Já jsem se podíval na tvoje fotky tady - a myslím, že si vybíráš zajímavé lidi, ale potom to vždycky divně dopatláš v procesoru: v některých místech to působí silně doostřovaně, v jiných zase vyhlazovaně a rozostřovaně, jako kdybys často dodával světlo, které při focení nebylo a jinde zase až příliš zatahoval do tmavých tónů atd... možná je to tvůj styl a samozřejmě takto s fotkama pracovat lze, ale na mě to působí poněkud násilně, nepřirozeně. Často také ořezy mi přijdou dost divoké.
Na téhle fotce například nedořešený pravý horní roh a to okno za jeho uchem.
Já mám prostě přístup k portrétu zažitý trochu jinak, klasičtěji
Pane Prcáku, viděl... a i jsem ji měl před očima při psaní toho komentu, protože podobnost je tu zřejmá (čtverce a horizont na středu) a i proto jsem použil slova "by neměl" nikoliv, že "nesmí"
leč, když dva dělají totéž, není to vždy totéž...
K tej výstavě - bylo toho moc a všechny stejné, tedy po prohlídnutí asi 30. fotky mi přišlo, že těch dalších asi 30 bo kolik je už úplně stejných = podle stejného kopyta vyrobených a taky jsem úplně nerozumněl té XP2. Mnohem více mě bavily ty barevné.
LM: já mám Štreita rád, dokonce před lety měl určitě velký vliv na to co se mi chtělo fotit... bavil jsem se s ním letos při konzultacích na ITF a viděl a slyšel jeho reakce na to velké množství klasického čb dokumentu, kterým ho uchazeči zavalili (a mnohé z těch čb sérií byly i dost dobré, na hodně z nich bylo vidět, že právě Štreit je jejich Mistrem), leč sám Mistr nad tím kroutil hlavou, vida tu jasnou nápodu... já vím, že ta nápodoba nevzniká z "nouze o inspiraci", ale z "lásky"
Loni v létě docházel jsem na přednášky Roberta Vano v pražském Mánesu, kde RV každou letní středu vyprávěl o své cestě k fotografii: pracoval jako asistent u významného fotografa celebrit Horsta a RV mu pilně koukal pod ruce a po večer si sháněl modelky a snažil se je nafotit ještě lépe než Horst, po několika letech se osmělil a svoje nejlepší fotografie, jednou po práci Horstovi ukázal, ten si je prohlédnul, řekl: "hmm, hmmm, svět ale nepotřebuje dalšího Horsta..." A když se ho zklamaný RV ptal, co má tedy dělat, tak mu "starý nácek Horst", jak mu potají asistenti říkali, dal tři rady:
1) musíš se snažit nafotit své nejtajnější sny
2) musíš každý den vyfotit dvě roličky filmu (72 snímků)
3) musíš chtít být nejlepší na světě
Já mám pro ty tvoje čb fotky velké pochopení, především proto, že sám jsem prošel podobnou cestou: myslel jsem si, že budu Černobílým mistrem, sám jsem si vyvolával a hledal různé kombinace filmů a vývojek až našel, kupoval a zase prodával různé foťáky a hledal ten pravý až našel a přesto zase hledal dál...
Mými osobními mistry (čti Bohy) byli Koudelka a Erwitt, ale po několika letech jsem narazil na strop tohoto přístupu, kdy jsem se snažil být koudelkovatější než Koudelka, erwittovější než Erwitt... když mi to konečně došlo, tak jsem téměř přestal fotit (najednou nebylo co) a jenom si pro radost občas cvakal takové blbinky ... teď jsem po dvou, třech letech pár lidem ty blbinky ukázal a měly docela úspěch, nejspíš proto, že se nesnažily něčím být a že byly docela originální; já vím, že dneska už ve fotografii není nic originální ;-)
Tož tak asi.
A, přátelé, ten příběh je pravdivý. Ten fotograf se totiž jmenoval T. Texas Taylor.
tohle mi přijde jako příliš velký zmatek v tom obraze - mnoho věcí se tam tluče mezi sebou a překáží si ... a světlo tomu nepomáhá.
Co to má mezi nohama?
já pořád bojuju s tou tvoji černobílou - mně to v tvém podání přijde velmi staromódní přístup (opakování toho, co již bylo vyfoceno před 50 lety) ... myslím, že i čb se dá dneska fotit moderně (třeba Kratochvíl).
Pokud tě to ale baví zrovna takhle, tak samozřejmě na moje řeči nedej a dělej to co tě baví, bo to je na focení nejdůležitější.
