Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
---

---

| 17.07.2004 | portrét
Technika:
Canon EOS 300D, objektiv: EF-S 18-55 <br>
ISO 400, 67 sec, F 11, 37 mm (x 1,6)
Poznámky:
Malováno světlem, proto tento charakter ostrosti. Expozice trvá desítky sekund, nesvicuje se baterkou s úzkým kuželem. Díky tomu lze dosáhnout zvláštní atmosféry. A taky mám rád low key, bílou nehledejte :-). <p>
Dovolil bych si ještě upozornit na <a href="http://www.photopost.cz/pp4foto.php?id=90770">Tanečnici</a>, kterou Ianus Germanicus zařadil do svého výběru <b>Wýroční ceny IG</b> pro červen. A taky moje <a href="http://www.photopost.cz/pp4foto.php?id=85865">nejbodovanější</a>.
Bodů: 305 (81) · Zobrazení: 1728
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (116)

23:20:46 27.03.2005
4
06:26:48 16.02.2005
nojó, baterka, světlo je pak tak trochu jako prolezlé řídkým listím pod břízou...Pěkné!
5
21:37:18 21.11.2004
5
03:50:59 12.09.2004
5
15:31:17 18.08.2004
5
00:13:54 04.08.2004
5
23:44:31 02.08.2004
5
14:15:31 02.08.2004
Ta čoveče tohle je víc než zajímavý!!!
5
18:36:02 01.08.2004
hmmm to jo ale zatim jenom tady ;-)))
5
12:57:08 29.07.2004
<B>Peter</B>, rty jsou opravdu zvláštní, hýbla s nimi, jakoby něco říkala.
07:59:49 29.07.2004
nebol som nahnevany, ale asi som to mierne prehnal, lebo teraz na to pozeram a dal by som 4. tie rozmazane pery, pricom oci su ok mi vadia
23:53:37 28.07.2004
<B>Reni</B>, dík!
23:48:25 28.07.2004
Tak tohle je přesně moje gusto.Perfektní!+++
5
02:42:11 25.07.2004
5
22:13:14 24.07.2004
Zvláštně příjemné ...
5
19:59:03 22.07.2004
...moc pěkné!
5
13:48:31 22.07.2004
<B>Romane</B>, hlášení přijímám. fotku jsem kontroloval, nevykoukals jí, nic z ní neubylo, v pořádku :-))
12:30:05 22.07.2004
hlásím dobrý pocit z této fotky...hrátky se světlem se povedly...koukal jsem přesně 67 vteřin... :)
5
11:24:04 22.07.2004
<B>Mirku</B>, ty náušnice jsem taky extra řešil, nakonec jsem je nechal. jistej si s nima nejsem doteď.
07:07:23 22.07.2004
5
06:23:35 22.07.2004
nevim, zda ty nausnice tam nepusobi rusive, ale jinak se shodnem jak ty u meho komentare...teple odstiny a mekka kresba :) taky se mi libi
5
01:03:19 22.07.2004
5
14:45:56 21.07.2004
rozhněvaný muž, 1, to stojí za komentář, ne? :-)
14:37:17 21.07.2004
1
21:19:18 20.07.2004
5
14:25:08 20.07.2004
...a je taky o tom, že fotografie jsou velký klam. modelka je rošťák, neposeda a nic jí svaté není :-))
14:22:33 20.07.2004
<B>Lubo</B>, pomůžu ti: ona je svatá. (tedy na rozdíl ode mne :) <BR>
Hledej za obrazem, hledej jako ve starých čínských malbách v tichu a dálce. všechno má svůj čas. tahle fotka nebude mít moc příznivců, ale ty, co získá, nepustí, tak raděj honem pryč! :-)
13:54:07 20.07.2004
Jane, na tuhle fotografii potřebuji více času... ...asi to bude hodně dumání, hodně opětovného vracení se... ...ta technika je určitě sympatická... ...ale nejvíc dumám o té určité strnulosti - sošnosti modelky... ...a možná hledám nějaký záchytný bod - nějaké světýlko v očích... ...já vím - absence bílé či velmi světlé je Tvůj záměr, a je to tak v pořádku... ...šerosvit má velké kouzlo... ...ale mám pocit, že něco, možná nějaké gesto, výraz očí, nebo mázlý pohyb či něco úplně jiného bych... ...zkrátka ještě nějaká ta třešnička na dortu...
