Fotografie: Pavlinka... aneb muj prvni barevny portret
Autor: pt¤ Jan Horyna | |
Kategorie: portrét
Vloženo: 04:12:00 26.06.2004
- Technická data:
- Panasonic Lumix FZ2,
Leica DC Vario-Elmarit 35-420mm F2.8,
F2.8, 1/8 (z ruky), 99mm, ISO 100, F/-0.0
PSP 8.1
Lampicka Tesco (14W), A4ka obalena alobalem (snazil jsem se na ni napsat fixou FOMEI, ale vubec to nepomohlo...) a Pavlinka :o) - Poznámky a vzkazy:
- Tak posilam prvni pokus o barevny portret klasickeho strihu... ac priznavam, ze prace na tom bylo jak na kostele (zejmena PS), tak jsem se snazil vyhnout onomu hard-core zehleni... priznivci teto techniky nech prominou..., ale
Velmi uvitam jakykoliv komentar ci pripominku, protoze jestli o foceni obecne vim prd, tak o portretech vim jeste mene... :o)
Dalsi fotecky kdyztak zde:
Moje prvni sloupovka
Moje holubovka
Perspektiva a cas II.
Perspektiva a cas I.
Moje prvni oknovka
Kreslo...
Citronecek
Hajzlici..
Berlin 2004 - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Robert Jankovič | 20:38:11 12.07.2004 | |
sakrys tahle mi utekla ta zehlicka je super hodlam se pripojit jake jsou stanovy :o))) nechci byt nezdvorak ale taslecn amusi byt divoka zejo! :o))
Petr Hořice | 16:08:27 28.06.2004 | |
Jan Horyna: Aha! Tak to jo. Zmátlo mě právě to tmavé pozadí, které je při použití blesku a nízké citlivosti tak typické. Co mi právě k blesku neštymovalo, bylo to mírně rozptýlené světlo a blesk to většinou dost přitvrdí, ale žíkal jsem si, že když jsi si s tím dával tolik práce, že jsi to asi nějak odrážel. :o) Btw: Já fotím s bleskem hodně a právě na dlouhé časy a někdy i z ruky (fakt je, že to je ale jinej druh fotek) a proto mi to nijak moc divné nepřišlo. ;o)
Irena Jess Motlíková, PPP | 09:11:20 28.06.2004 | |
na první pokus fajn - poza dělá z dívčiny zápasnici - ruka jak lopata, velký zadeček a chybějící pas...a tu ruku oholit... Lem rukávu trička mi taky k portrétu moc nesedí, je hodně viditelný, přitahuje pozornost víc než oči. Stínu v pravé části obličeje je taky dost, ale nevadí mi nějak zásadně. ty proužkaté kalhoty bych vyměnila za něco jednobarevného nebo sundat...
Ľuboš Vlček | 01:08:07 28.06.2004 | |
no, ak je to prvý portrét, tak je dobrý až dosť...nedá sa povedať, že je TOP, ale verím, že aj to bude...zatiaľ možno tnavšie oblečenie (hlavne bez prúžkov), alebo možno aj žiadne...pri tejto kompozícii by to ani modelku ani teba nijak nepompromitovalo...ale samozrejme, ja môžem len ťažko posudzovať tvoje možnosti...
Václav Hoš - Wenzel | 23:49:11 26.06.2004 | |
ako neznalému jak na to sa mi to celkom páči. Zkomerčnil by som to - modelínu by som vyzliekol a ručku ozaj trocha natrel veet-om, očko nejaké žilnaté
pt¤ Jan Horyna | 20:48:24 26.06.2004 | |
Stanislav Křenek: no jak jsem psal... soft core to zehleny je :o)
svetlana borkova | 18:06:35 26.06.2004 | |
honzino na prvni pokus mi to prijde hodne dobry! ja amater se na fotku koukam jako na celek a ta tvoje na me pusobi docela ok..... kdyz ji vezmu pod drobnohled, najdu tam par odlisnosti od standardu, presto si nemyslim, ze je spatna....bude to znit divne, ale me nejvic vadi chlupata ruka....sorry....jinak prijemne :-)
pt¤ Jan Horyna | 14:33:04 26.06.2004 | |
ALL: No na fotce je uz tak udelano mnoho uprav... jemne zehleni, ztmaveni prave vsech casti krome obliceje, vytazeni belma, zastineni praveho oka a podobne... osobne jsem mel velky problem ze svetlem, ktere vazne nebylo dobre, ale prste lepsi neni :o)
Petr Hořice: Blesk? Smarja copak to vypada na foceny bleskem?? Ne vazne... zadny blesk nebyl... to bych asi nemusel mit cas 18...
