2 Duchek at 14:50: Já je pojmenovávám pojmy v tvé hlavě. Kdyby si nemyslel, že víš, co je ta pravá fotografie, asi bys pod jednou z mých fotek nenapsal: "Nic si nepochopil Jene, ve fotografii jde o zachyceni okamziku, mozna z Tebe bude jednou uznavany cyber-ai-painter nebo prukopnik techto technik, ale fotograf sotva, ikdyz se add absurdum Tvoje techniky daji schovat do obecneho nazvu photographos, sotva se daji z hlediska soucasne fotografie takto chapat".
Ty nejneže "víš", co je "pravá" fotografie, a jsi v tomhle smyslu soudce, ale dokonce tě ani nenapadne, že by někdo chtěl něco jiného, než dělat "Fotografii". Myslím, že jsi se trochu uzavřel do svého vlastního světa, a nechápeš, že je jen tvůj vlastní + několika podobných. Taková malá personální virtuální realita, kterou má nakonec každý, ale je hodně milé, když pochopí, že to může být jen jeho subjektivní svět.
Tak za prvé, je mi celkem fuk, jestli dělám fotografii. Našel jsem jakousi cestu a v podstatě je mi fuk, jak se nazývá. Hlavně, že mě baví.
Za druhé si myslím, že nikdo nemá patent na to vykádat pravou fotografii. Nanejvýš může mít ten dojem, nic víc. A já jen naznačuju, že síla tvého přesvědčení, není důkaz správnosti svého názoru. I člověk, který nemá pravdu, má přesvědčivý pocit, že pravdu má.
2 Duchek at 14:38: 1) Díky za daleko vyšší úroveň debaty, než tady bývá zvykem. 2) Tak já je nerozeznám. Přesněji, mám dost jinou estetiku, která jde napříč jak "vaším" stylem, tak většinovou estetikou. Občas v těch fotkách "nudného" stylu najdu perlu, ale na druhé straně ty fotky, které se tady hromadně líbí já často necítím jako své nej. Jsem holt jinej. :-) ... nebo :-(
2 Duchek: Určitě se neomlouvám za obsah poslední věty, ale její důraz mohl být přehnaný. Je docel možné, že z různých důvodů jsem alergický na zaručené pravdy, tak třeba reaguju přehnaně. A má to i svůj filosofický background. Holt jsem učil filosofii a zrovna fenomenologie byla moje specializace. A když jsem tak zjistil jak úplně základní věci jsou nespolehlivé, tak mi pak ty zaručené pravdy přijdou dost k smíchů a nemám je dost rád, sorry.
2 Duchek: No, fakt Ti moc nevěřím, že v Březinových fotkách vidíš rukopis. Asi jako ty nevěříš, že něco já vidím ve svých fotkách. :-) Jinak se omlouvám, že jsem použil jeho jako příklad, to nebylo úplně fér.
Ale fakt je tenhle styl fotek á la Březina pro mě nuda. Určitě to o mně něco vypovídá, ale nemyslím si, že něco moc negativního. Jedině tak z pohledu lidí jako třeba ty nebo Březina. Prostě máte jinou estetiku, vůči které se ani trochu necítím být horší. Jo, jsou fotografové, před kterými sklapnu, ale ti fotí jiným stylem.
Když tak dobře obhajuješ, že každý má svý oči, s čímž plně souhlasím, tak nechápu, proč tento prostý fakt prostě nerespektuješ ty a lidé s podobným vkusem. Proč musíte své "pravdy" rozšiřovat tak trochu ve stylu Svědků Jehovových, a přesvědčovat i "zatvrzelce" o své jediné pravdě. :-)
2 Březina: Když se tvůj obzor omezuje na to, co vidíš na fotce, tak se ti to tak může zdát. :-) A když já žiju z vypůjčenýho ksichtu, tak mi pak vysvětli, proč tvé fotky nikdo nerozezná, ale ty mý dost lidí pozná už z náhledu. Asi to bude mojí neoriginalitou, že? :-) Mimochodem, to se moc o těch reklamách, které fotím ve výlohách říci nedá - nějak mi dost splývají.
