...já bych fakt rád byl někdy to tiché, hodné a mumilinkací IDéčko, nekonfliktní a nehádací... ale copak to jde!? Dyť debata se se rozjede pokaždý teprve potom, co jsem držkatej.
Petr Lett : Svíceno jako za dob, kdy neznali flashe -- reflector, změřit exposici a dopočíst úbytek a vymalovat to světlem. Jinak se podzemí fotit nedá, blesky jsou nadraka.
_Okamžik přesnej, řidič dojemnej, auto zajímavý, okolí čitelný, situace dramatická... a z kastle tomu roste plot. Fuj! Taková krásná fotka to mohla bejt!
_Sorry, na PP se text se nevkládá od blbě uzavřeného tagu:
...esli fotíš barák, architekturu, pak je to archtektura.
_Esli vlaštovky, žvížata, pak je to příroda.
_Lidi mají divná kriteria, jeden mi nedávno tvrdil, že on považuje za architekturu jenom velkolepé stavby a monumentální oblouky, ostatní je prostě dokument. Není to o tom, kolik je tam cihel, ale o tom, co je ideovým středem snímku.
...esli fotíš barák, architekturu, pak je to archtektura.
_Esli vlaštovky, žvížata, pak je to příroda.
_Lidi mají divná kriteria, jeden mi nedávno tvrdil, že on považuje za architekturu jenom velkolepé stavby a monumentální oblouky, ostatní je prostě dokument. Není to o tom, kolik je tam cihel, ale o tom, co je ideovým středem snímku.
_No nejde o umění. Je to dokumentace. Normální dokumentace, žádný zvláštní jev.
_Takže není důvod to mít vysmažený na světlech. Rozsah tonalit jsi zdaleka nevyčerpal, na tu osvětlenou část se těch šedejch vejde daleko víc. Kdybys to neexponoval na čitelný stíny (horní část exp. do středu světel), nebyla by dolní část tak přesmažená.
_Podotýkám, že na to koukám v ACD, tedy na černým, na týhle bílý je to ještě horší.
_Je to dokumentace. Co je na tom za fotografický experiment, to mi není jasný.
_Fotka je to dobrá, ale není to experiment a chce to ztmavit.
_Není to tmavý. To jenom PhotoPost má nepochopotelně bílé pozadí, ač se fotky mají prohlížet na tmavým. Proč není černý!? Hodil jsem si to do ACD a je to moc dobře exponovaný.
_Padá to doleva. Nemyslím tím ten kopec, ale hlavně plaňky v popředí -- když je nosná linie šikmá, je potřeba dát "protisklon", jinak divák "vypadává".
_Mně osobně přebejvá to světýlko na levým kopci, asi to chtělo doběhnout tam zhasnout...
_Dědečkovi roste z oka nějaká ošklivá trubka, asi ráčí býti robotem.
_Tím strhává pozornost od jeho výrazu, takže když si ji zakreju, dostanu perfektní centrální motiv, po kterém mohu těkat a bloudit do omrzení a ještě je to správně rámované (kšandy a neostrosti). Ale ta roura ro trhá.
_A protože bez ní mi pozornost zůstane na tváři, okolí má jinou tonalitu a tak mi pozornost neuteče přes "hradbu" přepalu vlasů, například, kterých jsem si všiml až po tom, co jsem si to tu přečetl. Protože jsem si hned zpočátku zakryl trubku.
...a opět samí matematici. Ví tady vůbec někdo, jak se hodnotí forografie!? Ne známkou, ač většina z vás jiné hodnocení nezná: posuzuje se komposice, rytmus sceny, sdělení... obávám se, že pro toho, kdo chce hodnocení fotky, je tenhle server je asi o ničem.
_Pochopitelěn děkuji za pozornost, ale čísla ani dnes neočekávám...
_S ořezem jsem to zkoušel normálně, doteď. Sem jsem ale omylem při nahrání dal neořízlo a k tomu 50b rámeček... a tak nějak mě to oslovilo a zůstanu u toho. Budu to podzemí dělat asi se širší tmou. Samozřejmě ve formátu.
...zvlášť když si někteří ani neprohlédli obraz, který se jim nelíbí... a předmět zabírající pětinu plochy proto naleznou až poté, co jej jmenuji... Humorné.
...a přitom v papíře to patří k tomu lepšímu, oco mám: jeden statický centrální prvek s konkretní emocí a okolí neurčité a plynoucí, s neurčitou emocí. Obvykle fotím naopak -- linie tvarová, na které sedí necentricky nosný prvek, linie unáší pozornost a prvek je statický.
