Duše klasické fotografie + odkazy na psudofotografické disciplíny
Majitel: Martin Hruby |



[Uložit forum do bookmarku]
Tomáš Houda | 18:42:13 03.11.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
já neříkám, že je ptákovina řezat z obdélníku čtverec, já to jenom nedělám, a v podstatě to asi ptákovina je :-) Kdybych to dělal, tak bych asi dříve nebo později na tom Hasselbladu nebo Rollei skončil. Moje averze ke čtverci je skoro živočišná, čtverec nemá žádný napětí, je to nudnej tvar, jak v architektuře, tak ve fotografii. Samozřejmě IMHO a s vyjímkama :-)
Martin Hruby | 17:03:31 03.11.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
ja taky nejak nemam rad przneni formatu (extrem jsou ty nudlove fotky neboli panoramata). Takze rikas, ze je ptakovina vyrezat z obdelniku ctverec (podobne to bude i naopak). No, to pak ta H1 ma smysl.
A zakulaceny Volvo je stejna blbost jako hranata vyvojnice.
A zakulaceny Volvo je stejna blbost jako hranata vyvojnice.
Tomáš Houda | 10:33:37 03.11.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
nojo, nejaky ctvercovy mam... ale ty byly vsechny delany na ctvercovy format (Hasselblad a Yashica mat). Jinymi slovy, myslim si, ze ty kecy Hasselbladu o te genialite ctvercoveho formatu najdou podporu pouze tam, kde nekdo tim ctvercovym formatem foti. "dobrovolne" na ctverec jsem toho seriznul v zivote tak asi na prstech jedny ruky :-) Ale treba je to taky dost individualni.
Jinak... to co pachaj na Volvu by se dalo nazvat zlocinem... proto taky doufam, ze to moje hranaty mi jeste tak deset let vydrzi a ze do ty doby zase za moda obrati :-) Ale vem si, co treba udelali s Jaguarem (mam na mysli ty limuziny, kupe jeste docela vyvazlo dobre) Za to by toho designera meli zavrit.
Jinak... to co pachaj na Volvu by se dalo nazvat zlocinem... proto taky doufam, ze to moje hranaty mi jeste tak deset let vydrzi a ze do ty doby zase za moda obrati :-) Ale vem si, co treba udelali s Jaguarem (mam na mysli ty limuziny, kupe jeste docela vyvazlo dobre) Za to by toho designera meli zavrit.
Martin Hruby | 22:48:02 02.11.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Tak jsem kouknul na toho Hasse a je to upadek! Svedi tedka vubec meni svoje designy (Ericsson, Volvo a ted jeste tohle!).
A mozna je fakt format 645 praktictejsi nez 6x6 nebo 6x7 - nikdy jsem s tim nedelal, ale prijde mi, ze kdyz delas (obvykle portret) na obdelnikove fotky, tak urezes hromadu ze ctvercoveho policka...
Tomas: mas i nejake ctvercove fotky? Obcas premyslim o kompozici na ctverec....
A mozna je fakt format 645 praktictejsi nez 6x6 nebo 6x7 - nikdy jsem s tim nedelal, ale prijde mi, ze kdyz delas (obvykle portret) na obdelnikove fotky, tak urezes hromadu ze ctvercoveho policka...
Tomas: mas i nejake ctvercove fotky? Obcas premyslim o kompozici na ctverec....
Tomáš Houda | 11:39:52 01.11.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Klasická fotografie, k tomu mi nějak patří ty kostky od Hasselbladu :-) To bylo po desetiletí lehce arogantních ujišťování, že v Göteborgu vědí, jak se dělá kamera (formát 6x6, manuální fokus for ever...), ric-pic-bum, a už tu máme Hasselblad H1, formát 6x4,5, lehce spacy design ve stříbřité barvě, autofokus jen to prdí... Kam ten náš svět ještě spěje ....
Tomáš Houda | 16:28:52 23.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Ve Svycarsku je to vsechno tak nejak maly, lidi se znaj, nebo alespon znaj nekoho, kdo toho dotycnyho zna... kdyz kupuju nejaky pouzity sklo, tak je to casto od nekoho, koho uz od doslechu nebo aspon od videni znam.
evzen kalab | 09:02:23 23.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
tomas: pro upresneni tech postav mam bmi 29 :). vidim, ze delas stejny veci jako ja - taky obcas obejdu bazary a pomazlim se tam s nakejma stredoformatovejma nadherama. skoro bych i podlehl, ale scanner mam jen kinofilmovej, tak bych to nemel kam strkat. nastesti. stejne to nepotrebuju, je to jen takova onanie.