Když koukneš zpět, zjistíš že originalita občas spočívá v tom, že někdo dělá to, co jiným přijde skoro nevhodné. A časem se dost mění to,c o lidi považují za nepatřičné. Jeden malíř je například dost slavnej tím, že dokonale okopíruje obrazy slavných malířů. Asi je hrubě neoriginální, že? :-)
Ale upřímně řečeno, je mi jasné, že se pohybuju na ostří, i když to nebylo mým úmyslem. Občas to přetáhnu, občas ne. Ale nemíním se v tom omezovat. Že se to některým nelíbí, není dost dobrý důvod. Nevím, proč bych dělal to, co chtějí jiní a nedělal to, co chci já.
No, to musí uznat snad každý, dokonce bych to dokonce snížil na promile. Nicméně nakonec se hodnota člověka posuzuje podle těch promilí a ne podle toho, co dokáže opakovat po jiných. :-)
2 Bukovský: Hele, neděláš ty v Ústavu pro jazyk český, že jsi tak nerudnej. :-) Opravdu tady nehodlám používat spisovnou češtinu, nejsem na Pražském hradě na návštěvě prezidenta. A další růst je velmi pofiderní kategorie. Ono se nejednou ukáže, že kdo jde dopředu, nakonec skončí vzadu, jak naznačoval Pepa Nos. Já si hraju a že bych měl enormní touhu se nějak zlepšovat, to jsem si nevšim. To jsem měl, když jsem byl mladej a blbej. :-)
Přeju Ti ale dobrý nový rok.
2 Duchek: Je fakt, že jsem Ecca nečet, jen jsem s ním mluvil a slyšel jeho projevy. Tím jsem chtěl ale naznačit, že já mám radši myšlenky z vlastní "tykve". :-)
2 Duchek: Jo, když jsem zval tohohle pána na Fórum 2000, tak mi taky nepřišel úplně blbej. :-) Nějak se ale ve svém projevu nemusel opírat o citáty jiných.
Aby se nám nevrátila doba, kdy se to jen hemžilo citáty V.I.Lenina jako důkazy. Pak totiž zejména hrozí, že "jsou používány bez souvislosti s potřebami příběhu", jak jsi správně opsal. :-)
2 Duchek: Spíš šlo o fakta v životopisu. Jinak vypadá životní dráha člověka, který se chce podbízet davu a jinak toho, kdo jde vlastní, třebas blbou :-), cestou. Ale šel bych zpět k fotkám.
2 Ondrák: Podle sebe soudím tebe, je to české přísloví. Ještě jsi nepochopil, že jsou lidi různí. Kdyby mě to nebavilo, tak mě k tomu nikdo nepřitáhne ani párem volů. :-) Nahlédni do mého životopisu, a pochopíš, že to jediné, co se mi nedá vyčítat je, že se příliš starám jak hodnotí jiní to, co já dělám. :-)
Prostě se ti to nelíbí, což respektuju, ale to ostatní o kýčích apod., jsou jen plané plky, kterými chceš dodat váhu svému osobnímu názoru. Nic víc.
2 Metelka: No vidíš, že ses vzepnul k nějakému výkonu. :-) V podstatě 99% fotografií se veze na umu někoho jiného, ať už je to přírody, rodičů modelky, tvůrce architektury apod. Fotografie je dost netvůrčí, oproti jiným oborům.
Přemejšlej ale nad tím, proč moje fotky vzbuzují tyhle reakce, a některé fotky architektury, kde je přidaná hodnota daleko menší než u téhle fotky, podobné reakce nezpůsobují. Jen se řekne, že se ta fotka nepovedla.
