Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
Náhon

Náhon

| 08.07.2004 | příroda
Technika:
Nikon F, Nikkor 28, Foma 200
Poznámky:
Ještě k Buškovu hamru, jinak ovšem obyčejný potok.
Bodů: 120 (67) · Zobrazení: 1142
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (88)

17:14:04 08.08.2004
taky bez bodu .(
16:34:54 27.07.2004
tady to mi moc nerika....mam u tebe jiny favority uz i na papire :-)
08:08:40 27.07.2004
4
14:15:07 25.07.2004
3
21:56:49 24.07.2004
Tam nahoře je jing a jang :) Voda dárcem života. Napadá mě spousta asociací, takže ta fotka pracuje (alespoň u mě). Nicméně není to ono, ta technická stránka věci mi fakt nesedne.
3
20:43:21 24.07.2004
Já to vidím podobně jako J.B.
16:35:26 20.07.2004
Dokážu si tento zvláštní pohled na svět J.B. vysvětlit jediným způsobem: když člověk začíná fotit, většinou jsou výsledkem na 1. pohled špatné snímky, později si fotograf projde fází kýčovek, které přecházejí k líbifkám které upoutají velký počet lidí a snaží se dopracovat k umění – což je velmi těžko definovatelná věc, ale takto chápané snímky osloví sice méně lidí, ale jsou více ceněné. Každopádně JB fotí už hodně dlouho (tuším, že nedávno foukal na 50 svíček) a kýčovku nebo líbifku z něj už jen tak snadno nedostaneme, to co objevujeme my začátečníci, on už dávno objevil a to co je zajímavé pro něj je pro ostatní za hranicemi chápání. Přiznám se, že já tohle nechápu a nebudu se řadit mezi ostatní rozumbrady a patolízaly, kteří se alespoň snaží tvářit, že mistra naprosto chápou. Hodnotit si netroufnu. Nic ve zlém.
03:26:19 18.07.2004
Ačkoliv si autora celkem vážím, toto se dle mého názoru úplně nepovedlo... 2+
2
22:19:41 16.07.2004
3
13:11:41 13.07.2004
...tak tu sa pán fotograf prejavil v "plnej svojej sile" .../v téme aj v kvalite.../- gratulujem !!!
0
21:29:01 12.07.2004
este ji necham dozrat... je zajimava, urcite to prijde...
09:49:24 12.07.2004
?
0
20:16:38 11.07.2004
Pažout > moc hezky jsi to řekl. souhlasím ve všech bodech obhajoby :) neboť nuly nedávám, nebo fakt jen výjimečně, tak dneska výjimku neudělám ;)
18:45:26 10.07.2004
Neco jako fankluby tady podle mne neexistuje. Existuji bodohonici k nimz si myslim Jirka nepatri.<BR>Rekl bych, ze je uplne v poradku, kdyz si clovek vybuduje urcitou povest a na zaklade toho se potom lidi na jeho fotky divaji jinak. Casto si v uplne banalni fotce po chvilce prohlizeni dokazu najit neco zajimavyho a prave na jmene autora zalezi, jaka je pravdepodobnost ze jde o nahodnej vycvak a jak dlouho jsem ochotnej se divat.<BR>Tady jsem vydrzel deset minut a nic. Proto ta nula.
23:24:02 09.07.2004
nevím, proč Pavel mluví o loajalitě a fanklubech, domnívám se, že jsou úplně jinde a u jiných lidí. Chtěl jsem původně taky napsat rozsáhlý komentář, ale víceméně bylo vše již řečeno. Bylo by to mlácení prázdné slámy, okruhy lidí jsou zde již zavedeny a fungují, těžko něco měnit..... Každý si vybere to své, ať v pozitivním či negativním směru. Spoustu věcí zde ( na pP ) nechápu, ač jsem zaregistrován skoro 3/4 roku, na spoustu věcí jsem rezignoval. Myslím, že Michal to vystihl dost přesně, na jeho náhled na věc mám definici " hlava nezatížená ", v plně pozitivním tónu.... :o))
4
20:05:47 09.07.2004
Co všechno se člověk nedozví nad fotkou několika metrů potoka! Chtěl bych poděkovat všem, co si to zájmem o fotku zasloužili, za jiné zájmy děkovat nebudu a každý soudný to jistě pochopí :)
18:15:04 09.07.2004
Bylo by jen ke prospěchu věci, kdyby se fankluby a loajalita z tohoto servru vytratily. Jeden by se alespoň dověděl pravdu. Tuto fotku ovšem zase řadím mezi provokace, která prověřuje odolnost účastníků PP. Nevěřím, že to při svém kritickém pohledu myslíš vážně.
