Další | Předchozí


Fotografie: Pod mrakem

Autor: Robert Mekiš | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Kategorie: krajina

Vloženo: 12:23:33 14.02.2006


Technická data:
Lokace: Svojkov u České Lípy, Liberecký kraj, CZ
Tělo:Canon EOS 300D (Digital Rebel, Digital Kiss)
Objektiv: Canon EF-S 18-55 / F3.5-5.6 (SET)
Čas: 1 sekunda
Clona: 11
ISO: 100

Filtery:
Cokin přechodový šedý (neutral) A120
Cokin přechodový šedý (neutral) A121
Poznámky a vzkazy:
Prodejní info:
www.robertmekis.com
Popis:
Klíčová slova:
exif

Bodů: 519 (4.68)
Zobrazeno: 3737x (21.85)

PROFIL AUTORARadek Kozubek | 16:48:00 15.06.2009 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPaťka K | 10:39:53 09.04.2008 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALibor Kácha | 21:41:23 15.02.2008 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAAleš Prágr | 18:12:40 22.01.2008 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAZbyněk Opletal | 19:17:22 15.09.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMichal Prasiel | 00:05:02 18.03.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMarek Babál | 20:37:24 07.01.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPavol Nemcek | 10:15:12 28.11.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORARoman Křupka | 08:20:04 17.11.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALenka Orságová | 18:25:54 08.11.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJitka Hukkelová | 16:32:14 08.11.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPavel Filka | 06:25:00 27.10.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORATomáš Koníček | 15:17:34 24.10.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

tez fajn

PROFIL AUTORABedřich Bedřich | 20:56:33 13.10.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMartin Filip | 16:12:33 22.09.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJan Žižka | 00:00:43 20.08.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJakub Navrátil | 22:20:05 23.07.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMarek Kutheil | 12:28:08 14.06.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

libi

PROFIL AUTORAOndřej Jansa | 23:30:44 14.04.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMike Lasta | 17:36:51 12.04.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAOto Winkler | 00:04:12 09.04.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJiří Buchal, PPP | 23:35:14 06.04.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMatus Mafufkovic | 20:39:18 30.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORADavide Provvidoni | 23:53:04 16.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAjan Nikerle | 19:42:38 14.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPetr Otípka | 08:47:38 13.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPavel Nečekal | 20:48:04 11.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

nadherna nalada

PROFIL AUTORADavid Rakušan | 12:40:33 09.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJirka Vaňourek | 07:12:16 09.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Martine .. Adams zachycuje skutecnost, nevyrabi ji .. v tom vidim rozdil, aniz bych s tim nejak osobne mel problem .... Dan (a spol.) ma v necem pravdu, v necem se chova podobne, jen to nevidi :-)

PROFIL AUTORAMartin Chrz - Ortenix | 05:29:00 09.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

to DH: Zajímalo by mě, jak se díváš na fotky Ansela Adamse? Na jednu stranu se snažil do krajinářských fotek vnést svůj přístup, na druhou stranu určitě také dělal to, co tady s despektem popisuješ - najít nějaké pěkné místo, vystihnout atmosféru, nasadit širokáč, nějaký ten filtr a snažit se zachytit alespoň kousek té úchvatné reality...

PROFIL AUTORAdodo simko | 14:00:40 02.03.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

1

co k tomu dodat. chcel by som byt vytrvaly ako daniel hauser. pekne sa vam to snazi step by step vysvetlit. stale som vsak smutny z mnozstva ludi (nie len tu na PP ale celkovo aj okolo mna) ktori zeru taketo farebne nepodarky. easy.

PROFIL AUTORAKamil Olšansky | 20:16:08 26.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAKvětoslav Hlávka | 17:48:20 25.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

To místo znám. Při západu jde fotit dost obtížně.
Obloha je skutečně trošku předramatizovaná.

PROFIL AUTORAMartin Kubena | 17:51:19 24.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMichal Krbec | 15:33:38 21.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAZdeněk Kubánek | 10:16:09 20.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

stručně : debata lepší než fotka
nestručně : u podobných fotek si vždy kladu otázku proč to autor fotil a co tím chtěl sdělit ostatním. zde nevím, asi jenom to, že umí pracovat se softem

PROFIL AUTORARoman Maliha | 19:24:25 19.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORATomáš Smekal | 18:18:32 19.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPetr Komárek | 23:21:19 18.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

hm

PROFIL AUTORAGeorg Komberec | 21:58:30 17.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

libi

PROFIL AUTORAMartin Kovalčík | 21:32:42 17.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORARadek Ivan | 07:32:04 17.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAPetr Petrů | 20:45:34 16.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

debata k počteníčku :))

