Chování servisu AWH
Majitel: Keram (iko) | |
[Uložit forum do bookmarku]
Petr Hořice | 14:22:52 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Ricci: :o)) Předpokládám, že scénář ke své další vernisáži si už napíšeš sám. :o))
Ján Poliak | 14:21:44 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
ahoj, RICCI
Pan Smazaný | 14:21:25 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
To Jirka: Troufam si tvdit, ze cameru obscuru bych tak do 50,- Kc poridil :o)))
Jiří Březina | 14:20:01 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Ricci: To je snad až moc tvrdé :-) Má to druhou stránku. Víš kolik by tě stálo tvoje vybavení, kdyby tahla technosnobská masa nehrnula výrobcům prachy ve velkém?
Libor Jelínek | 14:16:23 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Petr K: Ano, to s tebou úplně souhlasím, pro mě je amatér pořád ten člověk, který se s vým koníčkem neživí... a naopak mě děsí, co se všechno skrývá pod pojmem profesionál (tedy člověk, který se něčím živí, zcela bez ohledu na to, jestli tomu rozumí a ovládá to :o/ - tím se nechci dotknout profíků, kteří umějí...) A máš pravdu, že si za to můžem sami, každej se chce aspoň malounko vyvýšit nad ty ostatní, pokud možno bezpracně..takže poloprofesionální přístroj se mu zdá k tomuto účelu vhodný :o*)
Pan Smazaný | 14:14:22 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Popis "prosumer" - novy druh, latinsky homo algographicus cvakális, se na rozdíl od nám známého homo sapeins photographicus zabývá především neustálým cvakáním svého polo-profesionálního algografu se zcela zjevnou snahou vytvořit v co nejkratší době co největší množství výcvaků. K tomu mu slouží přístroje, které zásadně nakupuje ve značkových prodejnách. Vhodnost přístroje pak poznává především z počtu nálepek "profi" nebo "professional". V tomto případě platí přímá úměra, čím více, tím lépe.
Oblíbenými značkami homo algographicus cvakális jsou pak Canon, Minolta, Ricoh, Konica, Casio, Pentax, Sigma a další vybrané firmy, které produkují přístroje s větším množstvím nálepek. Značkami jako Nikon, Mamiya či Contax pohrdá, neboť přístroje těchto značek jsou jednoduché, ovladatelné a množství čudlíků nepřesahuje počet prstů.
Při nákupu nového algografu, neboť ten jeho je za 3 měsíce zastaralý, používá pro srovnání vhodná periodika jako Photo Life, především pak výborné a velmi objektivní rady pana šéfredaktora a majitele v jedné osobě, či internetový magazín digineff, kde nachází velmi užitečné rady od velmistra algogafie. Co na tom, že fyzikální zákony jsou leckdy na stranách právě zmíněného internetového magazínu potlačeny, popřípadě popřeny, nový druh homo algographicus cvakális to nemůže odradit.
Dovolenou pak nejraději tráví v USA, v kolektivu svých bratří a sester, shluknutých kolem velikého guru, pořádající předražené zájezdy za fotografiemi, protože druh homo algographicus cvakális má velmi omezený smysl pro fantazii, takže za fotografiemi vyráží zásadně za hranice, aby se vracel v povznesené náladě z pravidelných večerních seancí, kdy se tančí rituální tance a vykřikuje jméno jednoho tištěného periodika uvedeného výše. O těchto zážitcích pak nelení tamtéž napsat pochvalný článek, který mu jistě jeho hodný velmistr dovolí laskavě uveřejnit.
Výsledky snažení, především pak algografií o jejichž kompozici přemýšlí celých 5 vteřin, se snaží prezentovat kdo to jen jde, především má spadeno na PP, protože jedině tam, se mu dostane konstruktivní kritiky a jeho dílka jsou zažazena mezi takové skvosty jako například legendární Ketty.
Toť asi tak vše, co známe o novém druhu, nicméně věřím, že nás svým chováním jestě opravdu překvapí :o)
Oblíbenými značkami homo algographicus cvakális jsou pak Canon, Minolta, Ricoh, Konica, Casio, Pentax, Sigma a další vybrané firmy, které produkují přístroje s větším množstvím nálepek. Značkami jako Nikon, Mamiya či Contax pohrdá, neboť přístroje těchto značek jsou jednoduché, ovladatelné a množství čudlíků nepřesahuje počet prstů.
Při nákupu nového algografu, neboť ten jeho je za 3 měsíce zastaralý, používá pro srovnání vhodná periodika jako Photo Life, především pak výborné a velmi objektivní rady pana šéfredaktora a majitele v jedné osobě, či internetový magazín digineff, kde nachází velmi užitečné rady od velmistra algogafie. Co na tom, že fyzikální zákony jsou leckdy na stranách právě zmíněného internetového magazínu potlačeny, popřípadě popřeny, nový druh homo algographicus cvakális to nemůže odradit.
