Proč hyzdit mladou krásnou tvář šumem/zrnem? Na to má času dost. Pokud chci zrno použít jako kreativní složku, tak ale ať je vidět, že to zrno tam je a že to bylo úmyslem. Tj. kreativní úmysl. Jinak to vyvolává pocit, že neumíte s fotoaparátem a je to rušivý šum, který by tak degradoval fotografii na úroveň amatérského začátečníka, což jistě nejste.
Vzhledem k tomu, že jde o inscenovanou fotku, neškodilo by prosvětlit stíny bílou odraznou deskou.
Námět fotografie je zajímavý. Neškodilo by ale lepší zpracování. Větší ořez odstraní zbytečné prvky, které ruší celou scénu. Místo bílého rámečku bych zvolil černý. Zvýší kontrastnost scény. Tonální ztmavení zvýrazní kresbu sněhu a divák se může nechat unášet jemnými detaily...
Další fotografie z komerční sféry. Pro komerční potřeby není špatná. Je třeba se rozhodnout proč a pro koho fotím. Pokud fotím pro $ a konzumní masu lidstva, nikdy nebudou mít fotky umělecký rukopis a hodnotu. Většinou po prohlédnutí skončí v koši. Směr, výsledek focení je řízen nejsilnějším zákazníkem, konzumní společností. Umělecky ztvárněná fotografie, má obsah, děj. Je čitelná a podporuje fantazii. Jsou to fotky, které bych si dal doma na zeď. Není jednoduché tvořit tak, aby to mělo uměleckou úroveň a zároveň to oslovilo většinu lidí. Je třeba si položit otázku. Co je lepší? Průměrná kvantinta v moři průměru ovládaná konzumem, nebo kvalita v mistrovské třídě, ovládaná autorem? Mistři v čemkoliv, sport, umění, podnikání, se naplno věnují jednomu směru... to je cesta ke zdokonalování a dosažení vrcholu. Kam se chcete posouvat vy? Co tato fotografie říká? Má děj? Je čitelná? Hovoří barvy, nebo obsah?
Působí to na mě jako nepovedená skládačka. Děvče se drží naprosto nepřirozeně. Obě ruce na má na jednom rameni. Buď má svaly jako ze železa, nebo... nepatří tam? Další problém je hloubka ostrosti. Neznám fotoaparát, objektiv, který zvládne dokonale prostřit vzdálenost 2m až 10km... Takže? Nepatří tam? Barva osvětlení. Na postavách bych odhadoval východ, nebo západ slunce...Barva oblak tomu ale moc neodpovídá... Fotka jako vystřižena z propagačních letáků cestovní agentury...
Držím se hesla, to co fotím, musí vypadat realisticky. Čím méně úprav, tím lepší...
Krásná to žena. Použít tmavší pozadí. Koukám, tak jde o pihatou ženu, tak proč to nevyužít a pihy na fotografii nezvýraznit? Stačí si pohrát se zeleným filtrem při převodu do BW... Není podmínkou se držet rozměru 4:3 Ořez by mohl pomoci. Také bych se držel nepsaného pravidla, tam kam se kouká => víc místa...
Jo, tak tohle se mi líbí, možná bych tochu upravil náklon fotky. Celé to tak trochu padá vlevo, ale jinak super atmosféra a velice zdařilý převod do bw.
Aj aja jaj... středová kompozice, trpajzlík, technická kvalita... je tam toho víc. Předně bych hlavního aktéra názvu zobrazil trochu... ne víc... většího. A umístnil bych ho do nějakého místa, dle pravidla "zlatého řezu". Dalším krokem je ujasnit si, co vlastně má být ostré. Strom? Osoba na větvi? Hlavně ať je jasný jasný záměr. Pokud má být něco neostré, tak ať je to opravdu neostré. Není nic horšího, než "trošku" neostré. Vypadá to jako nezvládnutá práce s hloubkou ostrosti...
