Další | Předchozí


Fotografie: Viki

Autor: Zoran Toldi | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Kategorie: portrét

Vloženo: 16:35:02 10.07.2017


Technická data:
Fuji X-E1 + Primoplan 1.9/58
Poznámky a vzkazy:
Popis:
Klíčová slova:
exif

Bodů: 43 (4.3)
Zobrazeno: 1348x (22.85)

PROFIL AUTORAFree Wodack | 22:02:49 28.05.2018 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

PROFIL AUTORAVladimír Vereš | 14:45:14 14.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

vím, že přicházím s křížkem po funuse, ale mně se nijak zvlášť šedivá nezdá. spíš mě zaráží obsah: hezká mladá žena, ale nic víc

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 10:32:38 14.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Michal - uprimne. Vsak ja viem! :)

PROFIL AUTORAMichal Buzaši | 10:27:06 14.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zoran ... úprimne, máš tu omnoho lepšie fotky. Obsahom aj formou.
A verím, že ďalšie budú ;)

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 22:52:57 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

A kolko s tych "pismenek" bolo mimo "sedivosti-tonality"
Riesilo sa tu ostrost? kompozicia? atd ..

PROFIL AUTORARoman ... | 22:43:49 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Nezdá se mi, že by zrovna tento snímek byl odbyt jen konstatováním "šedivka"
Tolik písmenek se ti tady sešlo :)

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 22:25:42 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Takze v skutocnosti sa to da odbit s tym, ze je to "sedivka" .. ako najvacsi problem tohoto snimku?

K bodu 2 - nie je to dolezite, ale aj niekedy ano. Mnohi su zvedavi ktore sklo ako foti, co od takho skla mozu ocakavat.
Ja som tu informaciu do argumentov pouzil az teraz

PROFIL AUTORARoman ... | 22:19:28 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tak tedy můj pohled.
ad 1. téma nepotřebuje - osobně mám rád i rysy v obličeji a přirozenější podání. někdo žehlí, jiný ne. Ty jsi se tím zabývat nemusel.
ad 2. staré sklo - nevím, jestli je důležitější informovat publikum o použitém skle a jeho charakteristice, než to, jak ve finále snímek vypadá.
ad 3. dobrá ČB fotka - to si nemyslím ani já a docela rád používám tonalitu, křížové zpracování, holga, lomo atd.
ad 4. jemnost pozadí - jemnost ani ne. Spíše je až příliš oddělena od pozadí právě tou rozdílnou tonalitou. A trošku toho prostoru chybí, jak jsem psal v prvním příspěvku o kompozici.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 22:07:11 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

S pohodou problem nie je, ver mi :)

Na zaver (ak je uz zaver konkretne k fotke): je to podla mna priemerna fotka - nic moc.
Kontrast alebo krivky ale by som v ziadnom pripade neupravoval kvoli smene tonality, a to z tychto dovodov:
1 - nepovazujem za potrebne, lebo samotna tema nepotrebuje
2 - fotil som to so starym sklom v protisvetle, a pri zvysovani tonality by sa stratila charasteristika toho skla v podani tonov
3 - nemyslim si, ze dobra ciarnobiela fotka, je len taka, ktora ma brutalne cierne a biele
4 - ta tzv. sedivost pozadia tomu doda viac jemnosti

(skusme odkryt pozadia, a sustredme na tvar Viki - urobme vyrez tvare a ocami . je to sedive?)

PROFIL AUTORARoman ... | 21:49:23 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Už jsem se k tomu nechtěl vyjadřovat, ale toto mi nedá.

