Kouzelná scenérie. Příště prosím exponovat o půl clony až o clonu méně a v editoru zvednout gammu. Ale i tak je to paráda. Dle OBS 2.5b, nebít té expozice tak i více :-)
Krásný záběr, ale ne zcela dostatečně zvládnutý kontrast vlivem malého dynamického rozsahu. Takovýto statický záběr bych exponoval dvakrát - na světla a na stíny - a pak to spojil v jedno. Dle OBS 2,5b :-)
Asi bych taky šel na jednu nebo druhou stranu. Ale vzhledem k tomu, že se most stáčí doleva, ta správná strana je pravá - dle paní Zdeni. Váhám mezi *** a ****, dle OBS 1,8b
P.S. Paní Zdeňa trošku "klame tělem" a své fotky vlastně "znedůvěryhodňuje" tou svojí mladistvě vyhlížející ikonkou - již dříve uváděla, že je to její fotografie z dob, kdy ještě byla mladou slečnou...
Sleduji všechny Vaše fotky a povídání k nim. A tak vím (a spočítal jsem si), že když jste to fotila, bylo Vám dvacet let, Vaší sestřenici (v "námořnickém" oblečku) deset let, a také to, že paní Cýrusová se narodila v roce 1852, její manžel v roce 1846 a jeho dědeček v roce 1785 (to by souhlasilo s tím Josefem II - spoluvládl se svojí matkou Marií Terezií a když ta v roce 1780 zemřela, nastoupil pak sám na trůn. Pokud to moc nepletu, vládl deset let a v roce 1790 ho po jeho smrti vystřídal jeho mladší bratr Leopold, ale ten také brzy umřel - asi dva roky na to). Vše plus minus jeden rok vzhledem k ročnímu období, kdy jste tento snímek pořídila.
Potvrzuji, že jsem zaregistroval tento snímek s trochu jiným pohledem na plamen plynového sporáku, a jsem rád, že jsem nebyl sám, koho ten modrý plamen inspiroval k nápadu ho vyfotit - různost pohledů na jednu a tutéž věc je zdrojem pohybu vpřed a vývoje vůbec.
Ale abych nezavdal příčinu k nějakému případnému podezření ze zaujatosti či "střetu zájmů", výjimečně se zdržím hodnocení :-))
Tomáši, s těmi pohledy, proč takto a proč ne jinak, je to velmi ošidné a tak naprosto subjektivní, že se nelze dobrat "pravdy", i kdyby se na ní usneslo shromáždění renomovaných fotografů.
Například pohledy, které by se měly jakoby křižovat, tedy např. dáma vlevo by se měla dívat doprava a dáma uprostřed či vpravo doleva, by mi připadaly mnohem horší, velmi umělé, nelogické, tzv. "o ničem". To by asi bylo ještě horší než když se na sebe v televizním přenosu usmívají zpěvačky dechovky při reprodukci nějakého duchaplného textu.
Takto však, jak je to zde na této fotografii, se my diváci můžeme jenom v duchu ptát či nahlas dohadovat, proč že se ta třetí vlevo zadívala ven ze scény. No třeba proto, že ve vedlejší místnosti někomu upadl šálek s kávou a rozbil se o kamennou dlažbu, nebo zazvonil domovní zvonek a kdosi zde hledá svoji manželku - jednu z modelek, nebo se právě pootevřely dveře a na tři ženy v rouše Evině se udiveně a zvědave dívá nic nechápající malé dítě...
Možností je mnoho a i když ten skutečný důvod je zřejmě jiný než jak jsem ho zde popsal, nedozvíme se to a můžeme proto nechat pracovat svoji fantazii, neboť autor nám to neprozradí. A byl by sám proti sobě i proti nám, divákům, kdyby to udělal.