P.S. Osobně si myslím, že když dneska někdo fotí čb, tak by mělo být na první pohled zřejmé, že to má nějaký (speciální) důvod, že takovou fotku prostě nejde udělat v barvě... a z těch tvých fotek většinou takový důvod necítím, ba často mám pocit, že po barvě přímo volají (třeba ten Májkl Džexn)
Jak jsem fotil Lolitu :-) [Michal Tomeš | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 19:57:43 12.06.2010
Jak jsem fotil Lolitu :-) [Michal Tomeš | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 18:41:59 12.06.2010
v montérské skříňce nikdo nebude řešit, jestli se fotograf vyznamenal či nikoliv
** [Jozef Fabo | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 09:58:21 12.06.2010
Na téhle fotce například nedořešený pravý horní roh a to okno za jeho uchem.
Já mám prostě přístup k portrétu zažitý trochu jinak, klasičtěji
rákosníček :)) [Jiří Buchal, PPP | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 09:05:24 04.06.2010
V metru [Martina Šimková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 22:02:41 02.06.2010
S. [Daniela Kočková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:24:36 02.06.2010
Tohle je spíš jak struktura puvrchu busty
U lednice dítě stálo [Martina Šimková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:21:40 02.06.2010
U lednice dítě stálo [Martina Šimková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:21:29 02.06.2010
U lednice dítě stálo [Martina Šimková | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 17:19:26 02.06.2010
vězeníííííí [Jiří Buchal, PPP | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 23:58:49 26.05.2010
[Šárka Sejkorová | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 22:10:23 26.05.2010
leč, když dva dělají totéž, není to vždy totéž...
K tej výstavě - bylo toho moc a všechny stejné, tedy po prohlídnutí asi 30. fotky mi přišlo, že těch dalších asi 30 bo kolik je už úplně stejných = podle stejného kopyta vyrobených a taky jsem úplně nerozumněl té XP2. Mnohem více mě bavily ty barevné.
[Daniela Rohlickova | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 21:48:50 24.05.2010
[Daniela Rohlickova | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 21:48:26 24.05.2010
[Daniela Rohlickova | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 21:48:01 24.05.2010
[Šárka Sejkorová | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 19:38:01 23.05.2010
... [Honza Marhold | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 20:13:11 19.05.2010
... [Honza Marhold | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 18:47:03 19.05.2010
Anglicke veci V [Ladislav Madar | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 18:10:46 19.05.2010
Loni v létě docházel jsem na přednášky Roberta Vano v pražském Mánesu, kde RV každou letní středu vyprávěl o své cestě k fotografii: pracoval jako asistent u významného fotografa celebrit Horsta a RV mu pilně koukal pod ruce a po večer si sháněl modelky a snažil se je nafotit ještě lépe než Horst, po několika letech se osmělil a svoje nejlepší fotografie, jednou po práci Horstovi ukázal, ten si je prohlédnul, řekl: "hmm, hmmm, svět ale nepotřebuje dalšího Horsta..." A když se ho zklamaný RV ptal, co má tedy dělat, tak mu "starý nácek Horst", jak mu potají asistenti říkali, dal tři rady:
1) musíš se snažit nafotit své nejtajnější sny
2) musíš každý den vyfotit dvě roličky filmu (72 snímků)
3) musíš chtít být nejlepší na světě
Já mám pro ty tvoje čb fotky velké pochopení, především proto, že sám jsem prošel podobnou cestou: myslel jsem si, že budu Černobílým mistrem, sám jsem si vyvolával a hledal různé kombinace filmů a vývojek až našel, kupoval a zase prodával různé foťáky a hledal ten pravý až našel a přesto zase hledal dál...
Mými osobními mistry (čti Bohy) byli Koudelka a Erwitt, ale po několika letech jsem narazil na strop tohoto přístupu, kdy jsem se snažil být koudelkovatější než Koudelka, erwittovější než Erwitt... když mi to konečně došlo, tak jsem téměř přestal fotit (najednou nebylo co) a jenom si pro radost občas cvakal takové blbinky ... teď jsem po dvou, třech letech pár lidem ty blbinky ukázal a měly docela úspěch, nejspíš proto, že se nesnažily něčím být a že byly docela originální; já vím, že dneska už ve fotografii není nic originální ;-)
Tož tak asi.
A, přátelé, ten příběh je pravdivý. Ten fotograf se totiž jmenoval T. Texas Taylor.
Anglicke veci IV [Ladislav Madar | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 15:29:35 19.05.2010
Co to má mezi nohama?
Anglicke veci V [Ladislav Madar | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 15:20:20 19.05.2010
Pokud tě to ale baví zrovna takhle, tak samozřejmě na moje řeči nedej a dělej to co tě baví, bo to je na focení nejdůležitější.
P.S. Osobně si myslím, že když dneska někdo fotí čb, tak by mělo být na první pohled zřejmé, že to má nějaký (speciální) důvod, že takovou fotku prostě nejde udělat v barvě... a z těch tvých fotek většinou takový důvod necítím, ba často mám pocit, že po barvě přímo volají (třeba ten Májkl Džexn)