[Celkové hodnocení: 97 %] [Počet recenzí: 4]
Černobílý materiál určený pro profesionální fotografování. Neopan 100 ACROS je univerzálně použitelný v širokém spektru fotografických situací. Svými vlastnostmi, extrémně jemným zrnem, vysokou ostrostí a kresbou, zajišťuje perfektní výsledky. Stejně tak je vhodný i pro push proces. www.fujifilm.cz |
Daniel Vinklář | 14:59:58 03.10.2005 | |
Zkušenosti s focením (obecně): jo
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: tak asi 2 roky
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: TMAX
Celkové podrobné hodnocení:
mám ho rád :-)
KLADY:
příjemnej, jemnej, ostrej; teď už ho všude maj, dřív byl nedostatkový
ZÁPORY:
proč není levnější?
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: tak asi 2 roky
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: TMAX
Celkové podrobné hodnocení:
mám ho rád :-)
KLADY:
příjemnej, jemnej, ostrej; teď už ho všude maj, dřív byl nedostatkový
ZÁPORY:
proč není levnější?
Tomáš Mazur | 14:16:42 03.10.2005 | |
Zkušenosti s focením (obecně): Od 2002
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: V době psaní recenze asi 40 filmů, kino + svitek.
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: Ilford pan 100, Agfa APX 100, Ilford HP4
Celkové podrobné hodnocení:
Vynikající středně citlivý film, s velkou expoziční pružností a extrémně jemným zrnem, vhodný pro jakýkoliv žánr, kde není zrno žádoucí, velmi vhodný pro práci v zonálním systému, pro portréty, krajinu, při dostatečném osvětlení i reportáž. Při zvětšování se mi osvědčilo použití splitu s nadržováním na multigradační papíry. Při jednoduchém osvitu vycházely zvětšeniny poměrně šedivě a byl problém využít celou expoziční pružnost filmu.
KLADY:
Jemné zrno, velká expoziční pružnost, dobře reaguje na barevné filtry, přiměřená cena, u svitku se mi líbí lepítka, které není potřeba olizovat, možnost velkých, nezrnitých zvětšenin i z kinofilmu, příjemné tonální podání.
ZÁPORY:
Z mého pohledu žádné.
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: V době psaní recenze asi 40 filmů, kino + svitek.
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: Ilford pan 100, Agfa APX 100, Ilford HP4
Celkové podrobné hodnocení:
Vynikající středně citlivý film, s velkou expoziční pružností a extrémně jemným zrnem, vhodný pro jakýkoliv žánr, kde není zrno žádoucí, velmi vhodný pro práci v zonálním systému, pro portréty, krajinu, při dostatečném osvětlení i reportáž. Při zvětšování se mi osvědčilo použití splitu s nadržováním na multigradační papíry. Při jednoduchém osvitu vycházely zvětšeniny poměrně šedivě a byl problém využít celou expoziční pružnost filmu.
KLADY:
Jemné zrno, velká expoziční pružnost, dobře reaguje na barevné filtry, přiměřená cena, u svitku se mi líbí lepítka, které není potřeba olizovat, možnost velkých, nezrnitých zvětšenin i z kinofilmu, příjemné tonální podání.
ZÁPORY:
Z mého pohledu žádné.
Jan Gahura | 20:09:26 17.01.2004 | |
Zkušenosti s focením (obecně): pul roku
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: zatim asi tri tyto filmy
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: Ilford PAN 100 a 400, HP5+, Delta 3200, Kodak Tmax 3200, Fuji Neopan 1600
Celkové podrobné hodnocení:
Ze vsech filmu, ktere jsem zatim pouzival, mam Acros nejradsi ( hned potom Neopan 1600 a na 400 se chystam ). Pokud neni clovek vylozene zrnomil, tak nic dalsiho tomuto filmu nezle vytknout. No a cena asi 100 kc za jeden film 135 je prijemna.
KLADY:
- sklovite pruhledna podlozka ( maly fog )
- po nekolika tydnech se mi jako jediny bez jakehokoliv lisovani perfektne narovnal
- je schopen zachytit opravdu veliky rozsah jasu ( obecne se tvrdi tak asi 12 - 15 EV )
- jemne zrno tezko postrehnuletne az na formatu 24x30
ZÁPORY:
- hodne dlouho jsem jej shanel, nez ho v Praze u Skody dostali ( na par dni, nez zase zmizel ).
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: zatim asi tri tyto filmy
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: Ilford PAN 100 a 400, HP5+, Delta 3200, Kodak Tmax 3200, Fuji Neopan 1600
Celkové podrobné hodnocení:
Ze vsech filmu, ktere jsem zatim pouzival, mam Acros nejradsi ( hned potom Neopan 1600 a na 400 se chystam ). Pokud neni clovek vylozene zrnomil, tak nic dalsiho tomuto filmu nezle vytknout. No a cena asi 100 kc za jeden film 135 je prijemna.
KLADY:
- sklovite pruhledna podlozka ( maly fog )
- po nekolika tydnech se mi jako jediny bez jakehokoliv lisovani perfektne narovnal
- je schopen zachytit opravdu veliky rozsah jasu ( obecne se tvrdi tak asi 12 - 15 EV )
- jemne zrno tezko postrehnuletne az na formatu 24x30
ZÁPORY:
- hodne dlouho jsem jej shanel, nez ho v Praze u Skody dostali ( na par dni, nez zase zmizel ).
David Zachoval | 11:51:46 19.11.2003 | |
Zkušenosti s focením (obecně): 2,5 roku
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: pul roku
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: nějaký určite jsou
Celkové podrobné hodnocení:
Acros je je naprosto idealni material na portrétování za dostatečného světla. Zatím jsem nenarazil na film, který by mu i jen trochu odpovídal kvalitou. Je extremne jemnozrny.
KLADY:
Takřka žádné zrno, ostrost, jemne podani, poltony.
ZÁPORY:
Takřka žádné zrno (pokud ho vyzadujete), celkove prilis jemny na jinou nez portretni praci (pokud tedy vyzadujete vetsi kontrast)
Zkušenosti s hodnocenou technikou/službou: pul roku
Zkušenosti s podobnou technikou/službou: nějaký určite jsou
Celkové podrobné hodnocení:
Acros je je naprosto idealni material na portrétování za dostatečného světla. Zatím jsem nenarazil na film, který by mu i jen trochu odpovídal kvalitou. Je extremne jemnozrny.
KLADY:
Takřka žádné zrno, ostrost, jemne podani, poltony.
ZÁPORY:
Takřka žádné zrno (pokud ho vyzadujete), celkove prilis jemny na jinou nez portretni praci (pokud tedy vyzadujete vetsi kontrast)