FOMA a okolí
Majitel: Petr Zelený | |
[Uložit forum do bookmarku]
David Horad | 10:52:36 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Ota: :o))) Určitě, budeš nám pak vyprávět, ne? ;-))
Fbh Ota Hejmala | 10:51:56 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
David: to by taky slo. Ale chce se mi? :-)
Fbh Ota Hejmala | 10:44:20 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Martin: jo, tak nejak to udelam. Predpokladam, ze ten "vhodny koeficient" si muzu libovolne prizpusobit, co? :-)))
David Horad | 10:44:14 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Ota: A co nacvakat pokusnou sérii na jiný film a ten vyvolat a použít jako etalon?
Fbh Ota Hejmala | 10:38:23 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Dik. Dival jsem se tam a maji tam uvedene hodnoty, ktere uvadi vyrobce. Ta doba pro push, kterou tam pisou, moc nesedi. Napr. pro 1x push pisou prodlouzit dobu 1,5x, coz by u FP100 bylo 10 min. Z Fomy mi poradili 16 min. Tak nevim. Zkusim to asi naslepo. Jenom bych se chtel zeptat - ma smysl machat to dyl nez tech 16 min?
Martin Hruby | 10:33:01 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Ota: v takovych pripadech se vezme doporucena doba pro push +1, vynasobi se vhodnym koeficientem a pak se doufa...jestli pisou v 1+40 16min pro push +1, tak prubni 20 minut. Podvolani o pul stupne neni zadna tragedie.
Jan Novák | 10:21:38 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
http://www.digitaltruth.com
Tam píšou dokonce i o fomáckých filmech. Push 2 bys měl dosáhnout prodloužením 2,25xstand. doba pro 100. Ale nech si to potvrdit od alchymistů, já s tím moc praxi nemám....
Tam píšou dokonce i o fomáckých filmech. Push 2 bys měl dosáhnout prodloužením 2,25xstand. doba pro 100. Ale nech si to potvrdit od alchymistů, já s tím moc praxi nemám....
Fbh Ota Hejmala | 10:13:38 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Martin+Ricci - nic takoveho tam neni. Dokonce jsem jim psal dotaz a prislo mi tohle: U FP 100 lze pri prevolání (16 min/20 C - redení 1+40) dosahnout maximálne
na citlivosti 200 za soucasného navýsení gradientu na 1,2.
O dve expozicní císla není vhodné FP 100 a FP 400 podexponovávat.
Tak co ted?
na citlivosti 200 za soucasného navýsení gradientu na 1,2.
O dve expozicní císla není vhodné FP 100 a FP 400 podexponovávat.
Tak co ted?
Pan Smazaný | 10:10:21 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Pokud to tam tedy najdes...
Martin Hruby | 10:09:29 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
zkus se mrknout na stranky fomy a hledej vyvolavaci casy fomapanu 100 exponovaneho jako 400
Fbh Ota Hejmala | 09:36:10 24.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
Dotaz: kvuli spatnemu svetlu jsem musel Fomapan 100 2x podexponovat. Muze nekdo poradit jak ho vyvolat? Momentalne mam Fomackou vyvojku R09 a jeste ji mam dost, tak pokud mozno v ni. Dik.
Tomáš Mazur | 09:24:33 18.04.2003 | | | [FOMA a okolí]
T200 dle mého názoru není špatná emulze. Horší je to s podložkou. Pokud není poškrábaná z výroby, snadno se poškrábe ve foťáku. Mám Canon 300 a ostatní filmy jsou v pohodě. Při zpracování jsem došel tak daleko, že místo vytahovače jsem rozebíral kazetu, abych film neškrábl. Nepomohlo to. Navíc se na něm, naprosto náhodně, kus od kusu, objevují jemné podélné šmouhy, které nejsou způsobeny škrábanci. Nevím, čím to je, ale např. portrétovaná osoba vypadá, jako by měla obrovskou podélnou jizvu.
Následně jsem koupil metráž Ilford Pan 100. Jen tak na zkoušku. Škrábance žádné, emulze bez vad. A nestojí to o tolik více. Myslím, že bez Fomapanu dokáži žít.