"Ludi tu nerozrusilo to ze som urobil "ukrok" bokom, ale to, ze som nesuhlasil... staci tak malo, a uz neide vobec o fotku, ale ide potom a hodnotenie autora :)"

Toto snad nebylo myšleno vážně? Vždyť šlo prvotně právě o fotku a ty sám jsi to odstřelil docela zvláštním způsobem. Souhlasit samozřejmě s komentáři nemusíš. Můžeš argumentovat, vysvětlovat. Od toho diskuze je. Je to přeci tvá fotka. Debata byla ze startu věcná. O kompozici, o převodu, o vnímání jinými. Jen těmi reakcemi "Hystogram som spomenul, ze taki tu radia ... u ktorych je hystogram uleteny poriadne a samotne c/b prevedenia vyzeraju velmi nepriorodzene."
"Co ti tam chyba? To, ze nie je neprirodzene vydigitalizovano prevedene do ciernej a bielej, kde sa stracaju prechody sivej farby.
Viem, ze su tu zastancovia toho druheho. Treba si pozriet potom hystogram."
"Nefotim pre inych, a vobec nie aby som vyhovel ocakavaniam inych. Clovek musi mat vlastnu cestu, o ktorej je presvedceny ze ide dobrym smerom. To vsak neznamena, ze vsetky postrechy ma hned odmietnut, ale ani urcite nie to ze aby kazdy nazor akceptovat."

Mne vůbec nerozrušilo to, že jsi udělal nějaký úkrok jinam. (mimochodem taky uvádíš celé publikum, poukazuješ na všechny) Komentoval jsem to, co vidím. Myslím však, že ty sám jsi to posunul do jiné roviny, což je docela škoda.
Pevně věřím, že ty sám cítíš, že důležité je, jak fotka působí a trošku jsi přestřelil. Tvé fotky jsou skvělé. Ale jak jsem již psal, hoď se do pohody a foť.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 21:44:06 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

.. ja to neberem tak vazne aby som sa urazil. Dokonca ani to ked uz nehodnotia fotku ale urcite vyroku su nasmerovane na cloveka. :)
To cele patri k tomu, a take vyroky viac "hovoria" o tej osobe ktory to napise ako o tej, ktoremu je to adresovane.

A podla tej debaty nizsie mozeme polozit recnicku otazku: preco je pre niektorych tak dolezite a preco do tej debaty vkladali tolko energie aby presvedcili autora o tom, ze nema pravdu?

PROFIL AUTORAJiří Březina | 20:42:24 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zorane, to je zajímavá inzerpretace. Nabídnu na porovnání jinou verzi, samozřejmě kompletně vymyšlenou:

Po skvělé a velmi úspěšné rumunské sérii si chceš pro změnu vyzkoušet něco jiného než přátelsky civící rumuské staříky a logicky čekáš další ovace. Jenže se to nepovede, místo chvály přijde kritika, i když vzhledem k předchozím výkonům velmi zdrženlivá. Přesto ji tvoje ješitnost neunese. Emotivními vstupy do diskuse stavíš kritiky před jednoznačnou volbu: buď se vám to líbí, nebo ničemu nerozumíte a je nutné vás shodit a zesměšnit.

No tak to určitě nebylo, na tom se určitě shodneme, že. Ale přesto, není lepší místo ublíženého skučení jet podle místních regulí, tj. vystavovat fotky sebeblbější kritice a místo energeticky náročných pokusů o její manipulaci se nad ní raději potichu zamyslet?

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 19:43:46 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ludi tu nerozrusilo to ze som urobil "ukrok" bokom, ale to, ze som nesuhlasil... staci tak malo, a uz neide vobec o fotku, ale ide potom a hodnotenie autora :)

PROFIL AUTORAsam sullivan | 00:20:34 13.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

no, podla mna ide o fotku. teda spojenie fotka + autor
keby tuto fotku dal niekto iny, tolko prispevkov by podla mna nebolo
ludi asi 'rozrusilo' to, ze si urobil 'ukrok' bokom od svojho zauzivaneho stylu (podla posledneho obdobia) - naraz ta fotka posobi inak, lebo sa si naucil pozerat ludi na svoje fotky cez urcitu 'sablonu'

myslim, ze debata bola uzitocna. ked sa na to clovek pozrie s odstupom ... :)

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 23:27:34 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Na adresu fotoservera si myslim ze az tak pozitivne nie je, .. ze tvedy sa stala debata uzitocnou (ci ozaj ja nie so si uplne isty .. ale nevadi), ked uz neide o fotku, fotky, fotografovanie ... :P

PROFIL AUTORARoman ... | 23:22:58 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tato debata je ve finále docela užitečná, což potvrzuje to, že je to docela zvláštní server :)