1
15:21:19 09.07.2004
Opravdu nevím, co by měl Michal časem pochopit.... podle mě chápe všechno velice přesně už teď :)<BR>
K fotce: nádherná voda, přímo vypráví, ale ten světlý vrch mi nesedne........ když si ho schovám, tak je to paráda... ale ty na něm trváš, žejo?
4
10:19:36 09.07.2004
Pridávam sa nula
0
09:31:48 09.07.2004
Michal Siroň: jak si napsal... jsi tu 10 dni... treba nektery veci pochopis casem.
01:52:00 09.07.2004
jo, clovece, tak v tomhletom nic nenajdu
0
00:45:12 09.07.2004
3
21:01:04 08.07.2004
to MS,,, dobrý postřeh,, Jirko líbí tak jak je
4
20:02:47 08.07.2004
Přečetl jsem si to všecno tady dole i když se mi do toho moc nechtělo, protože jsem tušil, že to bude ztráta času a byla. Jsem tu na PP asi 10 dnů, takže nováček, ale takováto diskuze je děs, běs. Vidím fotku a krásnou kresbu co vytváří voda v popředí. říkám si to je paráda za 5. Pak sjedu dolů a jenom žasnu co se to tady děje. Emoce, emoce, ale myslím, že to není o fotce. Je to o něčem jiném a to mne nezajímá. Nokoho z Vás kolegové osobně neznám a tak si myslím, že jsem objektivní. Tohle co jsem si tu přečetl o fotce nebylo. Je mi to líto. Považuji za zcela normální, když dá někdo pět a někdo nula bodů jedné a té samé fotce. Každý vidíme a cítíme trochu jinak a to je přece super. Mějte se všichni fajn.
5
19:07:27 08.07.2004
3
15:46:24 08.07.2004
2
15:12:25 08.07.2004
Podle mojí hodnotící stupnice = 0 podle hodnotící dtupnice autora (viz jeho "Základní informace") = 1
15:02:44 08.07.2004
4
14:13:57 08.07.2004
:)
14:04:01 08.07.2004
Luboš - pak je Jirka inteligentnější než já :-). Já jsem sice tu dvojsmyslnost pochopil, ale zdálo se mi že to myslíš jednosmyslně :-).
14:01:16 08.07.2004
jo, to je logický....
13:57:20 08.07.2004
Proste sem chtel rict, ze mi prijde logicky, ze clovek chce mit kazdou novou fotku lepsi nez tu minulou... Neresim kroky stranou k jinemu tematu... spis kroky zpet...
13:49:42 08.07.2004
tak jsem logicky usoudila, že zásobárna má dno....na strop jsem nepomyslela 8)))
13:48:08 08.07.2004
DZ: ale ne, to už je zas jiný žák z jiné třídy - Jiří odběhl od kanálů, ale hlavně ses mě ptal, jestli se nebojím sáhnutí si na svý možnosti...
13:38:42 08.07.2004
Navic ja mluvil o stropu, ne dne... dno je skvely, muzes jit jen vys...
13:38:11 08.07.2004
Irena: asi nechapu ... Jiri vylezl z nejaky skatule?
13:33:44 08.07.2004
PH: Halt se mám aspoň od čeho odrazit, takže je to vlastně optimistické a mám před sebou hezkou budoucnost 8)))
13:23:18 08.07.2004
PH: šmarjá co? že už jsem si sáhla na dno??? 8)
13:21:45 08.07.2004
Irena: Omyl!
