Další | Předchozí


Fotografie: ....... pro zamyšlení .......

Autor: Pavel Šafránek | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Kategorie: dokument

Vloženo: 12:05:51 23.02.2004


Technická data:
Canon IXUS II
Poznámky a vzkazy:
Přes zákaz fotografování jsem ulovil těchto pár krásných slov z odkazu nestora českých fotografů Fr. Drtikola včera na výstavě fotografií v Říčanech......

Prosím NEHODNOŤTE, JEN SE ZAMYSLETE...... Hlavně vy, kteří leckdy i pod rouškou anonymity zavalujete PP "výcvaky", které patří jen a pouze do rodinných alb, případně na stánky bulvárních plátků......
Popis:
Klíčová slova:
exif

Bodů: 10 (2.5)
Zobrazeno: 1820x (41.36)

PROFIL AUTORAMarián Moravčík | 22:05:29 05.04.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Áno, tiež to tak vnímam, len to ešte neviem dostať do fotky...

PROFIL AUTORABedřich Bedřich | 11:33:42 05.04.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

tiše koukám a souhlasím...

PROFIL AUTORAPavel Záhorec | 10:45:32 05.04.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Šafránek je básník, ale občas i něco přeříz (viď Sejkoro:-))) Poučné to je a pravdivé.

PROFIL AUTORAMichal Siroň | 10:39:06 05.04.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Občas sem takováto věc patří a není ničemu na škodu. Naopak. Považuji to za dobrý počin. Jen doufám, že se nějaký nadšenci nezačnou opičit, čímž by to zcela určitě devalvovali.

PROFIL AUTORAPetr Püschel | 00:01:48 05.04.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

ano
slova, která jsou pravdivá
:-)
hezké

PROFIL AUTORABerenika Haladová | 23:44:33 04.04.2007 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

koukám, že autor, který sem vložil tyhle Drtikolovy řádky pro zamyšlení už sem léta nechodí... Nicméně, já na ně náhodně narazila až teď ..... A DĚKUJI ZA NĚ MOC !!! ..... Ten text je tak prostý, plný pokory a pravdivý...
Díky!
*o*b.

PROFIL AUTORAVáclav Hoš - Wenzel | 18:41:08 02.05.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

zaujímavá debatka, hoci už mŕtva. Určite predĺženie doby vkladania by bol predpokladom na triezvejšie posúdenie vlastného výtvoru pred vložením. Ja som sa prihlásil do PP4, že ak by som vložil ozaj čosi zlé, tak to radšej hneď vymažem. Ale to už by po čase mal byť každý dosť dobre na tom, aby vedel, že to čo vloží je ozaj na nič. Myslím si, že ak by nejaké foto aspoň 20 hodnotiteľov označilo za otras, tak by ju administrátor vymazal, ale to by sme mu museli asi písať, aby sa pozrel tam a tam a vymazal to. Cvakálkovia budú, to je isté, aj ja som už vymazal zo začiatku asi 6 foto. Nebudem ich tu nechávať, keď viem, že nenadchli a boli proste zlé. Lenže mať tu len úzasné fotky s drahou technikou, tak sa tí začínajúci ani neodvážia sem niečo dať. Je to to hlavne o obkukávaní toho správneho pohľadu na vec a inšpirácie.

PROFIL AUTORAJakub Kozelský | 11:46:29 27.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Asi to ma svuj smysl prodlouzit termin...5dni je skoro stejny jak 7,proste pak je to jednou tydne...(ikdyz zatim patrim k tem digitalnim cvakalistum a fotky jsem daval (a davam) hooodne casto...) peknej den vsem...

PROFIL AUTORAJiří Březina | 07:53:15 24.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Myslím, že tohle je jediný návrh, na který bude provozovatel chronicky přetíženého serveru ochoten slyšet. Ale velké zvýšení úrovně bych od něj nečekal, jen se tu tytéž věci budou objevovat sice pomaleji, ale zase budou přes galerii pomaleji putovat do záhrobí. 1:1.

PROFIL AUTORAsvetlana borkova | 23:11:13 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

ja jsem pro 5 dni!

PROFIL AUTORAMilan Vašek | 22:01:04 23.02.2004 | 18:46 - default.php | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

PS: Uz mne to taky napadlo.Jsem trochu konzervativni clovek a tato zmena je prilis razantni. Coz zkusit 4 dny a kdyby to nepomohlo, tak zvysovat vice.

