Podle Huntingtona nelze vytvořit multikulturní svět.
Lze pouze respektovat jinakost civilizací. To je jediná cesta. Prostě nelze civilizace promíchat. Lze pouze vymezit, kdo je kdo, kdo kam patří, vědět o něm co nejvíc a tolerovat ho. Přesto se domnívá, že na hranicích těchto civilizací, kde se civilizační bloky střetávají, hrozí nejbližší konflikty. Vytváří k této teorii mapy, vytváří mapu bipolárního světa před rokem 89 a mapu po roce 89, tedy mapu střetu civilizací. Tyto jeho názory o střetu civilizací se snaží využít i současná americká zahraniční politika. Střed civilizací dle Huntigtona pouze hrozí a tím že si uvědomíme jinakost civilizací, můžeme tomuto střetu zabránit. Jako poslední svou práci napsal, vydanou v roce 2004 a to je práce KDO JSME?. Tato otázka je kladena americkému národu, kterého je Huntigton součástí, čili kdo jsme my Američané?
Zde dochází k velmi zajímavým závěrům. Huntington tvrdí, že americká identita byla vždy postavena na rase, etnicitě, ideologii a kultuře. Základem byly vždy angloprotestantská kultura, připouštěný jazyk pouze angličtina. Vždy tam byl individualismus, pracovní morálka, povinnost pracovat pro zemi atd.
Toto vše bylo narušeno ve 20.století právě tím multikulturalizmem. Tím že do Ameriky se stěhují převážně španělsky mluvící obyvatelé Latinské Ameriky, ale také přibývají národy z Asie, stalo se že dominantní jazykem Ameriky se stala španělština, došlo k úpadku amerického národního myšlení a cítění, které bylo migračními vlnami odsunuto do pozadí a americké národní a vládnoucí elity začaly propagovat kosmopolitismus; my bychom řekli multikulturalismus. Z toho plyne – všichni se budeme mít rádi, promícháme to, a tak vznikne nový americký národ. Přichází s myšlenkou, že Američané v nové situaci po 11. září 2001 jsou přinuceni, znovu definovat co jsou. Musí se rozhodnout, jak budou vystupovat. Jestli by americký národ měl nadále vystupovat jako kosmopolitní společnost a otevřít se celému světu, nebo to bude tzv. imperiální vize, kdy se budou Američané snažit vnutit světu svoji vizi demokracie, svou vizi kultur a hodnot. V této imperiální vizi se Američané domnívají, že všichni lidé vyznávají stejné morální hodnoty jako oni. Pokud tyto hodnoty nemají, tak by je chtěli mít. Pokud tyto americké morální hodnoty nechtějí, tak jim Američané vysvětlí, že je to obé pro jejich společnost. V této imperiální vizi však Amerika ztrácí svou národní identitu a místo toho vytváří nějakou supranacionální říši, ve které je USA dominantní a všichni budou jaksi poslouchat. Tato vize však naráží především na představy Angličanů a Francouzů a také Indie a Brazílie atd. Tím, že jsou USA tyto své morální hodnoty se světovými velmocemi konzultovat, tak vlastně ztrácí svou národní identitu podruhé. Tuto koncepci proto odmítá a nabízí třetí možnost a to je tzv. NÁRODNÍ ALTERNATIVA .
Je to v podstatě americký nacionalizmus v novém – především po 11. září 2001. Je tím myšlen návrat k náboženským kořenům angloprotestantské kultury - USA by měla dělat „národní čistku“, př. poslat Španěly pryč.
9/11 - TIME TO GO [Martin Lukeš | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 17:04:15 11.09.2006
Podle Huntingtona nelze vytvořit multikulturní svět.
Lze pouze respektovat jinakost civilizací. To je jediná cesta. Prostě nelze civilizace promíchat. Lze pouze vymezit, kdo je kdo, kdo kam patří, vědět o něm co nejvíc a tolerovat ho. Přesto se domnívá, že na hranicích těchto civilizací, kde se civilizační bloky střetávají, hrozí nejbližší konflikty. Vytváří k této teorii mapy, vytváří mapu bipolárního světa před rokem 89 a mapu po roce 89, tedy mapu střetu civilizací. Tyto jeho názory o střetu civilizací se snaží využít i současná americká zahraniční politika. Střed civilizací dle Huntigtona pouze hrozí a tím že si uvědomíme jinakost civilizací, můžeme tomuto střetu zabránit. Jako poslední svou práci napsal, vydanou v roce 2004 a to je práce KDO JSME?. Tato otázka je kladena americkému národu, kterého je Huntigton součástí, čili kdo jsme my Američané?