PROFIL AUTORAPeter Pongrácz | 15:11:14 16.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJakub Zlatohávek | 12:26:40 16.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMiro Chmelka | 10:07:03 16.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALubor Koukal | 21:21:45 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

zbytečně přesaturováno

PROFIL AUTORAStanislav Blaha | 16:52:09 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORARastislav Jílek | 15:43:05 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPeter Bučko | 14:23:29 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALuděk Bouška | 13:41:43 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 12:36:40 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

a btw: za tu myslenku, ze kdyz sem schopen desifrovat kyc, tak se uzaviram do barier si dej par facek ;)
ona staci jen tahle diskuze, aby bylo jasno kdo ma jakej rozhled. osobne nemam potrebu nazyvat neco cemu nerozumim opovrzlive umenim v uvozovkach
dokonce ani to krajinarstvi vam nezatracuju, jen porad tvrdim, ze to je obor, kde se casto technicka dokonalost zamenuje s umeleckou hodnotou a zarytost tvurcu to jen vice zazdiva

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 12:33:17 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ladislav Kratochvíl (Flair) | 09:40:46 15.02.2006: samotnej zapapd slunce an ta krajina neni zas tak uzasna... to o cem mluvis je prave ten emocni zazitek, kterej vyvolala ta situace, denni doba, momentlani pocasi atd... tak rikajic synergicky.
A ted vsichni vydechneme a zamysleme se nad krizovatkou - na jednu stranu mas moznost hekticky robalit stativ, nasadit fotak, sirokac, polarizak, prechodak a rychle nez ta nadhera zmizi udelat nekolik expozici aby bylo z ceho sendvicovat... uf, otres spocene celo a reknes si - mam to tam, jen skoda ze sem neudelal panorma, veslo by se tam ty krasy vic....
cili snazis se reprodukovat, ovsem ja tvrdim, ze reprodukujes vnejsi, vizualni znaky, ktere sami nejsou emoci, jen ji puvodne vyvolaly a ocekavas, ze divak to pochopi stejne a emoce se znovu vyvola... vzhledem k chrakteru fotografie,ktera je jen D obrazem, kde chybi spousta vjemu ze skutecnosti ta emoce nikdy nebude takova (to je duvod, proc rikam ze se v takovych chvilich radsi kocham nez fotim)
Tvrdim, i kdyz vetsina "krajinaru" to asi vubec nepochopi, ze lze vyfoti samotnou tu emoci, nebo jeji zakladni esenci tak, ze ji divak dostane v nezmensene mire, je-li esteticky vnimavy. Sam to asi neumim, mozna to jednou zacnu intenzivnejsi zkouset, ale zaklad asi bude bud
- desifrovat vsechny vlivy, ktere emoci vytvareji a najit zaber, kde se ty vlivy potkavaji, aniz by ztracely vztah k celku a nebo bomezovaly fantazii divaka.
- nebo a tomu verim vic, desifrovat tu emoci v sobe, cili nehledat zdroje v te krajine,ale vysldky pusobeni v sobe a pak poridit zaznam, ktery nejvice sedi tomu dusevnimu stavu

Verim ze takto vznikla fotografie bude jina a ze ten motiv vzniku v ni musi byt videt, zde vidim jen to ze autor se snazil co nejvic a co nejintenzivneji reprodukovat konkretni okamzik na konkretnim miste.
ok, proc ne, jak rikam uz ve svym prvnim komentari (danniel hauser | 12:38:29 14.02.2006), ale porad se ptam proc, kdyz chcete predat "tu krasu" to neskusite vic pres ty emoce a min pres tu popisnost?

PROFIL AUTORAPetr Janouch | 09:41:38 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

vyborny...jen bych mozna kousek vrsku riznul

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 09:40:46 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

DH: Na otázku PROČ TAKHLE a nejinakhle asi nebudu umět odpovědět tak, abych ti dal šanci pochopit, co tím myslím. Ale zkusím to.
RM vzal úžasnou fotku úžasný krajiny v úžasným západu slunce. Tam, na místě nesmírně emoční zážitek. Jenže jak správně píšeš, nic na fotce není tak skvělé jako v reálu. Takže co s tím? Jak ty emoce předat, když sama fotka jich má zlomeček obyčejně tak malý, že ani nemá schopnost nastartovat fantazii kolemjdoucího? Je tedy třeba najít způsob, jak diváka oslovit, vyburcovat - a těch způsobů může být mnoho. Tohle je prostě jeden z nich a asi všichni tady cítí, že je to tanec na ostří nože. Ta hranice mezi kýčem a takto pojatým způsobem dotváření díla je měkká a prostupná. Někdo řekne "upatlaný kýč, obal na sušenky" v jiném to probudí stejné nebo podobné emoce, jaké měl autor, jaké tam chtěl dodat.
A já si nemyslím, že ve druhé skupině jsou nevkusníci. Spíš si myslím, že kýčobijci mají hranice vkusu posunuté příliš k obecně závazným "svatým pravidlům" - natolik, že cokoliv je mimo ně ani nemají schopnost vážit a cenit jinak, než odsudkem. Nemají schopnost nechat se oslovit dílem vně těchto bariér.

