Fotografie: Strazovske vrchy
Autor: Katka Balanová | |
Kategorie: krajina
Vloženo: 10:00:31 04.08.2004
- Technická data:
- Fuji Finepix S602Z, Photoshop 7.0...
- Poznámky a vzkazy:
- Prva z fotiek z dovolenky, ktore som slubila daaavno Marekovi...
Asi 15 km na dialnici za Bratislavou som zistila ze nemam stativ,tak je vsetko fotene z ruky...skoda
Fotka je spojena z dvoch, a kompresia mi rozstrapkala mraky, co ma zvlast mrzi. - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Katka Balanová | 17:22:14 04.08.2004 | |
Nie ublizeneho cloveka, len to naozaj nema nijaky efekt... Bohuzial stale neviem ake treba na krajinky svetlo, ani aka kompozicia je SUPER... (Prip. co sa da zlepsit na tejto...)
Fero Decsi | 17:17:26 04.08.2004 | |
No no no! Nemaj reakcie ublizeneho cloveka, neprospieva to veci.
Drzim Ti palce.
Vydrzat! :-)
Drzim Ti palce.
Vydrzat! :-)
Katka Balanová | 17:03:55 04.08.2004 | |
Ale mna to uz nebavi... a dokonca uvazujem ci sem dam dalsiu fotku... Obuvat sa do niekoho je velmi lahke a ked sa dotycny trosku brani, hned je z toho diskusia ako svet. Naco? Mam smolu ze fotim strasne rada a nemam co (pokial nechcem stale fotit moje dieta, ktoreho tu uz tiez niektori maju plne zuby...), tak fotim vsetko okolo mna, (a jasne ze nie dokonale, lebo mam relativne obycajny fotak bez filtrov a predsadok, a okrem toho sa len ucim)... Zelam vsetkym tu, aby sa im to nikdy nestalo... Koncim tuto debatu...
Katka Balanová | 16:53:53 04.08.2004 | |
Nie, toto sa uz netyka fotky. Fotka je ok. Technicky nedokonala a kompozicne uplne zla... :) Ako vela fotiek tu.
Fero Decsi | 16:48:45 04.08.2004 | |
Polkilometrova stranka by nevadila. Napokon riesime veci okolo fotky, a od toho tu komentare prave pod fotografiou su...
Katka Balanová | 16:14:58 04.08.2004 | |
....ja uz naozaj nemam argumenty... mam povedat ze som ju cvakla, lebo ma zasvrbel prst? Jasne ze sa mi to pacilo a preto som to odfotila... a snazila som sa aby ta fotka bola primerane podmienkam co najlepsia... ostatne v poste, lebo tu budem mat polkilometrovu stranku...
Fero Decsi | 13:22:14 04.08.2004 | |
No ako chceš, Katka, ak si chcela tento pohľad, máš ho mať :-).
I ako fotograf amatér si ešte napokon môžeš (ba musíš) položiť otázku, čo nového, pekného, neotrelého Tvoja fotografia prináša, aký dej, či metaforu ponúka; či samotná scéna ponúkala v danom okamihu niečo, s čím sa dá ísť, ako s pomyselnou kožou, na trh.
Ak vo svojej fotografii nájdeš niečo z toho, je to v poriadku.
Takže nakoniec svojich rečí by som Ťa možno poprosil, aby si skúsila popísať, čo Ťa viedlo presne túto fotku exponovať, prečo takto. Skús obhájiť tvoje slová: "...viem vopred ze chcem odfotit prave toto". Pýtam sa: Prečo práve toto?
Určite mi to pomôže pochopiť Tvoje pohnútky, najmä keď vidím, že si s výsledkom viacmenej spokojná.
I ako fotograf amatér si ešte napokon môžeš (ba musíš) položiť otázku, čo nového, pekného, neotrelého Tvoja fotografia prináša, aký dej, či metaforu ponúka; či samotná scéna ponúkala v danom okamihu niečo, s čím sa dá ísť, ako s pomyselnou kožou, na trh.
