Radko, fotka nema moc napad nebo neni nejak vyjmecna, ale proste pekna na pohled. A ze fotis MJUckem - to jsem jeste do minuleho tydne mel a mam na nej pekne vzpominky, dam Ti za 5 a preji hodne peknych fotek s timto drobkem.
BS: Kdyz teda premyslis jen o vyslednem obrazovem vjemu, tak proc o kousek nize lateris, ze kazda uprava fotku nabobtna jak svina. To by ti melo byt preci jedno, ne? ;-)
IR: jednoduché kosinové transformace mozna minulosti jsou :-))). Ale diskretni kosinova transformace je zakladnim kamenem JPEG formatu, vzdy byla a stale je vzdy bude z duvodu kompatibility a nedela se to rozhodne jinak, pokud jde o JPG, ve kterem se tady ukladaji obrazky. U jinych formatu by to mozna bylo na diskuzi, ale JPEG je JPEG a jadro je DCT.
Jirko, asi jo. Jsi uplne ztratil nit, o cem se mluvilo. Panove Stojanov a Horice psali, ze kazdej zasah v PS, fotku nabobtna, coz je nesmysl, ktery jsem se snazil vyvratit. Markantni vliv na nabobtnani ma pouze ostreni (kdyz samozrejme nepocitam zmenu velikosti). Ostatni zasahy, at uz jde to saturaci nebo neco jineho, nestoji vubec za rec.
Ale Jirko, ja s tim mam vetsi zkusenosti, nez si myslis. Jestli jsi to narychlo zkousel a podrazdilo te, ze obrazek orig. a saturovany nema na byte identickou velikost, tak to je k pousmani. Samozrejme, ze to o plus minus kb poskoci, coz je dano splynutim nekterych odstinu, ci prohloubenim rozdilu a tim vetsi co mensi finalni koneccnou kompresi vyhodnocenych udaji z DCT. Tohle je ale naprosto zanedbatelne, jestli to ulozim na kvalitu 90 nebo na 89. Ale pri ostreni to skace o desitky kilobajtu pri male fotce a tam je uz sakra rozdil, jestli ulozit orig na 90 a upravu na 60.
Nesouhlasim s tim, ze kazdej zasah ve PS fotku nabobtna. Je videt, ze panove Stojanov i Horice tomu rozumi asi tak stejne blbe. Staci trochu pochopit jpeg kompresi a vim, ktere upravy fotku nabobtnaji a ktere ne. Zakladem JPEG je diskretni kosinova transformace, ktera po rozlozeni obrazku do ctvercu 8x8 bodu, z kazdeho ctverce bere hodnoty s nejvyssim a nejnizsim jasem a ostatni dopocitava. Cim mensi je rozdil jasu ve ctverci, tim vetsi jde dosahnout komprese, aniz by utpela visualni kvalita. Tudis jedina a hlavni smrt komprese je ostreni, ktere spociva v prohlubovani rozdilu jasu dvou sousedicich pixelu. Jakekoliv barevne korekce, saturace a zmeny barev nemaji na kompresi pri nezmenenem jasu vliv.
Dnes večer na Lipně ... [Daniel Selucký | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 19:31:36 04.12.2004
Černé jezero III [Jana Dubinová | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 23:02:28 30.11.2004
Sklo [Aleš Hošek | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 13:31:25 26.11.2004
..Chcete mě?... [Jaroslav Vlcek | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 12:57:35 22.11.2004
Japonská zahrada [Radka Irrová | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 20:01:38 21.11.2004
Lopaťáci neodpočívají II. [Lucie Kovářová | | ] 3
Zdeněk Adámek | | | 19:56:06 21.11.2004
Jackson Lake [Jaroslav Sysel | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 19:52:44 21.11.2004
*TIFFANY* [Hana Tempírová | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 19:50:02 21.11.2004
Vnutri *MOST* [Katka Balanová | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 19:48:04 21.11.2004
motýl [Zbyněk Houdek | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 19:45:14 21.11.2004
Premokla mi siet! [Radoslav Bielik | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 15:33:05 20.11.2004
***CESTA_MÁ*** [Adriana K.H. | | ]
Zdeněk Adámek | | | 15:08:12 20.11.2004
***CESTA_MÁ*** [Adriana K.H. | | ]
Zdeněk Adámek | | | 15:02:45 20.11.2004
***CESTA_MÁ*** [Adriana K.H. | | ]
Zdeněk Adámek | | | 14:57:53 20.11.2004
***CESTA_MÁ*** [Adriana K.H. | | ]
Zdeněk Adámek | | | 14:40:24 20.11.2004
***CESTA_MÁ*** [Adriana K.H. | | ]
Zdeněk Adámek | | | 14:12:20 20.11.2004
...MRTVÝ POHYB...
(...z modrého města...)
[Ivan Rusek | | ] 2
Zdeněk Adámek | | | 12:27:18 20.11.2004
***CESTA_MÁ*** [Adriana K.H. | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 12:20:29 20.11.2004
Petr Hořice: Ale jdi ty, brepto :-)
Symbióza [František Zelený | | ]
Zdeněk Adámek | | | 14:25:55 20.07.2004
Záhořanský kostel... [Daniela Kodytková | | ] 5
Zdeněk Adámek | | | 19:08:53 04.07.2004