2 Hubner: Já tě pochopil dost přesně, a tohle, co píšeš, slyším tak potísící. Problém je v tom, že já rozumím tvému vidění, ale ty nerozumíš tomu mému. To je pak těžká debata.
2 Patočka: Jo a víš o tom, že kýč je věc zásadně subjektivního vnímání. Jak tak na Tebe koukám, kdybys vidět starou egyptskou výzdobu v původních barvách, tak by to pro tebe byl daleko větší kýč něž tohle. :-)
2 Hogen: Kdybys tyhle má dílka mohl vidět i z pohledu grafika, řekl bys, že je to daleko spíše fotka než grafika. Zkus to a ukaž tohle nějakému grafikovi. To by mohlo být nestranné hledisko.
2 Vaňo: Kouknul jsem na tvé fotky a pochopil jsem. Řeknu to vlídně, každý máme jiné oči. Samozřejmě, že mě tahle "scenérie" nejdříve zaujala a to bez úprav, protože ty se v realitě nevyskytují. :-) Takže u mě tam ten obsah je. Pak teprve přišly úpravy.
2 Hogen: Zkus popřemýšlet o tom, co je to fotografie a proč vůbec tenhle obor existuje. Důvod je jediný. Je tu jistá technologie a je poměrně náhodná. Kdysi byl nalezen poměrně náhodně jistý způsob záznamu obrazu, který přirozené vidění hodně deformoval: Není 3D; má dost omezený dynamický rozsah jasů; není dynamický - nemůže přeostřovat, jak to dělá běžně člověk; z počátku byla jen čb, a v tomhle výčtu by se dalo dost dlouho pokračovat. Z hlediska lidského zrakového vnímání je fotka hodně nedokonalá. A tahle omezenost má být to pravé? Nechápu. A mimochodem, klasická fotka se vždy snažial velmi dělat úpravy: nadržování, kolorování, filtry a mnoho dalších. Jenže jí to moc nešlo, protože médium před příchodem digitálu, bylo dost těžkopádné.
Chápu, že si nějaký člověk najde na tomto poli svůj styl, ale nechápu, proč by to mělo omezovat jiné. Kdyby tyhle tradiční hlasy (tehdy znějící z řad malířů) byly v 19.století vyslyšeny, nebyla by ani ta fotka. Samozřejmě ta fotka vznikala v úzkém kontaktu s malířstvím, s jako již etablovaným oborem (taky proto v ní malíři viděli konkurenci). Nejde jinak než se o něco jiného pokoušet na půdě starých oborů.
2 Hogen: Jo, co se nám nelíbí, je třeba odstranit a eliminovat. Je vidět, že tolerance a pochopení nepatří mezi tvé silné zbraně. Doporučuji četbu o tzv. sociální eliminaci - moc poučné čtení o základech lidské agrese.
2 Březina: Nepřijde mi, že jsem se nějak moc navážel do tvých fotek. Jen jsem Ti udělal zrcadlo a řekl jsem přesně to, co ty mě. Samozřejmě, že mám jakýsi přehled o tvých fotkách, takže mluvím se znalostí věci. Ale obsah mého sdělení byl jediný: Co se líbí jednomu, nelíbí se jinému a naopak. Nic osobního, jen tohle obecné tvrzení na našem příkladu. Rozíl mezi námi je, že i když tvoje fotky nejsou můj šálek čaje, když se budu snažit, pochopím, co tě na nic může bavit, i když to tak necítím. A nebudu ti pohrdlivě vysvětlovat (kromě obrany), že tohle je prostě pasé. Tvoje neschopnost vcítit se do jiného, na které si, zdá se, zakládáš, není tvoje přednost.
2 Hubner: Co to kecáš? Jsi fakt tak omezený, že nedokážeš pochopit, že se někomu jinému libí něco jiného než tobě? Že to není fotka je mi fuk, a abych si z tebe udělal srandu: fotka jest (abych použil tvé argumenty) nepřirozený výtvor. Jinak je mi zcela ukradené, že to dle někoho není fotka. Nic ve zlým, ale nebuď strnulý. Celý moderní lidský život je nepřirozený, včetně té fotografie, tak se probuď. Nebo ten tvůj foťák vyrost na poli? Prostě se ti to jen nelíbí, a kolem toho nesmyslně hromadíš slova jako přirozený - je to naftalínová scholastika mimo realitu.
2 Průša: Jseš si jistý, že jsem do komentu napsal pravdu? :-) Jsou i způsoby, jak ukázat, že kritici někdy vlastně neví, co kritizují a že se jim může něco líbit jen na základě popisu a předpojatosti. :-)
2 Březina: Já jsem nesrovnával ani náhodou, to byl jen příklad že něco, co se dlouho zdá neúnosné se změní na únosné. Já zase asi znuděně odložil ty hračky, které baví tebe. Ty už jsou, zdá se, velmi vousaté a mnoho nového zřejmě nepřináší již dost let. :-)
2 Březina: Jedině, když ta vytrvalost bude mít důsledky ve stylu Suchý-Šlitr. :-) Většina prý pár prvních let tvrdila, že to jejich divadlo je nemožný...
Divná kombinace barev a to, co mi hondě vadí je, že odraz oblohy ve vodě je podstatně světlejší než obloha sama. Klidně nepřirozenost, ale hezkou. Tohle je u mě nepěkně divné, sorry.
Večerní průhled rákosím [Zdenka Rosecká | | ] 4
Jan Fikáček | | | 15:24:04 16.05.2006
Tulipány ve snu [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 15:22:31 16.05.2006
Tulipány ve snu [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 15:18:12 16.05.2006
Tulipány ve snu [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 15:11:00 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 14:51:08 16.05.2006
čomolungma [Ivan Storinský | | ] 3
Jan Fikáček | | | 13:16:12 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 11:42:12 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 10:35:58 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 10:28:48 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 09:50:38 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 09:43:08 16.05.2006
Chápu, že si nějaký člověk najde na tomto poli svůj styl, ale nechápu, proč by to mělo omezovat jiné. Kdyby tyhle tradiční hlasy (tehdy znějící z řad malířů) byly v 19.století vyslyšeny, nebyla by ani ta fotka. Samozřejmě ta fotka vznikala v úzkém kontaktu s malířstvím, s jako již etablovaným oborem (taky proto v ní malíři viděli konkurenci). Nejde jinak než se o něco jiného pokoušet na půdě starých oborů.
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 09:17:31 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 09:14:46 16.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 00:01:07 16.05.2006
EU zábradlí [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 23:14:17 15.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 23:12:15 15.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 23:09:22 15.05.2006
Motorka v Evropské škole [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 22:52:41 15.05.2006
wind&sun [Václav Širc | | ] 5
Jan Fikáček | | | 16:21:44 15.05.2006
greenland [Vlastimil Šesták | | ] 2
Jan Fikáček | | | 12:55:28 15.05.2006