Je to proto, že lidi si opravdu cení daleko víc toho druhu činnosti, který sami dělají, než ostatních, takže je to vlastně subjketivní hodnocení hlavně fotografů. Prostě fotograf rozumí tomu, že není sranda někoho vyfotit a nerozumí tomu, že je daleko vetší fuška něco zajímavého postavit. Například na Fotopátračce, kde se fotí jen lidi, jsou reakce tvého typu daleko častější, a to asi proto, že tam všichni fotí lidi a cení si dobré fotky člověka. Tady jsou i krajinkáři a motýlkáři apod., které si lidské fotky až tak necení, takže je to tu z toho hlediska moderato. A u nefotografů jsem tuhle výtku moc neslyšel.
Jestli budeme diskutovat o tom, jestli se tato fotka povedla, tak nebudu s tebou ve velké rozepři, když řekneš, že ne. Když se jiná fotka nepovede, zbude tam úplné prázdno, když se nepovede fotka tohohle stylu, zbude tam ten dobře udělaný plakát, což provokuje.
Jo, uznávám, že se pohybuju na hraně, a proto taky ty fotky publikuju, abych slyšel reakce i na to, jestli jsem tu hranici už nepřekročil. A v některých případech jsem se nechal přesvědčit, že už je to moc, a fotku jsem stáhnul. Obecně ale odmítám, že tohle focení výloh je plagiát. Chápu přitom, že ani fotografická pracnost a všechny foto-triky, které se přitom používají, nejsou argumentem a musí být přidaná hodnota jaksi cítit. Někdy se mi holt povede dost přidat, někdy míň.
Takže odmítám tvou původní věty: "jaká je přidaná hodnota u těchhle přefocenejch cizích fotek?", ale u téhle konkrétní fotky se zase tolik přít nebudu.
A jinak musím dodat, že výsledná fotka není u mě tím jediným důležitým v celém procesu. Prostě mě baví hledat zajímavé odrazy a tímhle způsobem uchopovat "cityspace". To je něco, co asi neopustím.
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 16:37:22 09.01.2009
Ty nejneže "víš", co je "pravá" fotografie, a jsi v tomhle smyslu soudce, ale dokonce tě ani nenapadne, že by někdo chtěl něco jiného, než dělat "Fotografii". Myslím, že jsi se trochu uzavřel do svého vlastního světa, a nechápeš, že je jen tvůj vlastní + několika podobných. Taková malá personální virtuální realita, kterou má nakonec každý, ale je hodně milé, když pochopí, že to může být jen jeho subjektivní svět.
Tak za prvé, je mi celkem fuk, jestli dělám fotografii. Našel jsem jakousi cestu a v podstatě je mi fuk, jak se nazývá. Hlavně, že mě baví.
Za druhé si myslím, že nikdo nemá patent na to vykádat pravou fotografii. Nanejvýš může mít ten dojem, nic víc. A já jen naznačuju, že síla tvého přesvědčení, není důkaz správnosti svého názoru. I člověk, který nemá pravdu, má přesvědčivý pocit, že pravdu má.
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:50:45 09.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:46:58 09.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:11:29 09.01.2009
Ale fakt je tenhle styl fotek á la Březina pro mě nuda. Určitě to o mně něco vypovídá, ale nemyslím si, že něco moc negativního. Jedině tak z pohledu lidí jako třeba ty nebo Březina. Prostě máte jinou estetiku, vůči které se ani trochu necítím být horší. Jo, jsou fotografové, před kterými sklapnu, ale ti fotí jiným stylem.
Když tak dobře obhajuješ, že každý má svý oči, s čímž plně souhlasím, tak nechápu, proč tento prostý fakt prostě nerespektuješ ty a lidé s podobným vkusem. Proč musíte své "pravdy" rozšiřovat tak trochu ve stylu Svědků Jehovových, a přesvědčovat i "zatvrzelce" o své jediné pravdě. :-)
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 23:19:41 08.01.2009
Když koukneš zpět, zjistíš že originalita občas spočívá v tom, že někdo dělá to, co jiným přijde skoro nevhodné. A časem se dost mění to,c o lidi považují za nepatřičné. Jeden malíř je například dost slavnej tím, že dokonale okopíruje obrazy slavných malířů. Asi je hrubě neoriginální, že? :-)
Ale upřímně řečeno, je mi jasné, že se pohybuju na ostří, i když to nebylo mým úmyslem. Občas to přetáhnu, občas ne. Ale nemíním se v tom omezovat. Že se to některým nelíbí, není dost dobrý důvod. Nevím, proč bych dělal to, co chtějí jiní a nedělal to, co chci já.