PROFIL AUTORAPavel Šafránek | 20:53:47 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Dámy a pánové, dovolte pár písmenek. Čekal jsem odezvu ....... Hlavně jsem moc rád, že si můžeme vše říci, jak to opravdu myslíme - ne, jak to bývalo za bolševika. A to je k dobru věci !!! Nechtěl jsem nikoho svým komentářem urazit. Ale snad i ti nejzarytější musí uznat, že se tu relativně často objeví "věci" řekněme nepromyšlené, nebo i nedodělané... Pro začátek mě napadá sice snadná, ale nepopulární změna. Zavařím si, až jí teď napíšu... COŽ PRODLOUŽIT NEJKRATŠÍ DOBU PRO NOVÉ FOTO NA NAPŘ. 7 DNŮ?
Zauvažujte prosím, co by to všem přineslo!
A kamenujte mě jemně.....:))))) Pavel Š.

PROFIL AUTORAJiří Cvrk | 19:42:04 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

byl to básník, ten Drtikol, že?

PROFIL AUTORAZbyhněv Ćmiel | 19:36:56 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

MV: cti poradne. Nepsal jsem o 90% lidi zde na pp, ale o 90% novych majitelu digitalnich fotaku, kteri citi potrebu dat na web svuj vycvak. Tady bude to procento o kapanek mensi.

PROFIL AUTORAMilan Vašek | 19:22:02 23.02.2004 | 18:46 - default.php | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

ZC: Ano samozrejme je to subjektivni. Koneckoncu fotky, ktere jsi uvedl jsou svym zbusobem jednoznacne. Mne slo predevsim o to, ze tys smahem odsoudil 90% lidi, s cimz ja vubec nesouhlasim. To co pro tebe 90% muze byt pro jineho trebe 60, ci 40 % a navic mezi uvedenymi mnozinami nemusi byt uplna konjunkce, prestoze muzous mit znacny pocet shodnych prvku. Neni v lidskych silach posoudit konroverzni fotku, ktera si najde sve prizivce. Bylo spousta peknych fotek, ktere bych si ja povesil na zed a u tebe by mozna zapadly do tech 90%.

PROFIL AUTORAZbyhněv Ćmiel | 19:14:06 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ani zde http://www.photopost.cz/pp4foto.php?id=73752 nemusim byt Buh, abych mohl na to poukazat prstem. :-(

PROFIL AUTORAZbyhněv Ćmiel | 18:52:19 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jeste dodavam: Na to abych si mohl "uzupovat" na servru o fotografii polemizovat o umeleckem citeni fotografu, nemusim byt v zadnem pripade Buh, staci ze se o tyto veci zajimam, nic vic, nikoho dalsiho svoleni nepotrebuji. Nemluvim uz ani o tom, ze termin umeni a umelecke neni v zadnem pripade bozsky, ale vyslovene lidsky a subjektivni.

PROFIL AUTORAZbyhněv Ćmiel | 18:46:29 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

MV: Kdyz rikam nulove umelecke citeni, tak tento termin pouzivam pro veci, kde jsem si naprosto jistej, ne tam kde to je sporne. Nesnazim se delat arbitra, kdo je a neni umelec. To jeste neznamena, ze nemam zde pravo vyjadrit svuj nazor, ze napr, toto http://www.photopost.cz/pp4foto.php?id=73708 je obycejny vycvak z nudy, jelikoz si dotycny poridil digitalni aparat a nechtelo se mu snim odejit ani od pracovniho stolu. Ptroste, kdyz si reknem, ze to bude server o fotografovani, tak tu proste takove http://www.photopost.cz/pp4foto.php?id=73692 vycvaky nemaji co delat a reknu to kazdemu do oci, at se ti to libi nebo ne.

PROFIL AUTORAPan Smazaný Honza Žák *prilis muskulaturny *bla fotograf bloncky | 18:36:14 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

je sice moc pekny, ze tady hovorite a vsech moznych radach, o toleranci a o vylepsovani sama sebe zkrz rady zkusenejsich fotografu. No jo, ale spousta lidi si ty fotky jen prohlidne a de dal. nic k nim nenapise, nepozastavi se a nerekne: tohle delas spatne, to se mi nelibi, to je dobrej napad...


samozrejme je naprosto nemozny, aby kazdej ohodnotil vsecky fotky. je to proste casove a kvantitativne neproveditelny.


Ale rozhodne by stalo za to, kdyz uz sem du se na nejaky fotky podivat, napsat co si o nich myslim.


sam sem cerstvy novacek, a ze zacatku jsem si rikal, ze sem dam fotku a budu si akorat cist kritiku, co mi kdo napsal. ale zjistil sem, ze to neni to ono orechove. po velmi kratke dobe sem mel nutkani se i ja vyjadrit k ostatnim fotkam...