PROFIL AUTORAJiří Březina | 08:56:50 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

Svým způsobem perfektně provedená fotka, třeba do reklamy na sušenky by byla výborná, ale pro mě tyhle barvotisky prostě nejsou. Mám na fotce rád místa, kam si mohu doplňovat, domýšlet, dotahovat náznaky, a takový tu není ani milimetr čtvereční.

Což není důvod ti to ošklivit. :)

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 08:52:22 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ladislav Kratochvíl (Flair) | 07:08:25 15.02.2006 : ouk, vec se ma tak, ze uplne stejne nechapu smysl fotografii i v jinych "oborech" nez krajinarstvi...
jen ve vetsine jinych smeru prave vidim aspo autorovu snahu o neco (tedy kdyz odhlednu od balastu, kteryho je vetsina), kdez to POUZE v krajinarstvi dost casto vidim uspokojeni se zvladnutim zakladu - co nejverneji reprodukovat krajinu, aniz by se autor pokousel jit dal, dokonce (jako i v teto debate) aniz by autor vubec chapal ze je kam pokrocit. No a navic pouze krajinari se vzdy rozcili az do slintava a zacnou okamzite vracet nejake zvasty o psuedoumeni a foceni zenskych... coz mi taky neni porad jasny... v cem sou krajinari tak jini? ;-)))

btw: a netvrdim ze neuznava, foceni krajin... cili kecky zustanou asi prazdny. ja se od zacatku ptam PROC TAKHLE? odpoved porad neprichazi... tedy pokud za odpoved budu povazovat to co se da shrnout pod "protoze je to hezky"

PROFIL AUTORALenka Chudá | 08:21:41 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 07:20:46 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

DH: Jinak velmi souhlasím s tímhle:
"strom uz neni strom, ale a ted pr jednoduchost budu placat... objekt, ktery se diky tvaru, barve a umisteni dostane treba do kompozicniho vztahu s nejakou jinou plochou v obraze.. ktera byla puvodne treba mrakem, v realite vzdaleym od stromu jak funkcne tak prostorove..."

To jsi chlape vystihnul precizně.

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 07:08:25 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

DH: "myslim ze sem uz videl takovy krajiny, ktery neuvidi zrovna kazdej jouda... jen nejak nemam potrebu to nekam cpat a tvrdit o tom ze to ma nejaky hodnoty"

A to tě šlechtí - nemáš potřebu fotit krajinu jinak než nadomadoalba tudíž to sem nenosíš. Krajina je pro tebe věc málokdy fotitelná a tudíž zbytečné fototéma skoro.
Jenže: Někdo jiný neuznává focení psů, někdo holek, někdo nesnáší makra či květiny a jistě své nepřátele má třeba abstrakce či jiné kategorie. Ve výsledku to jako má znamenat, že focení je vlastně naprd? :o))
Takže i pro tvé kecky by se našla vhodná nabušení schopná náplň - přesto si nemyslím, že neshoda v názoru na fotografii by měla mít za následek osobní zášť.
Za sebe pokládám lidskou různost a jinakost spíše za klad než zápor. Nějak si neumím představit svět obsahujícím jeden ksicht, jeden názor, jeden vkus.

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 07:08:12 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 06:54:23 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Hm, jak se zdá, odpůrci této fotografie nevidí či nechápou tu Robertem "přidanou hodnotu". Pokud v tom někdo vidí "upatlaný kýč", práškama vyhnanou líbivost softwarově přemodulované krajinky, pak mu to asi patří. Jestli se něčí vkus toulá po jiném orbitu, budiž, ale přál bych si, aby si toho dotyčný byl vědom a pokusil se alespoň pochopit, že jeho názor/vkus není etalonem vkusu obecně vymahatelným.

Dám příklad: jsou díla, která nechápu já. Ač vnímána některými umělci či "umělci" jako skvělá, nemají schopnost mi dát ani kapičku, ani molekulu, oslovit mě - nic. Velké nic. Přesto nevím, proč bych měl dotyčnému jít lát a zavrhovat nadutě jeho "mazanice" coby kýč, nevkus, bezcenou věc nehodnou publikování. Můžu napsat, že mi to nic neříká, čímž dávám na vědomí, že dráty od zdroje ke mně nebyly nataženy, ne že zdroj nemá výkon.

Asi moc keců, sorry.

