Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
Připlouvá II

Připlouvá II

| 15.06.2006 | dokument
Technika:
FUJI F10
Poznámky:
Fotka z Gabčíkova.
Bodů: 43 (33) · Zobrazení: 980
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (46)

17:18:04 24.07.2006
3
22:28:48 13.07.2006
3
22:20:47 12.07.2006
Námět krásnej, na Nagymaroszu musí bejt co fotit. Ale úprava tomu dost ublížila. Méně je někdy více. Ale na první pohled mě to zaujalo ne z hlediska sanwich, ale barevné kontrasty, způsob kompozice a záběr samotný. Dát nulu je zbytečné, často se tu hodnotí vyššími čísly skutečné fotografické humusy. Pavle jedna vlaštovka jaro nedělá a jako začátek s ttouto technikou to není až tak hrozné, ale přeci jen kriticky super to také není. Řekněme pro motivaci a jiný úhel záběru =
3
22:17:37 02.07.2006
4
22:11:08 24.06.2006
4
21:07:42 19.06.2006
0
16:11:17 16.06.2006
mno sendvič je vlastně takový malování, že jo. To si rovnou můžeš vzít štětec a namalovat to. Umění fotky je právě v práci se světlem. Ochcat to sendvičem, to je taková berlička pro handicapovaný.
15:52:28 16.06.2006
k tyhle fotce: o nicem, lod na vode, zadna zajimava situace, zadny dej... a sendvic - ceho si docilil? uklasicky fotky by treba pod pridi byla tma.. ale fakt je tam neco tak nosnyho pro obsah fotky aby to vyzadovalo placat z toho tuhle omalovanku?
15:50:25 16.06.2006
Jan Fikáček | 21:55:09 15.06.2006: to je tak mimobezne trvzeni, jako ze lednicka je uplne nahovno, protoze se v ni strasne blbe pere barevny pradlo... ergo: technicke dokonalosti u fotek bylo dosazeno kresebne uz pred valkou, barevne v 70. letech, rozsahem u diaku... od tech dob fotografie uz znacne pokrocila... upnuti se na maximalni prenos informaci je sam o sobe samoucelny a proti smyslu informace (kdyz se zeptam googla na ford mustang, tak taky nechci dostat navic tisice odkazu na divoky kone) navic muze fotky kompozicne zneprehlednit, coz se zhusta deje.
zajimavy, ze pro tebe je klasicka fotka vrazdou svetla a oblozenej chleba jeho spasou... a pritom klasicka fotka i pres svou nedokonlaost vypada mnohem realisticteji... tam vidim urcitej rozpor.
nehlede na to ze svetlo je na fotkach krucialni... fotim, kdyz vidim scenu zajimave nasvicenou... sendvicem tu atmosferu muzu jenom posrat (vsechny sendvice bez rodilu vypadaji jako focene ve velke sede bubline)