Následně jsem koupil metráž Ilford Pan 100. Jen tak na zkoušku. Škrábance žádné, emulze bez vad. A nestojí to o tolik více. Myslím, že bez Fomapanu dokáži žít.
danniel hauser | 14:19:37 12.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Obsahly test filmu FOMA na fotoaparat.cz. zaver je sice trochu kratkodechej a bez pointy, ale v clanku je hodne zajimavych technickych in a out formaci.
Václav Lenk | 09:33:18 11.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Tomas Mazur: jo to je nejrozumnejsi, mam jeste pul filmu ty Supry neexponovany ve fotaku, tak jsem to zkusil dle rady Martina Hrubeho stahnout na 200 ASA a uvidim, jak ta druha pule filmu vyjde ... Ale s tim labem mi to malinko vrta hlavou, protoze to mam jako ted pred ocima, kdyz jsem se ptal jestli mi vyvolaji Supru PUSH ze 400 na 1600. Jeden clovek mi na rovinu rekl, ze to kvuli jednomu filmu delat nebudou a cosi k tomu argumentoval s teplotou lazne a jeho druhy kolega mi nezavisle tvrdil, to prones, to se vyvola uplne normalne, to neni problem vyvolat to spolu s ostatnim materialem, coz ve me moc duveru nebudilo ... Ale uz koncim tohle je jen spekulace :)
Tomáš Mazur | 16:55:44 10.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Václav: Supru 400 jsem s bleskem odfotil jenom jeden film. Asi záleží na typu foťáku. Docela zajímavý článek o ttl blescích je na www.photorevue.cz . Když nastavíš ISO 360, to je jako nic. Na blesk dávám ještě 1EV navíc (EOS 300) a vyjma ProFota 100 jsem s tím neměl problém. Asi nejlepší je jeden film obětovat a korekce vyzkoušet, než pak někde fotit naostro a být zklamaný výsledkem. Nedokážu taky posoudit, nakolik se na filmu mohlo podepsat zpracování. I v tom labu pracují jenom lidi.
Václav Lenk | 08:41:58 10.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Martin: to jsou yajimavz obchodni triky...
Ruda: verim, ze Ti muzou vyvolat equicolor dobre, ale ja se naucil, ze to je dle labu. Tam kam chodim umej Kodak a tak fotim na Kodak, kdyz ale vemu film a pujdu ho vyvolat ke Skodovi, tak vim, ze se mi to nebude libit, protoze ma uplne jinej stroj jiny lidi to vyvolavaj a tech aspektu je tam vic. ´Trochu jsem se o tom bavil s Riccim a ten mi rekl, ze je to stejne jen otazka casu, nez pochopim, ze nejlepsi je Cibachrom ..... taky nazor (pravdivej, ale pro me zatim moc drahej ...)
Ruda: verim, ze Ti muzou vyvolat equicolor dobre, ale ja se naucil, ze to je dle labu. Tam kam chodim umej Kodak a tak fotim na Kodak, kdyz ale vemu film a pujdu ho vyvolat ke Skodovi, tak vim, ze se mi to nebude libit, protoze ma uplne jinej stroj jiny lidi to vyvolavaj a tech aspektu je tam vic. ´Trochu jsem se o tom bavil s Riccim a ten mi rekl, ze je to stejne jen otazka casu, nez pochopim, ze nejlepsi je Cibachrom ..... taky nazor (pravdivej, ale pro me zatim moc drahej ...)
Ruda Pliva | 18:14:30 07.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Ja teda nevim. Gold je podle myho na foceni lidi spatnej. Jeste nikdy mi nevysly dobre barvy. Primo v Kokodakovym labu mi rekli, abych Golda 200 exponoval na 125. Tak ja nevim, ale uz Golda nepouzivam. Lepsi vysledky mam i s Equicolorem.
Martin Hruby | 11:14:59 07.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Gold je pravy opak :o))) pise se 200, ale v realu je 400 :-)))
Václav Lenk | 07:49:19 06.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Matin: tuhle variantu jsem se dozvedel, kdyz jsem sel z labu, ale v tom pripade mi unika smysl ... to si radsi koupim toho Golda se kterym vim, ze to vyjde...