Zde dochází k velmi zajímavým závěrům. Huntington tvrdí, že americká identita byla vždy postavena na rase, etnicitě, ideologii a kultuře. Základem byly vždy angloprotestantská kultura, připouštěný jazyk pouze angličtina. Vždy tam byl individualismus, pracovní morálka, povinnost pracovat pro zemi atd.
Toto vše bylo narušeno ve 20.století právě tím multikulturalizmem. Tím že do Ameriky se stěhují převážně španělsky mluvící obyvatelé Latinské Ameriky, ale také přibývají národy z Asie, stalo se že dominantní jazykem Ameriky se stala španělština, došlo k úpadku amerického národního myšlení a cítění, které bylo migračními vlnami odsunuto do pozadí a americké národní a vládnoucí elity začaly propagovat kosmopolitismus; my bychom řekli multikulturalismus. Z toho plyne – všichni se budeme mít rádi, promícháme to, a tak vznikne nový americký národ. Přichází s myšlenkou, že Američané v nové situaci po 11. září 2001 jsou přinuceni, znovu definovat co jsou. Musí se rozhodnout, jak budou vystupovat. Jestli by americký národ měl nadále vystupovat jako kosmopolitní společnost a otevřít se celému světu, nebo to bude tzv. imperiální vize, kdy se budou Američané snažit vnutit světu svoji vizi demokracie, svou vizi kultur a hodnot. V této imperiální vizi se Američané domnívají, že všichni lidé vyznávají stejné morální hodnoty jako oni. Pokud tyto hodnoty nemají, tak by je chtěli mít. Pokud tyto americké morální hodnoty nechtějí, tak jim Američané vysvětlí, že je to obé pro jejich společnost. V této imperiální vizi však Amerika ztrácí svou národní identitu a místo toho vytváří nějakou supranacionální říši, ve které je USA dominantní a všichni budou jaksi poslouchat. Tato vize však naráží především na představy Angličanů a Francouzů a také Indie a Brazílie atd. Tím, že jsou USA tyto své morální hodnoty se světovými velmocemi konzultovat, tak vlastně ztrácí svou národní identitu podruhé. Tuto koncepci proto odmítá a nabízí třetí možnost a to je tzv. NÁRODNÍ ALTERNATIVA .
Je to v podstatě americký nacionalizmus v novém – především po 11. září 2001. Je tím myšlen návrat k náboženským kořenům angloprotestantské kultury - USA by měla dělat „národní čistku“, př. poslat Španěly pryč.
Sunin.. [Jan Konecny | | ] 4
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 03:34:36 11.09.2006
[Jiří Barták | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 22:31:08 10.09.2006
V zajetí hudby [Jan Kacar | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 14:43:26 10.09.2006
loleček:)
ricco theme [Klára Holásková | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 16:33:46 09.09.2006
[Marek Koller | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 02:42:07 09.09.2006
[Marek Koller | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 02:40:37 09.09.2006
a pritom to je prazdny
. . . . . . . . [Jan Andrash | | ] 5
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 01:04:54 09.09.2006
. . . . . . . . . . [Jan Andrash | | ] 4
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 01:01:58 09.09.2006
:) :) [Rado Gabel | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 23:42:39 08.09.2006
:) :) [Rado Gabel | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 23:41:29 08.09.2006
-/- [svetlana borkova | | ] 5
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 19:16:18 08.09.2006
japán nő [Vašo Kulifayi | | ] 4
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 19:09:46 08.09.2006
erős dohányos [Vašo Kulifayi | | ] 4
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 19:09:03 08.09.2006
kaufland nemá všechno [Milan Ulrich | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 20:42:14 07.09.2006
Stříbrný potok II. [Petr Kubesa | | ]
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 17:11:08 06.09.2006
Jak se mračí záchod.. [Karla Rutukaru | | ] 4
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 16:15:03 06.09.2006
... memories ... [Mladen Marilovic | | ] 1
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 14:52:45 06.09.2006
J [Petr Hořice | | ] 4
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 15:55:05 05.09.2006
doug wimbish - little axe #3 [Jan Karlach | | ] 5
Antonin Klifták (tony clifton) | | | 23:22:45 04.09.2006