2 Gužík: Nechceš sem napsat, co je vážně za problém. Tady děláš mlhu a vytahuješ věci, které nejsou vůbec podstatné a pravý důvod, proč jsem se ti znelíbil nenapíšeš. Ani nevnímáš, co píšu, jen jedeš.
Připomíná mi to jeden příklad z vojny, někomu se ztratila peněženka a jeden kluk (KH), podezíral mě, protože mě jaksi neměl rád. Šel proti mě a to tak daleko, že se rozhodl mi rozbít držku. Před tím, než to udělal, se zjistilo, kdo tu peněženku ukrad. Byl to nejlepší kámoš onoho KH. Mi se samozřejmě neomluvil ani slovem a jemu držku překvapivě nerozbil. :-)
2 Gužík: Myslím si, že hlavní problém je, že bereš vše uruptně. Já reakce píšu většinou s lehkým srdcem, což v textu nějak asi není vidět. Spousta lidí to bere moc urputně a já nechápu proč. To s tím grantem byl takový vtípek a jen forma dotazu, proč se tvé chování změnilo. Změnil jsi se, někdo ti něco řekl - ať žijí pomluvy.
Ad Vágnerová: ta se na ignore listu ocital proto, že dělal pošťáka pro jednoho hulváta, kterého jsem dal na ignore list - takže to nebylo tak zcela proti ní. Ale od ní to nevidím jako moc hezké chování.
Můžu ti udělat daleko větší senzm lidí, kteří mě kritizovali a nejsou na ignore listu. Stačí?
2 Peter Gužík *bla | 22:43:33 19.06.2006 | "uz sem v ignore listu nebo budu jako Brnak?:))"
Pokračuj ve své logice a zaujetí, a dojdeš k tomu, že až budu mít prázdný ingore list, dělám to jen proto, abych jako komunisti se Seifertem ukázali, že jsou otevření kritice. Stručně se tomu říká "kdo chce psa bít, hůl si najde". Neboť si všimni, jakou krávovinu jsi tadu předvedl:
Když tě dám na ignore list, jsem blbej, protože blokuju kritiku. Když tě nedám na ignore list, jsem blbej, protože chci jen ukázat, že jsem otevřený kritice. Stručně řečeno, VŠE, co udělám je špatně. V tom případě si fakt myslím, že problém je v tvé hlavě a ne ve mně, sorry. :-) A připomínáš mi ty komunisty, které tak údajně nesnášíš, leč začínáš se jim podobat, se mi zdá. :-)
2 Peter Gužík *bla | 22:34:08 19.06.2006 : Až teď jsem si všiml toho komentáře. Tak tedy uvádím seznam iniciál lidí v mém ignore listu s nejvyšším bodováním u mých fotek:
1) JT 4
2) HJ 5
3) JN 4
4) JB 5
6) BS nic
7) IV 5
Ještě něco. Asi jsem tě naštval, že jsem ti nepomohl s tím evropským grantem viď?
No, v letu mít kresbu na těle je asi skoro nemožné, takže je to asi mázlé trochu. Ale lepší kresba tělíčka je třeba tady http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=97547&ord=2&kat=6&aut=0 , i když to taky není ideální. A dole to vypadá, že má jedno křídlo. Ale ani omylem bych to nevyfotil líp. :-)
...squash je prostě divočina... [Petr Ludvík | | ] 4 Jan Fikáček | | | 11:53:01 20.06.2006
Asi je to úžasné vyfotit vážku za letu, ale mě dojme hlavně estetický výsledek. Ten tady moc není: křídla v blbém postavení, tělo vypadá trochu jako nedefinovaný chomáč něčeho, pozadí ne moc hezké, nahoře natěsno. Sorry. 2+
2 Brňák: No, myslím si, že je to trochu jinak. Pro mě není podstatné, jestli kritik napíše, že je to jeho názor.To je jen formalita. Pro mě je podstatné, že kritik VÍ, že je to jen subjektivní názor. Samozřejmě se to pozná z projevu.
