Romane, od Martina jsem to jako impertinenci nevnímal. Naopak mne trknul a já hodil v plen i verzi pro wallpaper - snímek je opravdu potřeba vychutnat ve větším formátu.
Lán lučního kvítí je parádní. Ale pro jistotu bych doporučil i zvážení kompozice, tady všechno směřuje do středu a výsledek je takový neutrální - nemastný, neslaný. A toho je škoda
V kombinaci s rámečkem by to myslím nabralo atraktivitu. Je to velice zajímavý snímek pořízený za správných světelných podmínek. Navíc ty synchronizované labutě .... :)
Ilja & Martin Posselt: A v tom je právě ta legrace. Na Českolipsku mám taky několik míst, co vypadají zajímavě, jen se mi je nedaří kloudně nacpat do kompozice. Strašně mně to dráždí :)
Ilja Dneboský : Já se tomu také vyhýbám, ale tady jsem nic kloudnějšího nevymyslel. Zkusil jsem několik různých úhlů a tento snímek z nich vyšel pocitově nejlépe. Navíc vlevo mimo záběr tam trůní dům.
Je to jedno z míst, kde je tolik omezujících podmínek, že se člověk neustále potýká toliko s kompromisem.
Ivan Rusek: Zlatý řez (angl. Golden Mean) je poměr, který je soběpodobný (části celku mají stejné vlastnosti jako celek; což je rovněž typická vlastnost fraktálů, umožňujích mj. celkem věrně popisovat přirozené přírodní objekty). Jinými slovy, cílem bylo rozdělit úsečku na dvě části tak, aby jedná část ke druhé byla ve stejném poměru jako celá úsečka k jedné z částí. Máme-li tedy úsečku AB, je třeba na ní najít bod X tak, aby AX/BX = AB/AX. Aritmeticky vyjádřeno, musíme najít x takové, aby (1-x)/x = x/1 — z čehož získáme x = (√5-1)/2 = 0,6180339887...
Zdenko Kastler: I to je možné, ale potom se na fotografii rozhostí neuspořádaný chaos. Sice to toho solitéra posune více od středu, ale za cenu ztráty pocitu prostoru
Ona ta učebnicová kompozice je v zásadě spřažena s přirozeným lidským vnímáním. Lidský mozek prostě inklinuje k bodům, které popisuje pravidlo zlatého řezu; je to nejbezpečnější způsob jak pozorovatele nezmást a pěkně mu všechno předpřipravit ;)
Pohledy z Ronova [Květoslav Hlávka | | ] 5
Robert Mekiš | | | 12:53:00 28.06.2004
Němý svědek [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 12:47:03 28.06.2004
Na hřebenech Krušných hor... [Martina Titěrová | | ] 4
Robert Mekiš | | | 12:29:23 28.06.2004
A rána jsou zde mlžná [Květoslav Hlávka | | ] 5
Robert Mekiš | | | 12:37:02 24.06.2004
Pothos [Pavel Doško | | ] 5
Robert Mekiš | | | 11:53:56 23.06.2004
Jenom na okraj: Levý dolní roh je mimo fokus 4++
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 10:47:37 22.06.2004
Roháče [Luboš Němec | | ] 5
Robert Mekiš | | | 08:13:01 22.06.2004
Záhořanský kostel... [Daniela Kodytková | | ] 5
Robert Mekiš | | | 08:09:10 22.06.2004
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 07:56:58 22.06.2004
Je to jedno z míst, kde je tolik omezujících podmínek, že se člověk neustále potýká toliko s kompromisem.
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 21:57:14 21.06.2004
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 21:54:18 21.06.2004
Kostelík Lužice [David Krejčíř | | ] 5
Robert Mekiš | | | 17:55:56 21.06.2004
priblizovani [Václav Sobotka | | ] 5
Robert Mekiš | | | 17:47:12 21.06.2004
á propos: Dubya
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 13:36:29 21.06.2004
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 13:07:47 21.06.2004
Zase jedna ze severu... [Roman Šinágl /trek/ | | ] 5
Robert Mekiš | | | 12:50:34 21.06.2004
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 12:48:40 21.06.2004
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 12:44:12 21.06.2004
Solitér [Robert Mekiš | | ]
Robert Mekiš | | | 12:40:46 21.06.2004
..:: Lizzard ::. [Petr Hlásenský | | ] 5
Robert Mekiš | | | 08:11:45 18.06.2004