Tomáš Houda | 23:34:13 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Evzene, moje postava je pravdepodobne podobne rachiticka jako tvoje :-)
S penezma je ale vzdycky kriz, a i kdyz se ti treba zda, ze tomu tak neni, tak ja jsem na tom podobne. Jednak se ridim zasadou, ze nechci veskere sve prijmy vydat za fotografovani. Puvodne jsem si rikal, ze by bylo hezke, kdybych mel alespon nulovou bilanci - to co fotkama vydelam zase za ne vydam. No, hezky by to sice bylo, ale vetsinou to staci tak leda na material. A tak se snazim zrovna jako kazdej, abych nejak vysel. Objektivy kupuju casto pouzity, leccos z laboratore taky, ten scanner ted je sice drahej jak krava, ale behem asi dvou let by se mi mel pri mym provozu amortizovat... Ja ty prachy taky neseru, bohuzel :-)
Snad jediny, co u nas funguje a v cesku myslim jeste moc ne, je pronajem techniky. Kdyz na nejakej projekt neco nutne potrebuju a nemam to, tak si za jedno procento hodnoty na den muzu to vybaveni pronajmout. Nekdy si takhle obstaram objektivy, nekdy nejaky telo. A to s tou Alpou a tak, to je pro mne podobne nedostupny jako pro vetsinu z nas, i kdyz si ji obcas jdu nekam osahat :-)
S penezma je ale vzdycky kriz, a i kdyz se ti treba zda, ze tomu tak neni, tak ja jsem na tom podobne. Jednak se ridim zasadou, ze nechci veskere sve prijmy vydat za fotografovani. Puvodne jsem si rikal, ze by bylo hezke, kdybych mel alespon nulovou bilanci - to co fotkama vydelam zase za ne vydam. No, hezky by to sice bylo, ale vetsinou to staci tak leda na material. A tak se snazim zrovna jako kazdej, abych nejak vysel. Objektivy kupuju casto pouzity, leccos z laboratore taky, ten scanner ted je sice drahej jak krava, ale behem asi dvou let by se mi mel pri mym provozu amortizovat... Ja ty prachy taky neseru, bohuzel :-)
Snad jediny, co u nas funguje a v cesku myslim jeste moc ne, je pronajem techniky. Kdyz na nejakej projekt neco nutne potrebuju a nemam to, tak si za jedno procento hodnoty na den muzu to vybaveni pronajmout. Nekdy si takhle obstaram objektivy, nekdy nejaky telo. A to s tou Alpou a tak, to je pro mne podobne nedostupny jako pro vetsinu z nas, i kdyz si ji obcas jdu nekam osahat :-)
Martin Hruby | 21:31:58 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
vazne? ja skoro nikdy nemluvim vazne a kolikrat s tim mam pak vazne problemy - nikdo me nebere vazne, a dokonce i v pripadech, kdyz momentalne mluvim vazne.
ale ted vazne - tak mit toho Hasse s zeisovskym sklem....to by bylo...a nejspis bych fotil porad stejne blbosti :-)
ale ted vazne - tak mit toho Hasse s zeisovskym sklem....to by bylo...a nejspis bych fotil porad stejne blbosti :-)
evzen kalab | 21:07:52 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
ja tedy na chleba nemam. ucastnici prazskeho piva potvrdi mou vychrtlou rachitickou postavu
no, doufam, ze tohle nikdo nebere vazne :)))
no, doufam, ze tohle nikdo nebere vazne :)))
Martin Hruby | 21:01:15 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
vsak vo nic nejde. Kazdej kouka na drahy auta, super hi-fi sestavy, silene dlouhy skla a uchylne drahy fotaky. A tady na tomhle serveru nemam zrovna pocit, ze lidi nemaji na chleba.