10:37:33 20.07.2004
ajaj, tady se nejak rozmaha paint with light, o vikendu hodlam neco taky vyzkouset, kazdopadne je to platny pokus a jsem zvedav na dalsi....
16:52:15 19.07.2004
ulež, postůj, zajímá mě to, dík
16:06:51 19.07.2004
No, rozhodně je to zvláštní a zajímavé... se mi to líbí, ale stále jakobych nad něčím v tom váhal - a nevím nad čím..? musím to nechat ještě chvíli uležet...
14:54:55 19.07.2004
5
14:19:47 19.07.2004
5
10:22:03 19.07.2004
4
00:04:04 19.07.2004
pocitově..
4
20:26:47 18.07.2004
5
o v
o v
19:55:22 18.07.2004
5
19:46:03 18.07.2004
4
19:16:32 18.07.2004
5
17:44:59 18.07.2004
5
17:13:29 18.07.2004
...moc...
5
15:47:25 18.07.2004
4
12:34:14 18.07.2004
<B>Tome</B>, souhlas. Každý má své vidění a cíle, a to je dobře. Od toho je diskuze. Názoru Václava si vážím, několik jeho fotek mne skutečně zaujalo (např. Adriana, Leny, MICHAELA - touch of light). Nesnáz je snad jen v tom, že to, co položil jako nevyužitou příležitost, na svých malovaných fotkách zde na PP taky nevidím, třeba na MICHAELA - touch of light je podle mne svíceno téměř z jednoho směru, tělo je hladké, nekomplikované (a velice krásné), ale nechci chytat za slovíčko. Buď jsem něco nepochopil, nebo prostě nikdo nejsme dokonalí :-)
12:20:30 18.07.2004
4
11:55:38 18.07.2004
skueleee
5
11:51:14 18.07.2004
Já myslím že vašek a standa tlačej tuto fotku do svých představ o technice dlouhé expozice ve tmě. Tahle fotka jde přece jiným směrem. Přesně jak to vysvětluje ve svém předposledním komentáři. Tahle fotka nejde přelítnout, ohodnotit techniku. Člověk by se prostě měl nechat oslovit. Jinak z toho nic nemá.
11:25:47 18.07.2004
jenom čumím.!
5
11:22:15 18.07.2004
5
11:09:16 18.07.2004
Díky!, chce se mi zvolat: <I>"Mí Pražané mi rozumějí"</I>, ale to bych překročil i meze své nabubřelé troufalosti, a tak nezvolám. (jojo, nedá se nic dělat, hraju si rád i se slovy, snad se mnou budete mít ještě strpení, bude jen hůř :o))
11:07:14 18.07.2004
4
11:03:41 18.07.2004
+
4
10:49:09 18.07.2004
Já myslím, že určitě za pět. Jsem tu už asi po patnáctý. Byl jsem tady už v noci. Pořád se vracím. Pro mne nebylo jednoduché se poctivě s touto fotkou vyrovnat. Je tak zvláštní a jiná a nesplňuje zažitá kritéria. Má však v sobě něco tajemného a magicky silného. To jsem se zase rozkecal =(:o))
5
10:32:23 18.07.2004
super honzo!!