Václav Lenk | 07:43:25 06.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
To RICCI: mam FM3a a k tomu manualni skla 50/1,4 a 28/2,8 takze Matrix jsem videl jenom v kine :))
Martin Hruby | 20:52:26 05.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
Vaclav: u "profesionalnich" kodaku citlivosti 400 vsech druhu plati jedna zasada - citlivost 400 nebrat vazne! mozna 200....
Pan Smazaný | 19:57:57 05.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
To Vaclav Lenk: Jak jsi mel nastavene mereni svetla? Doufam ze na matrix....
Václav Lenk | 15:22:54 05.03.2003 | | | [FOMA a okolí]
mam dotaz ne zrovna na Fomu, ale na Kodak Supru, fotil jsem s tim svarovu svatbu. Po predchozi (prvni) zkusenosti se Suprou 400 jsem vedel, ze nesnasi podexpozici, tak jsem nastavil citlivost na fotaku na 360 a misty jsem daval jeste +1/3 EV a pak jsem fotil s bleskem. Ale vysledek je dost hroznej, pouze fotky, ktery byly lehce prepaleny nejsou zrnity, ostatni je zmet barevnejch zrnek :(, co delam blbe, blesk ma TTL (SB 28, zoom nastavenej rucke podle pouzityho skla i ta clona), ale vysledek mi k tomu nesedi. Pritom, kdybych vse fotil na "poutovej" Gold 200, se kterym fotim normalni veci na kterejch mi tolik nezalezi, tak je to v pohode (to uz mam odzkouseno). Vzdyt je to profi film, tak musim neco delat blbe... ale co???
Petr Pazour | 18:40:15 25.02.2003 | | | [FOMA a okolí]
Tomas & Martin: to jo :-))
David Horad | 11:22:49 25.02.2003 | | | [FOMA a okolí]
Manganistan je výborné okysličovadlo. Co jsem se s ním vyblbnul při pokusech s raketama... Sakra, to je ale nostalgie...
Tomáš Rezek | 16:42:20 24.02.2003 | | | [FOMA a okolí]
Martin H: stopy na vyvojnici? No, kdyz jsem se koukal na svetle hned po vyprani te lazne B (manganistan a kyselina), tak stopy byly. civky byle cely rezavy, film byl zlutej jak vajicko a na nem byl rezavou barvou pozitivni obrazek... zajimavy pokoukani... pak jsem machal lazen C, to to uz zmizelo, takze civky byly bily a film takovej mirne zlutej... reexpozici jsem delal v kbelicku na terase pri slunicku...
No, jednu radu pro vas zkusene bych mel: nedelal bych to v nicem jinym nez v Jobu... vcera jsem zjistil, jak moc mi ten Kaiser tece (KMnO4 je na to vazne super)...
No, jednu radu pro vas zkusene bych mel: nedelal bych to v nicem jinym nez v Jobu... vcera jsem zjistil, jak moc mi ten Kaiser tece (KMnO4 je na to vazne super)...
Tomáš Rezek | 16:38:07 24.02.2003 | | | [FOMA a okolí]
Petr P: jo, to byl povzdech, ze Rodinal se naredi 1+100 a pak se to 30 minut obcas preklopi a je hotovo... kdyz to ukapne, nic se nestane... a tak vubec... toho volano sadou R100 jsem mel skoro hodinu a pul plny ruce, manganistan ve vane, no proste hruza... ale vysledek libil
Martin Hruby | 14:52:07 24.02.2003 | | | [FOMA a okolí]
Petr: nic :o))) to byl jenom povzdech
Petr Pazour | 14:29:05 24.02.2003 | | | [FOMA a okolí]
Tomas: co ma R100 spolecneho s Rodinalem?
Martin Hruby | 14:03:44 24.02.2003 | | | [FOMA a okolí]
Tomas: nenechala ta zbesila chemie nejake stopy na vyvojnici?