Ak vo svojej fotografii nájdeš niečo z toho, je to v poriadku.
Takže nakoniec svojich rečí by som Ťa možno poprosil, aby si skúsila popísať, čo Ťa viedlo presne túto fotku exponovať, prečo takto. Skús obhájiť tvoje slová: "...viem vopred ze chcem odfotit prave toto". Pýtam sa: Prečo práve toto?
Určite mi to pomôže pochopiť Tvoje pohnútky, najmä keď vidím, že si s výsledkom viacmenej spokojná.
adam fiala | 12:46:55 04.08.2004 | |
yo, suhlasim, ze su to kopce a viem aj to, ze Katka s malym ma obmedzeny pohyb (mna to caka tiez :) ... ako vravi FD, je vhodnejsie sa zamerat na to, co mozme robit v ramci vlastnyx moznosti a TO sa snazit robit co najlepsie. Mam kopec fotiek z Tatier, ale uz mensiu odvahu ix vystavit :] ... nic proti osobnym pocitom autora z fotky; Katka len nezur prosim Ta :] ... prajem dobre svetlo!
Jan Laták | 12:41:01 04.08.2004 | |
dost rozpačité světlo, krajinka by to byla skoro vzorová, ale vše proniká vším ... podle stínu jsi měla slunce v zádech, což není pro tenhle typ fotky zrovna ideální ... taky mě ruší stromy jak vlevo tak v pravo ... nebál bych se zoomovat - možná než skládat ze dvou fotek, zkusit to na výšku ... */ :) Prostě sorry ale je to tak za 2 s +
Katka Balanová | 12:12:41 04.08.2004 | |
FEro: Chcela som fotit prave tento vyhlad, tak ho mam. Po kompozicnej stranke s krajinou asi vela nespravim, hlavne ked nehladam ale viem vopred ze chcem odfotit prave toto... Co sa tyka kvality, viem ze to nie je 100% a s tym som to sem davala. Mna len velmi mrzi, ked nieco co je mojim handicapom (teda nepovazujem moje dieta za handicap, ale musim s nim byt STALE a STALE na neho davat pozor, a s tym vela nenarobim)...niekto povazuje za vyhovorky... a nielen co sa tyka fotenia. Na to som nesmierne citliva a dokaze ma to rozzurit...
Som fotograf amater, ale chcem fotky - aj tie ktore si robim len pre pamiatku - robit dobre a preto ich sem davam... A to co napisal Tibor je aj tak blbost, lebo aj v Bratislave je milion uzasnych veci na fotenie, a nikomu sa nevycita ked odfoti Novy most alebo Hrad, ze tam je kopa inych vyhladov... beriem tu fotku akoze je to fotka niecoho co fotograf chcel odfotit, tak pozeram na to ako to odfotil... To je vsetko.
Som fotograf amater, ale chcem fotky - aj tie ktore si robim len pre pamiatku - robit dobre a preto ich sem davam... A to co napisal Tibor je aj tak blbost, lebo aj v Bratislave je milion uzasnych veci na fotenie, a nikomu sa nevycita ked odfoti Novy most alebo Hrad, ze tam je kopa inych vyhladov... beriem tu fotku akoze je to fotka niecoho co fotograf chcel odfotit, tak pozeram na to ako to odfotil... To je vsetko.
Jan zelva | 11:39:47 04.08.2004 | |
--no vida ted uz vim, proc se rika ze u krajiny by mel byt svetly motiv dole(tedy nejblize k fotografovi)pokud to ovsem neni zamer.
Krajinarska fotografie je o trpelivosti, volba pohledu je jedna vec, ale spravne svetlo to je malokdy :)
ty mraky nejsou ani tak moc zniceny kompresi jak lehounce prepaleny- na to by bodl prechodak.
Krajinarska fotografie je o trpelivosti, volba pohledu je jedna vec, ale spravne svetlo to je malokdy :)
ty mraky nejsou ani tak moc zniceny kompresi jak lehounce prepaleny- na to by bodl prechodak.
