Makro - interiér
Majitel: Martin Tobišek | |
[Uložit forum do bookmarku]
Jaromír Metelka, nalétávající vždy zleva | 17:02:42 16.09.2009 | | | [Makro - interiér]
Pikaso | 09:07:48 03.09.2008 | | | [Makro - interiér]
štvorica se da rozdělit na dvě dvojce, né přeci.
Ferinek Mauacký | 23:51:01 02.09.2008 | | | [Makro - interiér]
Fotografování portrétů
- fotografování portrétů jak samostatných osob tak dvojic a trojic
..a co ked dojde štvorica? co potom?
- fotografování portrétů jak samostatných osob tak dvojic a trojic
..a co ked dojde štvorica? co potom?
Zdeněk Šmolík | 22:40:54 02.09.2008 | | | [Makro - interiér]
Martin Weinpold | 17:02:51 29.06.2006 | | | [Makro - interiér]
Dotaz: co koupit na D70 za sklo? Sigma 50, nebo Tamron 90?
Diky za radu v poště.
Diky za radu v poště.
Walther Krupinsky | 02:09:34 31.12.2005 | | | [Makro - interiér]
http://www.walimex.info/prehledy%20zbozi/94%20svetelne%20stany.htm nasel jsem toto... co rikate?
Walther Krupinsky | 22:30:52 30.12.2005 | | | [Makro - interiér]
Muzu se zeptat jestli ma nekdo zkusenost s fotostoly? Vite o nejakym v dobrym pomeru cena/vykon? Jestli to dela nejaky zemedelec za tretinu jako to maji u Skody treba?
Jakub Viktora | 11:34:24 29.07.2005 | | | [Makro - interiér]
No sehnal jsem velice zachovaleho Nikkora 105 Mikro ....
Pan Smazaný | 21:45:45 28.07.2005 | | | [Makro - interiér]
Myslim že by si měl nejdřív uvést , co za sklo že si to koupil....
Jakub Viktora | 21:30:30 28.07.2005 | | | [Makro - interiér]
zdravim .. koupil sem si ted jedno bazarove sklo na Nikona a chtel ybch se zeptat jake mate doporuceni, dkyz chci zkusit jit jeste kousek dal .. je to 1:1 ale na hmyzaky je to docela malo .. myslite, ze mezikrouzek 1cm by byl vpohode, nebo je to degradace skla??
Zbyněk Svoboda | 19:51:54 19.08.2004 | | | [Makro - interiér]
Zdravim- rád bych se zeptal ,zda má nekdo z Vás skušenost s makrotelekonverory (mam na mysli značku Vivitar - v USA cena cca 100US ) .Popř. který tyb by jste doporučili ( nebo nedoporučili :-) ) .Macro objektiv už jeden mám 50/2,8 ....a časem než budou penízky na něco delšího ,tak bych chtěl macrotelekonv. používat se Sigmou 70-200/2,8 (asi mi to vymluvite ....) .Dík všem za odpovědi
Petr Staněk alias šnek | 23:35:39 28.05.2004 | | | [Makro - interiér]
Nemusi mit vetsi svetelnost, pokud pouzijes objektiv z 6x6 tak to bude dira jak vrata i pri mensi svetelnosti :)
Mam takovy jeden se zaseklou clonou za 300kc :) Ocesal jsem jej a je ted "malinkej a lehouckej" navic je mel zavit na obou stranach pro rozebrani :))
Mam takovy jeden se zaseklou clonou za 300kc :) Ocesal jsem jej a je ted "malinkej a lehouckej" navic je mel zavit na obou stranach pro rozebrani :))
Ondřej Kratochvíl | 16:40:42 08.04.2004 | | | [Makro - interiér]
TV: Logicky musi mit prumer co nejvyssi, aby nevinetoval. Idealni je kdyz ma dvakrat vyssi svetelnost nez nereverzni. A musi to byt pevne ohnisko kvuli stavbe ...
Tomáš Vanda | 12:58:04 08.04.2004 | | | [Makro - interiér]
Pavel, Ondřej : díky za rady. ještě to zkusím otestovat mám k dispozici starou 50ku praktiku a nebo canona 28 - 90 vyzkouším oba, ale dle níže uvedeného by měla fungovat lépe spíš ta praktika. Akorát mám ještě dotaz ohledně průměru objektivu, je lepší použít reverzní objektiv s větším nebo menším průměrem, nebo je to jedno.