13:12:06 08.07.2004
to víš, příjít o body, to by byla trága 8)))) Jako autorku by mě štvalo, kdyby mě někdo někam zaškatulkoval a pokud bych z té škatule vylezla, tak pak by to označil jako špatné. Bát se vyčerpání možností zatím asi nemusím, já se teprve rozkoukávám, tak to dno je snad daleko... 8)
13:10:22 08.07.2004
Oto H. jsem opravdu rád že jsem tě pobavil, ale zřejmě jsi nepochopil dvojsmyslnost mé poznámky, jestliže není pravdivá, pak zákonitě musí platit že to fotograf absolutně nezvládl a Jirkovi, při jeho inteligenci, to jistě došlo.
13:02:33 08.07.2004
Samozrejme, nikdy sem netvrdil, ze se tahle fotka nemuze nekomu libit (jakkoliv to nechapu :).
<BR><BR>
A ty se jako autorka presne tohohle nebojis? Ja bych chtel delat porad lepsi a lepsi fotky a sam od sebe se bojim chvile, kdyz uz budu mit pocit, ze lepsi to byt nemuze, ze sem si sahnul na svy moznosti. Taky nemusim kazdou kravinu, co vyfotim, nacpat na PP, abych nevypadl z tempa a nedejboze neprisel o nejaky body :)
12:49:16 08.07.2004
DZ: Takže se shodneme na tom, že co se jednomu nelíbí, jinému se líbit může. Ovšem s tím hodnocením podle autora se nějak nemůžu vyrovnat - to bych se pak na místě autora bála udělat nějaké dobré dílo, prože všechna ostatní slabší by pak byla automaticky zatracována /když to přeženu/...
12:43:34 08.07.2004
Irena: sama vidis, ze te ovlivnuje pri rozhodovani nad fotkou kontext (ostatni fotky, bezduchy panenky atd.), jako ostatni treba prekvapeni nad autorem fotky. Ja ti nevnucuju svuj pohled, jen se ti snazim vysvetlit, ze ty vykriky na adresu kritiku jsou trochu bezzube a zbytecne, protoze svou pravdu mame vsichni :) Proc hodnotit fotku podle autora? Ja nevim, vedome to nedelam (a do podvedomi nevidim). Asi ze stejneho duvodu, proc se dela "2+1, vitej na PP". Na zkusenejsi autory (a o sve dlouholete zkusenosti vypravi Mr. Brezina hodne a rad) jsou holt vetsi naroky... prijde mi to logicke a svym zpusobem spravne (jakkoliv nespravedlive, ale takovy uz holt svet je)
12:11:43 08.07.2004
DZ: OK, převážně s tebou souhlasím, takže jen k poslednímu odstavci: Na tebe ta fotka možná nepůsobí, na mě ano - struktura vody se mi líbí a hořejšek mě provokuje - možná to není dokonalé, ale rozhodně mě to oslovilo víc než spousta bezduchých "panenek", které se tu objevují a mají po první hodině 200 bodů. Navíc mám takováhle místa ráda (a taky mám v povaze vyvažovat názory ostatních, aspoň je pak nějaká diskuse...). Že mám jiný názor ještě neznamená, že se navážím do ostatních a pokud ano, tak pak pořád čekám na vysvětlení, proč hodnotit fotku podle autora?
11:53:08 08.07.2004
Irena: zkouset neco takoveho vymluvit zene je stejny nesmysl jako skocit z Nuselaku a verit, ze si nic nezlomim. Nicmene ti unika hlavni duvod, proc nektera temata jsou zajimavejsi a nektera mene. Zaprve, vetsina lidi foticich nahou zenu ma za sebou pomerne prace se zpracovavanim modelky, vyberem mista (v lepsim pripade), s vymyslenim svetla (v nejlepsim pripade). Proste je za tim videt prace, nekdy vice, nekdy mene. Navic, ano, neni duvod to nepriznat, pohled na krasnou zenu je zajimavy uz sam o sobe (a nejen pro muze), neb je to cista esteticka zalezitost (prosim, zapomenme na ruzny vyjimky "fotim svy Máně kozy u nas v obýváku"). Vetsina fotek kytek a stromu vznika jako zoufaly pokus fotit aspon neco a taky podle toho vetsina vypada. Samozrejme da se zajimave nafotit i kytka, i strom, i potok. Ale musi tam byt neco, ceho by se divak chytl, co ho zaujme. Atmosfera, barvy, papirova lodka na hladine, brouk v kapce rosy na listu lipy. Neco... To neco u teto fotky postradam... ano, naha zena v koryte by tomu pomohla... stejne tak by tomu pomohlo cokoliv, co by ten zaber ozvlastnilo a mohlo nekoho zaujmout... tohle je proste imho naprosto cistokrevny vycvak, kterych kazdy amater nacvaka pri prumerne prochazce nekolik desitek, aniz by zapojil mozek, aniz by se musel snazit. Ok, zaber je tedy nudny, nic tam neni, je to proste obycejny potok. Tak nam jeste zbyva atmosfera, ktery by to mohla udrzet pohromade. Vrsek je tmavy skoro do cerna, prostredek prepaleny, zbytek sed... Kompozice? O te bych tady vazne radeji nemluvil. Kde v tom v sem hledat nejakou atmosferu? Proc me tak bijou do oci vsechny chyby? Protoze tam pro me prave ta atmosfera chybi.
