[Celkové hodnocení: 90 %] [Počet recenzí: 2]
ČB negativ www.agfa.cz |
Slavomír Medvěd Bedřich Musílek | 00:48:29 10.01.2006 | |
Zkušenosti s focením (obecně): něco
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: cca 25 filmů
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: kodak, fuji, ilford
Celkové podrobné hodnocení:
dobrý nízkocitlivý film pro nenáročné použití
KLADY:
tendence jít do šeda --> nižší dynamika
jemnost
cena
ZÁPORY:
prostě Across to není.
zadělá vám vývojku, pouští fialovou, proto doporučuju Rodinal nebo jinou one-use-only vývojku
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: cca 25 filmů
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: kodak, fuji, ilford
Celkové podrobné hodnocení:
dobrý nízkocitlivý film pro nenáročné použití
KLADY:
tendence jít do šeda --> nižší dynamika
jemnost
cena
ZÁPORY:
prostě Across to není.
zadělá vám vývojku, pouští fialovou, proto doporučuju Rodinal nebo jinou one-use-only vývojku
Tomáš Mazur | 23:03:44 07.10.2005 | |
Zkušenosti s focením (obecně): od roku 2002
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: Na zkoušku jsem koupil 10 kinofilmů a 10 svitků
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: Fuji acros, Ilford FP4, Kodak PX, Foma 100
Celkové podrobné hodnocení:
Agfa APX 100 je klasický černobílý materiál. Snad proto, že není nabízen fotoobchody, jako výrobky firem Fuji nebo Ilford, je poněkud fotografy opomíjen.
Pokud srovnám APX 100 s Acrosem 100, pak mírně zaostává v zrnitosti i dynamickém rozsahu. Přesto se jedná o zajímavý materiál, který zaujme již od pohledu svou černou, ale velmi účinnou antihalační vrstvou, která se začne rozpouštět již ve vývojce. Do černa zbarvená vývojka by tedy neměla být překvapením. Oproti Acrosu není APX 100 taková šedivka. Má své osobité podání tonality, ostré, konkrétní zrno a výborně reaguje na barevné filtry. S tímto filmem jsem poprvé viděl, co to znamená vybělit pokožku oranžovým filtrem BW040.
Pro zpracování jsem použil vývojky ID11 1+1, Microphen 1+1, Tetenal Emofin a Agfa Rodinal 1+50. Výsledky byly ze všech vývojek výborné, pouze Rodinal se vyznačoval výraznějším, ale ostrým zrnem.
Film je vhodný pro fotografování krajiny, architektury, zátiší, portrétů a aktů a všude tam, kde je požadováno jemné zrno i při velkém zvětšení.
APX 100 je materiál, který stojí za to přinejmenším vyzkoušet.
KLADY:
Jedná se o velmi kvalitní profesionální materiál. V době psaní recenze je výhodou také cena svitků, kdy cena je jen o pár korun vyšší než výrobky FOMA, přičemž kvalitou stojí o řád výše.
ZÁPORY:
Oproti Acrosu 100 nepatrně zrnitější, menší dyn. rozsah. Tato vlastnost filmu mne však v běžné práci nijak neomezuje.
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: Na zkoušku jsem koupil 10 kinofilmů a 10 svitků
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: Fuji acros, Ilford FP4, Kodak PX, Foma 100
Celkové podrobné hodnocení:
Agfa APX 100 je klasický černobílý materiál. Snad proto, že není nabízen fotoobchody, jako výrobky firem Fuji nebo Ilford, je poněkud fotografy opomíjen.
Pokud srovnám APX 100 s Acrosem 100, pak mírně zaostává v zrnitosti i dynamickém rozsahu. Přesto se jedná o zajímavý materiál, který zaujme již od pohledu svou černou, ale velmi účinnou antihalační vrstvou, která se začne rozpouštět již ve vývojce. Do černa zbarvená vývojka by tedy neměla být překvapením. Oproti Acrosu není APX 100 taková šedivka. Má své osobité podání tonality, ostré, konkrétní zrno a výborně reaguje na barevné filtry. S tímto filmem jsem poprvé viděl, co to znamená vybělit pokožku oranžovým filtrem BW040.
Pro zpracování jsem použil vývojky ID11 1+1, Microphen 1+1, Tetenal Emofin a Agfa Rodinal 1+50. Výsledky byly ze všech vývojek výborné, pouze Rodinal se vyznačoval výraznějším, ale ostrým zrnem.
Film je vhodný pro fotografování krajiny, architektury, zátiší, portrétů a aktů a všude tam, kde je požadováno jemné zrno i při velkém zvětšení.
APX 100 je materiál, který stojí za to přinejmenším vyzkoušet.
KLADY:
Jedná se o velmi kvalitní profesionální materiál. V době psaní recenze je výhodou také cena svitků, kdy cena je jen o pár korun vyšší než výrobky FOMA, přičemž kvalitou stojí o řád výše.
ZÁPORY:
Oproti Acrosu 100 nepatrně zrnitější, menší dyn. rozsah. Tato vlastnost filmu mne však v běžné práci nijak neomezuje.