V podstatě hlavně lenost. I kdyby ta nebyla, tak mně k tomu komp aktuálně chroustá dávkově tisíce souborů přes připravenou retušovací akci PSka z jednoho menšího profocování pro stack and stitch. A pokud je to možny, tak se mi to nechce přerušovat.
U svéch webovek používám 300 - 800 - 1600 px verze, takže jsem využil co už jsem měl nachystany.
A pokud tu větší přece jen někdo chce vidět, tak je pak pod fotem odkázaná. .-)
Na to, že je to na ISO 400, tak se pozadí hrozně rozpadá, a to znamená jediny. Že je to brutální výřez, který nemá daleko od 1:1 (jeden pixel tohohle odpovídá jednomu pixelu původního snímku). Nebál bych se v takovym případě jít jednoduše cestou nejmenšího odporu - směr koš. 600mm a ještě na APS-C těle, co odpovídá použití objektivu skoro 1000mm, to je ohnisko tak ukrutně dlouhy, kdy stačí jen minimum zkušností, aby se člověk dostal na potřebnou vzdálenost pro vyfocení snímku bez potřeby jakyhokoli ořezu. Je to prostě ostudat, dávat běžny záběry s použitím takovyho ohniska s tak velkým výřezem.
Už teď je z toho odšumem nechutnej blivajs (ať už to je to v tomhle ohledu původní snímek co zmrzačila jen automatika foťáku nebo k tomu došlo až v PC), ne tak ještě na ten odšum přitlačit.
To už by bylo lepší namalovat to vodovkama než dál tlačit. Nebo rozhodně alespoň nepoužívat ISO 400, když už je nutny cvakat s ultramegazoooomem.
Protože je to v původní barevné verzi bez nějakyho dalšího dobarvování/odbarvování. Zašlé zažloutlé klávesy, klasika. Záběr alá takový test hloubky ostrosti.
Přepaly nepřepaly, na těch předních lístcích je vidět něco mnohem podstatnějšího. Odkud a jaky světlo při focení bylo. Sezhora kolempolední košovkovo světlo na takovy foto.
Tak z té mnou udělené nuly si odečti ještě jeden bod. Jsem si ani nevšiml, že to je v kategorii makro a přitom to makro vůbec není - ani to není dobře.
Aby to bylo makro, tak by čmelák při focení pomocí 350D musel být přes celý snímek - při focení by se nejspíš ani celý nevlezl do hledáčku, protože čmeláci jsou pomalu větší jak snímač 350D.
Vpohodě, prostě jsem netušil, že ve výkřicích do tmy se nesmí. I kdyby se třeba někomu prográmek pod GPL licencí šikl při vlastních experimentech. Gradientům zdar.
PS: Obvzlášť těm co si to neprohlíží na profi grafikách + monitorech v kompletně desetibitovym zobrazovacím řetězci (30 bitů celkem, řetězec: grafický program - ovladač - grafika - monitor).
Není třeba dělat z komára velblouda. Web za to může jen v ojediněléch případech, a to prakticky jen pokud zobrazuje foto v jiné než nahrané velikosti (nebo ho dokonce resampluje a teda z JPeGu dělá jiný JPeG). To se tuná sice děje, ale jen v případě ikonek. Takže pokud se na nějakym monitoru foto z webovky sype, a to stejny se při prohlížení na PC (prohlížeč fotek / ediitor) nesype, tak v tom případě to není problém webu, ale prohlížeče.
A s tím porovnáváním je to opravdu nejjednodušší. Tj. uložit si soubor nahraný: http://cdn.photopost.cz/foto/2019/12/id7528-1576433790.jpg
A porovnat velikost v Bytech (nebo i obsah - třeba total commander - soubor - porovnat podle obsahu) s tím co bylo na webovky původně nahráváno. Pokud data souborů sedí, tak je to prostě ten samý soubor, a pak servíruje server prohlížeči to co bylo na server nahráno, ale prohlížeč to zobrazuje jinak.
Kdysi jsem na TK zahlídl, že baryt položit na sklo emulzí, ale furt jsem to ještě takto nezkoušel. Na vánoce bych chtěl udělat nějaky kontakty po dlouhé době, tak snad zkusím, a když tak "se podělím", jestli jo nebo ne. (při ořezu zůstane rozměr papíru původní místo odřezání polepené části - z rubu páska může zůstat)
Luděk Horáček |
U svéch webovek používám 300 - 800 - 1600 px verze, takže jsem využil co už jsem měl nachystany.
A pokud tu větší přece jen někdo chce vidět, tak je pak pod fotem odkázaná. .-)
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
To už by bylo lepší namalovat to vodovkama než dál tlačit. Nebo rozhodně alespoň nepoužívat ISO 400, když už je nutny cvakat s ultramegazoooomem.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Aby to bylo makro, tak by čmelák při focení pomocí 350D musel být přes celý snímek - při focení by se nejspíš ani celý nevlezl do hledáčku, protože čmeláci jsou pomalu větší jak snímač 350D.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
PS: Obvzlášť těm co si to neprohlíží na profi grafikách + monitorech v kompletně desetibitovym zobrazovacím řetězci (30 bitů celkem, řetězec: grafický program - ovladač - grafika - monitor).
Luděk Horáček |
A s tím porovnáváním je to opravdu nejjednodušší. Tj. uložit si soubor nahraný:
http://cdn.photopost.cz/foto/2019/12/id7528-1576433790.jpg
A porovnat velikost v Bytech (nebo i obsah - třeba total commander - soubor - porovnat podle obsahu) s tím co bylo na webovky původně nahráváno. Pokud data souborů sedí, tak je to prostě ten samý soubor, a pak servíruje server prohlížeči to co bylo na server nahráno, ale prohlížeč to zobrazuje jinak.
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |
Luděk Horáček |