Když "se nedá nic dělat s pozadím či DOF", dá se fotit z opačné strany ;) A jelikož jde o kratičký, leckdy vzácný okamžik (což znám dobře), chápu, že to vždy nejde.. Pak holt nevyleze suprová fotka, no.. Jani, je to šedivý, bez kontrastu a ta záď koně s akcí hrozně splývá s okolím, ubíjí to ten vjem. Tedy alespoň u mě.
Stálo by to za to, s tou tváří a takovým prostorem si trochu cíleně pohrát... Že nemáš čas otočit kolečkem na změnu ISA mi nevykládej, taky už mám něco odfoceno :)))
No, proti úterní fotce Lucky Hrdinové je to technicky o třídu výš, ale vytkla bych tomu úplně tytéž podstatné věci. Příliš ve stínu a nic moc práce kompoziční :-( Já chápu, že výletovky bývají omezené kouzlem prchavého okamžiku a že pro tebe bude mít hodnotu zlata ;) ale na můj vkus je tam toho na plnej počet žalostně málo. Chválím světlo (které příroda vytvořila ;), ale je to IMHO nevyužitá šance. Navíc na portrét zvířete dost neostré. 2++
Pěkný. Sice mi tam tonálně něco nesedne, ztrácí se detaily srsti uňohlavy a též škoda, že si ho k té lásce musí slečna tak silou přidržovat, ale pěkný pocitově...
Lucko, v neděli? To jsem se ani ven nedostala, stále jsem byla na stánku a převážně jsem zády k lidem upravovala fotky na web :) Příště do mě normálně strč :))
P.S. tím "ořezem" se leckdy nemyslí řezání po, ale komponování už v hledáčku...
Moniko, že někam chodíš pravidelně a že tato fotka není jen tak cvak, ale výsledek systematické dřiny (alespoň z toho, co píšeš teď to vyplývá) tu bohužel poznat není - neviděli jsme např. předchozí horší pokusy, na kterých bys ukázala vývoj a i když nemůžeš jako autor souhlasit, fakt to námětem zajímavé není (omlouvám se za upřímnost :)... kvůli tomu jsem na tvé portfolio předtím samozřejmě koukala. Nemyslím si, že by ses měla za zveřejnění stydět a opravdu hodnotím tak, jak myslím - tedy vždy v dobrém :) Každopádně podle mě jsou fotky, které ti prostě fotograficky nic nedají (a nejde o techniku, ale pocit) a když mluvím o vhodném výběru tématu i momentu stisku spouště, mluvím zas a vždy pouze o fotografické práci. Dobrou prací je, že si vyberu dobrý motiv, dobré světlo, dobrý okamžik, dobrou pozici, dobrou expozici (např., není to samozřejmě vše :) a navíc že do fotografie vložím kousek svého já. Pokud toto vše neudělám, prostě ta fotka dobrá nebude. Že tu jsou horší fotografie lépe hodnocené, to máš pravdu, ale tím se nezabývám, to není řešitelné a taky je to k ničemu. Jde o to, co chceš focením dosáhnout. A ještě k těm bodům - ani záměrně nepřidávám, ani neubírám a myslím, že si za svými komenty můžu docela obstojně stát i co se týče srovnání ;) Takže mě ber taky v pohodě, já v klidu jsem a mezi námi, kdyby mi na tvém zlepšování nezáleželo (jako u Lucky), na podobné elaboráty bych se vyprdla :) Přeju ti dobré světlo :)
Zopakuji, co jsem napsala u Lucky, protože vše podstatné tu řekli jiní (a neber to ve zlém, jde skutečně jen o rady :)
Říká se, že dobrý fotograf pozná, kdy opravdu nemá smysl vyndavat foťák. Ne že by z toho nešlo "něco" vyždímat (to jde vždycky), ale je ždímání skutečně to, čím se chceš při focení zabývat?? ;)))
Na ty podmínky (foťák mezi prkny) jsi to zvládla dobře. Nicméně opět bych měla tytéž technické výhrady, co obvykle (hlavně ta celková kvalita, vypálená bílá - špatně exponováno a přeostřeno při úpravě v PC). Říká se, že dobrý fotograf pozná, kdy opravdu nemá smysl byndavat foťák. Ne že by z toho nešlo "něco" vyždímat (to jde vždycky), ale je ždímání skutečně to, čím se chceš při focení zabývat?? ;)))
Světlobrázky IV. [Jan Savický | | ] 5
Helena Görnerová | | | 00:53:37 04.10.2004
Awaiting [Radek Václavík | | ] 5
Helena Görnerová | | | 23:31:34 03.10.2004
per Lei [Pavel Vysloužil | | ] 5
Helena Görnerová | | | 21:35:50 30.09.2004
Výhoz [Jana Korčianová | | ] 3
Helena Görnerová | | | 20:50:00 30.09.2004
Baron [Věra Bokotová | | ] 3
Helena Görnerová | | | 20:43:08 30.09.2004
Tři světy [Daniel Burda | | ]
Helena Görnerová | | | 19:42:19 29.09.2004
Tři světy [Daniel Burda | | ]
Helena Görnerová | | | 16:40:33 29.09.2004
Dva světy [Daniel Burda | | ]
Helena Görnerová | | | 16:39:21 29.09.2004
Tři světy [Daniel Burda | | ] 5
Helena Görnerová | | | 11:25:30 29.09.2004
GIB-VOL*Mystic-Land
(aneb tajemný pozdrav)
[Ivan Rusek | | ] 4
Helena Görnerová | | | 11:22:29 29.09.2004
Pěkná imprese, příjemné, jen lampou mám chuť šoupat někam o kus vedle. Ale to je možná jen moje aktuální stěhovací úchylka ;)
...tam na konci...(...z modrého města...) [Ivan Rusek | | ] 5
Helena Görnerová | | | 11:20:44 29.09.2004
Dva světy [Daniel Burda | | ] 5
Helena Görnerová | | | 11:17:36 29.09.2004
(chci jí! ;)) P.S. Technická.. Nestačila by osmistovka a kratší čas, když se nehýbou? Zkoušels? To by mě zajímalo...
KŮŇ [Pavel Princ | | ] 3
Helena Görnerová | | | 10:33:06 29.09.2004
I.M. [Eduard Horovský | | ] 4
Helena Görnerová | | | 23:47:57 24.09.2004
Fešák II [Vladislav Blahník | | ]
Helena Görnerová | | | 23:36:06 24.09.2004
koník [Lucie Hrdinová *bla | | ]
Helena Görnerová | | | 02:33:55 23.09.2004
P.S. tím "ořezem" se leckdy nemyslí řezání po, ale komponování už v hledáčku...
Kůň převalského [Monika Králová | | ]
Helena Görnerová | | | 02:29:52 23.09.2004
Kůň převalského [Monika Králová | | ] 2
Helena Görnerová | | | 17:34:41 22.09.2004
Říká se, že dobrý fotograf pozná, kdy opravdu nemá smysl vyndavat foťák. Ne že by z toho nešlo "něco" vyždímat (to jde vždycky), ale je ždímání skutečně to, čím se chceš při focení zabývat?? ;)))
z výcviku přirozené komunikace... [Lucie Hrdinová *bla | | ]
Helena Görnerová | | | 17:32:10 22.09.2004
z výcviku přirozené komunikace... [Lucie Hrdinová *bla | | ] 2
Helena Görnerová | | | 17:31:56 22.09.2004