2 Duchek: Protože ze všech kritiků, co jich tady dnes bylo, se mi zdá, že Tobě jde nejvíce o fotku. Ostatní spíše bojují o postavení ve zdejší smečce, což tak baví akorát je. :-) Zkus třeba něco povědět o fotce "ruky". Ale napiš mi do pošty, sím. Na tomhle místě by někteří rozumnou diskusi zahltili svými hrozně chytrými... ehm, "příspěvky".
2 Duchek: No, než takovéto plané pseudo-umělecké diskuse, to se radši budu bavit o těch ženskejch. :-) Já si na umění nehraju a tyhle rádoby "umělecké" řečičky považuju dost za prázdnou mlhu, kterou zdůvodníš cokoliv a je to jen ztráta času. Jestli to tak není, tak mi vysvětli myšlenky a obsah tvých fotek. Jsem na to moc zvědav. Ale myslím obsah, který tam je "vidět" a ne povídání o fotce ve stylu, co by tam bylo, kdyby to tam člověk uměl dostat. Tedy obsah pro diváka, ne pro autora, který zná souvislosti, jak fotka vznikala, vztah modelu k autorovi apod.
2 Zachoval: Tak obsah komentáře, jo? :-) Ten je u tebe povážlivě osobní a psychologický, takže nic, co by mě nějak moc zajímalo, nebo bylo pro mě přínosem. Myslím, že už to zase začíná vypadat na ztrátu času, takže kdybych nereagoval, víš proč, že? :-)
2 Duchek: Myslím, že jsi nepochopil ty. Já, když koukám na tvé fotky, tam se mi některé líbí a vnímám tu atmosféru a oceňuju, i když u mě to není number 1. Ty, zdá se, nedokážeš tady najít nic, nedokážeš to pochopit, co se někomu na tom může líbit. Zajeď si do Itálie a podívej se, co se tam líbí třeba v uměleckých kruzích. Nebo koukni na photo.net .
2 Klifták: Podobně se před lety vyjadřovali malíři o fotce. Že je to strašně snadné, žádné umění a je to jen pro masy, pod úroveň. Jsou to kecy, za kterými schováváš jedinou větu: Nelíbí se. (nebo ještě možná štveš mě). :-)
Jo a líbí se ti furt ženský? Tak to máš tedy výdrž. :-) Mi se to líbí o něco méně, ale stále. A doufám, že člověk má nárok na své oči.
No a k tomu quasimalování: Někdy opravuju nějakou oblast cihlu po cihle, dlaždici po dlaždici. Tak jsem myslel, že to připomíná malování - je to ruční práce s drobnostmi. Jestli se to nakonec líbí, je jiná věc.
2 Duchek: Už fotografie jako taková je schéma: Vezmeš foťák, objektiv, nastavuješ spoustu stále stejných parametrů jako čas, clona, ostření, WB atd.
Ale můj postup prostě není algoritmus 5ti stále stejně se opakujících kroků, někdy je to 5 kroků někdy 70. Trochu to vzdáleně může připomínat malování. To mi už někdy ta klasická fotografie přijde schematičtější a stále se furt opakující. Něco nového by nebylo? :-)
2 Duchek: No, myslím, že mluvíš, o něčem, čemu nerozumíš, promiň. Je asi fakt, že nakonec mé fotky mají podobný look, ale upřímně řečeno, používám někdy dost rozmanité postupy. Někdy jednu vrstvu někdy až 12, někdy tone mapping jindy bez něj nebo jen jako podporu pro určitý objekt, někdy jsou úpravy lokální, někdy globální, někdy velmi složité úpravy barev někdy totálně bez barevných úprav, atd. To, co ty fotky na konec sjednocuje, jsou spíše moje oči, moje estetika. Jednotný mustr neexistuje, to spíš by někdo chtěl, aby to tak bylo, aby takové fotky mohl vydávat za snadné a šablonovité. Až to jednou zkusíš, zjistíš, že tomu tak není a že tenhle styl, při vší úctě ke klasické fotce, je většinou daleko pracnější a řekl bych, že i méně šablonovitý (přinejmenším po technické stránce).
Vodní zákoutí [Ivana Filipová | | ]
Jan Fikáček | | | 21:10:00 13.11.2006
devil inside [Jakub Jurdič | | ] 5
Jan Fikáček | | | 20:52:28 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 19:51:50 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 17:08:30 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 16:47:19 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:55:53 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:52:24 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:49:16 13.11.2006
Jo a líbí se ti furt ženský? Tak to máš tedy výdrž. :-) Mi se to líbí o něco méně, ale stále. A doufám, že člověk má nárok na své oči.
No a k tomu quasimalování: Někdy opravuju nějakou oblast cihlu po cihle, dlaždici po dlaždici. Tak jsem myslel, že to připomíná malování - je to ruční práce s drobnostmi. Jestli se to nakonec líbí, je jiná věc.
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:34:52 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:18:21 13.11.2006
Ale můj postup prostě není algoritmus 5ti stále stejně se opakujících kroků, někdy je to 5 kroků někdy 70. Trochu to vzdáleně může připomínat malování. To mi už někdy ta klasická fotografie přijde schematičtější a stále se furt opakující. Něco nového by nebylo? :-)
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:01:25 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 13:59:32 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 13:50:24 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 13:41:37 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 13:38:50 13.11.2006
...za zrcadlem... [Lukáš Velecký | | ] 4
Jan Fikáček | | | 13:11:09 13.11.2006
Křivé sloupky Mechelen [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 13:08:29 13.11.2006
Ryby na Plitvicich [Jan Lukas | | ] 2
Jan Fikáček | | | 09:20:07 11.11.2006
Romance [Barbora Schweigerová | | ] 0
Jan Fikáček | | | 09:19:44 11.11.2006
Malá outrata [Jan Watzek | | ] 4
Jan Fikáček | | | 09:19:01 11.11.2006