5
10:18:56 18.07.2004
4
10:05:21 18.07.2004
5
09:33:41 18.07.2004
4
09:27:07 18.07.2004
3
09:02:08 18.07.2004
4+
5
08:58:25 18.07.2004
3
08:40:29 18.07.2004
4+
4
08:33:43 18.07.2004
3
08:30:12 18.07.2004
<B>Stando</B>, v čem nejistý? že nevytahuji každý záhyb tváře, jak by si Václav snad přál, vždyť bych jí učinil vychrtlou. že to technika umožňuje ještě neznamená, že je to její jaksi povinné užití, že se to musí. Samozřejmě, že nemusí, ani Václav to na své fotce nepoužil. A mistři jako Emil Schildt se do stínů za každou cenu taky nijak nenutí, proč taky? Zobrazuji krásu a ne zmar. Tato technika mě fascinuje svou vláštní atmosférou, možností ukázat, co chci já a jak chci já, a potlačit vše ostatní. Tak v čem nejistý, Stando, stojíš si za tím nebo ses jen <I>přidal</I>? :-)
08:19:53 18.07.2004
hm...
4
04:20:17 18.07.2004
doplňuji/opravuji: kužel baterky se přibližně zdvojnásobí ve svém průměru jen při určité konstrukci svítilny, nikoli obecně u každé. Souhrn světla je ale i tak zhruba stejný.
03:38:41 18.07.2004
tak na tohle se musím vyspat, ale body už teď
5
02:56:38 18.07.2004
krok správným směrem, ale ještě dost nejistý (souhlas s V.Š.) ...
3
02:47:26 18.07.2004
3++
4
02:09:07 18.07.2004
ještě k intenzitě světla. Všiml jsem si zajímavé věci: přestože osvícení řekněme 1 mm <SUP>2</SUP> klesá se čtvercem vzdálenosti zdroje, neznamená to, že by baterka musela při zdvojnásobení vzdálenosti od modelu čtyřikrát zpomalit, aby zachvala stejnou expozici. A to proto, že i kužel se rozšíří na dvojnásobek, tedy osvětlená plocha s kvadrátem taky na čtyřnásobek. Na model tedy dopadá v souhrnu stále stejné množství světla (přibližně). I empiricky se to dá ověřit, zhruba to sedí. Máš podobné poznatky?
01:54:07 18.07.2004
ad šmouhy: já taky kmitám. Na ústí tý trubky mám ruku a tvaruji podle potřeby, takže stejně jako Vrabko. <BR>
ad plastičnost: chápu a souhlasím. Na tomhle portrétu je ale především obličej, s úžasnou linií tváří, kterou se myslím podařilo vystihnout, včetně pravé lícní kosti (ale zas ne zbytečně zdůrazněné). Není tu tolik prostoru jako u té tvé, to je fakt. Máš i ruce. Hra svalů a kostí u mne tedy až příště :-) Dík za komenty, jsem rád, že fotka zaujala i kované fotografy a to je povzbuzení. Učit se mám samozřejmě co až do smrti smrťoucí... :-)
01:38:27 18.07.2004
JS: co sem postrehl jak se smouham vyhnout tak jsou vicemene dva zpusoby ... ja preferuji kuzel s mekcim krajem, pomale a plynule tahy, ale treba martin vrabko sviti ostrym svetlem, stinenym rukou ale "kuzelem" ci jakymkoliv jinym patvarem co mezi prsty vyrobi neustale a velmi rychle kmita ... jinak to zvyrazneni linii sem myslel trosku jinak - kdy dam prikla treba na ruce ... mas tam svaly, kdyz ruku nasvitis "klasicky" tam tam budou stiny velmi jemne protoze nema co "stinit", nicmene kdyz budes svitit terba smerem od lokte k rameni tak se to vsechno krasne prokresli a vynikne kazdy detail a takhle muzes svitit kazdy delail zvlast klicni kosti, oblouky nad ocim, dolicky ve tvarich ... z tvoji fotky mam trosku pocit jako bys prilepil na karton fotku a to vyfotil ... je to strasne plochy ... a takovy neukazneny, jako kdybys v pulce foceni ztratil prehled co od toho vlastne cekas ... neber to nijak spatne, je to jen muj osobni nazor ...