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 23:16:17 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tak vyskusaj nesuhlasit s nazorom ineho, inych .. neboj sa budes mat dost komentov.
Vsak "komentujuci mna vzdy pravdu" to je prva a najhlavnejsia zasada fotoserverov.
Dufam, ze to aj ty vies :)

PROFIL AUTORARoman ... | 23:11:33 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

"Furt niekto napíše"
A věř, ze toto bych si moc přál u svých fotek.
Tak buď ve finále rád a hoď se do pohody.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 23:03:48 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ja to nepitvam, furt niekto napise, asi citi nutkanie, a ja len odpovedam.
Vyskusal som nesuhlasit a dopadlo to presne tak ako som ocakaval .... islo do tvdeho, a ja som sa dobre baviol ako ste "naleteli" a brali ste to vazne.
Aj to je na zamyslenie... sice neprijemna vec, to si musim uznat :D

Osobne si myslim, ze budu taki bojovnici ktori to nezdaju, a vyhroti sa to monzo do osobnych urazok... dokonca ked si precitam vsetky komentare, uz su tam privlastky ktore uz to dokazuju.

PROFIL AUTORATom Zurek | 22:55:49 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Romane, urcite, souhlas.

PROFIL AUTORARoman ... | 22:32:40 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tome. V tom se dá souhlasit. Ale copak je odepřeno se k fotce vyjádřit jen jak to divák momentálně vnímá?

PROFIL AUTORARoman ... | 22:29:27 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Já si myslím, že je zbytečné se v tom dále pitvat Zorane. Fotka překvapila svou průměrností. Byla podle toho okomentována. A na citace tvých myšlenek mohu tedy reagovat. Otázkou je, zda je to již teď důležité.

PROFIL AUTORATom Zurek | 22:26:50 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Fotku jsem nekomentoval protoze mne osobne proste nic vic nez neoslovila... a svet se toci v klidu dal.

Zaujala mne ale diskuse a mozna by nebylo spatne si ji precist jeste jednou celou an-blok, pak mi NEpripadne, ze by se Zoran az tak despoticky pral o jen"svou" pravdu.

Za me pak musim souhlasit napriklad se ..." Tiez si myslim ze dost vecne som napisal aj doteraz odpevede na komentare dokonca niekedy aj viac ..." rozhodne toto tvrzeni ma vetsi smysl a je v diskusi podlozenejsi nez zbytecne a prazdne invektivy jako ...." už ses odkopal dost, jseš jen a jen trapnější,"

No a k veci BW fotografie, asi tusim co chtel Zoran vyjadrit k pseudo fashion tvrdemu kontrastu za kazdou cenu - je to asi podobne, jako soucasny US standard pro barevnou intenzitu krajinarske fotografie kde se mi zhusta pri cirkusovych barvach obraci zaludek - realne barevne skutecne art pojeti tam z 90% nema sanci byt jen k povsimnuti.
Jiny kraj, jiny mrav a premyslim jestli to vse neni take o rychlosti a intenzite dnesni doby - stale se zvetsujici razanci pusobeni okolnich vjemu, kdy otupele, unavene smysly potrebuji stale vetsi a agresivnejsi davky vzruchu abychom alespon neco citili ?

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 21:44:57 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Nakolko som bol osobne osloveny .. Roman ...
Mozem mi sem citovat prosim kde som napisal alebo naznacil kto je opravneny k teme, k fotke (ti pises: "k tomu". co je neurcite .. ale predpokladam ze ide bud o temu alebo o fotku), vobec hovorit?

PROFIL AUTORARoman ... | 21:40:23 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Same:
Nemyslím si, že je to daň z toho, co tady Zoran postnul.
Debata se rozvinula na téma zpracování. Já jsem se tedy vyjádřil původně ke kompozici.
Na druhou stranu. Autorovo poukazovaní na histogramy jiných, či akceptování názorů, jen za předpokladu, že tyto musí autor nutně vetovat, rozvinutím diskuze, kdo co vnímá, jak vidí, kdo je vůbec oprávněn k tomu co říci. Namísto, aby je s přehledem vstřebal.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 21:10:06 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

sam - ale nikto netrvdil opak, ja urcite nie, dokonca v prvej mojej odpovedi som prave nato poukazoval.
Ale uz mi prislo tak smiesne ze ako masivne ma skusali silou mocou presvedcit, ze to tak nie je dobre. Mal som taky volnejsi dem , aj viacej casu na PS, atak som na tu hru pristupil, ako keby islo o zivot,.
A niektori to beru .. aj PS aj samych seba extremne, priam obdivuhodne vazne :)