František Sojka | 19:53:58 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Evzen - PRAVDU DIS !!!!! ;-))) Mluvis za velkou skupinu (vaz si toho!) ;-))
evzen kalab | 18:06:44 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
tome ty nas tu vazne seres. my nemame na chleba, fotime dirkovou komorou z plechovky od piva, modelky musime platit sexem a ty furt meles o nakym hardwaru, na kterej nebudeme mit za sto let. jdu se picnout :)))))
Tomáš Houda | 11:37:36 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
:-)
Alpa je redukovaná na minimum. Má nádhernej průhledovej hledáček, celý to funguje jako stavebnice, kde se daji menit kazety i objektivový standarty. Je to dělaný z masivniho materiálu, můžeš mít prakticky všechny legendární objektivy s centrální uzávěrkou. Je to normální fetiš :-))))
Alpa je redukovaná na minimum. Má nádhernej průhledovej hledáček, celý to funguje jako stavebnice, kde se daji menit kazety i objektivový standarty. Je to dělaný z masivniho materiálu, můžeš mít prakticky všechny legendární objektivy s centrální uzávěrkou. Je to normální fetiš :-))))
Martin Hruby | 10:38:33 22.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
a jak ta Alpa funguje? Dival jsem na obrazek a pripada mi to moc male na zrcadlo - ma to pruhledovy hledacek (ta vrchni kostka)?
Tomáš Houda | 13:56:27 21.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Ve vesmiru meli magaciny asi s kilometrem filmu, tam nic zakladat nemuseli. ...jo, alpa, to je vec.... existuje jedna varianta, kde muzes dokonce shiftovat... Tjo, ale zase nema autofokus :-)))
Martin Hruby | 10:53:44 21.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
zakladani filmu do Hasse me taky zaujalo - v zivote jsem nevidel takovy propletenec. Jak to ti kluci ve vesmiru s tim mohli vydrzet? Vedle Maminy RZ (6x7) je to pidifotak.
O Alpe jsem vubec netusil. Nasel jsem to na WWW a je to opravdu zvlastni fotak.
O Alpe jsem vubec netusil. Nasel jsem to na WWW a je to opravdu zvlastni fotak.
Tomáš Houda | 08:01:26 21.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Jo, Hasselblad je prima kostka :-) Musim ale rict, ze pres mnoho nespornych kvalit mi nejak handling s nim nesedne... uz jenom to komplikovany vedeni filmu... fakt je, ze jsem mel vzdycky jenom telo bez drzaku, coz dela hodne, ale proste z celyho jejich programu mne zajima jeden jedinej fotacek: SWC, ten s pevne vestavenym Biogonem, nejlepsim sirokouhlym objektivem sveta. Jestli nekdy v zivote budu neocekavane pri penezich, tak pujdu a koupim ho... To neni kamera, to je puristicka prisaha na dokonalost, do tehle kategorie patri snad krome Leiky uz jenom Alpa (a ta ma mimo jiny taky Biogon) :-)
Martin Hruby | 23:41:35 20.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
mimo jine, ta uchylka na superdrahe fotaky je zajimava. U Hasselbladu me zaujala jeho velikost - je to docela maly fotak. A Leicu jsem v zivote nemel v ruce. Stejne jako Leica, i Nikon je na cely zivot - ale uplne jinym zpusobem :-)
Martin Hruby | 23:37:23 20.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
jo, Ilford je Ilford. Zatim jsem nemel moznost je srovnat, ale asi to udelam ciste pro klid duse. Potrebuju neco levnejsiho na masovejsi pouziti.
Tomáš Houda | 23:06:09 20.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Martin: asi cekas fundovanou odpoved, bohuzel marne :-) Ja mam proste u Delty nejak lepsi pocit (cti vysledky :-) Na velkejch zvetseninach je mi ten "schmelz" prijemnejsi.... Definitivne mne dostal jeden Amik, co foti taky Leicou (mimo jiny, jeste ma polovicni muzeum produktu od Hasselbladu), jehoz uplne obycejny rodinny fotky jsou teda trida. Trochu jsem s nim o tom diskutoval, a nakonec jsem prevzal jeho zpusob vyvolavani - alespon obcas. A protoze clovek se pohybuje castecne silou zvyku, tak kdyz kupuju neco s 3200, tak je to vetsinou delta.
Martin Hruby | 17:35:45 20.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Tomas: jaky je rozdil mezi tou Deltou a T-MAxem (oba 3200)? Oba se daji hodne pushovat. Je to v ostrosti zrna?
danniel hauser | 14:05:35 20.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
MArtin H: s Tmax 3200 jsem ted fotil jeden jazzovej konzert, uz se tesim na zvetseniny :-)
Tomáš Houda | 11:03:34 20.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
jo, ten pise :-) I kdyz musim zbabele priznat, ze vetsinou beru deltu 3200, pullnu ji na 1600 a pak ji jeste hyckam v redenym X-tolu, aby to zrno bylo spis decentni :-) Ale u 30x40 printu je samozrejme videt taky dobre.