PROFIL AUTORAOskar Orság | 00:27:06 15.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

PROFIL AUTORAJaroslav Hudák | 23:08:40 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAFree Wodack | 22:57:30 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPetr Drozda | 22:47:06 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

2

PROFIL AUTORAPavel Zyder | 21:16:59 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Trochu bych ubral tu červenou, ale jinak příjemný. 4+

PROFIL AUTORAMichal Buchta | 21:07:28 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAPetr Adam /cvak/ | 20:54:49 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMarián Mach | 19:42:53 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

++

PROFIL AUTORAMilan Kala | 19:14:53 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPavel Záhorec | 19:09:29 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

Střet digitálních krajinářů a stoupenců "koupelnového umění" je doménou tohoto servru. Já patřím k té první skupině, proto je mi líto, že ty se svými technickými kvalitami jsi touto "přesoftěnou" a přesaturovanou fotkou opět rozkalil vody:-))) Zcela upřímně, všeho s mírou.

PROFIL AUTORAMartin Schwarz | 18:45:42 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Správne miesto v správny čas.

PROFIL AUTORAJán Pešo | 18:12:30 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORANikola Koutná | 17:43:15 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJakub Pešek | 17:23:53 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJosef Dolák | 17:20:34 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJakub Šoulák | 17:04:51 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Já chápu co chceš říct, ale například tahle konkrétní fotka nahoře, mě osobně "vtahuje" do sebe a přenáší na mě něco zvláštního... Kdyby to byl obyč cvak tak se tu hodinu nehádám ale právě proto že na mě něčím působí nemůžu souhlasit s výroky níže...

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 16:51:39 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

ted me napadl priklad jeste jineho typu pridane hodnoty, ale nemuzu tu fotku na pp najit.. je to uz hodne davno... byl to kus zelene louky, modreho nebe, sirokym ohniskem zblizka vyfocene v centralni kompozici a mirne z podhledu takove drevene kuly... diky zaberu a kompozici to delalo dojem nejakeho obetiste nebo prirodni svatyne... pritom myslim ze vetsina lidi by na tom miste ve skutecnosti videla jen klacky v trave
dalsi priklad jsou treba krajiny Martina Wagnera, tam je ten rozdil subtilnejsi... ale uz podle jejich hodnoceni a komentaru ktere vyprovokovavaji je zrejme ze jejich pusobnost neni jen ciste vizualni potecha

PROFIL AUTORAPetr Němec | 16:46:12 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Re JŠ: Ty barvy tam nepatří :-) jinak tam není vůbec nic zajímavýho. Tato fotka je postavená jen na barvách .. tyto pro mne nejsou přirozený a ještě se navzájem tlučou. To je to co mě vadí konkrétně na této fotce.

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 16:46:04 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jakub Šoulák | 16:08:46 14.02.2006 : na ty foce (a je myslim jasne ze jde o vizualni humor) jde o prostorove vztahy, je to takova kravinka postavena jen na nalezene minimalisticke kompozici, linii a pohyblivem bodu, coz jak si aspon myslim neni na prvni pohled beznemu divakovi zrejma scena (troufam si tvrdit ze krajinar by namet pojal jinak, prevsim s oblohu a jeste by litoval ze nestih nasadit prechodak, ergo - zameril by se na uplne jine obrazove prvky, dalo by se rici beznejsi)

a to co tvrdis o krajinarstvi je prave ta omezenost - to co uvadis jako mantinely (cekani na svetlo a hledani hotoveho zaberu bez moznosti presazovat stromy atd) je jen nutne vychodisko pro fotku... nikoli konecna determinace.
to je hranice o ktery mluvim. skoda ze nemam cas hledat priklady, ale zkus si predstavit krajinu, kde fotograf volbou zaberu, focusem na neco ci jinym postupem najde nejake prostorove, funkcni nebo kompozicni vztahy, ktery bezny divak primo v ty krajine nenajde, protoze je omezen svym vnimanim - strom je strom, slunce je slunce... pritom diky tomu ze fotografie muze realitu tvurcim zpusobem deformovat (nemyslim ted PS) uvidi treba tentyz divak na vysledne fotce neco jineho nez vnimal v realu - fotograf predal sdeleni. strom uz neni strom, ale a ted pr jednoduchost budu placat... objekt, ktery se diky tvaru, barve a umisteni dostane treba do kompozicniho vztahu s nejakou jinou plochou v obraze.. ktera byla puvodne treba mrakem, v realite vzdaleym od stromu jak funkcne tak prostorove...

ale jak ctu tvoje reakce a obsesi na umelce v uvozkovkach, tak si nedelam iluze ze bys to pochopil

PROFIL AUTORAPavel Trojan | 16:44:28 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

hergot tady to zas žije...
vadí mi pravá strana, trošku moc barev najednou pro mne

PROFIL AUTORAJakub Šoulák | 16:41:02 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

No aspoň v něčem se shodnete(me) 8))

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 16:37:00 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

D.H. souhlas.