z VR souhlasim jen castecne, podle me je 99% sendvicu na hovno, smysl vidim snad jen u technicke fotografie, napr pri snimkovani povrchu materialu nebo u systemu vizualniho rozpoznavani v AI aplikacich.
15:40:38 16.06.2006
2 Rýdl: Částečně s Tebou souhlasím, ale já miluju ten look, který mění realitu z všední na nevšední (pro mne).
12:05:32 16.06.2006
2+ Podstatné už bylo řečeno...
JF: Sendvič se někdy hodí ale zdaleka ne vždy. Udělal jsem pár pokusů když nestačil dynamický rozsah ale řekl bych že 90% sendvičů co vidím je naprosto samoúčelných.
2
10:49:50 16.06.2006
2 Pavlík: Pověz. Kritici sendviče nemohou hodnotit sami sebe, jestli jsou přátelé fotografie. :-) Sebehodnocení je vždy neobjektivní. Budoucnost ukáže. A nepřijde mi fér souboj čerstvě narozeného sednviče se mnoho lety sofistikovanou klasickou fotkou. Povíme si to za 10 let, jo?
09:03:14 16.06.2006
ano chybi tam svetlo ale snžiš se 2+
3
08:21:02 16.06.2006
kašli už prosím ťa na sendvič vypadá to fakt hrozne...
06:13:04 16.06.2006
4
21:55:09 15.06.2006
2 Vágnerová: A vražda je taky, když jsou fotky místy přepálené či tmavé bez detailů, protože obrovskou část scén nezvládá v dynamickém rozsahu ani film. A fotka je tak vražda přirozeného světla už ze své podstaty, protože je nucena si vybírat jen ty výjimečné případy, kdy je světlo ideální, ne příliš silné ani příliš slabé. Klasická fotka je tak ubohé kličkování úzkou uličkou světla, které kinofilm dovoluje. Protože i kinofilm (nehledě na chip) je v dynamickém rozsahu oproti realitě ubohý. To sendvič může zvládnout třeba rozsah 25 EV. Na to nedochůdče= klasická fotka nemá. Vlastně tone mapping se dělá jen kvůli tomu, že média jako papír nebo obrazovka jsou tónově velmi omezená. Mezistupněm sednviče je HDR obrázek, s takovým množstvím informací a dynamickým rozsahem, že se mu ten ubohý film nesahá ani po kotníky. Doporučoval bych kritikům sendviče, aby se alespoň seznámili se základními fakty "nepřátelské" technologie, aby nevypadli směšně ve své neznalosti.
21:25:52 15.06.2006
Pavle: taky se přidám k Tomovi nenech se zblbnout. fotografie je postavená na světle a tohle je vražda toho nejpřirozenějšího, co ve fotografii je a to světla...
20:33:13 15.06.2006
jinak jako Tomáš - vyser se na to /sendvitch
20:32:47 15.06.2006
JF: Vzniká při tom ta ošklivá zrnitost, netuším jak se toho zbavit. Spojuji to v programu Photomatix Pro.
20:32:13 15.06.2006
Bejt Tebou, tak to zkusím nejdříve z vícenásobné expozice, a až to budeš mít trochu v ruce, pak z jedný fotky.
20:30:32 15.06.2006
Stačí jedna, ale je to těžší. A občas se musí použít nějaká ta finta, aby to šlo obstojně z jedný.
20:28:25 15.06.2006
JF: Dělám to z jedné původní fotky. Jde to takto dělat, nebo musí bý už více fotek přímo vyfoceno?
20:26:04 15.06.2006
Hele, ono to jde udělat skoro všude s obstojným výsledkem, ne ale skvělým. Jsou na to hmaty, jak scénu upravit, aby byla "sendvičovatelná". (Beru 30 Euro na hodinu. :-) ) Ve výjimečných případech to nejde skoro vůbec.
20:26:03 15.06.2006
TP: souhlas
20:20:52 15.06.2006
Hele, já mám taky jeden hnusný odstrašující příklad: http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=179782&ord=2&kat=0&aut=1435 .
20:20:24 15.06.2006
tohle se opravdu nepovedlo ;-)
20:20:21 15.06.2006
2 Pavlík: :-))))))
20:19:09 15.06.2006
JF: Jo jo nějaké krajinky. Bohužel to ale nejde udělat všude aby se na to trochu dalo dívat.
20:18:09 15.06.2006
Alespoň bude tahle fotka sloužit jako odstrašující případ :-(
20:17:52 15.06.2006
Nenech se zblbnout a zkoušej to. Všiml jsem si, že jsi lehce přisendvičoval už nějaké krajinky předtím, ne? To bylo lepší.
20:15:51 15.06.2006
JF: díky za kritiku, s těma sendvičema to asi nebude žádná sranda
20:12:11 15.06.2006
díky všem, ale radu jak na to jinak bych docela uvítal
20:11:31 15.06.2006
Výjimečně se přidám i já: nezvládnutý sendvič. Totálně amorfní obloha, barvy všude zašedlé, aura kolem lodi, před lodí nesednvičová=reálná voda. Když je styl fotkly "šumový, zašedlý", musí se hodit k obsahu (třeba cosi tajemného). A "pod" sendvičem by fakt měla být dobrá fotka, sorry, tahle to není. Nicmémě díky za takový sendvič. Po něm budou vlídnější na mé "sendviče" i mí odpůrci a třeba i pochopí, že většinou to není jen narvat pár fotek do "sednvičovače" a plácnout na web výsledek. Chce to pár hodin práce a zkoušení a retušování a přemýšlení dopředu, z jakého záběru a světla jde postprocesní obrázek dostat.
1
20:10:28 15.06.2006
1
20:08:57 15.06.2006
Chlopi... tak mu poraďte, co s tím... Ať se něco taky naučím...
20:05:24 15.06.2006
VRAAŽDÁÁÁÁÁÁ!!! :)
20:02:55 15.06.2006
:(
20:02:01 15.06.2006
Hm, celkem povedená vražda :)
20:00:59 15.06.2006
3
20:00:55 15.06.2006
ono ani bez úprav,by to nebylo dobrý,ale aspoň by to tak nemlátilo do očí.. imho samozdřejmě ;)
19:59:36 15.06.2006
ty úpravy to Pavle total zazdily , imho samozřejmě
0
19:57:21 15.06.2006
3
19:56:06 15.06.2006
3
19:53:52 15.06.2006
1
19:53:45 15.06.2006
2
19:52:42 15.06.2006
3
« předchozí
zpět do galerie
další »