01:26:49 18.07.2004
výraz i modelka parádní, technika zajímavá, ale něco mi na tom nesedí :-)
4
01:25:34 18.07.2004
<B>Václave</B>, všimni si nasvícení levého ramene, které dává vyniknout linii tváře v úrovni úst. Naopak nasvícení tváře v úrovni nosu, kde je linie posazená proti černému pozadí. Baterkou obvykle trochu chvěji, aby nevznikaly čáry, tyhle šmouhy si zatím vysvětlit neumím.<P>
Trochu jsem ti zpucoval Amnesii, já vím, fakt se mi moc nelíbila :-)
01:17:25 18.07.2004
brou
01:10:54 18.07.2004
Robert + Honza - tak ja jdu spat. Doufam ze na mne ceka nejakej zajimavej sen a budu si ho pamatovat. Tonovani tu sedne jak holka na tupyho milionare:). To by se teto stat snad nemohlo. Dobru/dobrou noc. Moje devce uz chrape nejak moc nahlas:).
01:10:17 18.07.2004
zrovna v pondělí jí bude 16.
01:10:16 18.07.2004
tak trosku kritiky pro zmenu: je tam videt ze pouzity kuzel ma prilis ostre kraje, dela to nehezke smouhy.. navic je asi prilis siroky ... u tehle fotky konkretne jsem prilis nepochopil pouzitou techniku ... nebot mi prijde ze byla pouzita zcela zmatene ... bud muzes pomoci ni prolinat objekty jako v multiexpozice, nebo se pouziva na vyzdvizeni detailu a linii, protoze muzes exponovat kazdou plochu z jineho uhlu ktery je pro tu plochu vhodny, typicky ramena vodorovne, tvare a oci zezhora aby vynikla hra stinu, tady je to neskutecne ploche a presne tyhle moznosti si uplne zabil. Popravde mi to prijde jako jeden z prvnich nepovedenych pokusu ...
01:09:29 18.07.2004
ona má lehce přivřené oči, možná v tom to je.
01:03:25 18.07.2004
Tomas: To hej :-)<br>
<br>Janko kolko ma modelka rokov ?
01:02:42 18.07.2004
<B>Romane</B>, šedá je barvou sak a velebníčků. Tyhle fotky se většinou tónují, a já nenašel důvod jít v tomhle vlastní cestou. Zkoušel jsem to, a tvář je studená jak studna.
01:01:41 18.07.2004
:). V noci to teda obzvlast vynikne co?
00:57:55 18.07.2004
:-) Ja tu tiez trcim a studujem tu krasu.
00:55:48 18.07.2004
Pujdu za chvily do nebe ale jeste jsem se vratil. Prosta krasa s hloubkou je proste neco posledni dobou tak opomijeneho... Mam doma zenit se sniperem ale uvazju jeste o koupi minolty dynax 3xi. Ale mam toho tolik ze nestiham. Zadnej umelec ze mne nebude ale i tak tyhle veci obohacujou.
00:44:31 18.07.2004
DIKY moc za tipy. Aspon sa vyvarujem chyb. Urcite u toho budem nervacit ako male decko, ale to ma asi na tom bude najviac bavit :-))
00:39:34 18.07.2004
já si nemůžu pomoct, ale tak moc jako ostatní z toho nadšenej nejsem... je to zajímavé, tehnicky zvládnuté, má to supr výraz... ale barevně mi to holt nesedí... Kdyby to bylo černobíle je to za 5
4
00:36:07 18.07.2004
<B>Hanko</B>, zkus to, vyžaduje to zprvu trochu experimentování, nalezení správných parametrů a trochu vědomostí z fyziky (světlo ubývá s kvadrátem vzdálenosti :), pak už se kouzlí. Baterku mám halogenovou opatřenou dlouhou trubkou (izolace z topenářských trubek) pro zaclonění nežádoucího rozptylu světla. Digifoťáky mají nevýhodu v tom, že čip se při dlouhých expozicích přehřívá a generuje místy bílé tečky, dají se retušnout. Pokud nasvěcuješ velmi malé objekty, květy a pod, zkus před baterku umístit čočku nebo dalekohled.