Ale jen tak dál, jen víc, jen houšť. A trénovat...
jo jo... s bleskem jsou to kouzla. Příliš silný blesk. Možná by bylo lepší místo blesku použít odraznou desku. Atřeba alumatku. Z jedné strany bílá, z druhé strany stříbrná. Děvče bych tam dal celé. Je pohledné, tak proč jí ořezávat nohy? Výsledkem tak bude přirozenější podání celého snímku. Každopádně, tréning dělá mistry...
Podpis, neboli signifikace není kvůli krádeži. Je to určitý způsob autorství. Proč malíři podepisují obrazy? Aby je někdo neukradl? Proč výrobci dávají na auta různé obrázky? Okřídlený šíp? Čtyři kroužky? Je to záruka toho, že jde o jasně definovaného autora, výrobce, zaručující jisté kvality. Jinak řečeno, že se za tuto fotografii nestydím. Nikdy nedávám veškerou svoji tvorbu do veřejných galerií. Pokud se tato fotka objeví kdekoliv, signifikace umožňuje dohledání autora a datování vzniku. Anonymních fotek jsou tuny. Tuny těch, co se za svojí tvorbu stydí a nebo mají strach, co by tomu řekli lidi okolo mě...
Já se za svoje díla nestydím. A co vy?
A k čemu rámeček? pokud máte doma nějakou fotku, obraz, gafické dílo na zdi... Je v nějakém rámu? Má paspartu? Doufám že není v té hnusné skleněné clip podložce...
Tak když doma v rámečku, jak toho dosáhnout tady?
Ach jo... dnešní touha a hon za dokonalostí dělá z lidí plastikové figuríny. Jde o zdařilé grafické dílo, nikoliv však už o fotografii. Copak ta pohledná dívka nemá kůži, ale latexový obličej? Absence jemných vrásek, textury pleti na mě působí jako návštěva voskových figurín... Takovouto pleť mívají miminka, ale tato dívka na miminko nevypadá ;-)
Tak tahle je velmi zdařilá... jenom trochu upravit. Naddržet oblast ramena, kde rušivě působí ramínka. Když budou temnější, již nebudou tak rušivě působit kontrast světlé pokožky a tmavých ramínek od čehosi... Jinak super!!!
Středoformát je vidět. Líbí se mi... jenom bych příště ostřil na oči. Rozmazaný nosík vadí méně, než rozmazané oči. Jestli to je možné tak bych doporučil s touto osobou nafotit víc snímků. Stojí za to...
No... nevím. Nápad je to perfektní, ale TK je na tom hůř. Působí to na mě jako sken z tištěné předlohy, kde tiskový rastr dělá problémy v podobě čar ve směru tisku. V případě digitálu se na tom komprese jpg škaredě poznamenala. Ta spíš ale dělá fleky. Tak já nevím... U filmu bych to nazval zrno, které by mělo být buď měnší, nebo větší. Ale tady nevím. O cokoliv se snažím, tak to má být jasné že to bylo záměrem. Chci li zrno, udělám to tak aby tam fakt bylo vidět. Nechci li zrno, udělám to tak aby tam nebylo. To co je mezitím vyvolávává pocit nezvládnutí procesu zpracování... Tréning dělá mistry... Takže trénujte... máte na to se zlepšit...
Oj joj joj... Přepálené odlesky světla na prstech, Móóóooc velká škoda... Pokud by jsem tu fotku upravoval já, tak bych se z daleka vyhnul automatickým filtrům. Ztmavení okrajů fotografie dodává větší obsahovou hloubku, nutí oči sledovat obsah fotografie. Okraje ztmavené nějakým automatickým filtrem tuto fotografii degradují...
Za nápad bych dal 5, ale provedení 0. Takže 2+
Fotka to je pěkná, ale zaloužila by si lepší adjustaci (rámování). Vinětace objektivu je dost vidět, takže buď rohy ztmavit nesymetricky, nebo je vyretušovat. A co se týká názvu? Ve mě vzbuzuje pocit zamyšlenosti, zahloubanosti ... a tak .... ;o)
Jinak dobrý, jen tak dál, jen víc a houšť ...
Super spontání fotka, možná by jí dodal ještě víc "šťávy" čtvercový formát. Pro uzavření obrazu bych trochu pod zvětšovákem ztmavil spodek fotky. Nahoře tmavo, dole by mělo být taky tmavo, hlavní motiv světlo ;o) Ale jinak je to super ...