<BR><BR>
Co se tyce promijeni chyb u nahych zen, tak tady je prave ten kamen urazy tveho zobecnujiciho komentare na adresu kritiku teto "fotografie". Koukni na me komentare... stejne jako zkritizuju neuveritelne nudne nafoceny potok, stejne tak zkritizuju nahou zenskou. A nejsem urcite jediny...
<BR><BR>
Ale moje otazka koneckoncu narazela na neco jineho... Opravdu veris, ze tuto fotku lide kritizuji, protoze tam neni naha zenska? Napis, co se ti libi tak, ze odpoustis Jirkovi jasne technicke nedostatky teto fotografie... zatim si se jen navezla do nazoru ostatnich.
11:52:56 08.07.2004
mně to taky nic neříká. Ovšem komentář L. Němce mě pobavil :-).
11:34:05 08.07.2004
3
11:33:27 08.07.2004
Se mnou to nic nedělá...
11:29:10 08.07.2004
no myslim, ze slo asi o tu strukturu hladiny nez o cokoliv jine... nahore s vysokym jasem (jako obvykle)... mno celkem i verim, ze na papire to muze byt pekne, ale tady na 700px to postrada jakykolov detail ci kresbu (a myslim, ze si to zaostreny asi mel...)... takze 3
11:28:10 08.07.2004
DZ: no, zkus mi vymluvit, že to tak není - přinejmenším taková fotka upoutá víc než kytka nebo strom - a pokud má baba ještě vidět prsa, tak se najednou víc promíjí, jestli má ostré oči nebo nějaký výraz..
11:26:46 08.07.2004
3
10:57:53 08.07.2004
Irena: ... je stejne tak podivny, jako to neustale podsouvani obecneho vkusu vyroky typu "ale holt v nich měla mít ještě alespoň náznak krve nebo měla být přežehlená nebo v ní měla plavat nahá baba" ... fakt veris, ze to je v tom nebo to byl proste prvni "argument" po ruce?
10:46:13 08.07.2004
3
10:44:45 08.07.2004
tak na této fotografii se mi opět potvrdilo, že tak složitý objekt jako je příroda, se všemi svými detaily a barevnými nuancemi, prostě čb nezvládá
10:39:38 08.07.2004
2
10:37:30 08.07.2004
neostré bahno, s bielymi fľakmi, vrch len tak ufiklý bez efektu, čo tak nejakú krajinku, Jirko?
2
10:33:11 08.07.2004
voda má rozpuštěné vlasy....... ale holt v nich měla mít ještě alespoň náznak krve nebo měla být přežehlená nebo v ní měla plavat nahá baba.....a hodnotit fotku podle autora mi přijde zvláštní. Kdyby to byl třeba Picasso a chtěli jste od něj čmáranici kvůli sběratelské hodnotě, pak to chápu, ale v poměrech PP je to divné... Ale tak holt tedy: Jirko, vraž sem kanál! 8)))
4
10:30:57 08.07.2004
zdá se mi to celý rozostřený
2
10:27:10 08.07.2004
DZ: dík, už chápu.