PROFIL AUTORAsam sullivan | 21:05:15 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zoran, to je dan z toho, ze si ludi 'rozmlsal' urcitym stylom fotenia :)
fotka je prirodzena, fajn
aj ked (ani u mna) nie je ako tie predosle, proste je to ine

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 21:02:12 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

To zas nechaj na mna :D.. ale zaujimave ze niektori sa stale vratia, a maju este stale co pevedat ... :)
Cakam na dalsi tvoj komentar :P

PROFIL AUTORAVítězslav Platoš | 20:59:53 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zorané už ses odkopal dost, jseš jen a jen trapnější, to za to nestojí, HOWGH!!!

PROFIL AUTORAMojmír TOMÁŠ | 20:55:05 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

příjemná lehká fotka - nemůže být všechno podle jednoho mustru

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 20:50:04 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ja len odpvedam, na reakcie, dokonca to robim pri vlastnej fotke. Skor je tu snaha silou mocou sa sozkupit a presvedcit viacerymi komentarmi par uzivatelov.
Vsimni si, ze vzdy je len odpoved :)

Tiez si myslim ze dost vecne som napisal aj doteraz odpevede na komentare dokonca niekedy aj viac ...

A teraz aby som konkretizoval preco povazujem tvoj komentar z 19:05:37 za argumentuy na polopravdach, a fiktivnych tvrdeniach

"ale ta fotka může vyhrát všemožné vavříny od AIAPCC po ZZPWC". tvdil niketo tu nieco take, pozorne si precitaj tej argument naco bol spomenuty, urcit enie na tuto fotku, ale vseiobecne na zavor ze dobra fotka je len ta v c/b ktora je poriadne upravena z hladiska kontrastu v PS.

"Autor může samozřejmě negativní ohlasy ...." tiez nie je pravda - boli nergativne ohlasy na ktore som nic nenapisal, aj som suhlasil - takze tiez polopravda.

A teraz otazka: aka ma byt teraz reakcia na dalsiu Rumunbsku fotku? Co je spravne podla vzorneho uzivatela PS?
A aka ma byt reaKcia na dalsiu "sedu" fotografiu? ;) .

Rad Ta vypocujem!

PROFIL AUTORAJiří Březina | 20:37:58 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Nezlob se, Zorane, ale to už vypadá na snahu vyhrát za každou cenu. Protože takhle paušálně mi to shodit je vysloveně nefér. Měl bys asi vychladnout a odpovědět věcně - anebo se na to vykašlat a jen si pomyslet své. Ta fotka má přes diskutabilní stránky i jasné klady a takovýhle trapný doprovod si nezaslouží.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 20:15:23 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Na prve citanie sice zaujimave, ale v skutocnosti argumenty na polopravdách a fiktivnych tvrdeniach :)

PROFIL AUTORAJiří Březina | 19:05:37 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ano, 58 * 1,5 není 120, to jste mě jen schválně spletli :)

Ale to je taky všechno, co mám k odvolání. Zoran nemusí urputně hájit právo autora vystavit jakkoli nepovedenou fotku ani právo doplnit ji ad hoc vybudovaným teoretickým aparátem na míru stavěným k její obraně (včetně zjevných absurdit), protože to právo samozřejmě má. Ale to právo na vyšedlé fotce vůbec nic vylepší a zcestné argumenty také ne. Úspěch na pp není sice měřítkem vůbec ničeho, ale ta fotka může vyhrát všemožné vavříny od AIAPCC po ZZPWC a pro mě bude pořád nezajímavě vyšedlá, bez šťávy a bez života.