Sestup do dolu, 2. [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 10:31:26 21.11.2004
Sestup do dolu, 2. [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 10:30:19 21.11.2004
Sestup do dolu, 2. [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 10:17:28 21.11.2004
Sestup do dolu, 2. [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 10:13:11 21.11.2004
Impression of Impreza [Miloslav Rejha | | ] 2
Iwo Škramlík | | | 01:43:08 21.11.2004
[Robert Huttner | | ] 5
Iwo Škramlík | | | 01:40:07 21.11.2004
_Sice by to bylo dokonalý bez těch mraků na zdi, ale takovejch jsou už vyfocený tuny.
_Nemám rád úpravy počítačový manipulace přímo nenávidím, ale tohle mě dostalo.
dedecek [Jan Sekyra | | ]
Iwo Škramlík | | | 01:25:38 21.11.2004
_Druhý vjem: tvář přeskočíme,...
_Třetí: Nějaká šedívá omáčka... hele, kšandy... nuda... šeď... nuda... no tak se vrátíme zpátky, tohle už jsem viděl...
_Čtvrtý: To je zajímavá tvář... prásk ho! ...co to bylo... aha, to je černej průstřel na fotopapíru... ne, to bude asi okno...
_Motiv perfektní, zpracování skoro perfektní. Drobnost to všechno zmrší. Ale oko máš dobrý.
Sestup do dolu, 2. [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 01:16:54 21.11.2004
Jedna vlaštovka podzim nedělá.. [Jiří Schnapka | | ]
Iwo Škramlík | | | 01:16:22 21.11.2004
...esli fotíš barák, architekturu, pak je to archtektura.
_Esli vlaštovky, žvížata, pak je to příroda.
_Lidi mají divná kriteria, jeden mi nedávno tvrdil, že on považuje za architekturu jenom velkolepé stavby a monumentální oblouky, ostatní je prostě dokument. Není to o tom, kolik je tam cihel, ale o tom, co je ideovým středem snímku.
Jedna vlaštovka podzim nedělá.. [Jiří Schnapka | | ]
Iwo Škramlík | | | 01:15:31 21.11.2004
_Esli vlaštovky, žvížata, pak je to příroda.
Jedna vlaštovka podzim nedělá.. [Jiří Schnapka | | ] 5
Iwo Škramlík | | | 01:13:11 21.11.2004
_Ale ta modř nalevo mi stejně trhá oko.
Měsíček na nebi hlubokém [Michal Hercík | | ]
Iwo Škramlík | | | 01:06:54 21.11.2004
_Takže není důvod to mít vysmažený na světlech. Rozsah tonalit jsi zdaleka nevyčerpal, na tu osvětlenou část se těch šedejch vejde daleko víc. Kdybys to neexponoval na čitelný stíny (horní část exp. do středu světel), nebyla by dolní část tak přesmažená.
_Podotýkám, že na to koukám v ACD, tedy na černým, na týhle bílý je to ještě horší.
_Je to dokumentace. Co je na tom za fotografický experiment, to mi není jasný.
_Fotka je to dobrá, ale není to experiment a chce to ztmavit.
...a ráno PAL!!! [Jan Vrzáň | | ]
Iwo Škramlík | | | 00:57:42 21.11.2004
_Padá to doleva. Nemyslím tím ten kopec, ale hlavně plaňky v popředí -- když je nosná linie šikmá, je potřeba dát "protisklon", jinak divák "vypadává".
_Mně osobně přebejvá to světýlko na levým kopci, asi to chtělo doběhnout tam zhasnout...
Dedecek 2 [Jan Sekyra | | ]
Iwo Škramlík | | | 00:45:19 21.11.2004
_Jinak, víš že esli od něj nemáš podepsanej souhlas, porušil´s právě §12 TZ (nepletu-li se), což je ochrana osobnosti?
Dedecek 2 [Jan Sekyra | | ] 3
Iwo Škramlík | | | 00:43:27 21.11.2004
_Tím strhává pozornost od jeho výrazu, takže když si ji zakreju, dostanu perfektní centrální motiv, po kterém mohu těkat a bloudit do omrzení a ještě je to správně rámované (kšandy a neostrosti). Ale ta roura ro trhá.
_A protože bez ní mi pozornost zůstane na tváři, okolí má jinou tonalitu a tak mi pozornost neuteče přes "hradbu" přepalu vlasů, například, kterých jsem si všiml až po tom, co jsem si to tu přečetl. Protože jsem si hned zpočátku zakryl trubku.
_Lidem nemají vyrůstat z hlavy žádné technologie!
Sestup do dolu, 2. [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 00:31:41 21.11.2004
_Pochopitelěn děkuji za pozornost, ale čísla ani dnes neočekávám...
Sestup do dolu [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 14:38:54 18.11.2004
A co děti -- mají si kde hrát...!? [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 03:33:05 17.11.2004
Sestup do dolu [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 02:38:47 17.11.2004
Turistky [Iwo Škramlík | | ]
Iwo Škramlík | | | 00:09:35 15.11.2004