No, trochu se to nepovedlo. Obloha docela OK, kromě šumu. Ale dost nesedne k tomu "reálnému" moři. Jako by vše bylo ze dvou kusů. Že by sednvič z jedné fotky? Jsou tam vidět typické sendvič vady - světlé oblasti. Ale celkově, IMHO, tomu chybí jednotný styl a tím i atmoféra.
2 Pavlík: Pověz. Kritici sendviče nemohou hodnotit sami sebe, jestli jsou přátelé fotografie. :-) Sebehodnocení je vždy neobjektivní. Budoucnost ukáže. A nepřijde mi fér souboj čerstvě narozeného sednviče se mnoho lety sofistikovanou klasickou fotkou. Povíme si to za 10 let, jo?
2 Vágnerová: A vražda je taky, když jsou fotky místy přepálené či tmavé bez detailů, protože obrovskou část scén nezvládá v dynamickém rozsahu ani film. A fotka je tak vražda přirozeného světla už ze své podstaty, protože je nucena si vybírat jen ty výjimečné případy, kdy je světlo ideální, ne příliš silné ani příliš slabé. Klasická fotka je tak ubohé kličkování úzkou uličkou světla, které kinofilm dovoluje. Protože i kinofilm (nehledě na chip) je v dynamickém rozsahu oproti realitě ubohý. To sendvič může zvládnout třeba rozsah 25 EV. Na to nedochůdče= klasická fotka nemá. Vlastně tone mapping se dělá jen kvůli tomu, že média jako papír nebo obrazovka jsou tónově velmi omezená. Mezistupněm sednviče je HDR obrázek, s takovým množstvím informací a dynamickým rozsahem, že se mu ten ubohý film nesahá ani po kotníky. Doporučoval bych kritikům sendviče, aby se alespoň seznámili se základními fakty "nepřátelské" technologie, aby nevypadli směšně ve své neznalosti.
Hele, ono to jde udělat skoro všude s obstojným výsledkem, ne ale skvělým. Jsou na to hmaty, jak scénu upravit, aby byla "sendvičovatelná". (Beru 30 Euro na hodinu. :-) ) Ve výjimečných případech to nejde skoro vůbec.
Výjimečně se přidám i já: nezvládnutý sendvič. Totálně amorfní obloha, barvy všude zašedlé, aura kolem lodi, před lodí nesednvičová=reálná voda. Když je styl fotkly "šumový, zašedlý", musí se hodit k obsahu (třeba cosi tajemného). A "pod" sendvičem by fakt měla být dobrá fotka, sorry, tahle to není. Nicmémě díky za takový sendvič. Po něm budou vlídnější na mé "sendviče" i mí odpůrci a třeba i pochopí, že většinou to není jen narvat pár fotek do "sednvičovače" a plácnout na web výsledek. Chce to pár hodin práce a zkoušení a retušování a přemýšlení dopředu, z jakého záběru a světla jde postprocesní obrázek dostat.
Bimba [Štefan Klíma | | ] 1
Jan Fikáček | | | 10:07:46 18.06.2006
.: (((o :. [pt¤ Zuzana Ptáčková | | ]
Jan Fikáček | | | 08:26:13 18.06.2006
..fantasy world II.. [Matúš Straka | | ]
Jan Fikáček | | | 16:52:30 16.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 15:40:38 16.06.2006
uz ta mam [Majo Mrkvicka | | ]
Jan Fikáček | | | 15:38:23 16.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 10:49:50 16.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 21:55:09 15.06.2006
Pelikán [Martin Lukeš | | ] 4
Jan Fikáček | | | 21:18:58 15.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 20:32:13 15.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 20:30:32 15.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 20:26:04 15.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 20:20:52 15.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 20:20:21 15.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ]
Jan Fikáček | | | 20:17:52 15.06.2006
Připlouvá II [Pavel Konvalinka | | ] 1
Jan Fikáček | | | 20:11:31 15.06.2006
Odrazy pozdního odpoledne [Zdenka Rosecká | | ] 5
Jan Fikáček | | | 16:04:28 15.06.2006
Letní Pohansko II. [Jan Miklín | | ] 4
Jan Fikáček | | | 16:03:59 15.06.2006
Léto na Pohansku [Jan Miklín | | ] 4
Jan Fikáček | | | 16:03:43 15.06.2006
TRON 2. 8 [Josef Hart | | ] 3
Jan Fikáček | | | 09:25:24 15.06.2006
Kolotočářka [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 07:51:22 15.06.2006