Tim chci alespon podekovat tem zkusenym harcovnikum, kteri nejen me pisou kritiku a neprimo tak radi, jak fotit lip. Protoze odjakziva bylo uceni se necemu predavani zkusenosti nejen starsich, ale zkusenejsich, tem kteri o to stoji. A ve fotografii obvzlast.

PROFIL AUTORADaniela Kodytková | 18:18:20 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

diky, Pavle...

PROFIL AUTORAPetr Hořice | 18:12:04 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Chm chm chm...

PROFIL AUTORAJiří Březina | 16:39:03 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

MV: Ale ne, ty možnosti nenavrhuju, uvedl jsem je jako nereálné absurdity a mrzí mě, žes to pochopil jako seriozní návrhy :)
Ve skutečnosti je současný stav docela dobrý, jen si v něm neumíme hledat snesitelnou cestu. Koukáme se tady na to jako na svoji zahrádku, kde nestrpíme ani stéblo plevele, který tam podle nás nepatří. Ale ono je to spíš veřejné náměstí a kromě pekařství je tu třeba i sexšop - hodíte do něj bombu nebo přestanete kvůli němu kupovat rohlíky (a možná ho potřebujete stejně jako to pekařství :)? Věřím ve vývoj. Jednak se vychováváme navzájem (kromě blbců, kteří toho nejsou schopni, ale ti jsou všude) a jednak si cvičíme nutnou toleranci a do jisté míry i odolnost. Tu už nakonec máme. Když vám pěkný film zkazí (třeba třikrát) debilní reklama, píšete řediteli? Ne, protože i kdyby vás vyslyšel (neudělá to:), televize stála nejmíň tisícovku měsičně. A tady je to dost podobné. Tím naprosto nebojuju proti ušlechtilým myšlenkám klasiků ani současných mistrů, ale měli bychom dát každému čas, aby se k nim propracoval sám. A uvědomovat si ten obrovský sloup poznání, který je na naší vlastní hlavou a z jehož vrcholu by se zase mohl leckdo pošklebovat nám.

PROFIL AUTORAStanislav Paluda | 16:17:38 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

není co dodat ...

PROFIL AUTORARadek Bednařík | 16:09:01 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

kazdy nejak zacina, myslim ze PP ve stavajici forme je dobry, jinak opravdovi UMELCI byli vetsinou pochopeni az po smrti :)) a umreli v chudobe ...

PROFIL AUTORAMilan Vašek | 15:59:16 23.02.2004 | 18:46 - default.php | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ale, ale to se to du rozdiskutovalo......

Pro: Zbyhněva Ćmiela: Nemyslim, ze tkzv. umelecke citeni je neco, co muzes definovat ty sam a nemyslim, ze mas pravo rikat, ze tato ci tato fotka je udelana s umeleckym citenim. Ruznym lidem se libi ruzne fotky. Je hodne lidi, kterym se nelibila tato fotka: http://www.photopost.cz/galeriefoto.php?id=70542 a spouste dalsich lidi (i mne) prisla jako neuveritelne uzasna. Je spousta lidi (vcetne mne), kteri zavrhly tuto Vinklarovu fotku: http://www.photopost.cz/galeriefoto.php?id=71405 a spouste dalsich lidi prisla naprosto uzasna. Kdo ma pravo rikat, jake jsou hranice umeleckeho citeni. Kdo ma pravo definovat nejaky kodex podle ktereho bude posuzovano umelecke citeni. Jsi snad Buh, ze si to uzurpujes?



Pro Jirku Brezinu: Nemyslim si, ze by se mela zavadet cenzura. Samozrejme v ojedinelych pripadech, kdy fotka prekroci zakon tak ji muze administrator smazat. Kazdy jednou zacinal a kazdy byl rad, ze slysel rady jak fotit dal. A v mnohych pripadech prave rady od tebe. Takze trochu nechapu proc najednou navrhujes uzavreny klub vybranych fotek. Myslim, ze spousta lidi, kterym jsi poradil dnes foti uplne jinak nez predtim (myslim bez chyb) a to je neuveritelna zasluha. A co se tyce doporuceni od stavajicich clenu. Myslim, ze prave pratele tech nejslavnejsich nenesou jejich umeleckou kvalitu, to znamena, ze doporuceni od nich nema zadnou vypovidaci hodnotu.

PROFIL AUTORAZbyhněv Ćmiel | 14:59:48 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

Nedelal bych s tim nic, ale ten text je poučny a diky za jeho vystaveni, je celkem jedno kde.