PROFIL AUTORAJiří Ciffra | 16:36:38 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 16:34:43 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Honza Strnad | 16:01:16 14.02.2006: asi tak stejne jako jiny typ fotek je zase jinou skupinou lidi okamzite degradovan jako "pseudoumeni" ze... a neni nahodou ze tyto dve skupiny jsou komplementarni

PROFIL AUTORAJakub Šoulák | 16:27:41 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tak jak můžeš napsat o krajině: "Taková moc kýčovka." Řekni mi co tam nepatří? Slunce? Mraky? Pole? CO? Kdybys tam byl tak je to OK že je na fotce tak se automaticky nelíbí?

PROFIL AUTORAPetr Němec | 16:21:26 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Re JŠ: Já je vnímám a vztah k přírodě mám možná větší než si vůbec myslíš.

PROFIL AUTORAJakub Šoulák | 16:15:02 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Protože já nejsem "umělec" 8))) Mě se líbí obyčejné "kýčovky" a krajinky které zase nevnímáte vy!

PROFIL AUTORAPetr Němec | 16:11:55 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Re JŠ: víš co na té fotce je ? Je to grafika. Je to postřeh fotografa a schopnost vidět zajímavou věc tam kde ji nevidíš ty ;-) Je to způsob myšlení který ty evidentně nemáš.

PROFIL AUTORAJakub Šoulák | 16:08:46 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

dh: Lamu ze sebe děláš ty. Nemá smysl se bavit s někým kdo slyší (čte) jenom to co chce a to co se mu hodí... Já jsem jenom reagoval na to co jsi přímo napsal TY!

A prosil bych tedy o vysvětlení jaký přínos autora je například v této fotce?? Nepochopil si ještě že krajina není ženská které můžeš říct ten strom 3 metry doprava, listí: zazelenej se více!! ... maximálně můžeš najít dobré místo "pohýbat" (pouze v uvozovkách) kompozicí a počkat na dobré světlo. A to je vše co tomu přineseš jako fotograf... A to že někdo chce fotce "pomoct" a pohraje si v PS se ti zase nelíbí tak co chceš?!

PROFIL AUTORAPetr Němec | 16:08:00 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Re PŠ: :-))) no to je dilema

PROFIL AUTORAHonza Strnad | 16:01:16 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

:-)))
DH Víš, jestli ti jde o to pozvednutí, tak nech prostor i věcem, které ti nesedí.... Však oni se za čas můžou vyvrbit... Možná jenom narážim na své ego, ale fakt mám pocit, že když někdo přijde s tímhle typem fotky, je ihned degradován na kýčovitého cvakala. A přesně v tu chvíli narážim.... Nechápu proč.... Maximálně tušim, ale to tušení se mi zrovna nelíbí...

PROFIL AUTORAVáclav Mareš | 15:58:03 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 15:46:17 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

těžko soudit co je lepší jestli chodit po horách s baťohem a cvakat fotky bez přidané hodnoty, nebo sedět u Zavěšeného kafe a při loku dobré whisky a jontíku fotit dlouhým časem své boty, samozřejmě analogem:-)

PROFIL AUTORAPetr Houska | 15:45:16 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORARoman Kleska | 15:41:22 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 15:41:21 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

kdyz me tuhle otazku nekdo polozi, zkusim odpovedet ;-)
za to nemuzu ze batuzkari vzdycky vyleti jak spunt z burcaku

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 15:31:46 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

D.H. myslím si, že tady jde spíš o to jakým způsobem reagujete na tyto fotky, už jen výraz: nechápu, proč tohle cvaknout je zvým způsobem okamžité degradování něčí práce, nemyslíš? o výrazech naleštěné hovno ani nemluvím.

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 15:23:23 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

btw: jak to tak ctu tak mam jeste dve poznamky, jednu korekcni:
nikde netvrdim, ze to hodnotu nema, nepostuluju objektivni pravdu, rikam jen, ze autorsky prinos nevidim, preseji, cituji se: "u vetsiny krajin MI PRIJDE ze na tohle autor rezignuje" -> rikam svuj nazor, vyvratte mi ho, mate-li pocit ze vas svym nazorem omezuju nebo urazim.
a jednu formalni: v ramci kvality diskuze prosim nectete mezi radky, moc vam to nejde. ctete proste jen to, co je napsano. vyhneme se tim zbytecnemu vysvetlovani toho co kdo chtel rict a jak to myslel a mozna se doberem nejakyho posunu ve veci kvality krajinarske fotografie... pnac i kdyz si Soulak malem poprskal kravatu, jde nam o stejnou vec - o pozvednuti kvality fotografie na komunalni urovni ;-)

PROFIL AUTORABoris Moskovský | 15:23:02 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 15:15:29 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Na druhou stranu je pravda, že v poslední době mají krajiny kde je nejvíce červené a jiné divoké barvy nejvíce bodů a to si myslím není dobře...,

