Mě se to líbí, s tím kácením je u těchto záběrů vždycky problém.Kdyby tam byla jen jedna věžička tak by to rušilo poměrně dost,v tomto případě mě to tak moc nevadí.
Jirka V. a Petr :I já samozřejmě používám ruční ostření, i mě už AF zklamal,nejen v přírodě ale i při obyčejné svatbě při ostření na bílou nevěstu.Jenže v přírodě je času málo ,když mám AF zapnut a najednou se objeví moment, kdy je lépe ostřit ručně, ztrácím 5-10 sekund hledáním tlačítka,přehmat na obrubu objektivu,ostření a... zajíc je v čudu.A to jsem byl dvacet let zvyklý na ruční ostření, jenže AF objektivy mají mnohem kratší zaostřovací dráhu, takže snadno to správné místo přejedu.Já musím hlídat především postoj zvířete,zdali nemá otočenou hlavu,překrývající se nohy ap.A ne komponovat zvíře do nestředové polohy. Co se týče středové kompozice,srovnávat fotografy a malíře je nesmysl.Ten malíř kreslí jeden obraz několik dní nebo měsíců ,často dlouhé hodiny rozmýšlí o správné kompozici,fotograf má času mnohem méně,u momentek se jedná o vteřiny,takže vytýkat těmto fotkám tyto vady kompozice mi nepřijde moc správné.Samozřejmě lecoc se dá napravit dodatečným výřezem,u tohoto snímku by to nebyl problém,stejně je to výřez.Ale já si myslím že tady o středovou kompozici stejně nejde, vždyť před zajícem je zřetelně víc prostoru než za ním !!
Petr : Zkus zaostřit na zajíce když není ve středu hledáčku a za ním je kilometr údolí.To jsem si nemusel kupovat foťák s autofokusem.A na nějaké namáčknutí spouště a pak hledání té správné nestředové kompozice není čas.Teď už zase slyším, že existuje výběr zaostřovacích bodů ,ale při focení zvěře fakt není na takové vymoženosti čas.A taky by mě zajímalo, kdo přišel s tou poučkou ,že hlavní motiv není dobré umísťovat do středu.
Dlouhej zobák, krátkej ocas a ještě ta barva - no to je blbej pták. Ale vážně,ten obrubník,zobák končící právě u něj, nohy zakryté trávou. Je to zřejmě v ZOO, takže tyto nedostatky nelze tolerovat, musí se počkat na jinou pozici.
V Hostivici právě prší [Tom B/W Barva | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 23:02:31 19.10.2002
Vazba květin II [Petr Kasík, PPP | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 23:27:36 18.10.2002
Věžičky [Lenka Hradilová | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 07:25:47 18.10.2002
"Sicilián" [Petr Kovařík | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 07:29:27 17.10.2002
Zajíc [Jindřich Lukášek | | ]
Jindřich Lukášek | | | 21:21:16 16.10.2002
AVG kopretina [Martin InfraČervený | | ]
Jindřich Lukášek | | | 23:53:48 15.10.2002
Nocležník u lanovky [Vladislav Blahník | | ] 3
Jindřich Lukášek | | | 23:44:59 15.10.2002
Pod Barancom [Marian Krivoš | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 23:36:37 15.10.2002
Racek [Petr Kroul | | ]
Jindřich Lukášek | | | 23:28:02 15.10.2002
Pivovarská věž [Petr Mašek, PPP | | ] 5
Jindřich Lukášek | | | 23:11:13 15.10.2002
Proč by u pivovaru měli takovou rozhlednu?
Zajíc [Jindřich Lukášek | | ]
Jindřich Lukášek | | | 23:07:11 15.10.2002
Dravec [Petr Kroul | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 00:14:02 15.10.2002
Sen o zimných Roháčoch [Marian Krivoš | | ]
Jindřich Lukášek | | | 00:05:58 15.10.2002
Koupel po ránu [Jos Dor | | ]
Jindřich Lukášek | | | 17:25:10 12.10.2002
Znamení doby II. [Ota Neužil | | ] 5
Jindřich Lukášek | | | 12:52:30 12.10.2002
Ibis rudý [Vladislav Blahník | | ] 1
Jindřich Lukášek | | | 12:18:33 12.10.2002
Pojďte k večeři [František Kříž | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 09:44:01 12.10.2002
Ovce s jehnětem [Vladislav Blahník | | ] 5
Jindřich Lukášek | | | 09:35:19 12.10.2002
oko [Uko Ješita | | ] 5
Jindřich Lukášek | | | 09:22:45 12.10.2002
listy [Roman Nedbal | | ] 4
Jindřich Lukášek | | | 09:12:50 12.10.2002