Velký obdiv za zachycení nezachytitelného ... co mě to stálo filmů ... fšechno rozmazaný... ;o)
Ilford Delta 1OO [M K | | ] Richard Krejčí | | | 20:41:44 21.07.2006
Moc pěkné, tonálně perfektně vyvedené ... ale trošku mi tam vadí "násilný" výraz v tváři. Možná by jsem i použil u té pěkné modelky trošku světlejší rtěnku. Ale to už je detail. Každopádně zdařilá práce ...
***** [Dana Langrová | | ]
Richard Krejčí | | | 16:24:54 13.06.2010
Vzhledem k tomu, že jde o inscenovanou fotku, neškodilo by prosvětlit stíny bílou odraznou deskou.
Pocukrované království [Vojtěch Macek | | ]
Richard Krejčí | | | 00:35:45 27.03.2010
Pesan II [Jiří Káš | | ]
Richard Krejčí | | | 12:26:39 17.03.2010
Drž mě [Jan Hájek | | ]
Richard Krejčí | | | 09:37:22 19.08.2009
Držím se hesla, to co fotím, musí vypadat realisticky. Čím méně úprav, tím lepší...
Annamaria [Daniela Kočková | | ]
Richard Krejčí | | | 15:13:15 10.07.2009
...H... [Zdenek Koza | | ] 5
Richard Krejčí | | | 14:53:23 10.07.2009
Na vetvi [Roman Šták | | ]
Richard Krejčí | | | 14:34:29 10.07.2009
Ale jen tak dál, jen víc, jen houšť. A trénovat...
Jsme děti Země I. [Martin Šteiner | | ]
Richard Krejčí | | | 14:23:44 10.07.2009
Sestry čarodějky... [Richard Krejčí | | ]
Richard Krejčí | | | 12:32:58 02.07.2009
Já se za svoje díla nestydím. A co vy?
A k čemu rámeček? pokud máte doma nějakou fotku, obraz, gafické dílo na zdi... Je v nějakém rámu? Má paspartu? Doufám že není v té hnusné skleněné clip podložce...
Tak když doma v rámečku, jak toho dosáhnout tady?
Berte to jako impulz k zamyšlení ;-)
Toto není žízeň :-) [Jiří Buchal, PPP | | ]
Richard Krejčí | | | 10:30:50 14.05.2008
voko [Hanuš Frolík | | ]
Richard Krejčí | | | 19:22:55 29.02.2008
Raději dloubnu.
Odlesk je přirozená záležitost. To je jako se snažit retušovat slunce. Ale proč uzel? Působí násilně, rušivě. Víc by slušely přirozené kudrliny...
... [Igor Vražič | | ] 5
Richard Krejčí | | | 12:37:16 06.12.2007
... [Igor Vražič | | ]
Richard Krejčí | | | 12:32:18 06.12.2007
.. struktura .. [Petra Ptáčková | | ]
Richard Krejčí | | | 12:19:02 06.12.2007
kuriatko moje [Katka S | | ] 2
Richard Krejčí | | | 22:01:47 03.10.2007
Za nápad bych dal 5, ale provedení 0. Takže 2+
gymnastka III. [Richard Krejčí | | ]
Richard Krejčí | | | 16:11:55 04.11.2006
Tak ukažte svoje výtvory, když vám to šťourání jde tak tobře, tak i zajisté vaše fotografie budou excelentní ...
... [Iva Vágnerová *bla bloncky | | ] 5
Richard Krejčí | | | 18:31:17 15.09.2006
Renda... [zrz Petra B. | | ] 4
Richard Krejčí | | | 18:26:50 15.09.2006
Jinak dobrý, jen tak dál, jen víc a houšť ...
schovávaná2 [Markéta Hrušková | | ]
Richard Krejčí | | | 21:23:33 21.07.2006
Velký obdiv za zachycení nezachytitelného ... co mě to stálo filmů ... fšechno rozmazaný... ;o)
Ilford Delta 1OO [M K | | ]
Richard Krejčí | | | 20:41:44 21.07.2006