytecne debaty, ale myslim, ze kdyby tuhle "studii" delal muz a ne zena..panum by to tak nevadilo, nebo by mu dali spis za pravdu.

PROFIL AUTORAOvi Ivoda | 14:32:32 17.03.2003 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jitko (i ostatní), byl jsem tím, kdo se v té diskuzi o hodnocení fotografií přimlouval za MOŽNOST "anonymního" hodnocení. Děkuji Vám tímto za pokus, který jste učinila, ale ona mnou navrhovaná "anonymita hodnocení" spočívala v něčem jiném. Kromě hodnocení anonymní fotografie (tedy takové, u které neznáme autora) se mi jednalo i o jakoby "skryté" hodnocení. Tedy takové, kde jeden divák nevidí, co se na fotce líbilo těm ostatním divákům, a kdy nemohou být hodnotitelé ovlivňováni ostatními již provedenými hodnoceními... Ovšem toto zatím pP neumožňuje, takže to ani nešlo ve Vašem pokusu realizovat :-)

PROFIL AUTORADavid Zachoval | 17:49:44 08.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Pribyva tu zhruba 10-15 lidi denne... bylo by sakra divny, kdyby nerostl pocet bodu u fotek... nektery "logicky" uvahy nekterych nejmenovanych lidi me obcas vazne bavi... doporucuju si vzit fakta, pak vymyslet nejakou konstrukci. Ne si vymyslte konspiraci svetoveho vyznamu a pak na to roubovat "fakta" :)

PROFIL AUTORAPalo Čech | 18:05:00 07.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ivan> gde ty zijes? :) v TOP80 nemam ani jednu fotku :)))

PROFIL AUTORAJirka Vaňourek | 20:48:30 06.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ivane - třeba ses nezlepšil, ale třeba máš lepší oko na výběr, než u prvních fotek .. i o tom to je ..

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 20:16:38 06.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Palo - nemluvil jsem o době fotografování, ale o kvalitě... :-)

PROFIL AUTORAPalo Čech | 12:27:14 06.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ivan: fotim rok a pol a som total amater... takze rozhodne nepatrim do jednej skupiny s P.J. . ale ine som chcel... tym ze nevidis uniekoho /napr. umna/ fotky ktore maju menej bodov tak je to preto ze ich mazem... vecsinou chcem zistit ci ta fotka je zaujimava pre ostatnych a ked zistim ze je a dostane body tak ju necham... ak nie tak ju vymazem, napriklad minuly tyzden som tu mal fotku 4hodiny, 49zobrazeni 3body a dva komentare... a este jedna vec ... fotky mazem dost casto...

PROFIL AUTORAJitka Krásová | 00:29:52 06.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

pardon oprava, správně: "že jeden z mých prvních snímků..."

PROFIL AUTORAJitka Krásová | 21:22:12 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

děkuju za gratulaci k svátku :o) - já bych k tomu jen chtěla říct, že na začátku jsem také dostávala málo bodů, ale určitě to bylo kvalitou :o)))) a je to i tím, že je zde momentálně mnohem více uživatelů co bodují. Pamatuju si, že v červenci zde bylo mnohem méně uživatelů než je teď a například byl v čele snímek "To je výška!" Magdalény Kucové a měl okolo 200 bodů a na tehdejší dobu to bylo opravdu hodně bodů - a podívejte se, kolik bodů má snímek ten, který právě vede na top tenu :o) Pro zajímavost uvádím, že jeden z prvních snímků zde umístěných (zívající znuděný ocelot) získal na Photosigu víc bodů než tady a přitom to často bývá přesně obráceně....

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 20:50:56 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

IANUS - HA!

a)... já se nesnažím dokázat to co Jitka (btw - gratuluji k svátku)

b)...nejsem Pavel Janouškovec ani Palo Čech ani nikdo z místních velikánů, jsem tu nováček... :)

PROFIL AUTORATr. Ianus Germanicus | 20:29:15 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ivane, neber si to osobne, ale nad "tvoji logiku" taky obcas neni ;-))
si tady semlel paty pres devaty a vsechno dohromady... btw co ti brani, pokud nam chces nejakou svoji pravdu dokazat, udelat lepsi "studii"?

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 19:09:04 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

...No jitko nedá mi to....

