Milý Same, díky za názor. Rád si přečtu všechny názory. Doufal jsem, že kvůli tomu zde pp je, abychom si názory vyměňovali. Někdy je dobré slyšet nejprve názory jiných, neovlivněné mým pohledem, a pak čekat reakci na názor vlastní. Fotku nechci zachraňovat ani nezachraňuji, jenom jsem vyslovil vlastní názor.
Myslím, že tato diskuse je pro mě přínosnější, než kdybyste mi sem bezmyšlenkovitě a beze slov nasázeli padesát pětek jako jakousi úlitbu Velkému Popeláři a v naději, že je na oplátku nasázím vám. Zajímá mě vaše reakce i to proč tak reagujete, co vás k tomu vede, jak je profilována tato komunita a jak vnitřně funguje. Je zajímavé sledovat její strukturu a vrstevnatost, počínaje "elitami" a jejich reakcemi, přes "snaživce" usilující dostat se na výsluní, až po ty "na okraji", nepochopené a rebely, kteří zřejmě často končí vymazáním.
Asi nejméně přijatelná by byla alternativa, kdyby zde vládla diktatura elit a poddaný lid byl omamován jednoduchou hrou na bodíky, jejichž součty by určovaly jejich postavení na hierarchickém žebříčku. Výsledkem by byly výměnné kšeftíčky s body, podkuřování prázdným a bezobsažným záběrům, v naději, že se vrátí zpět či že budou připočteny k dobru u Velkého Popeláře. To by bylo opravdu velmi nešťastné pojetí.
Rád si vyslechnu i konkrétní důvody, proč je to špatná fotka a s čím počítat příště, bude-li jaké.
Mám stejný názor na vystavování ostatků i na focení na památku. Bylo to přání manžela, tak to chtěl a nedalo se mu odříci. Ta bezbrannost a etické otázky k tomu jistě patří, stejně tak jako neoddiskutovatelný fakt, že je to součástí určité kultury, která i u nás v ČR vedle jiných kultur koexistuje a jako takovou ji bychom měli respektovat.
Co se týče poznámky o bodech, tak to podle ní vypadá tak, že se tady nehodnotí fotky s ohledem na důvod vzniku a jejích poslání, ale jaksi aby vyhovovaly "nezainteresovaným" zde na tomto serveru. Tedy jestli tomu rozumím dobře, nejde zde o to pomoci nebo poradit, jak to lépe vyfotit, ale pouze o to, aby fotka byla poplatná vkusu většiny, oslovila nezainteresované a hodila se na tento server. V tom případě by asi bylo dobré to někde na serveru výrazně zveřejnit, aby to bylo na první pohled jasné. Není divu, že se některým nedaří zde zapadnout, jestli je tady semknutá komunita osob podobného názoru a ostatní se mají strefovat do jejich pojetí, že to má zaujmout tzv. "nezainteresovaného diváka". Dle mého názoru, se totiž "nezainteresovaný" může snadno stát zainteresovaným, neboť fotografie může obsahovat sdělení, které přináší v symbolické rovině mnohem obecnější oslovení nebo principy, než by se na první pohled zdálo. A třeba i v kontextu s dobou, situací ve společnosti, globálními trendy v sociálních vazbách, atomizací rodin nebo i třeba jen v kontextu s aktuálním obsahem tohoto serveru a jeho ideologií. Není nic zvláštního, pořídit si drahé tělo a kvalitní optiku, problém je, že pak všichni sekají jednu fotku za druhou, kvalitou většinou odpovídající dostupné technice a zvládnutému řemeslu, ale že obsah je poněkud vyprázdněný, v záplavě podobných záběrů to asi nermoutí nikoho. Podle přehršle úvodních reakcí soudím, že tato fotka se dotkla v "nezainteresovaných" mnohem hlubších vrstev a to mnohem silnějším způsobem, než ta záplava technicky chladných dokonalých záběrů, které ihned po zhlédnutí rychle upadnou v zapomnění aniž by v "nezainteresovaných" vnitřně cokoliv změnily.
