to světlo je poměrně ostré
ale hlavní výtku bych měl k tomu stínu co jí jde přes krk - to není dobré
ani ta póza obličeje není ideální
kdyby to byla přirozená momentka (nějaký zajímavý děj v zajímavém prostředí, tak nešť), ale ty tady jdeš po portrétu, alespoň to tak vypadá, že má jít o portrét - a to tomu potom musíš dát víc...
především zkoumej světlo, máš čas, tak si ji aranžuj do toho světla, a koukej, kde to co dělá; ať se ona točí a ty se toč kolem ní a koukej... nestačí pouze použít krátký teleobjektiv a malou clonu a zkus ji barevně sladit s tím prostředím, buď do kontrastu nebo do harmonie, ale aby to mělo nějaký (barevný) smysl - tohle je taková průměrná fotka na facebook
nojo, bolo tam... to je mi vcelku jasné, že jsi potřebova něco uřezat - ale takhle fotograf nepracuje a každý hned vidí, že je to nějaké řešení z nouze... to přece není dobrá vizitka
a přitom to mohla být taková dobrá fotka
mně přijde, že tohle nemá swing, že to fotograficky nežije...
šlo by udělat stejný render
i přes ty pětky, já tohle neberu, a ty bys neměl takovouhle bižuterii brát taky, máš na víc a máš tady mnohem lepší fotky... tohle je brrrrr, především kompozicí
já myslím, že tohle se takhle vůbec nedá (smysluplně) fotit:
1) jsou utopeni v tmavém prostředí (kdyby světla, alespoň boďák, vytvořili nějakou atmosféru na pozadí - tak by to bylo mnohem lepší)
2) barvy tady jdou proti tobě (třeba ten nepříjemně modrý kabel od mikrofonu, navíc v blbém doteku v té kytaře - to by šlo třeba překousnout v čb, nebo by to alespoň nevadilo tolik)
3) mladý Spálený je v takové nijaké, nepříjemné neostrosti (napůl rozmazaný a zároveň dost výrazný barevně a světelně)
4) a nakonec se ti nepodařilo nějak dobře vykrojit ten hlavní děj (je tam kolem moc bordelu od nástrojů, aparatury...)
prostě, z mého pohledu to takhle nemůže fungovat od samého prvopočátku
takové měkké zátišíčko by chtělo trochu precizovat v kompozici a nějak dořešit pozadí...
"šedivost", kterou já ani za šedivost nepovažuji, k takovému tématu patří, respektive má své opodstatnění, viz. Sudek and spol...
tak ono to není tak těžké, jak by se zdálo, zvlášť když člověk ví, jak má taková správná fotka vypadat, ono už je to potom jenom o práci a o pilnosti, to znamená vracet se tam, fotit to často, žít tím tématem...
potom je z čeho vybírat a hlavně, čím poctivěji a pilněji to člověk fotí, tak se do toho více dostává ...
tady konkrétně myslím, že by ti pomohlo, kdybys na sebe ušila nějaká omezení, tím se zpřesní hřiště, například, že to budeš vždycky fotit jedním stejným ohniskem například 35 mm (přepočet pro fullframe) a nebudeš to ořezávat na různé formáty, prostě 3:2 je základ, a že nebudeš ty z těch fotek dělat výřezy (tím šidíš jenom sama sebe)
nojo, ale reportáž nejde fotiti takhle, teleobjektivem... to musíš pěkně zblízka širokáčem (i kdybys do té vody měl vlézt)
ti lidé z něj vystupují špatně, měl jsi najít jiný úhel záběru
Beskydy [Petr Šigut | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 09:13:18 04.12.2012
[Jiří Šebesta | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 19:53:16 02.12.2012
. [Jirka Solc | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 15:50:27 02.12.2012
hezká tonalita
[Jiří Šebesta | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 01:37:02 30.11.2012
ale hlavní výtku bych měl k tomu stínu co jí jde přes krk - to není dobré
ani ta póza obličeje není ideální
kdyby to byla přirozená momentka (nějaký zajímavý děj v zajímavém prostředí, tak nešť), ale ty tady jdeš po portrétu, alespoň to tak vypadá, že má jít o portrét - a to tomu potom musíš dát víc...