Autor může samozřejmě negativní ohlasy s klidem (nebo bez něj) ignorovat, ale pak také měl, chce-li si zachovat duševní integritu, ignorovat i všechnu chválu od lidí tak strašně pomýlených. Například u fotek z Rumunska, které mimochodem nesou všechny nesvary autorem níže tak pečlivě vypočítané. :)

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 13:01:51 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

To je tvoja demagogia :) ta sedivost, co vnucujes siroko daleko :D

PROFIL AUTORAVáclav Fiala | 12:56:48 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tvé předešlé komentáře mluví trochu jinak ... :o)
Každopádně fota z Rumunska jsou naprosto jiná liga než ty šedivky co vkládáš okolo ... Měj se fajn ...

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 12:05:20 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Kdeze ... neide o zivot, ja sa bavim celkom dobre :)

PROFIL AUTORAVáclav Fiala | 11:59:34 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Na to, že sem dáváš fotku která podle tebe nestojí za víc než za tři ... tak se za ní biješ jako lev ... :o)

PROFIL AUTORATomas Nagy | 10:50:36 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zoran, s tými ústami máš pravdu, sú trochu na spôsob "držím úsmev, foť", ale páči sa mi smiech a iskra v očiach..

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 09:16:33 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

V.P: to som ocakaval, ze to nasleduje:
"preco sem davas fotky ked neznasas kritiku"
"ked niekto nepochvali tak sa ti nepaci" ...

atd.

Dal si trojku zasluzene, ta fotka nestoji za viac, ale nie kvoli c/b prevedeniu. Kompozicne nie je celkom ok, usmev uz ide do nepridzenho .. atd.

Ale na druhej strane nemyslim si , ze to je jediny dobry postoj, ze suhlasit s takou vecou a nenapisat co si clovek mysli co povazuje podla vlastneho posudenia za nerozumne, nerealane, atd ...

AS to uz je absolutne detinske, ze tvorbu posudit podla reakcie na na napisany nazor inych ci je to opodstatnene alebo nie.

Ale to uz necham na Teba, podla coho sudis inych. Neviem, ale ani nechcem to menit.

PROFIL AUTORAVítězslav Platoš | 08:47:24 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Myslí si, Zorane, že tou urputností shazuješ sebe a hlavně vše, co jsi tady postnul, škoda, ta fotka za to nestojí, zklamal jsi mne, reaguješ jako jiní cvakálisti, když jim někdo to jejich veledílo nepochválí!

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 08:37:10 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ale je to omyl! Si mysliet ze len taka fotka je dobra - ako cierno-biela - a vsetko ostatne vylucene.

Skus si pozriet, prelistovat PSA gold, FIAP gold ocenene fotky v kategoriach c/b foto.
Ten nazor jednosmerny priniesla digitalna fotografia, a tiez nazor tych ktori vacsinou v zivote analog v skutocnosti neskusali, len vedia o tom, ze existuje, ale nepracovali s tym, len s Photoshopom. A samozrejme dnes to ludia - ako stado oviec - to prijimaju a to iste budu mecet. :)

Primoplan je 58 koef. 1,5 . To na 120 nevychadza v ziadnom pripade (to len na margo) :)

Keby som to nechal vo farbe (moje rozhodnutie bolo ze to bude c/b - pravo :) autora) , tak teraz by sme tu riesili otazku: preco to nie je cierno biele :D ?

K tomu, ze komu fotit .. ? Nefotim pre inych, a vobec nie aby som vyhovel ocakavaniam inych. Clovek musi mat vlastnu cestu, o ktorej je presvedceny ze ide dobrym smerom. To vsak neznamena, ze vsetky postrechy ma hned odmietnut, ale ani urcite nie to ze aby kazdy nazor akceptovat.

Nic ine sa nestalo v tomto pripade len to, ze uzivatelia maju pravo si vyjadrit svoj nazor, a autor tiez po prehodnoteni to cele komentovat z vlastneho pohladu.

PROFIL AUTORAVítězslav Platoš | 08:34:43 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

JB: 58*1,6 není 120, ale i tak máš pravdu ;o)

PROFIL AUTORAJiří Březina | 08:06:41 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Kromě toho se mi zdá, že ta stodvacítka, kterou tvůj formát z toho prioplanu dělá, je už na portrét zpředu moc dlouhá a zplošťuje obličej, tlačí oči k sobě atd. Aspoň u tohoto modelu mi to tak přijde.

