Fotografie: Gamelanový hudebník
Autor: Pavel Tyle | |
Kategorie: portrét
Vloženo: 12:48:08 04.05.2006
- Technická data:
- Canon EOS 20D, obj. Canon EF 24-105/4 L IS USM
- Poznámky a vzkazy:
- tradiční indonézský gamelanový (něco jako metalofonový) orchestr je tam slyšet a vidět prostě všude. Yogyakarta, Jáva
jo, a barevná je http://www.foto.tekotyle.com/Java06/images/IMG_0012.jpg
fotka s nástrojem pro náročné je http://www.foto.tekotyle.com/IMG_9953.jpg - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Fbh Ota Hejmala | 11:54:53 05.05.2006 | |
Pavel: já nemyslím tu pasáž o 2portrétu a už vůbec ne o jednotlivých schematech klišé. To se stačí podívat do místní galerie :-).
Celý článek.
Celý článek.
Pavel Tyle | 11:48:56 05.05.2006 | |
FBh OH: jelikož je to pod mou fotkou, tak zareaguji já: ten článek je zajímavý a pobavila mě až nápadná shoda popsané kompozice, ale že bych se to měl učit nazpaměť atd, je doufám míněno jako humorná nadsázka, protože podobných schémat klišé ti vysypu z hlavy desítky a vsadím se, že prakticky každou fotku do nich půjde s menším či větším násilím zasadit :)
Fbh Ota Hejmala | 11:35:40 05.05.2006 | |
Milan Navrátil: moje kydy si svobodně ber jak chceš. Já jsem odlehčenou formou jednak chtěl říct, že tahle fotka je tak trochu klišé, a jednak upozornit na celkem zajímavý článek. Doporučuju naučit nazpaměť a dvakrát přeříkat každé ráno.
Na moje fotky se můžeš podívat tady: http://www.hejmala.com
Na moje fotky se můžeš podívat tady: http://www.hejmala.com
Pavel Tyle | 07:57:10 05.05.2006 | |
JB: nádherná logická smyčka od toho, jehož "kritické připomínky" jsem vyvracel, ano, Jirko, neztratil jsi tvář :)
Jiří Březina | 23:00:25 04.05.2006 | |
Ta poslední poznámka možná ani nebyla myšlená tak úplně vážně :), ale už z toho, kolik toho tady musíš slovně doplnit, vyvrátit a obhajovat, je vidět že s fotkou jako takovou nebude všechno úplně v pořádku.
Pavel Tyle | 22:14:52 04.05.2006 | |
M.Pokorný: viz pozn. pro JB s dovětkem - jak dojemná shoda když ani ty, ani originál o tom nic nevíte :)
Pavel Tyle | 22:11:47 04.05.2006 | |
JB: nerad to říkám, ale jsi opět mimo, mohu tě ujistit, že ho dice neznám léta jako ty, ale hudebníky jsem pozoroval dobré dvě hodiny a skutečně, tento výraz byl tím, po kterém voláš - civilní, který po celou dobu měnil pouze minimálně. No a detailní záběr hlavy i s rukama to ani nekomentuju - tento záběr mi přišel dostateřně výmluvný sám o sobě (jinak ti doporučuji ti k přečtení a porozumnění třetí dohodu (Čtyři dohody, D.M.Ruiz).
Jaroslav zeměkoulan Černý | 20:59:51 04.05.2006 | |
odbarvení bylo skutečně zbytečný, ale za svým původním tvrzením si stojím ;)
Jiří Březina | 20:39:47 04.05.2006 | |
Jistě exotika, ale podle mě není žádný obdivuhodný výkon přistihnout někoho při takovémhle "mimo" výrazu, který o něm nic neříká. Spíš naopak, počkat si na zachycení výrazu civilního, který k němu patří a ukazujem, co je zač. A fotit muzikanta bez rukou, to už vůbec.
Lenka Tiefova | 20:33:11 04.05.2006 | |
ps2: pro mě naopak má fotka bodů málo, když porovnám s různými broučky, lístečky atp....
Lenka Tiefova | 20:32:35 04.05.2006 | |
jo a přečetla jsem diskuzi a na mě fotka tedy emočně působí....zvlášť ty výrazy obou....možná jen lehce souhlasím, že ten "hudebník" v tom asi tak moc není..., ale věřím, že kdyby to bylo na nějaké výstavě s více fotkami ze stejného prostředí, tak to tam prostě patří...
super Pavle
super Pavle
Milan Navrátil | 16:09:09 04.05.2006 | |
Já ty kydy od obou Fbhxx neberu, protože každému se přece líbí něco jiného a každý má z fotky nějaký pocit, fotku taky podle toho můžu svobodně obodovat. Navážet se ale do lidí, co bodovali tady za plný počet tedy za 5 je nefér, obzvláště pokud si prohlédnu jejich portfolia (jeden fotí kočky a druhý tam nemá nic), tedy minimálně jeden fotí úplně odlišné věci.
Potom mi připadá, že jeho poučky jsou pouhé předvádění sečtělosti a "mlácením prázdné slámy".
Potom mi připadá, že jeho poučky jsou pouhé předvádění sečtělosti a "mlácením prázdné slámy".
Robo Lobotka | 15:49:46 04.05.2006 | |
pani, sme na serveri o profi foto alebo amater foto???