Dovolenou pak nejraději tráví v USA, v kolektivu svých bratří a sester, shluknutých kolem velikého guru, pořádající předražené zájezdy za fotografiemi, protože druh homo algographicus cvakális má velmi omezený smysl pro fantazii, takže za fotografiemi vyráží zásadně za hranice, aby se vracel v povznesené náladě z pravidelných večerních seancí, kdy se tančí rituální tance a vykřikuje jméno jednoho tištěného periodika uvedeného výše. O těchto zážitcích pak nelení tamtéž napsat pochvalný článek, který mu jistě jeho hodný velmistr dovolí laskavě uveřejnit.
Výsledky snažení, především pak algografií o jejichž kompozici přemýšlí celých 5 vteřin, se snaží prezentovat kdo to jen jde, především má spadeno na PP, protože jedině tam, se mu dostane konstruktivní kritiky a jeho dílka jsou zažazena mezi takové skvosty jako například legendární Ketty.
Toť asi tak vše, co známe o novém druhu, nicméně věřím, že nás svým chováním jestě opravdu překvapí :o)
Petr Hořice | 14:13:02 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
V nějakém reklamním letáku jsem dokonce četl o poloprofesionálním fotoaparátu HP PhotoSmart... ;o)
Petr Kubíček | 14:09:20 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
…žere digineffa, karbusickýho a tak… - to se ti teda povedlo!
Petr Kubíček | 14:07:23 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Libor: Za to, myslím, ani tolik nemůžou samotný firmy, i když toho náležitě využívaj. Za to může spíš celkové nasměrování a naladění společnosti - kolik jezdí superautomobilů, jejichž řidiči při první námraze bourají, kolik lidí ma kola za desetitisíce a nevyjedou kopec (ale před hospodou to vypadá dobře), kde se ještě hraje hokej na rybníce za vsí? Kolik lidí umí opravdu dobře lyžovat na svých drahých lyžích? Výraz konzumní společnost se mi nelíbí, ale má své opodstatnění a výrobci té společnosti vycházejí vstříc. Asi ten vývoj bude chtít trochu času, Libore, než se obecně mezi lidem přijde na to, že v hromadění poloprofi nebo profi spotřebního materiálu s životností leasingu (a méně) uspokojení nenaleznou, že je možná větší potěšení věnovatse méně koníčkům třeba i se skromnějším vybavením, ale jaksi cele - vložit do záliby spíš něco ze sebe, než něco z výrobce-prodejce-reklamního letáku. Pro mě slovo amatér hanlivý přízvuk nemá, hůř mi zní amatérský přístup. Vzpomínám si, že když jsem začínal fotit a věnoval jsem se hodně divadlu a sochám, mezi umělci se velmi málo diskutovalo o tom, čím kdo co vysekal, vydlabal nebo uříznul, i když za dlátka se taky dá utratit jmění a některá se nepůjčují! Fotografové jsou umělci, kteří toho vlastně moc umět nemusí, jsou to často spíš technici-dětinové a o přístup výrobců-prodejců si přímo koledují. Výjimky nechť mi prominou.
Jiří Březina | 13:53:03 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
No poslední, co bych chtěl, je být profi fotograf (nehledě, že na to nemám). Hádat se s někým, kdo mému oboru vůbec nerozumí anebo mu dokonce podlézat, když se chci uživit. To mi stačí v mém poboru. Když vidím ty poptávkové maily z fotobanky, obrací se mi žaludek.
Libor Jelínek | 13:48:48 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
množí se dělením, žere digineffa, karbusickýho a tak Bo)
Jiří Březina | 13:47:53 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Jo, asi je tam ten prvek prestiže. Horší je, že se současně ustálil zvyk, že všechno pod tou kategorií "prosumer" je ošizený funkčně i konstrukčně, takže i když se nechceš tím nechceš chlubit jako šperkem, stejně nic levnějšího nekoupíš. Mimochodem, co je to za biologický druh, ten jejich "prosumer" - viděl už to někdo, co to žere, jak se to množí?.
Libor Jelínek | 13:42:28 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Bohužel tyhle firmy zcela změnily význam slova amatér :o/
Udělaly z něj něco hanlivýho, takovýho nějakýho poloblba. Takže si každej musí koupit onen "polo-profesionální", případně "profesionální" výrobek, pokud se chce ukázat na ulici :oO
Udělaly z něj něco hanlivýho, takovýho nějakýho poloblba. Takže si každej musí koupit onen "polo-profesionální", případně "profesionální" výrobek, pokud se chce ukázat na ulici :oO
Petr Kubíček | 13:32:38 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Mě se to nelíbí. Je to kamera prodaná s profesionálním ziskem, přičemž výrobce-prodejce nic nezaručuje… U Canonu pak nezaručuje nikdy nic :)
Jiří Březina | 13:32:29 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Jo, to je taková, která tě uživí napůl. Anebo je konstruovaná pro amatéra, ale stojí profi peníze ?