Děkuji vám za názory. Co se úcty týče, nejde tady přece o nějakou exhibici na internetu, ale ukazuji tuto fotku zájmové skupině přátel, aby mi řekli svůj názor na provedení, popřípadě poradili jak to vyfotit lépe. Pak ji stejně smažu. Smrt je součást života a není to nic neslušného, čím by se mělo opovrhovat. Notabene, když jsou ostatky důstojně upravené a když si pozůstalí přejí snímek na památku. Jak se s tím má fotograf důstojně vyrovnat? Doufám, že nejste partička ideologických estétů, pro které jsou přípustná témata pouze objekty mladých dívek do pětadvaceti k pokochání se rádoby estetickými a smyslnými vjemy. Svět je tématicky barevnější.
K podmínkám focení: bylo možné fotit pouze z jedné strany, kolem se tísnilo hodně smutečních hostů, rakev byla za sklem a pozadí místnosti bylo velmi nepěkné, nasvíceno ostrým umělým světlem ze dvou zdrojů.
Jak chutná moc všemocného popeláře? Asi moc, že? :) Ani se nedivím, že většina raději podkuřuje, aby neupadla v nemilost. Tak si to tady užívejte... prý ryba smrdí od hlavy... na tom by něco mohlo být...
levá půlka O.K. .. ten most a město vpravo dost ruší... dobře projasněné a zkontrastované postavy ... ale neladí s názvem fotky... klacky u postavy vpravo mi moc vadí (evokují močení?)
kolem květu mi to hází divný šmouhy... že by z postprocesu? Taky marně hledám nějakou hloubku ostrosti... že by taky postproces? Ta červená je divná... nesedí mi tam..ani k jaru ani k dekoraci.. 2+
zajímavý moment... v tom sněhu se to trochu ztrácí... moc bílé... až oči bolí... když už ten sníh není prokreslený tak bych to asi dole a zprava řízl.. 3+
Nevrátím se. [Štěpán Křivánek | | ]
Štěpán Křivánek | | | 23:09:31 02.04.2009
Myslím, že tato diskuse je pro mě přínosnější, než kdybyste mi sem bezmyšlenkovitě a beze slov nasázeli padesát pětek jako jakousi úlitbu Velkému Popeláři a v naději, že je na oplátku nasázím vám. Zajímá mě vaše reakce i to proč tak reagujete, co vás k tomu vede, jak je profilována tato komunita a jak vnitřně funguje. Je zajímavé sledovat její strukturu a vrstevnatost, počínaje "elitami" a jejich reakcemi, přes "snaživce" usilující dostat se na výsluní, až po ty "na okraji", nepochopené a rebely, kteří zřejmě často končí vymazáním.
Asi nejméně přijatelná by byla alternativa, kdyby zde vládla diktatura elit a poddaný lid byl omamován jednoduchou hrou na bodíky, jejichž součty by určovaly jejich postavení na hierarchickém žebříčku. Výsledkem by byly výměnné kšeftíčky s body, podkuřování prázdným a bezobsažným záběrům, v naději, že se vrátí zpět či že budou připočteny k dobru u Velkého Popeláře. To by bylo opravdu velmi nešťastné pojetí.
Rád si vyslechnu i konkrétní důvody, proč je to špatná fotka a s čím počítat příště, bude-li jaké.
Nevrátím se. [Štěpán Křivánek | | ]
Štěpán Křivánek | | | 15:58:39 02.04.2009
Mám stejný názor na vystavování ostatků i na focení na památku. Bylo to přání manžela, tak to chtěl a nedalo se mu odříci. Ta bezbrannost a etické otázky k tomu jistě patří, stejně tak jako neoddiskutovatelný fakt, že je to součástí určité kultury, která i u nás v ČR vedle jiných kultur koexistuje a jako takovou ji bychom měli respektovat.