Ondřej Kratochvíl | 17:48:10 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
Minolta Dimage S414 @ 140mm/f3.6 + prevraceny objektiv 85mm f/2. Ostre celkem dost i v 1:1, tohle NENI VYREZ, ale zmensenina celeho 4mpix obrazu. Vyska maleho spodniho pisma na vizitce je v realu necele 2mm.
Prd. Pavel Captain Obvious Krejčí | 17:34:29 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
OK: Jo tak nejak jsem to myslel :o)
Prd. Pavel Captain Obvious Krejčí | 17:32:19 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
Ted jsem dal na N80 zoom 70-300 a padinu jsem podrzel obracene rucne. Funguje to pri jakekoliv delce zoomu. Jinak zkousel jsem jeste drzet obracene dvacku (samotnou), ma vetsi zvetseni ale muzim byt k objektivu strane blizko - do nekolika cm. Tvu problem bude, ze ten obrazenej zoom ma prd svetelnost, proto to vinetuje... Ja mam 50/1.4 a to je dira jak do pr*ele :o))
Ondřej Kratochvíl | 17:31:44 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
jsem linej se rozepisovat, takze google vyrazne pomoh tomu, abych nepsal neco, co uz bylo nekym receno:
Vignetting will easily occur if apertures are set on the *wrong* lens in the stack. Never, ever use the front lens other than set wide open and to be assureded it stays that way, secure the aperture collar with duct tape. *Always* control exposure by setting apertures on the "prime" or rear lens, the one next to the camera.
Vignetting can be largely eliminated if the exit and entry pupils of the stacked lenses are matched in size. Set a candidate lens wide open and look into it the way (normal, reversed) it will be used in the stack. From a short distance you can see the "pupil" (the imaged aperture). Make an eyeball estimate of its size and compare this to the pupil size of the other lens in the stack, they should be roughly similar. In general, you need a 105-200 mm prime lens preferably having a true telephoto design (so its rear node is located well in front of the front of the lens). The speed of this prime (or master) lens should not be high because of the need for matching pupil sizes. An f/3.5-f/5.6 lens is ideal and will likely work well with a reversed lens having 1/3 to 3/4 of its own focal length and a speed 2 or 3 times faster (e.g., an 50/2 or f/1.8 would be perfect candidates). The ideal solution is to have the rear node of the reversed lens coinciding with the rear nodal point of the master lens to give a telecentric system with no vignetting or light loss. In practice, deviations from this ideal arrangements occur so we might need to add a little extension to the master (rear) lens to get clear of residual vignetting. Only when the stacked system is telecentric will there be virtually no loss of light and thus no changes in exposure when the lenses are stacked, irrespective of magnification. Sometimes the front lens should *not* be reversed either because this makes aligning the nodal points easier. I often use a telecentric system consisting of a Bellows-Nikkor 105mm f/4 mounted in normal position in front of the Micro-Nikkor 105/4 (using a K2 ring for attaching the front lens), this setup is effectively a 50/2 lens at 1:1 and will produce stunningly sharp macro shots from 1:1 to 3:1, with no loss of light at all so it lends itself for handheld shooting.
You can eliminate much needless experimental effort by *not* using zoom lenses as the rear lens in a stacked system.
Vignetting will easily occur if apertures are set on the *wrong* lens in the stack. Never, ever use the front lens other than set wide open and to be assureded it stays that way, secure the aperture collar with duct tape. *Always* control exposure by setting apertures on the "prime" or rear lens, the one next to the camera.
Vignetting can be largely eliminated if the exit and entry pupils of the stacked lenses are matched in size. Set a candidate lens wide open and look into it the way (normal, reversed) it will be used in the stack. From a short distance you can see the "pupil" (the imaged aperture). Make an eyeball estimate of its size and compare this to the pupil size of the other lens in the stack, they should be roughly similar. In general, you need a 105-200 mm prime lens preferably having a true telephoto design (so its rear node is located well in front of the front of the lens). The speed of this prime (or master) lens should not be high because of the need for matching pupil sizes. An f/3.5-f/5.6 lens is ideal and will likely work well with a reversed lens having 1/3 to 3/4 of its own focal length and a speed 2 or 3 times faster (e.g., an 50/2 or f/1.8 would be perfect candidates). The ideal solution is to have the rear node of the reversed lens coinciding with the rear nodal point of the master lens to give a telecentric system with no vignetting or light loss. In practice, deviations from this ideal arrangements occur so we might need to add a little extension to the master (rear) lens to get clear of residual vignetting. Only when the stacked system is telecentric will there be virtually no loss of light and thus no changes in exposure when the lenses are stacked, irrespective of magnification. Sometimes the front lens should *not* be reversed either because this makes aligning the nodal points easier. I often use a telecentric system consisting of a Bellows-Nikkor 105mm f/4 mounted in normal position in front of the Micro-Nikkor 105/4 (using a K2 ring for attaching the front lens), this setup is effectively a 50/2 lens at 1:1 and will produce stunningly sharp macro shots from 1:1 to 3:1, with no loss of light at all so it lends itself for handheld shooting.