především zkoumej světlo, máš čas, tak si ji aranžuj do toho světla, a koukej, kde to co dělá; ať se ona točí a ty se toč kolem ní a koukej... nestačí pouze použít krátký teleobjektiv a malou clonu a zkus ji barevně sladit s tím prostředím, buď do kontrastu nebo do harmonie, ale aby to mělo nějaký (barevný) smysl - tohle je taková průměrná fotka na facebook
untitled (úsmev) [Stefan Baláž | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 20:38:18 29.11.2012
a přitom to mohla být taková dobrá fotka
co teď s tím..?
untitled (úsmev) [Stefan Baláž | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 20:02:28 29.11.2012
ale ten formát je zlo
. [Jirka Solc | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 00:45:40 29.11.2012
• [Honza Marhold | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 00:38:35 29.11.2012
šlo by udělat stejný render
i přes ty pětky, já tohle neberu, a ty bys neměl takovouhle bižuterii brát taky, máš na víc a máš tady mnohem lepší fotky... tohle je brrrrr, především kompozicí
M. [Zuzana Nohavicová | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 00:33:22 29.11.2012
tam bych snad ani ten podpis necpal...
- [Stefan Baláž | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 00:29:52 29.11.2012
máš lepší fotky
dokonce mnohem mnohem lepší fotky
... [Ladislav Duchoň | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 23:12:15 27.11.2012
1) jsou utopeni v tmavém prostředí (kdyby světla, alespoň boďák, vytvořili nějakou atmosféru na pozadí - tak by to bylo mnohem lepší)
2) barvy tady jdou proti tobě (třeba ten nepříjemně modrý kabel od mikrofonu, navíc v blbém doteku v té kytaře - to by šlo třeba překousnout v čb, nebo by to alespoň nevadilo tolik)
3) mladý Spálený je v takové nijaké, nepříjemné neostrosti (napůl rozmazaný a zároveň dost výrazný barevně a světelně)
4) a nakonec se ti nepodařilo nějak dobře vykrojit ten hlavní děj (je tam kolem moc bordelu od nástrojů, aparatury...)
prostě, z mého pohledu to takhle nemůže fungovat od samého prvopočátku
Česnekový akt [Petr Šigut | | ] 5
Fbh Hans Sachse | | | 23:51:16 26.11.2012
pochvala pro mužného aktéra, smekám klobouk a že se nechám poroučet
Kočka pouliočka [Jakub Satan Musilek | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 23:42:44 23.11.2012
fajn
Šach - mat ... [Miroslav Snopek | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 10:47:37 22.11.2012
"šedivost", kterou já ani za šedivost nepovažuji, k takovému tématu patří, respektive má své opodstatnění, viz. Sudek and spol...
M [Petr Šigut | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 20:03:28 21.11.2012
ale já chci ogařisko!!!
Zvířecí tabule [Petr Šigut | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:17:41 15.11.2012
Pocta Gustavu Frištenskému [Petr Šigut | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 13:15:30 15.11.2012
synek, ogar se snad dokonce naučil svítit neboco...
hmm, příjemné překvapení a zaroveň mě to dobře pobavilo, fajn
Stará mama.... [Dana Langrová | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 21:28:56 13.11.2012
potom je z čeho vybírat a hlavně, čím poctivěji a pilněji to člověk fotí, tak se do toho více dostává ...
tady konkrétně myslím, že by ti pomohlo, kdybys na sebe ušila nějaká omezení, tím se zpřesní hřiště, například, že to budeš vždycky fotit jedním stejným ohniskem například 35 mm (přepočet pro fullframe) a nebudeš to ořezávat na různé formáty, prostě 3:2 je základ, a že nebudeš ty z těch fotek dělat výřezy (tím šidíš jenom sama sebe)
Z Výlovu I [Vítězslav Platoš | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 21:13:06 13.11.2012
ti lidé z něj vystupují špatně, měl jsi najít jiný úhel záběru
Z výlovu II [Vítězslav Platoš | | ]
Fbh Hans Sachse | | | 21:11:28 13.11.2012
ten dotek je fakt nešťastnej