Věc je v tom, že v každé skupině působí tzv. slave princip - princip zotročení. Skupina má vždy tendenci k unifikaci názorů a vytvoření jediného "správného" názoru. Tento názor z podstaty nemůže být nikdy správný, protože vzniká v sociálním prostředí, kde jsou velmi důležité věci jako prestiž a postavení ve skupině a mnoho dalších lidských motivací. Tento boj o pozici ve smečce, ač zděděno od přírodních předků, je jednou z nejsilnějších motivací lidského chování. Jenže tak se dotyčný obor (politika, fotografie, cokoliv) stává z velké části zbraní, která je použita k sociálnímu "boji". Samozřejmě se tím dotyčný obor velmi przní, protože je nutné vydávat za to pravé věci, které nejsou to pravé.
Návod, jak být úspěšný v tomto boji je překvapující: je potřeba být lehce až těžce zabedněný, přesvědčený o své pravdě tak jaksi zásadně, přímo bych řekl komunisticky, netolerantně a neinteligentně. Neboť chytrý člověk tuší, že je-li si něčím jist, je špatně informován. Člověk může být 100% přesvědčen o něčem snad jen tehdy, když je omezený v rozhledu. Bohužel, každý člověk z hlediska psychologického pudu sebezáchovy potřebuje nějaké jistoty a ty mohou být i v určitém stylu fotografie, v sociální pozici a tyto tímto blokují v jakékoliv toleranci.
A komu já se bráním z principu, to jsou tito nositelé pravé pravdy. Jsem na ně alergický, protože ničí, co se dá, vytvářejí takovou totalitní atmosféru, ve které se každý skoro bojí zaexperimentovat, aby náhodou neudělal něco "nepravého". Tito likvidují tvořivost. Ta je totiž o tisících špatných pokusů, bez kterých nikdy nevznikne ten jeden dobrý. "Královská" metoda tvořivosti - brainstorming dokonce vyžaduje absenci jakékoliv kritiky po určitou dobu, fotka, dle ní, by měla být hra, kde je dovoleno skoro vše, resp. se na to shlíží shovívaně, i když se něco jeví jako úplná blbost.
Věda je například dosti hustě "posázena" příklady, když taková nějaká "blbost" se nakonec ukázala jako velmi užitečná. Einstein kdysi řekl: "Jak vzniká vynález? To všichni vědí, že je něco nemožné až se najde blázen, který neví, že je něco to nemožné a udělá vynález."
A tak já bojuju proti těm, kteří v zájmu vlastní prestiže, vlastní estetiky, vlastního jiného zájmu, jsou ochotni likvidovat fotografii pokusy omezovat ji podle jejich představ. Ale tento názor hájím prakticky jen na svém území (pod svými fotkami). Ostatně tento názor toleruje jiné styly a už ze své podstaty neútočí na jiné styly.
2 Brňák: Tak se v tom vyznej a pochopíš, že si jen utahuju. Když jakoby dělám totéž co on, je to jen ironie abych ukázal, že to, co říká Boris je úplná ptákovina.
2 Brňák: Poměrně jednoduše. Já předpokládám více možných stanovisek. Z mého Stojanov nemumí fotit. Může být, že z jeho zase já neumím fotit, jenže já se nebránil jeho názoru, ale obecnému, rádoby objektivnímu stanovisku, že neumím fotit. Je to taková malá teorie relativity. :-)
A samozřejmě, to, co jsem napsal na Borisovu adresu byla ironie, vtípek, sranda a proto jsem jeho předpoklad (je jediné hledisko správné fotografie) spojil se svým stanoviskem (Stojanov neumí fotit) a použil jsem své stanovisko jako jediné správné. Z toho jsem pak vyrobil nonsen, který jsem použil jako ironii. Je to vlastně takový taoistický koan. Samozřejmě ten nesmysl zmizí, když nepřipustíme Stojanův nemysl, že je jediné stanovisko. Prostě jsem se snažil z Borisova velmi hloupého názoru, že jen on má pravdu, utahovat :-).
