- Technická data:
- pentax MZ-6,Pentacon 28 mm,Ilford PAN 400,scan z papíru Foma
- Poznámky a vzkazy:
- Já o tom ale vim, že je tam zrno jako kráva, ale u týhle mi to zrovna nevadí (jako teda u tý fotky), nicméně proti němu zahájuji boj, ale ještě přesně nevim jak ... ( poradí temnokomorníci, jestli je to možný překonat přeexpozicí filmu? (Např. místo asa 400 to exponovat jako 320?, pomůže to? Ale vim, že by to by to šlo exponovat na 200, ale bojim se bojim dlouhýho expozičního času - nezkoušel jsem to ještě, ale mám taký pocit, že když to sejmu na 1/2 sec. tak že to už bude neostrý pohybovkou pohybem (třebas i nechtěným)"modelky" , nebo se pletu???) každou radu vítám ... Mimochodem ale, což mě taky pěkně štve, na papíru (toto je scan z něho) to zrno tak znatelný neni (což je zase ale na 2. stranu dobře ...)
- Prodejní info:
- It's not for sale ...
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Ondra Štrunc | 20:03:53 02.01.2007 | |
tímto bych chtěl všem poděkovat za komentáře a poznatky atd. Jinak musim uznat, že J.B. má s tím světlem pravdu, asi je na čase sehnat nějaký jiný osvětlení , než jen ty, co mám ... ale póza je taková, jakou jsem ji chtěl, teda až na ty dva prsty, to nějak uteklo mému oku ...
Lída Šťastová | 22:00:19 01.01.2007 | |
Jsem v podstatě laik a kdyby neměla modelka tetování a prstýnek, dala bych za 5 ;o)
Rudolf Vágo | 00:19:25 31.12.2006 | |
líbí se mně to tak jak to je.Zrno jsem kdysi mámil ohřátým Rodinalem, ale to měl ještě Žižka obě oči.
Pavel Karas | 21:55:52 30.12.2006 | |
Základem je rozhodně dobré světlo a správná expozice a pak to neposrat v komoře, nad pushováním nebo pullováním netřeba polemizovat imho :)
Jinak s tím světlem souhlasím s Jirkou B.
Jinak s tím světlem souhlasím s Jirkou B.
Pavel Karas | 21:54:11 30.12.2006 | |
Ondro, ale to je právě tím, že když fotku podexponuješ, tak tam jí pak musíš postprocessem v komoře víc vytáhnout kontrast a pak vyleze i to zrno. Je to podobné, jako když podexponuješ digitálem a pak se to snažíš spravit třeba křivkama, vyleze ti šum.
Jiří Březina | 21:37:41 30.12.2006 | |
Hlavní problém fotky vidím spíš ve špatném svícení (a asi i v přeexpozici), než v zrnu, které ostatně sotva vidím. Ty ostré stíny a plochy ztrácející plastický dojem, to by na aktu být nemělo. Taky póze nerozumím, přijde mi patetická a křečovitá současně, ale asi jsi ji tak chtěl.
Píšeš ohnisko 28, ale mě se podle perspektivy zdá, že zdaleka není využitý plný formát, pak se zrnu nediv.
Píšeš ohnisko 28, ale mě se podle perspektivy zdá, že zdaleka není využitý plný formát, pak se zrnu nediv.
Ondra Štrunc | 21:11:04 30.12.2006 | |
P.K. dík za rady, ale v něčem se přece jenom pleteš - tiž dýlka expozice má na zrno vliv (mám to i prakticky ověřený s fomou 200), ono totiž když film o 0,5 EV podex.., tak je tam to zrno asi tak 3x takový, než když ho o 1EV přeex.., tak si myslím, že to tím asi bude.Ale stejně na 400ku bude zrno vždycky větší, toť asi celkem jasan, tak to přece jen zkusim na 200, le jak jsem se zmínil, se bojim pohybovky (doba exp. cca 1 sec.) to už stačí sebemenší pohyb a fotka neostrá ... nebo 200 pushnout na 400? Uvidíme, každopádně mě čeká doba experimentování a mezi tim odsouzení na lab a proces C-41 ....
Pavel Karas | 20:23:46 30.12.2006 | |
Ne, Schwarzschildův efekt (trochu jsi ho zkomolil, ale ani já si nejsem jistý :)) ani délka expozice na zrno nemají vliv. Rozhodující vliv má (kromě volby filmu ovšem) imho vývojka.
Skener to může taky ovlivnit, koukám že Canon 4200f rozhodně nepatří (alespoň cenově) do vyšší třídy. Nezapomeň, že i skener není vlastně nic jiného než digitální čip s "příslušenstvím", takže šumí. Když není samotný sken dostatečně kontrastní a musí se tahat za šavle v editoru, pak ten šum vyleze ještě víc. Zkus si schválně naskenovat nějakou jednobarevnou plochu bez struktury a uvidíš, jak "hladký" pak bude sken...