Kdyby tu poslední (vysloužilé zákoutí) sem dal Pavel Janouškovec, tak to dostane přes 150 bodů...HOWGH !!!

..ale nad ženskou logiku není...
:-)

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 19:04:13 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Btw - prý už to tu zkusil Zbyhněv - (pokud ne, omlouvám se..) Nějaký pejsem a kočička - (já to neviděl-jen jsem o tom slyšel) - prý to byl fórek s nějakou ujetinou a on to pak smáz - prý to dostávalo opravdu hodně bodů.....
Pokud to není pravda, pak se omlouvám, dávám dál, jak jsem to dostal... :)

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 18:59:29 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

HA HA HA... kdyby tuhle "studii" (povšimněte si prosím úvozovek!!!) udělal třeba Palo Čech a nebo Pavel Janouškovec, ALE(!!!) "naruby", to že by sem dal nějakou evidentně špatnou fotku (a nebo třeba i špatnou cizí od někoho kdo dostává pravidelně málo bodů) pak by to teprve bylo zajímavé srovnání....

Btw - moje "první" fotky na pP dostávaly podstatně míň bodů, než ty poslední...a nemyslím si, že bych se za ten měsíc a půl, co tu jsem až tak zlepšil.... :-/

PROFIL AUTORABilbo z Libně | 07:19:46 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Danniel> To "zamotání hlavy" se týká nového tématu pro Fotoesej!

PROFIL AUTORAJirka Vaňourek | 00:05:41 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

No ... prima ... moc prima ...... zatrpkléa ješitné to jistě nepřesvědčí, ale ... klobouk dolů ........ jinak 100% souhlas s Tomášem ..

PROFIL AUTORAMarcela Borýsková | 00:02:49 05.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

souhlasím se vším co napsala Jitka...je to jakási hra profíků s námi amatéry,která je jen k dobru věci:-))..a my amatéři se zas sakra poučíme,když můžeme čučet na výtvory zkušenejch lidí..ani já nevěřím nějakému protekčnímu bodování..

PROFIL AUTORAPavlína Jarošová | 21:11:12 04.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

myslim, že dost zajímavej experiment, kterej potvrdil to, že body si tu vážně lidi dávaj objektivně a ne jen kvůli tomu, že se jednou nebo dvakrát viděli v hospodě a dali společně pivko......super nápad Jitko!!!!!!!!!! ;o)))

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 19:17:09 04.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jitka Krásová (03. 12. 2002 22:07:16)
: ja sem taky amater ty kraso jitkova! ;-)))

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 19:16:17 04.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Bilbo z Libně (03. 12. 2002 19:03:00) : no jo obcas pisu z rychliku na kolem proletujici klavesnice a setrim s inerpunkci ;-)) chtel sem rict, ze je fajn, co ukazal ten pokus, ze se tady zas tak moc nekamaradickuje a sanci maji i novacci. Tim odkazem na Ondru sem myslel, ze kdyz jsem tady byl novacek, tak vidina tech mistnich bohu s tisici body pro me byla spise motivacni, takze pozitivni.

PROFIL AUTORATr. Ianus Germanicus | 17:48:08 04.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

No a timto prijemnym clankem bychom mohli debatu o spravedlnosti bodovani a nesmrtelnosti chroustu dat zase na chvili k ledu ;-))

PROFIL AUTORATomáš Houda | 09:13:36 04.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

To potvrzuje i moje domnenky. Ostatne, staci se jit podivat, jak u ktereho autora vypadala hodnoceni u jeho prvnich peti fotek, a muzes tak svoji studii libovolnekrat zopakovat... Take si myslim, podobne jako Palo, ze u nekoho, kdo notoricky sbira same petky, jsou hodnoceni casem spise prisnejsi - to souvisi s vrozenou lidskou vlastnosti "nadrzovat" tem slabsim a byt prisnejsi na ty, ktere povazujeme za silnejsi.