Fero Decsi | 11:25:47 04.08.2004 | |
Nie, nie, nie, Katka, nemožno súhlasiť. Rob to, čo si môžeš dovoliť, tam, kde sa nebojíš a rob to dobre. Nechcem ťa ťahať za slová, len Ti možno ešte nedošla podstata veci, tak sa trocha opakujem. Vravím, je jedno, či fotíš vonku alebo doma, či upravuješ kontrast alebo nie. Ide o výsledok snaženia a ten by mal byť dobrý. Ak nie je (IMHO v prípade tejto snímky nie je - ani kompozične, ani po stránke technickej), zamyslím sa a buď skúsim svoje snaženie podriadiť vytúženému výsledku alebo sa prestanem snažiť...
Neviem, či zbytočne nemlátim prázdnu slamu; možno je pes zakopaný v tom, že Tebe zatiaľ výsledok vyhovuje, aký je. Zdá sa mi ale, že na PP si dala fotku so zámerom sa niečo dozvedieť, tak som Ti skúsil vyjaviť to svoje ad hoc, a či s tým súhlasíš a poperieš sa s tým alebo nie, už nechám na Tebe.
Viac som asi ani nechcel.
Výletom a pekným fotografiám zdar; nazdar :-).
Neviem, či zbytočne nemlátim prázdnu slamu; možno je pes zakopaný v tom, že Tebe zatiaľ výsledok vyhovuje, aký je. Zdá sa mi ale, že na PP si dala fotku so zámerom sa niečo dozvedieť, tak som Ti skúsil vyjaviť to svoje ad hoc, a či s tým súhlasíš a poperieš sa s tým alebo nie, už nechám na Tebe.
Viac som asi ani nechcel.
Výletom a pekným fotografiám zdar; nazdar :-).
Katka Balanová | 11:10:17 04.08.2004 | |
Fero, Tibor: Nevies si ani predstavit ako rada by som si tam chodila a vyhladavala ciele a hrala sa s nimi aj hodinu!!!! Ale nemozem, a ver mi, velmi casto mi je z toho do placu, hlavne ked mi niekto povie ze sa na to vyhovaram...
Katka Balanová | 11:04:59 04.08.2004 | |
Fero: Tibor pise o vyhladoch, v tomto pripade je moja "vyhovorka" uplne relevantna. Ja si to proste NEMOZEM DOVOLIT. Mne dieta nema kto strazit kym si chodim po lesoch. A pravdupovediac sa sama bojim... Ja fotim to co ma stretne a NEMOZEM za cielom chodit... Keby mi vycital kontrast, farby, ostrost, vtedy sa fakt nebudem branit, lebo to robim doma na stolicke....
Fero Decsi | 11:01:35 04.08.2004 | |
Katka: Čo píšeš Tiborovi, je - prepáč - planá výhovorka. Samozrejme, fotiť s dieťaťom je ťažšie, nikto nepochybuje, ale podstatný je výsledok snaženia. Ak ten nie je dobrý, neschovávaj ho za falošný argument, nečakaj zhovievavé kývanie hlavou, fotku vyhoď a pokračuj ďalej. Ináč Ťa to vpred neposunie.
Katka Balanová | 10:55:09 04.08.2004 | |
Tibor: Lenze ja mam dieta rok a pol, ktore nemozem tahat po kopcoch a horach. Maximalne nad chalupu. A toto mame nad chalupou...
Tibor Rendek | 10:52:42 04.08.2004 | |
nedavno som tam bol, a musim povedat ze sa tam daju odfotit aj ovela krajsie zabery, resp. vyhlady. priemerna fotka, sorry...
Katka Balanová | 10:18:00 04.08.2004 | |
Svetlana: Predstav si, ano, mozno su trochu svetlejsie, ale som pridavala trochu tmavej, lebo to tahalo oci... A jesenne su este uzasnejsie...skoro neuveritelne... Preto tam chodim tak rada...