You can eliminate much needless experimental effort by *not* using zoom lenses as the rear lens in a stacked system.
Ondřej Kratochvíl | 17:20:36 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
TV: IMHO je problem v zoomu, protoze reverzni makro vyzaduje (nebo je doporucene?) symetrickou optiku, kterou maj vetsinou hlavne standardni pevna skla (50mm). Nepamatuju si, ze by nekdy nekdo nasazoval prevraceny jiny sklo nez padinu ...
Tomáš Vanda | 17:12:41 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
Ondřej: to je právě to co nevím, ale teoreticky by mělo být jedno, jestli použiju zoom nebo pevný ohnisko, protože pokud netočim zoomem, tak by se to mělo chovat jako pevný ohnisko. ještě mě napadá, že oba objektivy mají 58 závit, jestli nemusí bejt ten převrácenej s větším průměrem? a mám je skoro čočku na čočku, nemusí tam být ještě nějaký kroužek na zvětšení vzdálenosti obou objektivů?
Ondřej Kratochvíl | 17:05:19 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
TV: Neni chyba v tom, ze pridelavas zoom na zoom + v ohniscich? Me osobne se na analogu osvedcila kombinace pevna 135mm + prevraceny 50mm ... da se s tim jit dokonale blizko, vinetaci jsem mel malou a zvetseni obrovsky ...
Tomáš Vanda | 17:03:26 07.04.2004 | | | [Makro - interiér]
Ahoj, potřeboval bych poradit od zde přítomných specialistů na makro. Mám objektiv 75-300 canon a zkoušel jsem ho obráceně přidělat k sony 717 38-190. Pokud je sony na max ohnisko a canon na min, tak jsem schopnej zaostřit, ale zvětšení není moc velké cca 2x než dokáže max. makro samotného foťáku a navíc na 1/2 fotky je vinětace.V jiných ohniskách se buď razantně zvýší vinětace a sníží zvětšení , anebo nezaostřím. Netušíte někdo kde by mohla být chyba kromě rukou? Díky
Milan Dohnálek (Mýdlo) | 15:46:22 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
já používám jako odrazky ten polyš, dává to pěkně měký svetlo, s alobalem sem si ještě nehrál :))
Jakub Slížek | 15:35:23 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
a co bílej deštník?
Oto Stredák | 15:32:55 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
Můžu přímo nebo rozmělnit clonou? Odrazku alobal?? Zmuchlanej, nebo hladkej?
Milan Dohnálek (Mýdlo) | 15:25:15 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
imo je ale jedno 5-ti kilčo málo
Milan Dohnálek (Mýdlo) | 15:23:36 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
s jedním pětikilem bych to svítil odrazem o polyš. desku 120x70 kterou na to speciálně mám :), a dal bych to bočnopředně :)))
Oto Stredák | 15:15:23 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
okno nemohu, dostávám se dom pozdě. Mám 500W lampu, jak jí umístit?
Petr Pecháček | 14:10:54 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
Jako svetly pozadi pouzivam reklamni nastenny kalendar z kvalitni lakovane kridy co jsem si odnesl ze 100Megy. Sebral jsem dva, druhy pouzivam jako odraznou desku ;o)
David Zachoval | 14:05:23 27.11.2003 | | | [Makro - interiér]
Nejlipse osvetleni je okno :) Fakt... A na pozadi doporucuju bilou ctvrtku v roli za 600,- (22x1,5 m), protoze se clovek nemusi bat ze ji zasvini, proste odrolujes, uriznes a jedes znova... (navic neresim zadny stojany, proste prilepim izolepou kam potrebuju). Tolik totalni amatersky pohled na vec :)