Petr Hořice | 13:18:29 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Líbí se mi, jak většina výrobců (i Nikon) začala používat termín "poloprofesionální kamera" :o)
Petr Kubíček | 13:08:54 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
A vzpomínám si, co mě na celý věci nejvíc štvalo - klamavá reklama Canonu, kterej uvedl D 30 jako profesionání přístroj. Do tý doby jsem fotil ponejvíce trojkou, takže mi hned bylo jasný, že jde o plasťák (platí i pro D60, D10) ale výrobce - prodejce by si měl dávat pozor na přívlastky, jimiž své produkty obdaří a při opravách se podle toho chovat (zapůjčení jiného aparátu, rychlost oprav) Místo toho mi soudruh Paleček (dokud ještě byl svolný komunikovat - byl těch osm měsíců spíš na dovolený nebo měl rizikový těhotenství - to už nevím) sdělil, že Canon nemá se servisem nic společnýho, že ho nezajišťuje, že je to věc AWH. Jenže když AWH nemá od Canonu díly…
Když jsem kupoval první 1D, tak zase nebyly návody - pravda - mám výrobní číslo 4612, únor 2002 - ale i to o něčem svědčí. Po telefonátu do Canonu, jestli by mi ho neposlali aspoň v .pdf, mě slečna sprdla, že jestli jsem ztratil návod, tak mi ho můžou za jánevímužkolik SET okopírovat - nevěděla zjevně, že návod k 1D ve fyzické podobě neexistuje…
Když jsem kupoval první 1D, tak zase nebyly návody - pravda - mám výrobní číslo 4612, únor 2002 - ale i to o něčem svědčí. Po telefonátu do Canonu, jestli by mi ho neposlali aspoň v .pdf, mě slečna sprdla, že jestli jsem ztratil návod, tak mi ho můžou za jánevímužkolik SET okopírovat - nevěděla zjevně, že návod k 1D ve fyzické podobě neexistuje…
Petr Kubíček | 12:38:41 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Petr H.: Tomáš Houda měl bohužel pravdu - Canoni si dělají ze svých zákazníků prdel zcela otevřeně. Proto neviním AWH, i když ten můj případ měl i docela tajemný stránky, ten foťák nakonec putoval někde po Holandsku, protože v AWH prý při opravě vyhořel atd. Ale chování v AWH slušný - i když - majitel AWH byl taktně upozorněn na ČOI…
Jiří Březina | 12:38:41 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Pravdu má náčelník :-)
David Zachoval | 12:33:42 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Slizek: Trabant neni auto :)
Jiri: co znam servisy, tak ti ho teda pujci. Ale asi se to vztahuje na znackovy servis a na auta v "zaruce"
Jiri: co znam servisy, tak ti ho teda pujci. Ale asi se to vztahuje na znackovy servis a na auta v "zaruce"
Petr Hořice | 12:19:21 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Jiří: Jó? To já teda žil v domnění, že je to daleko levnější a v některých případech dokonce zdarma. Uff!
Jiří Březina | 12:10:02 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Půjčí, ale ne zadarmo. To auto stojí tuším kolem osmi set na den, samo bez benzínu.
Jakub Slížek | 12:08:08 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
no ja si kupuju auta, kde se pokud mozno paty dvere (v mym pripade treti) nemusej menit ani po 16 letech:-))
Petr Hořice | 12:05:29 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Jakub: Ale na druhé straně, když chodíš do značkovýho servisu, tak můžeš po čtyřech letech vyměnit na felicii totálně zhnilý pátý dveře úplně zdarma. :)
Jakub Slížek | 11:59:37 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
no za ty ceny ktery si znackovy servisy berou, by ti meli spis pujcit letadlo:-))
Petr Hořice | 11:51:31 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Petr: Něco v tom stylu naznačoval Tomáš Houda. Tedy ty rozdíly mezi jednotlivými značkami... že s tím jako Canon má trochu problémy. Dnes když koupíš trochu dražší auto (a nemusí to být žádnej extrém) a dáš ho k nim do servisu, tak ti automaticky půjčí jiný.
Petr Kubíček | 11:37:17 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Myslím, že se chovají vesměs velice slušně, i když je pravda, že digizrcadlovku Canon jsem tam měl servisovanou OSM měsíců (musel jsem si koupit jinou - osmiměsíční prázdniny si nemůžu dovolit)- ale to byla moje chyba - dávat na levnou digizrcadlovku (D 30 - v roce 2000 stála něco přes sto tisíc) těžkej elkovej objektiv je neprozřetelnost :)
Standa Navrátil | 10:59:02 21.11.2003 | | | [Chování servisu AWH]
byl jsem tam zatím jen jednou, vyčistit CMOS, ráno jsem ji ho předal v 9.00 hod, ve 13 hod mi poslali SMS, že si můžu přijít ... no, mohli to mít hotové i za 3 minuty, že ... Teď po pádu na zem mi nefunguje blesk (vestavěný ani externí), a to mi na telefonický dotaz oznámili, že si tam pobude třeba i měsíc ... Ještě že tam nemají lůžkovou část a neúčtují si nic za pobyt ... :-)
Jirka Klán | 11:30:34 03.10.2003 | | | [Chování servisu AWH]
Jakub: zaseknutej byl sám do sebe
Jakub Slížek | 09:34:23 03.10.2003 | | | [Chování servisu AWH]
zaseknutej objektiv? Do čeho? :-)