Apropos farebna sa mi paci viac :)
Apropos farebna sa mi paci viac :)
Pavel Tyle | 14:19:28 04.05.2006 | |
FbhHS: tak tedy ještě jednou, i když dost nerad tímhle způsobem diskutuju - v pár řádcích se dají řešit jen skutečně jednoduché, černobílé věci. Já beru, že na tebe fotka emočně nepůsobí (nebo spíš negativně :) ), můžeme diskutovat co je pro koho výjimečná a vynikající fotka v kontextu této galerie i obecně, nakolik je originální portrét kohokoliv, ať už po stránce formy, nebo zachycení určité myšlenky, prostředí, stavu duše, atd, ale ze zobecnění typu tvé poslední věty mi až naskakuje husí kůže - každý vnímá skutečnost jinak a prosté nelíbí, nepůsobí apod. mě přijde jako daleko fundovanější kritika. Taky přeju hezký den
Fbh Hans Sachse | 13:57:12 04.05.2006 | |
PT: vidíš... a já si myslím, že to není blábol, ba naopak, že právě o tom musí dneska reportážní a dokumentární fotografie být - v dnešní záplavě milionů a milionu fotek je to jediná možná cesta, jak říct (fotkou) ještě něco zajímavého, originalního a působivého... a co víc - dokonce takové fotky jěště i dneska vznikají a dokonce je dělají i zde působící "vnímaví" fotografové jako například Milan Bartoš, Lubomír Vlk a další...
právě o to srdce, o schopnost - po svém - uvidět, spoluprožít a dokázat zprostředkovat... právě o to jde.
Ale samozřejmě, je to jenom můj názor - pokud má někdo názor opačný, tak já mu ho neberu - má na něj právo; názor jako názor
Ani do Tebe nechci nějak kérovat: buď ty moje kydy vezmi jako pobídku, která Tě může (pokud se o tu humanistickou fotografii opravdu zajímáš) pošťouchnout dál anebo je vezmi jako moje bláboly - mně je to víceméně jedno, jak s nima naložíš; Tvoje volba...
Nakonec. Jestli jsem se něčemu podivoval, tak nikoliv fotografovi, ale hodnotičům
Ještě k té fotce - barevná verze se mi zdá o něco lepší, to odbarvení je podle mě nevhodně použito.
pěkný den přeju
právě o to srdce, o schopnost - po svém - uvidět, spoluprožít a dokázat zprostředkovat... právě o to jde.
Ale samozřejmě, je to jenom můj názor - pokud má někdo názor opačný, tak já mu ho neberu - má na něj právo; názor jako názor
Ani do Tebe nechci nějak kérovat: buď ty moje kydy vezmi jako pobídku, která Tě může (pokud se o tu humanistickou fotografii opravdu zajímáš) pošťouchnout dál anebo je vezmi jako moje bláboly - mně je to víceméně jedno, jak s nima naložíš; Tvoje volba...
Nakonec. Jestli jsem se něčemu podivoval, tak nikoliv fotografovi, ale hodnotičům
Ještě k té fotce - barevná verze se mi zdá o něco lepší, to odbarvení je podle mě nevhodně použito.
pěkný den přeju
Martina Chládková | 13:51:49 04.05.2006 | |
dobré.. barevná má svoje kouzlo, stačilo by stáhnout barvy..
Pavel Tyle | 13:33:37 04.05.2006 | |
Fbh HS: nepochybuji o tom, že je OH sečtělý, jen se domnívám, že jsi smysl jeho odkazu posunul trochu do jiné polohy. Výjimečných a vynikajících fotek je nejen tady jako šafránu a fotka ti může připadat jako formální i obsahové klišé, s tím souhlasím - v podstatě vše už bylo vyfoceno x krát a pokud to někomu třeba připadá neotřelé a originální, je to z 99,9 % jen nedostatečnou informovaností. Ta poslední věta, to už je s prominutím úplný irelevantní blábol :) - fráze a klišé
Pavel Tyle | 13:19:20 04.05.2006 | |
L.Duchoň: ber to jako doplňující informaci, na mých www (viz odkaz) je i s částí nástroje :)
Fbh Hans Sachse | 13:07:14 04.05.2006 | |
pan Fbh Ota Hejmala: je sečtelý a ma pravdu - pětkující bodovači by se mohli trochu zamyslet, jestli by dokázali popsat co se jim na tom snímku zdá tak vyjimecneho a vynikajícího... případně to sem napsat
totiž mnohem lepší fotky, ale výrazně mnohem mnohem mnohem lepší, byly vyfoceny už před několika desítkami let a na webových galeriích, v knihách a koneckonců i občas na výstavách je jich k vidění dost - stačí se trochu zajímat...
Tady mi chybí především ta jednoduchá krásná poezie viděného, prožitého a s prostou elegancí zprostředkovaného prožitku..
totiž mnohem lepší fotky, ale výrazně mnohem mnohem mnohem lepší, byly vyfoceny už před několika desítkami let a na webových galeriích, v knihách a koneckonců i občas na výstavách je jich k vidění dost - stačí se trochu zajímat...
Tady mi chybí především ta jednoduchá krásná poezie viděného, prožitého a s prostou elegancí zprostředkovaného prožitku..
Pavel Tyle | 13:01:02 04.05.2006 | |
FbhOH: :)), akorát, že ten vzadu má být vpravo - úplně špatně
FbhHS: co ti nehraje ? (FL=58, f=4, 1/6 s, ISO 800)
FbhHS: co ti nehraje ? (FL=58, f=4, 1/6 s, ISO 800)