10:21:43 08.07.2004
3
10:19:07 08.07.2004
JG: viz Jiří Březina 09:33:38 08.07.2004 (posudek tedy neni muj :)
10:16:12 08.07.2004
spodek se mi docela líbí, ale ta světlá hladina nahoře ne e....tak černě jako D.Z. a spol to ale nevidím.....dá se v tom najít určitý řád/neřád
3
10:03:19 08.07.2004
kdyby to byl nekdo nezmany..dam 2, ale od JB bych cekal opravdu neco mnohem lepsiho...kvalita mizerna, fotka nic nerika, ty kmeny vzadu jsou strasne tmavy..jediny co je pekny je docela ten uhel a hladina
0
10:02:45 08.07.2004
Jiří, tak toto mě tedy taky moc nebere....tentokrát musím souhlasit s Davidem, i když to podává dost expresivně, ale on už je takový....

09:55:26 08.07.2004
1
09:48:19 08.07.2004
DZ: dík za uvítání, ale klasifikace slepý-budiš...sebevědomí...? nechápu dle čeho soudíš.
09:44:38 08.07.2004
Ja sa nestačím diviť, a stále pozerám či to je skutočne od teba?
09:40:19 08.07.2004
JG: ... taky slepy a sebevedomy? Vitej do klubu...
09:39:42 08.07.2004
Jiri: tak jeste ze si to vydrzel a tu fotku neobhajoval a ani se mnou nekomunikoval. Prosim te... az to priste zas nevydrzis, zkus byt vecny, drzet se tematu (fotka) a zkusit to pro zmenu bez urazek... zacinam pochybovat, ze to ani jinak neumis. Takze se ti timto omlouvam, ze sem si dovolil k tve uchvatne a inovativni fotografii neco rict a slibuji, ze tvych vycvaku si nadale nebudu vsimat neb je zrejme, ze sem nechodis kvuli kritice, ale pro poplacani po zadickach od fanklubu. I to je duvod, ale moh si to rict rovnou (napis si to do poznamek)... Jsem rad, ze se mi povedlo te rozesmat... kez bych mohl rict to same... me je te spis lito.
09:34:47 08.07.2004
Tak tady jem na tom podobně jako D.Z, M.P.
3
09:33:38 08.07.2004
DZ: Davide, nebudu tu obhajovat právo na existenci téhle fotky ani vyzdvihovat její kvality, nebudu jí ani s ničím srovnávat, a už vůbec s tebou nebudu polemizovat - zemekoule je narvaná lidmi pro mě ke komunikaci milejšími. Jen chci říct, že se ti povedlo mě rozesmát hned dvakrát - poprvé slepotou a podruhé sebevědomím. Ale ono to k sobě docela jde :)
09:24:28 08.07.2004
4
09:23:47 08.07.2004
nevím nevím ...
2
09:20:13 08.07.2004
4
09:20:00 08.07.2004
videl bych to jako JzČ
09:18:30 08.07.2004
Kriste pane, tentokrat ses fakt prekonal... sorry, ale tohle mi prijde opravdu strasny vycvak cloveka, ktery ma fotak pul dne a sel na prochazku do blizkeho okoli a cvakne kazdou kravinu, co zahlidne, totalne bez premysleni nad kompozici, expozici a dalsima -zicema... A kdyz vidim ty petky, tak je to snad idealni fotka pro KK...
09:11:07 08.07.2004
4
09:10:45 08.07.2004
3
09:06:33 08.07.2004
3
09:02:35 08.07.2004
libi se mi struktura na hladine a ten hruskovity tvar. nelibi se mi prepal a mam smisene pocity z horni casti fotky - kdyby se to urezalo tak, aby zmizela trava a louka a zustal jen tmavy breh a zatocina, bylo by to podle me jeste lepsi
3
08:55:43 08.07.2004
tak tohle mě skutečně nevzalo. zvládnutý to je, o to nic, ale nějak mi to nic neříká...
08:52:45 08.07.2004
5
08:51:12 08.07.2004
4
08:50:20 08.07.2004
foceno z lávky?
08:49:20 08.07.2004
Kanál nestíhá???:) Nahoře to je dost divoký
4
08:47:05 08.07.2004
5
08:43:53 08.07.2004
libi
5
« předchozí
zpět do galerie
další »