No to je pěkné, ty režné látky a to světlo zpřítomňující existenci okna. Současně ten styl: dlouhé rovné tmavé vlasy, mi připomíná cosi až jako by z dětství, takže nejsem objektivní, spíš jsem zasněný. Ndejvíc si na tom cením gesta rukou, je v nich tělesnost, měkkost a pohodlí a žádná stylizace a stínů na polštáři, náhoda velmi ochotně posloužila.
Jako alegorický obraz nového roku je to bohaté na symboly: Tajemná ruka čínského trhu v podobě větve borovice natahující se po Evropě, Evropa, která si v podobě trsu lesíka vyrostla nad poměry a teď nemá nikde kolem sebe oporu, zemědělská krajina, žijící z dotací co budeme jíst zítra?
Co se obrázku týče, má v sobě silný prvek pitoresknosti a karikatury, trochu mi připomíná ty oblíbené fotky kamarádů focené zblízka širokoúhlými objektivy v okamžiku, kdy se zrovna kamarádi nějak šklebí, celý obličej je nepřirozeně zdeformovaný. Ti lidé tak nevypadají. Ale tady ta krajina ano. Přitom stačí popojít o kousek dál a už z toho bude tuctová zemědělská krajina. Je to jako symbol, pomník a poselství, který zde někdo nechal, ale málokdo si jej byť jen všimne, protože turistické středisko, muzea a kavárny jsou na druhé straně.
Kdysi jsme měl vymyšlenou takovou cestu Brnem, kdybych je měl někomu ukazovat, které vedlo paralelní Brnem: Zadní trakt, prodejna orientálních koberců, Skleňená louka. . . toto je takový svět paralelní se světemčeské zemědělské krajiny.
(už jsme toho napsal dost, aby bylo zřejmé, že nevím co napsat a že v tom nemám jasno. Zkušený komentátor by napsal: "líbí." (co, komu a proč by pochopitelně nenapsal))
Přeci Jirka se zlatou helmou prorokovou před plotem nářků. Na pozadí mapa hvězdné oblohy její hrana v angličtině známá jako mrtvá čára a dál směrem k dolnímu okraji je nic. Symbolický význam: při správném přeškálování Mayské chronologie přijdeme na to, že Vesmír už skončil, jen jsme si toho nestihli všimnout.
To pořád ještě existuje: obdivovatelé doběla rozmatlaných potoků?
Přesto že příroda moc fantazie nemá, i její výásledky jsou lepší, vážně, včera sem se na ně byl podívat.
Je to těžké, čistě z uměleckého hlediska, jediné,. co je na té fotce zajímavé je ta krajina a dozvědět se o tak zajímavé krajině je dobré. Ovšem, starej kámo, je to daleko.
Připomnělo mi to obraz vystavený v Domě pánů z Kunštátu, v době, kdy jsme chodil do sedmé třídy. Jmenoval se: Horizontála s dislokovanou částí. A byla na něm horizontála s dislokovanou částí.
"Jako nevědomý symbol budu mít dosti práce, abych jej interpetoval ve prospěch pacientova duševního zdraví (viz. náplast v levé časti)." C. G. Jung.
"Všechny úhly jsou pravé, ale některé jsou pravější." George Orwel in Mravenčí farma.
Předpokládaná trajektorie letadla v bezletové zóně nad Lybí. "Bylo hrdinným činnem našich vojáků udržet bezletovou zónu nad uzemí, kde zrovna obě letadla, byla ve stavu, jež nemohl sloužit jejich provozu." Nejmenovaný exponent dobrovolného sdružení Nato, pro odbyt Krup a Essenů.
"Mylsel jsme si, že autorem je Marcel Duchamp, než jsme si přečetl exif." anonymní kritik v kulturní příloze Wall Stereet žurnálu.
"Když slyším slovo kultura, tak bych střílel," soudruh Göring na sjezdu strany, na němž byl ze strany vyloučen soudruh Dimitrov.
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Ale proč by nás trápilo, co přesahuje náš život.
Jako by se silouhety zařezávaly do šedi nekonečna.
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Co se obrázku týče, má v sobě silný prvek pitoresknosti a karikatury, trochu mi připomíná ty oblíbené fotky kamarádů focené zblízka širokoúhlými objektivy v okamžiku, kdy se zrovna kamarádi nějak šklebí, celý obličej je nepřirozeně zdeformovaný. Ti lidé tak nevypadají. Ale tady ta krajina ano. Přitom stačí popojít o kousek dál a už z toho bude tuctová zemědělská krajina. Je to jako symbol, pomník a poselství, který zde někdo nechal, ale málokdo si jej byť jen všimne, protože turistické středisko, muzea a kavárny jsou na druhé straně.
Kdysi jsme měl vymyšlenou takovou cestu Brnem, kdybych je měl někomu ukazovat, které vedlo paralelní Brnem: Zadní trakt, prodejna orientálních koberců, Skleňená louka. . . toto je takový svět paralelní se světemčeské zemědělské krajiny.
(už jsme toho napsal dost, aby bylo zřejmé, že nevím co napsat a že v tom nemám jasno. Zkušený komentátor by napsal: "líbí." (co, komu a proč by pochopitelně nenapsal))
Václav Studený |
Václav Studený |
Dík, Jirko.
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Přesto že příroda moc fantazie nemá, i její výásledky jsou lepší, vážně, včera sem se na ně byl podívat.
Václav Studený |
Václav Studený |
Václav Studený |
Vždyť nic nezbyde: co je pro krysy,
je dobré jako jed pro naše bratry.
Na březích řek snad sídlí rorýsi
a za rybníkem vidím obrysy
dost malých hor, co je to? Alpy? Tatry?
Neříkej, že nás slunce ještě spatří,
Žili jsme za dva, umíráme za tři.
Václav Studený |
Václav Studený |
http://cs.wikipedia.org/wiki/Martin_St%C5%99eda
Jinak u nás středa až zítra.
Připomnělo mi to obraz vystavený v Domě pánů z Kunštátu, v době, kdy jsme chodil do sedmé třídy. Jmenoval se: Horizontála s dislokovanou částí. A byla na něm horizontála s dislokovanou částí.
"Jako nevědomý symbol budu mít dosti práce, abych jej interpetoval ve prospěch pacientova duševního zdraví (viz. náplast v levé časti)." C. G. Jung.
"Všechny úhly jsou pravé, ale některé jsou pravější." George Orwel in Mravenčí farma.
Předpokládaná trajektorie letadla v bezletové zóně nad Lybí. "Bylo hrdinným činnem našich vojáků udržet bezletovou zónu nad uzemí, kde zrovna obě letadla, byla ve stavu, jež nemohl sloužit jejich provozu." Nejmenovaný exponent dobrovolného sdružení Nato, pro odbyt Krup a Essenů.
"Mylsel jsme si, že autorem je Marcel Duchamp, než jsme si přečetl exif." anonymní kritik v kulturní příloze Wall Stereet žurnálu.
"Když slyším slovo kultura, tak bych střílel," soudruh Göring na sjezdu strany, na němž byl ze strany vyloučen soudruh Dimitrov.
"Složil jsme k tomu hudbu", Arvo Part.