PROFIL AUTORAPavel Janouškovec | 07:31:55 04.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jitko dobra prace

PROFIL AUTORAJitka Krásová | 22:07:16 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Bilbo, já myslím nechť to zůstane tak jak to je, to nevadí.... tu fotografii dívky mám i v černobílém provedení a zařadím ji (a podám vysvětlení). Mě opravdu zajímal výsledek toho experimentu a jak říká Danniel, ani u mě kamarádíčkování neplatí... :o) - pokud jde o to zamotání hlavy, to máš pravdu, ten nám obyčejným amatérům "pěkně dává" :o)) - nu což, třeba tak budeme postrčeni směrem k dalšimu vyvíjení se :o))

PROFIL AUTORABilbo z Libně | 19:03:00 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Normálně tam myslím Jitko ty tři fotky zařaď pod sebe. Ale škoda, že mi tím zanikne můj komentářík. Body jsem teda Jitce Kodové nedával, protože teď už je to nějak blbý, ale kopáče bych taky chtěl umět.. Anebo víš co? Tak si ji tam nech, Lucku K. Proč ne? .. Ten Danniel nám tentokrát docela zamotal hlavu, co?



Už mám celkem vybranou tu (dle mého) nejlepší z posledního fotoeseje. Ale jen tady, při tak přísnym hodnocení (vybrat jedinou) se jeden naučí potřebné soudnosti.

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 17:59:20 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

no vyborne, takze je to potvrzeno ;-) zda se ze prilis velke kamaradickovani tady zatim nehrozi. Ze sem tam... no je proste zivot, a jak rekl Ondra, ja kdyz tady zacinal tak me to spis motivovalo...

PROFIL AUTORABilbo z Libně | 17:21:46 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ty seš Jitko fakt statečná ženská!!! .. Vidno, že ten jiný živočišný druh je spíš jen na ty kecy. Ostatně autoři, které si pamatuju (nevím, zda jsou "zvučných jmen"), dostanou samozřejmě ode mě spíš míň komentářů, případně bodů. Ale mě se stejně zpravidla daří hodnotit "anonymě". Většinou se někam prokousám, a tam mě pak něco zaujme. A pak se i divím, koho že jsem si to vlastně trouf komentovat (né že by byl tak "dobrej", jen to že se mi jeho fotky líběj).



No, uvidíme, kolik z těch žbrblalů o "anonymní hodnocení" si trouflo na fotoesej. Tam to snad je dost anonymní. Nebo ne?

PROFIL AUTORAJarda Erben | 15:48:02 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Je to prima experiment ... ale ... ja se neucastnil zadne debaty o hodnoceni takze o tom nic nevim ... jenom ciste logicky bych si dovolil poznamenat .... tohle bylo mereni neznameho autora .... v uvodu clanku ale byla zminka o znamych autorech ze dostavaji body za sve jmeno ... to je prece trochu neco jineho

PROFIL AUTORAOndra Veslo | 11:29:12 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

protoze koukam, ze jsem se ke konci sveho prispevku dostal nekam jinam - mimo tema clanku, tak bych jen kratce doplnil to co jsem tak trochu vynechal :o) .. Take si myslim, ze jmeno autora nema nejaky kardinalni vliv na samotne hodnoceni fotografie..

PROFIL AUTORAOndra Veslo | 11:20:36 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

souhalsim s nazorem, ze autori zvucnejsich jmen maji urcite vice navstevovane fotky nez treba novacci..ale tak to asi je vsude i v zivote, ze se lide budou zajimat o nekoho koho znaji a od koho neco ocekavaji spise vice, nez od nekoho neznameho. (pokud tedy ten dotycny neni hledac talentu a nebo ma opravdu hodne casu..) tim se pak mohou nekteri autori zdat jako protezovani..s tim ale asi nic neudelame..mozna je to dobra motivace (pro mne) snazit se dealt pekne fotky a budovat zvucne jmeno.. :) Je ale zase pravda, ze kdyby byly fotky anonymni, pak by se tezko navstevnik dival prednostne na fotografie podle jmena autora..a tim by asi zmizel ten pocit protezovanosti..tezko rici.. napr ja osobne beru body jako takove poteseni. nebudu tvrdit, ze mi nedelaji radost. Ale urcite vetsim prinosem je takovy nejaky terba i kratky, ale vecny komentar k fotce, konkretne co se nelibi a co je potreba vylepsit..takova zdrava diskuse.. :)

PROFIL AUTORAPalo Čech | 10:35:25 03.12.2002 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

konecne to ktomu niekto pristupil seriozne :) /ja mam niekedy opacny pocit z bodovania, tz ze zname meno dostane menej bodov ako novacik - neni to pravidlo/