O rozdílu mezi dobrou a výbornou fotkou může rozhodovat i ten jeden jediný pohled, náhodně projevená a zachycená mimika, gesto... Já tuto fotografii pokládám za velmi zdařilou a v jistém smyslu výbornou. A jejímu autorovi upřímně gratuluji :-)))
Pan Wachal se jistě vyjádří k těm otázkám, ale sám za sebe to cítím tak, že právě v těch pohledech jinam je část kouzla tohoto snímku. Pokud by se totiž dámy koukaly do objektivu nebo "zasněně" do reflektoru nebo dokonce "do blba", asi bych se nad tím snímkem vůbec nepozastavil. Takhle to vidím já :-))
Palo, pokud by Vás to blíže zajímalo, tak OBS jsem mj. dnes zveřejnil v reakci na jeden příspěvek u (zatím) poslední fotografie paní Zdeny Rédlové "Ochotníci (celek) - L.P.1955", která byla vložena "05.12. 2002 06:21:19" v kategorii (myslím) Reportáž. A to "S" není systém, ale pouze stupnice. Právě jsem to psal emailem v odpovědi jinému tazateli, tak to používám i zde... :-)
Na náhledu Vaší fotky s majákem se mi zdál nakloněný, tak jsem raději kliknu sem... A dobře jsme udělal :-), tadle fotka má grády. Velmi pěkné (až na horní část oblohy?). Dle OBS 2,5b :-)
Já bych to tipoval tak, že ten "horizont", alespoň co je vidět, je jaksi "střechovitý". V levé části snímku více klesá (více se sklání doleva) a v pravé části (v menší polovině) snímku malounko klesá (tedy zde se trošku sklání pro změnu doprava). Ale možná je to tak, jak říkáte Vy, který jste tam byl když jste to fotil - já to nemíním zpochybňovat :-)
První jsem neviděl, tak nemohu srovnávat. "Horizont" se sklání doleva, stromy jsou víceméně svisle, tedy terén byl mírně svažitý - OK. Asi bych to raději v čb, ale i tak to není špatné. Dle OBS 2b :-)
Klaster ve Walesu [Jaroslav Pulpan | | ] 5
Ovi Ivoda | | | 08:28:38 10.12.2002
Židle [Pavel Polák | | ] 5
Ovi Ivoda | | | 08:26:10 10.12.2002
Castelo [Jan Klops | | ] 5
Ovi Ivoda | | | 08:12:29 10.12.2002
Vstříc světlým zítřkům ... [Jirka Vaňourek | | ] 5
Ovi Ivoda | | | 12:39:14 09.12.2002
On the hill. [Vlado Baier | | ]
Ovi Ivoda | | | 08:58:56 09.12.2002
On the hill. [Vlado Baier | | ] 4
Ovi Ivoda | | | 08:57:40 09.12.2002
Hra světla [Zdenek Zub | | ] 4
Ovi Ivoda | | | 16:02:13 07.12.2002
Večerní [iva Benešová | | ] 4
Ovi Ivoda | | | 15:58:45 07.12.2002
k.most [Vladimír Žalud | | ] 4
Ovi Ivoda | | | 15:57:01 07.12.2002
Diamantová svatba - L.P.1932 [Zdeňa Rédlová | | ]
Ovi Ivoda | | | 15:39:33 07.12.2002
Diamantová svatba - L.P.1932 [Zdeňa Rédlová | | ] 5
Ovi Ivoda | | | 15:36:10 07.12.2002
::Cold.Fire:: [Katia Kasikova | | ]
Ovi Ivoda | | | 14:31:32 06.12.2002
Ale abych nezavdal příčinu k nějakému případnému podezření ze zaujatosti či "střetu zájmů", výjimečně se zdržím hodnocení :-))
akt II [Werner Wachal | | ]
Ovi Ivoda | | | 13:47:00 06.12.2002
Tomáši, s těmi pohledy, proč takto a proč ne jinak, je to velmi ošidné a tak naprosto subjektivní, že se nelze dobrat "pravdy", i kdyby se na ní usneslo shromáždění renomovaných fotografů.
Například pohledy, které by se měly jakoby křižovat, tedy např. dáma vlevo by se měla dívat doprava a dáma uprostřed či vpravo doleva, by mi připadaly mnohem horší, velmi umělé, nelogické, tzv. "o ničem". To by asi bylo ještě horší než když se na sebe v televizním přenosu usmívají zpěvačky dechovky při reprodukci nějakého duchaplného textu.
Takto však, jak je to zde na této fotografii, se my diváci můžeme jenom v duchu ptát či nahlas dohadovat, proč že se ta třetí vlevo zadívala ven ze scény. No třeba proto, že ve vedlejší místnosti někomu upadl šálek s kávou a rozbil se o kamennou dlažbu, nebo zazvonil domovní zvonek a kdosi zde hledá svoji manželku - jednu z modelek, nebo se právě pootevřely dveře a na tři ženy v rouše Evině se udiveně a zvědave dívá nic nechápající malé dítě...
Možností je mnoho a i když ten skutečný důvod je zřejmě jiný než jak jsem ho zde popsal, nedozvíme se to a můžeme proto nechat pracovat svoji fantazii, neboť autor nám to neprozradí. A byl by sám proti sobě i proti nám, divákům, kdyby to udělal.
O rozdílu mezi dobrou a výbornou fotkou může rozhodovat i ten jeden jediný pohled, náhodně projevená a zachycená mimika, gesto... Já tuto fotografii pokládám za velmi zdařilou a v jistém smyslu výbornou. A jejímu autorovi upřímně gratuluji :-)))
akt II [Werner Wachal | | ]
Ovi Ivoda | | | 16:01:01 05.12.2002
cestopis [Palo Čech | | ]
Ovi Ivoda | | | 15:53:40 05.12.2002
alej [Pavla Protivínská | | ] 4
Ovi Ivoda | | | 13:21:24 05.12.2002
Podzimní park [Jan Korec | | ] 4
Ovi Ivoda | | | 11:15:07 05.12.2002
Les - oprava [Jan Korec | | ]
Ovi Ivoda | | | 11:01:14 05.12.2002
Les - oprava [Jan Korec | | ] 4
Ovi Ivoda | | | 10:35:42 05.12.2002
cestopis [Palo Čech | | ]
Ovi Ivoda | | | 10:32:54 05.12.2002