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 15:15:15 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jakub Šoulák | 13:52:46 14.02.2006: nez zacnes neco placat, precti si co pisu, pro pomalejsi jeste jednou: videl jsem uz hodne opravdu krasnych krajin (v realu) cili si nemyslim ze by mi nejake vjemy unikaly, ale nemam potrebu fto fotit, pripadne fotky ktery tam pro sebe na upominku udelam davat treba sem, protoze vim, ze jejich hodnota ci autorsky pronos je prinejmensim diskutabilni...

ergo netvrdim ze umim fotit krajinky, nevim kdes to vzal. jo, tudiz taky nemam potrebu ti neco dokazovat
doporuceni: brzdi sve hormony nez ze sebe udelas lamu

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 15:11:19 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

:-))

PROFIL AUTORAPetr Volák | 15:06:48 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

To je fakt moc hezky

PROFIL AUTORAHonza Strnad | 14:46:59 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tak jsem to po sobě přečetl a docela dobře jsem se pobavil :-)) Žádné agrese jsem si ale u nikoho nevšiml..... Jde mi o to,že se ti to vůbec nemusí líbit, ale stejně ti to nedává žádné právo prohlašovat, že v tom "nejsou hodnty". Kdežto ve věcech, které se ti líbí nebo které letí, hodnoty jsou...... Zkrátka se smiř s tím, že každý vidíme úplně jinde "hodnoty". Spousta lidu bohužel nevidí "hodnoty" ihned po tom, co spatří "důvěrně známou realitu".... To je ovšem blbost, protože tu realitu fotíme naprosto všichni. Někdy se nestačím divit, jak málo stačí - potlačíš to důvěrně známé a necháš vyniknout pouze to co zajímá tebe - hle a pokus o umění je tu ! Kdežto tohle je kýč..... fakt ?

PROFIL AUTORAMichal Koňařík | 14:41:46 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAPetr Říha | 14:33:47 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAMilan Pecka /cvak/ | 14:32:10 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPetr Němec | 14:23:38 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Re HS: ano u ženské a zátiší je to jinak. Musíš ji přemluvit aby ti stála, musíš s ní komunikovat, musíš si ji sám nasvítit, sám si ji postavit a nakomponovat do záběru. Musíš to vymyslet.

PROFIL AUTORAMonika Bieliková | 14:21:23 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAVáclav Fiala | 14:14:34 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jinak mi vadí kus toho stromu a to slunce mě taky provokuje ...

PROFIL AUTORAVáclav Fiala | 14:13:23 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

... bla,bla,bla ... hurá ... a je to ... :o)

PROFIL AUTORAPetr Němec | 14:12:54 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Heh že jsou krajinkáři takoví agresivní za tu svoji romantiku jsem netušil :-D
Jinak řeči o umělectví a o tom že je někdo nejlepší si můžete v klidu odpustit. O tom tu nikdo nenapsal ani slovo ;-) To vy si jen vsugerováváte že komu se nelíbí ta vaše vysaturovaná "romantika" tak musí být zakomplexovanej a neuznanej rádobyumělec. Já jsem jen napsal že se mi kombinace zelené, oranžové, fialové a dalších barev oturbovaných v PS prostě nelíbí.
A od toho to tu je abych to sem mohl napsat ... takže PEACE :-)

PROFIL AUTORAHonza Strnad | 14:07:31 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

VB - to je přesně o čem mluvim..... vyberu si prostor...... modelovaný něčím jednim - třeba stomem.... a pak to řežu furt dokola stejnou technikou pro stejný dojem..... Já nemám furt stené dojmy ani pohledy na svět ani nic..... Všechno se mi stále mění před očima... Ale to pak hold není umění - když to neřežeš furt stejně černobíle/barevně - dlouhým sklem/krátkým..... pro jeden stejný pocit z krajiny.....

PROFIL AUTORAJ. H. | 14:04:21 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAHonza Strnad | 14:03:00 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

DH co to meleš? Jaké zahození autorského přínosu? A že je to u ženské nebo zátiší jinak? To jsou samé vtípky,ne? Já ten krok dělám každou další fotkou kterou dělam - alespoň se o to fakt snažim. To, že to nevidíš je moje chyba zrovna tak jako tvoje. Jenom tvůj omezený pohled na věc ti velí psát takovéhle bludy. Když něčemu nerozumim, tak to radši nekomentuji a už vůbec neodsuzuji.... Když budu třeba fotit minimalistické krajinky nebo struktury v krajině pořád dokola, tak z toho nakonec vyberu soubor u kterého někdo jako ty řekne "jé to je super - to má přínos......atd." Jenže já nechci - chápeš NECHCI fotit furt to semé.....