Martin Hruby | 22:54:09 19.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
stochasticke zrno je samozrejme zaklad. To asi nikdy na tom cipu nevyrobi.
zrovna jsme s kamosem vyvolali Kodak TMAX 3200 a prvni okukovani susiciho se filmu slibuje nadejne zvetseniny. Priste ho pushnu na 6400, pak 12500, .... a bude to zrejme vhodny material na muj chystany dokument.
zrovna jsme s kamosem vyvolali Kodak TMAX 3200 a prvni okukovani susiciho se filmu slibuje nadejne zvetseniny. Priste ho pushnu na 6400, pak 12500, .... a bude to zrejme vhodny material na muj chystany dokument.
Tomáš Houda | 21:58:09 18.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
jsem momentalne mentalne na urovni chrousta, napisu nejakej blabol pozdeji. Ale i kdyz nekdo, jako treba ja, zase az tak moc rad ve tme nepracuje, tak perfektne udelanej baryt proste neni mozny nicim jinym nahradit, pri vsi ucte k giclée, iris, Lambde a jak se vsechny ty technologie jmenuji.
Mym problemem je moje nedockavost. Jeden fineprint mne zamestnava nekdy i dva dny, a je to tezke se donutit k solidni a trpelive praci... Clovek ma poradace plne "genialnich" fotek, ktere "musi" byt zvetseny, a presto: pokud ten print ma stat za to, co potrebuje, to musi take dostat.
jeste neco ale povim, ted hned :-) Problem digitalniho a analogoveho obrazku je opacny vztah mezi poradkem a chaosem vsehomira :-) Zatimco struktura digitalniho obrazku, dostatecne zvetseneho, se promeni v exaktni matrix ctverecku o ruznych hodnotach sede, tedy neco velice matematickeho, obrazky vznikle chemickym procesem oplyvaji tim protikladem zobrazeni newtonowskeho poradku pomoci chaosu ruzne velkych, ruzne tvarovanych a ruzne intenzivne zcernalych zrn stribra... Poradek obrazu vznika z chaosu... Proto muzete analogovy print zvetsovat prakticky libovolne, a on bude vzdycky neco vypovidat. (Blowup :-))))))
Mym problemem je moje nedockavost. Jeden fineprint mne zamestnava nekdy i dva dny, a je to tezke se donutit k solidni a trpelive praci... Clovek ma poradace plne "genialnich" fotek, ktere "musi" byt zvetseny, a presto: pokud ten print ma stat za to, co potrebuje, to musi take dostat.
jeste neco ale povim, ted hned :-) Problem digitalniho a analogoveho obrazku je opacny vztah mezi poradkem a chaosem vsehomira :-) Zatimco struktura digitalniho obrazku, dostatecne zvetseneho, se promeni v exaktni matrix ctverecku o ruznych hodnotach sede, tedy neco velice matematickeho, obrazky vznikle chemickym procesem oplyvaji tim protikladem zobrazeni newtonowskeho poradku pomoci chaosu ruzne velkych, ruzne tvarovanych a ruzne intenzivne zcernalych zrn stribra... Poradek obrazu vznika z chaosu... Proto muzete analogovy print zvetsovat prakticky libovolne, a on bude vzdycky neco vypovidat. (Blowup :-))))))
danniel hauser | 17:58:58 18.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
to je asi muj pripad. me to v komore sice bavi, prece jen my lide od pocitacu obcas potrebujem pro zmenu neco delat rukama, ale vic me bere to, kdyz nekdo vlastne jen remeslem dokaze stvorit umeleckedilo - fotku. v poslednim reflexu je vyborny clanek a fotografie pana Kucery... to je presne to co sem myslel dnes u te fotky, proste je v tom videt rucni prace delana s citem... kus cloveka ktery to delal. myslete si ze sem treba debil ale z digitalnich fotek ten dojem nemam
David Zachoval | 17:55:05 18.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
Pak je tu jeste skupina lidi, pro ktery klasika ma svy kouzlo a dusi, i kdyz si svoje chemikalie nehyckaji :)
Martin Hruby | 17:37:54 18.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
kdyz muzou digosi kecat o svych megacislech, tak my muzem vazit stribro (a dalsi matrose). Jestli se tohle forum moc nechytne, tak stahnu ocas a vymazu ho
Palo Čech | 13:02:11 18.10.2002 |
|
| [Duše klasické fotografie + ...]
no.. to som zvedavy.. ked ma nastvete tak si otvorim forum Duše digitalni fogografie :)))) /btw tato diskusia vznikla mod mojou fotkou... konec hlasenia... konec marketingu/