Co se týče poznámky o bodech, tak to podle ní vypadá tak, že se tady nehodnotí fotky s ohledem na důvod vzniku a jejích poslání, ale jaksi aby vyhovovaly "nezainteresovaným" zde na tomto serveru. Tedy jestli tomu rozumím dobře, nejde zde o to pomoci nebo poradit, jak to lépe vyfotit, ale pouze o to, aby fotka byla poplatná vkusu většiny, oslovila nezainteresované a hodila se na tento server. V tom případě by asi bylo dobré to někde na serveru výrazně zveřejnit, aby to bylo na první pohled jasné. Není divu, že se některým nedaří zde zapadnout, jestli je tady semknutá komunita osob podobného názoru a ostatní se mají strefovat do jejich pojetí, že to má zaujmout tzv. "nezainteresovaného diváka". Dle mého názoru, se totiž "nezainteresovaný" může snadno stát zainteresovaným, neboť fotografie může obsahovat sdělení, které přináší v symbolické rovině mnohem obecnější oslovení nebo principy, než by se na první pohled zdálo. A třeba i v kontextu s dobou, situací ve společnosti, globálními trendy v sociálních vazbách, atomizací rodin nebo i třeba jen v kontextu s aktuálním obsahem tohoto serveru a jeho ideologií. Není nic zvláštního, pořídit si drahé tělo a kvalitní optiku, problém je, že pak všichni sekají jednu fotku za druhou, kvalitou většinou odpovídající dostupné technice a zvládnutému řemeslu, ale že obsah je poněkud vyprázdněný, v záplavě podobných záběrů to asi nermoutí nikoho. Podle přehršle úvodních reakcí soudím, že tato fotka se dotkla v "nezainteresovaných" mnohem hlubších vrstev a to mnohem silnějším způsobem, než ta záplava technicky chladných dokonalých záběrů, které ihned po zhlédnutí rychle upadnou v zapomnění aniž by v "nezainteresovaných" vnitřně cokoliv změnily.
Nevrátím se. [Štěpán Křivánek | | ]
Štěpán Křivánek | | | 10:59:54 02.04.2009
K podmínkám focení: bylo možné fotit pouze z jedné strany, kolem se tísnilo hodně smutečních hostů, rakev byla za sklem a pozadí místnosti bylo velmi nepěkné, nasvíceno ostrým umělým světlem ze dvou zdrojů.
... [Štěpán Křivánek | | ]
Štěpán Křivánek | | | 21:06:29 24.03.2009
našel se nemo [Fbh Jarda Sedláček | | ]
Štěpán Křivánek | | | 21:00:41 24.03.2009
Promenáda v plavkách [Peter Duchovič | | ]
Štěpán Křivánek | | | 20:38:53 24.03.2009
Pan Čau [Petr Pedros Brychta | | ] 5
Štěpán Křivánek | | | 17:32:07 24.03.2009
první otužilec [Jana Vicariová | | ] 2
Štěpán Křivánek | | | 17:09:38 24.03.2009
Sedi mucha na "stene" [Martin K. [182] | | ] 3
Štěpán Křivánek | | | 17:05:21 24.03.2009
Promenáda v plavkách [Peter Duchovič | | ] 2
Štěpán Křivánek | | | 17:00:12 24.03.2009
Vítání jara... I. [Martin Filip | | ] 0
Štěpán Křivánek | | | 16:57:24 24.03.2009
[Šárka Sejkorová | | ] 2
Štěpán Křivánek | | | 16:56:00 24.03.2009
[Šárka Sejkorová | | ] 3
Štěpán Křivánek | | | 16:54:21 24.03.2009
Pisatelé [Aleš Ostrýt /cvak/ | | ] 3
Štěpán Křivánek | | | 16:52:17 24.03.2009
Malý kousek jara ve sklenici vody [Radim Diviš | | ] 2
Štěpán Křivánek | | | 16:42:26 24.03.2009
Three colours [Tomáš Šrejber | | ] 3
Štěpán Křivánek | | | 16:36:37 24.03.2009
Smutek růže [Radim Diviš | | ] 2
Štěpán Křivánek | | | 16:31:59 24.03.2009
:-) [Blanka Tauerová | | ] 1
Štěpán Křivánek | | | 16:14:54 24.03.2009
našel se nemo [Fbh Jarda Sedláček | | ]
Štěpán Křivánek | | | 15:21:59 23.03.2009
... [Štěpán Křivánek | | ]
Štěpán Křivánek | | | 14:17:39 23.03.2009