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 14:00:58 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 13:59:12 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 13:57:44 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Robert je určitě mistr v posprocesím malování, a tak nebudu zpochybňovat. I když se přiznám že to také není můj šálek čaje.

Pro ty co nerozumí o čem mluví Dan, zkusím několik příkladů...

http://davidmichaelkennedy.com/images/landscapes/easternplains.jpg

PROFIL AUTORAJakub Šoulák | 13:52:46 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

DH... předveď a pak kecej... "myslim ze sem uz videl takovy krajiny, ktery neuvidi zrovna kazdej jouda... jen nejak nemam potrebu to nekam cpat a tvrdit o tom ze to ma nejaky hodnoty" - pro mě to není rozhodně žádný důkaz toho že umíš vyfotit krajinu. Až dokážeš že něco takového umíš vyfotit z poloviny tak dobře jako někteří krajinkáři tady tak můžeš začít kafrat něco o hodnotách... Do té doby sou to jenom plané žvásty a dokazování "chlapáctví" sobě sama!

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 13:47:27 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

O com tu meliete ? Bezte na hamburger s cibulou a zaplatite to aj s DPH.... toto je krajina.. autorovi to sedelo a cvakol to ... a posunul nam to aby sme to videli aj my.. U mna za stred... ani, ani... ale za tie mraky... +

PROFIL AUTORAStanislava Hricová | 13:47:19 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Je to krásne... má to úžasne romantickú atmosféru...

PROFIL AUTORAPavel Nemec | 13:47:03 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

taková silná slova v komentech:-) nic...u mne pocitově 4 :-)

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 13:43:46 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Honza Strnad | 13:34:43 14.02.2006 : jezis dalsi... proboha to se neumite ani trochu zamyslet.. co misto hajeni komunalni romantiky zkusit udelat krok?

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 13:42:31 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jakub Šoulák | 13:33:21 14.02.2006: jestli chces diskutovat, diskutuj, od toho to tady je
s tim zamindrakovanym navazenim do "umelcu" tahni do prdele

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 13:40:40 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

"Snad už jen prostý "cvak" je přidaná hodnota" jeste ze to vydavas za vtip.. ono totiz existuje to snad ani ne jedno procentu krajinaru, kteri tomu dokazi dat smysl. foceni bab, na ktery porad narazis nebo zatisi,inscenaci, to je fuk uz tak nejak apriori nuti zkouset to "jinak", tam uz je ta snaha o nejakej autorskej prinos dana predem. u vetsiny krajin mi prijde ze na tohle autor rezignuje... cely autorsky proces by se pak dal shrnout do vety "je to je krasny, to vam musim ukazat"
a ty kecy o klapkach a osizeni si nabouchej do kecek, myslim ze sem uz videl takovy krajiny, ktery neuvidi zrovna kazdej jouda... jen nejak nemam potrebu to nekam cpat a tvrdit o tom ze to ma nejaky hodnoty

PROFIL AUTORAHonza Strnad | 13:34:43 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

LK napsal si to jasně a pěkně! Kdo chce ten rozumí, kdo nechce nerozumí. Já bych jenom dodal, že si tady asi většina pánů umělců myslí, že ten Originál opravdu vidí a cítí. Zásadní úlet. Vidí prd.... A to jim dává sílu mluvit o kýči :-)))

PROFIL AUTORAJakub Šoulák | 13:33:21 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Nemůžu si pomoct ale já sem tohle ještě neviděl ani v reálu takže pro mě je to 100% super fotka zachycující to co má.

A pokud se to pořád "umělcům" nelíbí, tak proč se na takové fotky dívají a vyjadřujou pod nimi svůj názor dokola a dokola....? Jedině sami sebe ujišťujete o své pravdě... to se dá zvládnout i doma před zrcadlem...
krok 1: postavit se před zrcadlo a upřeně se zadívat
krok 2: dokola opakovat: krajina je kýč já fotím umění... jsem dobrej, jsem prostě dobrej... jsem nejlepší! krajina je kýč ..........

PROFIL AUTORAPetr Němec | 13:27:11 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

asi nejsem takovej falešnej romantik :-)

PROFIL AUTORAIvan Mladenov, PPP | 13:26:08 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 13:20:13 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

PŠ - pravdu máš. Stokrát omleté a přece nesemleté téma.

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 13:18:56 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

danniel hauser
Snad už jen prostý "cvak" je přidaná hodnota. o)) A platí to v krajinkách, psech, zátiších i nahatejch holkách. KAŽDÁ fotografie je "horší" než originální scéna. Ale může v ní být něco jiného, něco, co na originálu nebylo. Může i nemusí.
Pro mě je vnímání fotek o pocitech. Jestli mi u fotky krásný holky zahučí, tak je to dobrá fotka. :o)) To byl vtip, ale snad jsem sdělil to, co mám na mysli.