PROFIL AUTORAJiří Březina | 08:00:46 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zorane, to není omyl, ale často přijímaný názor. Černobílá fotografie se nemůže řídit průběhem jasů v reálu, protože se abstrahuje od barev. Barevný kontrast nahrazuje jasovým. Tudíž odkazy na reál jsou mimo. Tím neříkám, ža každá fotka musí mít stíny černé jako bota. Platí jen jedno pravidlo: udělej fotku dostatečně zajímavou a přitažlivou, ne pro sebe, ale i pro ostatní. V tomto ohledu je tahle leccos dlužna, jak vidís z reakcí. Ostatně nevím, proč jsi to nenechal v barvě.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 06:08:26 12.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

V zivote, v skutocnosti vidime velmi malo "ciernej" aj ked premietneme farbu do tonality, hlavne pri dennom svetle.
A zdoraznujem: velky omyl je, ze jedina dobra ciernobiela fotka je kde vidime cim viac ciernej a bielej. Dalsie hladisko na predvod je co vidime na fotke, ci to vobec treba dramatizovat na silu extremnym kontrastom ciernobielej a ci nenechat aj jemnost prechodov, a tonov sivych farieb.

PROFIL AUTORAVáclav Fiala | 23:09:04 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Hystogram ukazuje minimální podíl černé ... Tak nevím ...

PROFIL AUTORADušan Seifert | 22:18:47 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

:) dobrá debata

PROFIL AUTORAViera Mária | 22:07:05 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 21:46:55 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Hystogram som spomenul, ze taki tu radia ... u ktorych je hystogram uleteny poriadne a samotne c/b prevedenia vyzeraju velmi nepriorodzene.
Nad tym nikto z Vas nezamyslel, ze preco to bolo fotene umyselne s 50 rokov starym sklom?
Ale nech sa paci aj dodatocne sa to da uupravit nech kazdy to upravi podla svojej chuti, ale j a ostanem pri tejto verzii.

PROFIL AUTORAVítězslav Platoš | 21:29:06 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Hystogramem to není, zkus nějaký emulátor filmu nebo spíše vyvolej s různým kontrastem a přemaskuj, to se dělalo i se zvětšeninami z filmu

PROFIL AUTORAMilan Egermaier | 21:15:17 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 21:10:04 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Podla mna s prevodom nie je ziadny problem.
Co ti tam chyba? To, ze nie je neprirodzene vydigitalizovano prevedene do ciernej a bielej, kde sa stracaju prechody sivej farby.
Viem, ze su tu zastancovia toho druheho. Treba si pozriet potom hystogram.
Osobne si myslim, ze v ery ciernobielych filmov boli uplne ine podania a nie vo Photoshope extremne pridany kontrast. Ale vdzy je to na stole otazka: naco?

PROFIL AUTORARoman ... | 18:22:55 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ten převod do ČB.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 18:20:12 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Roman... konkretne naco myslis, na aku upravu?

PROFIL AUTORARoman ... | 18:07:46 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Svěží, příjemné, veselé a živočišné téma. Moc mi ta kompozice však nesedí. Osobně bych ponechal více prostoru. Alespoň takto by to dokreslilo možná radost z příjemného dne. Moc nerozumím reakci autora na připomínku.
Taky si myslím, že mohlo být úpravě věnováno více času.

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 11:39:50 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tak ze nie su sedive :)

PROFIL AUTORAVáclav Fiala | 11:39:23 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Čím to je, že fotky mimo Rumunsko máš tak šedivé ... ?

PROFIL AUTORAVítězslav Platoš | 08:14:42 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

3

nebo Rumunky... 3+

PROFIL AUTORAZdeněk Pyszko | 07:23:18 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAZoran Toldi | 06:39:21 11.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Dakujem. Ja to neporovnavam ... :)
Su to 2 rozne zanre

PROFIL AUTORAJan Sysel | 23:21:21 10.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

4

Raději Rumuny...;-)

PROFIL AUTORAJosef Jancar | 22:59:10 10.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

PROFIL AUTORAMojmír TOMÁŠ | 21:57:31 10.07.2017 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

:) hezký portrét i Primoplání bokeh