Naopak k Romanovi si myslím, že tonalita by snesla ještě větší šťávu (demo). Není třeba, aby byl i v nejhlubších stínech vykreslený každý chlup, ani přirozená zkušenost to nepodporuje.
JŠ: Jsi dobrej, ale já se tak snadno nedám - není to, co jsi zjistil, je spíš důsledek různých převodů, tj. že výstupy mají malinko jinak posazený histogram? Viditelný rozdíl tam není a neviditelné rozdíly nejsou moc zajímavé.
JŠ: Netvrdím, že tam rozdíly nejsou, ale tvrdím, že nejsou očima k rozeznání.
Na prvním odkazu dole je montáž - dělená fotka, jejíž jedna část šla přes jpeg (kval. 100%) a tedy prošla kompresí, a druhá část šla z raw převodu exportem v 16 bit tifu (měl skoro 100 MB). Pozná někdo, kudy jde dělicí čára a která část je postižená kompresí? PNG je jako bezztrátový formát mimo podezření, že něco zašudlil.
Ale přesto je tam fůra rozdílů, na druhém odkazu jsou pro názornost zvýrazněné a pokud by fotky byly stejné, byla by rozdílovém obrázku jednobarevná plocha. Je vidět, že na obloze jsou největší, čím světlejší plocha, tím víc.
LH: Nedělám velbloudy, jen si ověřuju fotografický problém, a všimni si, že pod vlastní fotkou, tím snad tolik neobtěžuju. Například by mě nenapadlo tapetovat fotografické fórum programátorskými výkřiky a céčkovými zdrojáky, aby všichni viděli, jaký su borec ;).
Pokud jde o oblohu, nepodezírám web a dokonce ani prohlížeč. Prošel jsem si flickr, smugmug, shuterstock i další, je to všude podobné, pokud je gradient oblohy dostatečně sytý a dlouhý, trochu se rozsype všude.
Spíš se mi zdá, že 24 bitovým kódováním RGB některý gradient oblohy neprojde čistě z důvodů datové kapacity toho formátu. V RGB se kombinuje jasová a barevná informace do jednoho čísla a možná je to někdy limit. Všechny slušné editory mají pracovní barevný prostor násobně větší.
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Na prvním odkazu dole je montáž - dělená fotka, jejíž jedna část šla přes jpeg (kval. 100%) a tedy prošla kompresí, a druhá část šla z raw převodu exportem v 16 bit tifu (měl skoro 100 MB). Pozná někdo, kudy jde dělicí čára a která část je postižená kompresí? PNG je jako bezztrátový formát mimo podezření, že něco zašudlil.
Ale přesto je tam fůra rozdílů, na druhém odkazu jsou pro názornost zvýrazněné a pokud by fotky byly stejné, byla by rozdílovém obrázku jednobarevná plocha. Je vidět, že na obloze jsou největší, čím světlejší plocha, tím víc.
Ta montáž je tady:
http://www.dropbox.com/s/jfjc5im9zg5qjwn/J18_9504_DxO.png?dl=0
Mapa rozdílů:
http://www.dropbox.com/s/j242m0ac695r2fk/J18_9504_DxO-diff.jpeg?dl=0
(Omlouvám se všem programátorům, že sem tahám focení.)
Jiří Březina |
Jano, jestli mám hledat deset rozdílů, tak se dám podat :)
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Pokud jde o oblohu, nepodezírám web a dokonce ani prohlížeč. Prošel jsem si flickr, smugmug, shuterstock i další, je to všude podobné, pokud je gradient oblohy dostatečně sytý a dlouhý, trochu se rozsype všude.
Spíš se mi zdá, že 24 bitovým kódováním RGB některý gradient oblohy neprojde čistě z důvodů datové kapacity toho formátu. V RGB se kombinuje jasová a barevná informace do jednoho čísla a možná je to někdy limit. Všechny slušné editory mají pracovní barevný prostor násobně větší.
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |
Jiří Březina |