2 Gužík: Jen volně parafrázuju. Tvé znechucení mými fotkami bylo dosti zřetelné, ale jako kultivovaný člověk ses snažil držet, pokud si pamatuju dobře. :-)
2 Gužík: Kdybys byl v igniore listu, tak bys sem nepsal, ne? Ty jsi mi jen psal, že se ti moje fotky nelíbí až hnusí. S tím nenadělám nic, každej jsme jinej. Ale zatím jsi nepoužíval nadávky a invektivy. U mě je ignore list na sprosťáky a ne na ty, co maj jiný názor.
2 Hanzelín: Myslím, že sis naběhl, protože jsi implicitně předpokládal, že existuje jediné správné hledisko pro hodnocení fotek. To pochopitelně neexistuje ani náhodou. Fotka není teoretická fyzika, ale věc emocí, a jak známo, lidé mají emoce velice odlišné.
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 12:08:28 21.06.2006
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 11:55:36 21.06.2006
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 11:39:11 21.06.2006
Připomíná mi to jeden příklad z vojny, někomu se ztratila peněženka a jeden kluk (KH), podezíral mě, protože mě jaksi neměl rád. Šel proti mě a to tak daleko, že se rozhodl mi rozbít držku. Před tím, než to udělal, se zjistilo, kdo tu peněženku ukrad. Byl to nejlepší kámoš onoho KH. Mi se samozřejmě neomluvil ani slovem a jemu držku překvapivě nerozbil. :-)
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 11:33:34 21.06.2006
Ad Vágnerová: ta se na ignore listu ocital proto, že dělal pošťáka pro jednoho hulváta, kterého jsem dal na ignore list - takže to nebylo tak zcela proti ní. Ale od ní to nevidím jako moc hezké chování.
Můžu ti udělat daleko větší senzm lidí, kteří mě kritizovali a nejsou na ignore listu. Stačí?
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 11:26:14 21.06.2006
Pokračuj ve své logice a zaujetí, a dojdeš k tomu, že až budu mít prázdný ingore list, dělám to jen proto, abych jako komunisti se Seifertem ukázali, že jsou otevření kritice. Stručně se tomu říká "kdo chce psa bít, hůl si najde". Neboť si všimni, jakou krávovinu jsi tadu předvedl:
Když tě dám na ignore list, jsem blbej, protože blokuju kritiku. Když tě nedám na ignore list, jsem blbej, protože chci jen ukázat, že jsem otevřený kritice. Stručně řečeno, VŠE, co udělám je špatně. V tom případě si fakt myslím, že problém je v tvé hlavě a ne ve mně, sorry. :-) A připomínáš mi ty komunisty, které tak údajně nesnášíš, leč začínáš se jim podobat, se mi zdá. :-)
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 11:08:47 21.06.2006
1) JT 4
2) HJ 5
3) JN 4
4) JB 5
6) BS nic
7) IV 5
Ještě něco. Asi jsem tě naštval, že jsem ti nepomohl s tím evropským grantem viď?
..let.. [Kateřina Machalová | | ]
Jan Fikáček | | | 11:59:18 20.06.2006
...squash je prostě divočina... [Petr Ludvík | | ] 4
Jan Fikáček | | | 11:53:01 20.06.2006
..let.. [Kateřina Machalová | | ] 3
Jan Fikáček | | | 11:46:28 20.06.2006
Imaginární krajina [jan Nikerle | | ] 4
Jan Fikáček | | | 09:48:54 20.06.2006
Pacini red girls [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 09:26:33 20.06.2006
Věc je v tom, že v každé skupině působí tzv. slave princip - princip zotročení. Skupina má vždy tendenci k unifikaci názorů a vytvoření jediného "správného" názoru. Tento názor z podstaty nemůže být nikdy správný, protože vzniká v sociálním prostředí, kde jsou velmi důležité věci jako prestiž a postavení ve skupině a mnoho dalších lidských motivací. Tento boj o pozici ve smečce, ač zděděno od přírodních předků, je jednou z nejsilnějších motivací lidského chování. Jenže tak se dotyčný obor (politika, fotografie, cokoliv) stává z velké části zbraní, která je použita k sociálnímu "boji". Samozřejmě se tím dotyčný obor velmi przní, protože je nutné vydávat za to pravé věci, které nejsou to pravé.