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 23:06:49 07.01.2009
Bružský vánoční strom [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 20:37:36 07.01.2009
Přeju Ti ale dobrý nový rok.
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 20:20:28 07.01.2009
Bružský vánoční strom [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 20:17:55 07.01.2009
Maja [Jaroslav Kuchar | | ] 3
Jan Fikáček | | | 19:18:27 07.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 19:14:27 07.01.2009
Aby se nám nevrátila doba, kdy se to jen hemžilo citáty V.I.Lenina jako důkazy. Pak totiž zejména hrozí, že "jsou používány bez souvislosti s potřebami příběhu", jak jsi správně opsal. :-)
západ [ANDREA HANZELÍNOVÁ | | ] 2
Jan Fikáček | | | 15:31:03 07.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 15:22:27 07.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:40:57 07.01.2009
Sám [František Hanc | | ] 5
Jan Fikáček | | | 11:21:35 07.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 10:50:41 07.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 10:35:49 07.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 10:19:35 07.01.2009
Prostě se ti to nelíbí, což respektuju, ale to ostatní o kýčích apod., jsou jen plané plky, kterými chceš dodat váhu svému osobnímu názoru. Nic víc.
...malé kozmetické úpravy...... [Lenka Gábelová | | ] 4
Jan Fikáček | | | 08:56:29 07.01.2009
D. [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 08:46:44 07.01.2009
Přemejšlej ale nad tím, proč moje fotky vzbuzují tyhle reakce, a některé fotky architektury, kde je přidaná hodnota daleko menší než u téhle fotky, podobné reakce nezpůsobují. Jen se řekne, že se ta fotka nepovedla.
Je to proto, že lidi si opravdu cení daleko víc toho druhu činnosti, který sami dělají, než ostatních, takže je to vlastně subjketivní hodnocení hlavně fotografů. Prostě fotograf rozumí tomu, že není sranda někoho vyfotit a nerozumí tomu, že je daleko vetší fuška něco zajímavého postavit. Například na Fotopátračce, kde se fotí jen lidi, jsou reakce tvého typu daleko častější, a to asi proto, že tam všichni fotí lidi a cení si dobré fotky člověka. Tady jsou i krajinkáři a motýlkáři apod., které si lidské fotky až tak necení, takže je to tu z toho hlediska moderato. A u nefotografů jsem tuhle výtku moc neslyšel.
Jestli budeme diskutovat o tom, jestli se tato fotka povedla, tak nebudu s tebou ve velké rozepři, když řekneš, že ne. Když se jiná fotka nepovede, zbude tam úplné prázdno, když se nepovede fotka tohohle stylu, zbude tam ten dobře udělaný plakát, což provokuje.
Jo, uznávám, že se pohybuju na hraně, a proto taky ty fotky publikuju, abych slyšel reakce i na to, jestli jsem tu hranici už nepřekročil. A v některých případech jsem se nechal přesvědčit, že už je to moc, a fotku jsem stáhnul. Obecně ale odmítám, že tohle focení výloh je plagiát. Chápu přitom, že ani fotografická pracnost a všechny foto-triky, které se přitom používají, nejsou argumentem a musí být přidaná hodnota jaksi cítit. Někdy se mi holt povede dost přidat, někdy míň.
Takže odmítám tvou původní věty: "jaká je přidaná hodnota u těchhle přefocenejch cizích fotek?", ale u téhle konkrétní fotky se zase tolik přít nebudu.
A jinak musím dodat, že výsledná fotka není u mě tím jediným důležitým v celém procesu. Prostě mě baví hledat zajímavé odrazy a tímhle způsobem uchopovat "cityspace". To je něco, co asi neopustím.