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 13:17:47 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

zbytečná debata, už to tady proběhlo mnohokrát:-)

PROFIL AUTORAMartin Grádyš Březa | 13:15:29 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 13:14:44 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

PN: Pro tebe ulepenej kýč, pro jiného fantasie, jiné vnímání světa, koncentrace třeba toho každovečerního dramatu.
Občas si říkám, jestli lidi kteří káží ten správný vkus jako jedinou Pravdu nejsou ošizeni o něco, co by mohli mít kdyby neviděli svět jen prizmatem kýč vs. Opravdové Velké Umění.
A jestli jim třeba taky nějaký umělecký styl neutíká pod rukama.
Klapky na očích jakoby měli - aby mohli jít jen tím správným směrem.

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 13:12:03 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ladislav Kratochvíl (Flair) | 12:43:29 14.02.2006: mel sem napsat VETSINOU horsi... ale to je fuk. chci tim rict ze pro 99% krajinaru konci tvurci proces snahou o zachyceni reality... cili vzdy jen vicemene povedena kopie.. spis mene.
Zadna pridana hodnota. Za sebe rikam, ze sem si toho vedom, proto to nefotim a radsi se na to jen divam (a jo, libi se mi to) na fotce me to nudi a muj nazor na krajinarske fotky jinych autoru je samozrejme extrapolaci vlastni zkusenosti - proto rikam ze nechapu, ze to nekoho muze bavit takhle fotit, kdyz vi, ze se predloze nemuze priblizit

PROFIL AUTORAPavel Halamíček | 13:11:57 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORALeopold Wittek | 13:11:16 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 13:10:12 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Pravdu dí L.K., baby jsou taky lepší naživo a přesto je fotíme:-)

PROFIL AUTORABohuš Silný | 13:10:02 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMartin Herdicky | 13:09:26 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

!

PROFIL AUTORAPavel Konvalinka | 13:07:25 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJiří Gőth | 13:07:17 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 13:06:47 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Jo, jo, slunce zde na některé jedince působí jako hadr na býka, krajina jako celek nemůže být kýč, protože jí nevyrobil člověk, krajina jako cokoliv jiného může být vyfocena buď dobře nebo špatně, to záleží kdo to posuzuje a jaké má vnímání světa.

PROFIL AUTORAPetr Němec | 12:59:32 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Re LK: To že příroda celá je kýč je jen žvást. Tato fotka je kýč. Vím že se to 99% lidí bude líbit protože je to pěkně vysoftěný -> je to čistý a má to pěkně vysaturovaný barvičky. BTW i pan Mekiš má západy který nejsou tak ulepenej kýč jako toto.

PROFIL AUTORAPeter Kontroš /cvak/ | 12:57:30 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMichal Srna | 12:54:32 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

fajn barvy

PROFIL AUTORAPetr Hráček | 12:53:59 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAAleš Kotalík | 12:45:59 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORARobert Mekiš | 12:45:29 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

danniel hauser: Souhlas. Fotografie je vzdycky zachyti jen stin skutecne atmosfery. Proc ale vetovat krajinarske fotografie ? Anebo je to jen tim sluncem v zaberu ?

PROFIL AUTORAJiří Kubíček | 12:45:02 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

4+

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 12:43:29 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

dh protože tu krásu můžu ukázat jinejm a protože si ji můžu prohlídnout znova doma a protože vůbec. Holky jsou taky lepší v reálu než na fotce, ne?

PROFIL AUTORAPeter S | 12:41:09 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAJosef Vosický | 12:40:49 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAVlastimil Šesták | 12:40:39 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAdanniel hauser | 12:38:29 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

asi je to dobry.. ale timhle ja se radsi jen kocham (jako v realu, ne fotkou), fotka takovych prirodnich scenerii je to totiz vzdycky pohrichu hors nez skutecnost, cili nevidim motivaci proc to cvakat

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 12:36:07 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

PN: západ slunce obecně je kýč. Jako vlastně celá příroda.

PROFIL AUTORALadislav Kratochvíl (Flair) | 12:35:09 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Ano, mekišovka - známka skvělý fotky. Skvělé výhledy jsou ze Svojkova. Tady bych se zastavil u horní části kde už je jen tma.

PROFIL AUTORAPan Smazaný | 12:32:11 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

+

PROFIL AUTORAZdenko Kastler | 12:31:49 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMichal Bezstarosti | 12:31:09 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

!

PROFIL AUTORAPetr Němec | 12:31:03 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Barevně se mi to moc nelíbí. Taková moc kýčovka.

PROFIL AUTORAJan Andrash | 12:29:20 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMarián Vargic | 12:25:13 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

jednoznačná mekišovka

PROFIL AUTORAZdenka Rosecká | 12:24:33 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAJirka Vaňourek | 12:24:08 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAMatúš Straka | 12:24:06 14.02.2006 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5