Pavel Záhorec: To s tim zehlenim byla spise provokacka... zehleni mi nevadi, ale nemusim voskovou plet... barevny sum? Ja nevim, me fotka prijde co se kvality tyce vcelku dobra s tim rozostrenim souhlasim... to udelat slo a asi by to nebyl velkej problem... inu prvni pokus :o).
Pavel Melicherčík: No clonu nizsi asi nedam, to mas pravdu... vesmes souhlasim... oko je uz tak velmi prisvetleno, ale zde je otazka kde je mira, ze? Odlesku na rtech a nosu jsem si nejak nevsimnul... odstranil jsem jen odlesky v ocich... anyway dikes... a radit muzes s prehledem, mas tam povedeny kousky
Petr Hořice: Blesk? Smarja copak to vypada na foceny bleskem?? Ne vazne... zadny blesk nebyl... to bych asi nemusel mit cas 18...
Pavel Záhorec: To s tim zehlenim byla spise provokacka... zehleni mi nevadi, ale nemusim voskovou plet... barevny sum? Ja nevim, me fotka prijde co se kvality tyce vcelku dobra s tim rozostrenim souhlasim... to udelat slo a asi by to nebyl velkej problem... inu prvni pokus :o).
Pavel Melicherčík: No clonu nizsi asi nedam, to mas pravdu... vesmes souhlasim... oko je uz tak velmi prisvetleno, ale zde je otazka kde je mira, ze? Odlesku na rtech a nosu jsem si nejak nevsimnul... odstranil jsem jen odlesky v ocich... anyway dikes... a radit muzes s prehledem, mas tam povedeny kousky
Dana Kovaľová | 14:31:27 26.06.2004 | |
Honzíku, z tohohle úhlu jí to dělá hodně silnou ruku, určitě to není žádná západnice... jinak motivačně ++ a zkoušej dál...
Luboš Němec | 14:19:57 26.06.2004 | |
skorodobr Honzo, chtěl jsem psat moudra a koukám že Pavel Záhorec už to řek
Michael Komm | 11:46:31 26.06.2004 | |
ja bych ji nezehlil ale oholil ji ruku :o) jinak mi o zas tak hrozny neprijde, VYDERZAJ PYONEER :o)
Pan Smazaný | 11:39:00 26.06.2004 | |
Hoj sudruh, ja to stale vravim, si foooool :))) ale tuning ti ide lepsie, tak do skoreho :)))
Petr Hořice | 11:08:52 26.06.2004 | |
Fotka je špatná hlavně technicky. Svítit ve tmě jediným bleskem znamená buď velkou nouzi, nebo jedinečnost okamžiku. Zde je to nouze. Tohle je opravdu špatnej výsledek a nemá smysl s tím ani nic dělat. Chce to nafotit znovu a když už to musí být při tomhle světle, tak vynechat horní třetinu, která špatně nasvícená fotku dost komplikuje. Taky to barevně dost šumí.
Martin "odpoutany" Kulle | 10:08:36 26.06.2004 | |
Odlesk neni nijak dramaticky, ale ten zadek s satama a trikem mi vadi. Pomohly by asi saty v celku, nebo jina poloha. Jinak Pavlina je pekna holka. Tak se snaz.
Josef Dolák | 10:01:49 26.06.2004 | |
Honzo, taky ti fandím. Máš foťák jako já a já se k tomuhle ještě neodhodlal...
Pavel Záhorec | 08:21:22 26.06.2004 | |
Osobně bych si to dovedl představit bez prokresleného LHR /alespoň zatmavit) Čas nasvědčuje tomu, že světla bylo pramálo. Jseš odpůrcem žehlení, ale to ještě nemusí znamenat odstranění barevného šumu.
Pavel Melicherčík | 08:02:15 26.06.2004 | |
... teď koukám na tu clonu - níž se asi nedostaneš :-) tak potom více přiblížit, nebo zkusit SW rozostření /tohle jsem však ještě zatím nezkoušel/
Pavel Melicherčík | 07:54:51 26.06.2004 | |
Já si nemyslím, ža by to nebyla dobrá cesta. Máš moc hezkou modelku a určite s ní nafotíš spoustu fotek. S focením teprve začínám a portréty zkouším teprve občas od února takže se Ti ani neodvažuji nějak radit, jen napíši, čemu bych se vyhnul já. Ten zadek vzdáleností nějak roste - takže bych jej spustil dolů, ať je pod úrovní ramen, nebo použil menší DOF nižší clonou. Alespoň o kousek víc bych prosvětlil její levé oko a zbavil se odlesku na nose a rtech. Jinak pocitove příjemný, přestože chybí oční kontakt. 4+