Skener to může taky ovlivnit, koukám že Canon 4200f rozhodně nepatří (alespoň cenově) do vyšší třídy. Nezapomeň, že i skener není vlastně nic jiného než digitální čip s "příslušenstvím", takže šumí. Když není samotný sken dostatečně kontrastní a musí se tahat za šavle v editoru, pak ten šum vyleze ještě víc. Zkus si schválně naskenovat nějakou jednobarevnou plochu bez struktury a uvidíš, jak "hladký" pak bude sken...
Ondra Štrunc | 19:58:31 30.12.2006 | |
2 Bruno - asi jo, le já ten shop moc neovládám, umim v tom akorát základní úpravy (ořez, kontrast, jas, po skenu retuš kl. razítkem, a možná ještě něco trochu víc, ale už mě nebaví ťukat do klávesnice ...), le pro mě nejni hlavní obraz na obrazovce, leč jako pro temnokomorníka je pro mě důležitej ten na papíru. A ten je fakt o hodně lepší, ale vim, že to zbytečně okecávám, veď ho stejně nevidíš, tak co vlastně posuzovat, že? Já jsem to jsem stejně dal spíš na posouzení pózy, pozadí atd... 2 JzČ: na papíru ne, ale vlastně už se bavim o tom samym jako s B.K. ...
Jaroslav zeměkoulan Černý | 19:04:27 30.12.2006 | |
ok. tak jo.
póza, byť je trochu násilná, působí vcelku uvolněně. divný jsou prsty na pravý ruce. nevím, co to má na zádech, možná je to kerka... vykloubená levá ruka je možná trochu moc vykloubená.
obvykle lidskému oku lahodí spíš opačná diagonála, ale lepší takhle, než napřímo.
a ještě k TK > slévá se ti černá (vlasy).
snad ti k něčemu mé postřehy budou.
póza, byť je trochu násilná, působí vcelku uvolněně. divný jsou prsty na pravý ruce. nevím, co to má na zádech, možná je to kerka... vykloubená levá ruka je možná trochu moc vykloubená.
obvykle lidskému oku lahodí spíš opačná diagonála, ale lepší takhle, než napřímo.
a ještě k TK > slévá se ti černá (vlasy).
snad ti k něčemu mé postřehy budou.
Ondra Štrunc | 18:58:09 30.12.2006 | |
navrhoval jsem to, ale ona řekla NE, že to jsou její artefakty (či co), které nesundá za žádných okolností .... a tak jsem to tedy na ní nechal ...
Ondra Štrunc | 18:49:10 30.12.2006 | |
a napíše mi schválně k tomu někdo koment? (zrno tedy už opomíjeje?) Mě by tedy hlavně zajímalo, co si myslítem o póze holky, pozadí a tak ... Že to neni erotikou zrovna 2x nabytý vim,ale to přece taky nebyl záměr ... ( fotky do bulváru jménem Blesk ap. přenechám někomu jinýmu, možná bych to zvládl taky s jinou fototechnikou, ale prostě nechci ...)
Jaroslav zeměkoulan Černý | 17:44:06 30.12.2006 | |
moc dobrý! zrno vůbec neva... zkus Fuji Across. je to 100 ISO, ale naprosto zrnaprosté! :)
Ondra Štrunc | 17:38:54 30.12.2006 | |
scan jest Canon 4200f, ale jím to asi nebude .... o nižší citlivosti jsem taky už uvažoval, ale psal jsem v komentu - že se bojím prodloužit expozici ... A co je vůbec zajímavý, fotil jsem s tim samym filmem venku, teda jako krajinou fotku, a světe div se, zrno? Ty jo, to tam skoro nebylo vůbec vidět !Takže si stejně myslim, že na vině bude délka expozice a tzv. Scharzbazieldův efekt ... Ale musim si to ještě ověřit v praxi ... Ne, holky trpět nebudou,vyzloušim to "jen" na portrétu ... Mam toiž svou jistou Ilford XP2ku, což je film, kterej nevyvolám já, ale laborka procesem C-41, a fotky už udělám sám už to mám to ověřený, zrno je asi tak 1/4 ... A proč jsem v tomto případě experimenoval vim, ale to už je na delší příběh ... Jen jsem si chtěl ověřit new film s new developer a pozval jsem si tedy kamarádku na portrét, ale odskočim si a holka tam už je najednou svlečená, koukám jak tydýt, ale kdo by odolal? No nevim jak vy, ale já tedy neeee ( a umělý sobi vzali nohy na ramena ...)