Návod, jak být úspěšný v tomto boji je překvapující: je potřeba být lehce až těžce zabedněný, přesvědčený o své pravdě tak jaksi zásadně, přímo bych řekl komunisticky, netolerantně a neinteligentně. Neboť chytrý člověk tuší, že je-li si něčím jist, je špatně informován. Člověk může být 100% přesvědčen o něčem snad jen tehdy, když je omezený v rozhledu. Bohužel, každý člověk z hlediska psychologického pudu sebezáchovy potřebuje nějaké jistoty a ty mohou být i v určitém stylu fotografie, v sociální pozici a tyto tímto blokují v jakékoliv toleranci.
A komu já se bráním z principu, to jsou tito nositelé pravé pravdy. Jsem na ně alergický, protože ničí, co se dá, vytvářejí takovou totalitní atmosféru, ve které se každý skoro bojí zaexperimentovat, aby náhodou neudělal něco "nepravého". Tito likvidují tvořivost. Ta je totiž o tisících špatných pokusů, bez kterých nikdy nevznikne ten jeden dobrý. "Královská" metoda tvořivosti - brainstorming dokonce vyžaduje absenci jakékoliv kritiky po určitou dobu, fotka, dle ní, by měla být hra, kde je dovoleno skoro vše, resp. se na to shlíží shovívaně, i když se něco jeví jako úplná blbost.
Věda je například dosti hustě "posázena" příklady, když taková nějaká "blbost" se nakonec ukázala jako velmi užitečná. Einstein kdysi řekl: "Jak vzniká vynález? To všichni vědí, že je něco nemožné až se najde blázen, který neví, že je něco to nemožné a udělá vynález."
A tak já bojuju proti těm, kteří v zájmu vlastní prestiže, vlastní estetiky, vlastního jiného zájmu, jsou ochotni likvidovat fotografii pokusy omezovat ji podle jejich představ. Ale tento názor hájím prakticky jen na svém území (pod svými fotkami). Ostatně tento názor toleruje jiné styly a už ze své podstaty neútočí na jiné styly.
frrrrrrrrrrrrrrrrk [Silvestr Szabó | | ] 4
Jan Fikáček | | | 00:46:59 20.06.2006
Pacini red girls [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 00:34:59 20.06.2006
Pacini red girls [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 00:16:57 20.06.2006
Pacini red girls [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 00:11:49 20.06.2006
Pacini red girls [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 23:29:16 19.06.2006
A samozřejmě, to, co jsem napsal na Borisovu adresu byla ironie, vtípek, sranda a proto jsem jeho předpoklad (je jediné hledisko správné fotografie) spojil se svým stanoviskem (Stojanov neumí fotit) a použil jsem své stanovisko jako jediné správné. Z toho jsem pak vyrobil nonsen, který jsem použil jako ironii. Je to vlastně takový taoistický koan. Samozřejmě ten nesmysl zmizí, když nepřipustíme Stojanův nemysl, že je jediné stanovisko. Prostě jsem se snažil z Borisova velmi hloupého názoru, že jen on má pravdu, utahovat :-).
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 22:51:41 19.06.2006
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 22:47:04 19.06.2006
Pacini red girls [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 22:44:08 19.06.2006
Dům s trojúhelníkovým balkónem [Jan Fikáček | | ]
Jan Fikáček | | | 22:42:11 19.06.2006