00:26:25 18.07.2004
tato technika ma nadchla uz pri zminovanom M. Vrabkovi. Tiez si chcem vyskusat podobne pokusy a samoze podporujem aj tvoj vysledok
5
00:09:14 18.07.2004
<B>Jene H.</B>, neva, používám jakési pomyslné váhy při posuzování bodů na PP, a kdybych dostal jen pár vřelých slov nebo i pětek od několika lidí, jsem královsky odměněn. Tak se už i stalo.
00:03:21 18.07.2004
Jan Horyna: ak toto je za 3 ? Tak potom cele bodovanie na PP je na prd.
00:01:23 18.07.2004
odkud ze jsi ?? ;-)
00:00:23 18.07.2004
jo a jo a jo ... budu zlej... nevim, ale nejak mi to nesedi... 3, neva?
3
23:59:24 17.07.2004
Tak tohle proste nema chybu !!! Nadhera... +++
5
23:56:54 17.07.2004
<B>Tome</B>, dík. Modelem sedělo docela prosté děvče, ale tvář má andělskou.
23:52:59 17.07.2004
5
23:51:59 17.07.2004
Tolik duše na fotce jsem dlouho neviděl. 10b.
5
23:51:19 17.07.2004
Janko rozhodne v tom pokracuj, lebo ak sa Ti bude takto darit tak sa tesim na kazdy dalsi portret.
23:48:27 17.07.2004
<B>Roberte</B>, to je pro mne veliké vyznamenání, o to víc, že je to můj první portrét... Dík. <P>
Martin za to vlastně může, u něj jsem malování světlem viděl poprvé a zahořel jsem :-). A taky kardan, zeptej se ho, konzultoval jsem s ním nějaké netradiční pokusy (taky sem asi něco pošlu).
23:41:36 17.07.2004
Ta fotka vyzaruje pozitivnu energiu.
23:40:52 17.07.2004
Teda zajímavý postup focení.Výsledek se mi líbí je to takové poklidné až tajemné.
5
23:40:05 17.07.2004
Robert: Tak to tě to, koukám, opravdu okouzlilo :)
23:38:57 17.07.2004
Jan Savicky: pozdrav odovzdam :-) Dnes vravel ze na buduci tyzden chysta aj on nieco pridat. Videl som v originalnej velkosti jeho prace s Linhofom a to je tak uzasne.
23:36:58 17.07.2004
Ta fotka je tak uzasna, ze vynimocne pridelim body :-)
5
23:36:14 17.07.2004
co dodat, cením si práce
5
23:34:20 17.07.2004
5
23:31:53 17.07.2004
5
23:31:11 17.07.2004
<B>Roberte</B>, díky! Pozdravuj Martina, jsem zvědav, jestli se mu tohle bude líbit.
23:30:28 17.07.2004
P.S. Tohle nebude foto pro každého, nenech se odradit :)
23:30:19 17.07.2004
Výborně. ..................>
5
23:29:47 17.07.2004
Jemná tvář a krásně malované linie. Světlo v hlavní roli a přesto zvýrazněno stínem. Je někde ve snu a přeci tak vymodelovaná a hmatatelná. Hraj si dál, Honzi, je to překrásný. Obzvlášť ta levá tvář, ustupující do stínu a přeci do světla. Líbí se mi čím dál víc....
5
23:26:44 17.07.2004
Fixovaná nijak není, jen klidně sedí a uvolňuje se, nesnaží se nehýbat :-)
23:26:15 17.07.2004
5
23:25:51 17.07.2004
fór je v tom, že oněch 67 sekund se netýká celé tváře. Např. oči jsou exponovány jen zlomek této doby. Světlo se ale nesmí nikdy vrátit!
23:25:33 17.07.2004
4
23:23:23 17.07.2004
Jan: ako si ju fixoval ?
23:21:45 17.07.2004
Tu baterku budem musiet vyskusat aj ja, dnes mi Martin Vrabko rozpraval ako nasvecoval ten akt s baterkou.
23:20:52 17.07.2004
Tak to je pekna praca. Gratulujem.
23:20:52 17.07.2004
5
« předchozí
zpět do galerie
další »