koukám, že krátký (a tudíž zkratkovitý) text na webu téměř vždy způsobuje nedorozumění...
jenom upřesním, že "nouzí" jsem nemyslel nouzi finanční (to mě vůbec nenapadlo), ale nouzi obecně, v tomhle případě černobílá jako východisko z nouze, kvůli barevně roztříštěné scéně
a lenost byla myšlena ve smyslu "zůstávat u vyzkoušené jednodušší (čb) cesty" a nebylo to myšleno hanlivě (z lenosti tě nepodezírám), měl jsem asi raději použít slovo "setrvačnost".
Tož snad jsem to uvedl na pravou míru. Netřeba brát nic z toho co jsem tu načmáral nějak příliš vážně nebo kategoricky, však jenom klábosíme o fotkách; na netu to bohužel vždycky všechno vyznívá nějak závažněji než ve skutečnosti.
To, že tě baví baryt samozřejmě beru a respektuji.
ta moje námitka měla dvě roviny:
1) v takovémhle městském bordelu se nedá moc smysluplně fotit
2) fotit dnes černobíle působí automaticky poněkud archaicky, nesoučasně. Když se rozhodnu (dneska) fotit černobíle, tak by mělo být na první pohled zřejmé, že to má (umělecké) opodstatnění, rozuměj, že to není volba z nouze nebo z lenosti nebo ze staromilství...
jinak samozřejmě - pokud chce někdo fotit černobíle, ať fotí (to je čistě volba každého photosoudruha, vůbec nic proti tomu, ani v nejmenším)
já jenom popisuju současný tok myšlenek v kočičákově kedlubně ;-)
mně přijde, že to takhle nejde. Jednak je to velký zmatek (všechno se tam tluče se vším: dráty, stožáry, antény), dost hodně slitá černá, ale i kdyby to bylo technicky lepší, tak by to asi nešlo zachránit. Fotit v takovéhle městské zástavbě je téměř nemožné, to pozadí to vždycky zničí. Navíc černobíle bych asi rej masek nefotil, před 40 lety možná, dneska už ne, nedává mi to pro takovýto záběr smysl...
čoveče, to je tak velmi začátečnické, že psát podrobný rozbor nedostatků ani nemám sil - co ti ale poradit?
zajdi do knihovny a napůjčuj si nějaké knihy fotografů, co dělali s úspěchem do aktu (například Newton, Kuščynskij, Zika, Saudek a spousta dalších) a snaž se vypozorovat, jak na to šli oni; především svícení, kompozice, první, druhý plán atd...
potom si kup nějakou populární kuchařku typu "Jak fotografovat akt" a přelouskej jí (ty knihy většinou až za tolik nestojí, ale bývá tam naznačeno několik základních schémat svícení a vůbec práce s modelem...)
a nakonec se zúčastni nějakého lepšího workshopu - to by mělo stačit, abys to tak nějak zvládnul technicky,
pak už do toho jenom zapojíš vlastní kreativitu a bude to.
tak hurá do toho.
něco pro pány [Zuzana Hnídková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:16:58 22.03.2010
Modravský potok [Demeter Jurista | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:23:43 22.03.2010
Jenda III [Martina Šimková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:05:36 22.03.2010
Jenda IV [Martina Šimková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:04:11 22.03.2010
;-)
* [Ladislav Madar | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:02:28 22.03.2010
f......cold [Peter Bordovský | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:51:31 17.03.2010
. [Jirka Solc | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:38:17 17.03.2010
jenom upřesním, že "nouzí" jsem nemyslel nouzi finanční (to mě vůbec nenapadlo), ale nouzi obecně, v tomhle případě černobílá jako východisko z nouze, kvůli barevně roztříštěné scéně
a lenost byla myšlena ve smyslu "zůstávat u vyzkoušené jednodušší (čb) cesty" a nebylo to myšleno hanlivě (z lenosti tě nepodezírám), měl jsem asi raději použít slovo "setrvačnost".
Tož snad jsem to uvedl na pravou míru. Netřeba brát nic z toho co jsem tu načmáral nějak příliš vážně nebo kategoricky, však jenom klábosíme o fotkách; na netu to bohužel vždycky všechno vyznívá nějak závažněji než ve skutečnosti.
To, že tě baví baryt samozřejmě beru a respektuji.
Jenda II [Martina Šimková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:14:46 15.03.2010
gud
dobrá ruina v pozadí
. [Jirka Solc | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 10:49:10 15.03.2010
1) v takovémhle městském bordelu se nedá moc smysluplně fotit
2) fotit dnes černobíle působí automaticky poněkud archaicky, nesoučasně. Když se rozhodnu (dneska) fotit černobíle, tak by mělo být na první pohled zřejmé, že to má (umělecké) opodstatnění, rozuměj, že to není volba z nouze nebo z lenosti nebo ze staromilství...
jinak samozřejmě - pokud chce někdo fotit černobíle, ať fotí (to je čistě volba každého photosoudruha, vůbec nic proti tomu, ani v nejmenším)
já jenom popisuju současný tok myšlenek v kočičákově kedlubně ;-)
. [Jirka Solc | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 18:43:37 12.03.2010
retro slavin [Kristian Ruzek | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 14:58:45 12.03.2010
. [Jirka Solc | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 09:56:09 12.03.2010
retro slavin [Kristian Ruzek | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 09:50:19 12.03.2010
to je celé magické, včetně barev
[Daniela Rohlickova | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:11:02 10.03.2010
II [Martin Dankovsky | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:06:06 10.03.2010
I [Martin Dankovsky | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:05:14 10.03.2010
Markétka III [Rostislav Smolej | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 21:09:59 09.03.2010
zajdi do knihovny a napůjčuj si nějaké knihy fotografů, co dělali s úspěchem do aktu (například Newton, Kuščynskij, Zika, Saudek a spousta dalších) a snaž se vypozorovat, jak na to šli oni; především svícení, kompozice, první, druhý plán atd...
potom si kup nějakou populární kuchařku typu "Jak fotografovat akt" a přelouskej jí (ty knihy většinou až za tolik nestojí, ale bývá tam naznačeno několik základních schémat svícení a vůbec práce s modelem...)
a nakonec se zúčastni nějakého lepšího workshopu - to by mělo stačit, abys to tak nějak zvládnul technicky,
pak už do toho jenom zapojíš vlastní kreativitu a bude to.
tak hurá do toho.
Personal Trainer ad [Martina Kalivodova | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:19:50 06.03.2010
Personal Trainer ad 2 [Martina Kalivodova | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:18:33 06.03.2010
mé druhé já [Martyn Holyk | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 14:17:37 05.03.2010