K tem Svetlaninym digitalum: sam fotim tak i tak, ale v technie to neni. Spise je to o tom, ze majitelu digitalu pribyva jak hub po desti, a skoro kazdy citi potrebu se predvest, ze i on dokazal dostat obrazek na web. To ze z 90% nema zadne umelecke citeni, je bohuzel smutna skutecnost. Spickovi fotografove, kteri tu take jsou mezi nami, davaji fotku nekteri jednou tydne a nekteri jednou za mesi, to kdyz se jim neco povede, cim chteji zaujmout. Pri tom spousta cvakalu nevynecha jediny termin pro vlozeni fotky, at stoji za neco nebo za nic.

PROFIL AUTORALuboš Němec | 14:51:23 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

souhlas co dodat

PROFIL AUTORAJiří Březina | 14:17:05 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Beze zbytku souhlasím s obsahem textu. Zároveň se ale bojím, že jde o gesto, jehož účinek bude nulový, neboť nejsme vybaveni dostatečnou sebereflexí. Ty ani já nepřiznáme, že by některý z našich snímků patřil do oné opovrhované kategorie výcvak (přestože já jsem tuto charakteristiku u několika svých četl) - myslíš, že někdo jiný ano? Sám jsi právě potvrdil, že principem tohoto serveru je nechat KOHOKOLI vystavit COKOLI bez ohledu na fotografickou kvalitu - to se také děje a co s tím? Udělat z toho elitní klub, kde každý nový člen je ověřován přes RČ a musí jej doporučit tři členové stávající? Zavést předběžné hodnocení snímků a vystavovat jen ty přípustné?

PROFIL AUTORAJosef Dolák | 14:15:47 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Jako S.B a jako P.Z., ......myslím, že to tu má své místo

PROFIL AUTORAMilan Vašek | 14:04:26 23.02.2004 | 18:46 - default.php | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Zajimave ...

PROFIL AUTORAMarek Klic | 14:00:42 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

ANO

PROFIL AUTORAKatka Balanová | 13:55:37 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Boldom malo byt samozrejme len to jedno slovo... cokolvek :))

PROFIL AUTORAKatka Balanová | 13:54:36 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Tiez ma stve ze to tu je v poslednej dobe o nicom a ludia sem davaju cokolvek len aby to sem davali. Aj ked mozno prave moje fotky nie su tiez prvo- a mozno ani druhotriedne, aspon sa velmi snazim aby to tak nebolo...

PROFIL AUTORAPetr Dvořák | 13:41:45 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Ja jsem si to opravdu precetl........

PROFIL AUTORAsvetlana borkova | 13:41:21 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

to: P.Z.: Pavle mrzi me, ten digi jsem do toho zamotala ja.... samozrejme, ze to neni postaveno na tom...

PROFIL AUTORAPavel Záhorec | 13:34:20 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Pavle, takové řádky si člověk přečte rád, jsou podložené bohatými zkušenostmi a je dobré si občas připomenout o čem fotografie vlastně je. Nemyslím si však, že kategorizace digi a analog je hlavní myšlenkou, naopak myšlenkou je právě ten nadhled, někam do oblasti vnímání, citu a emocí.

PROFIL AUTORAMarcela Borýsková | 13:08:43 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

je jedno kde jsi to uveřejnil..naopak si myslím,že tady to přečte mnohem víc lidí.. takže nula mi připadá dost nesmyslná...díky za ta slova...

PROFIL AUTORAsvetlana borkova | 13:03:53 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

joo a jeste neco, tady se na to podiva mnohem vic lidi nez ve foru, takze to sem dle me patri....Pavel tu nevystavuje porno fotky....jen muj soukromy nazor :-)

PROFIL AUTORAsvetlana borkova | 13:02:45 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

5

a vis co Pavle, ja ti dam za tohle body! protoze chci!

PROFIL AUTORAsvetlana borkova | 13:02:14 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

v navaznosti na augustina: moje rec.... ale to bych se moc rozepsala :-) sama jsem si digi zkusila a nic proti nemam, ale jak je videt na spouste fotek, clovek uz nad snimkem tolik nepremysli, protoze muze mazat....aaaaale to je vsechno na dlouhy diskuze.... my, co pouzivame analog jen tak necvaknem a to je hold fakt! :-) proto obchazime, vyhmatavame, nechame se unaset....

PROFIL AUTORAaugustin banánek | 12:53:40 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

není důležitý jestli to je ve fóru nebo v galerii nebo kdekoliv jinde. hlavně že to je. díky. v návaznosti na Světlanu: ano souhlasím, že moderní technologie hodně ubraly potřebu se zamyslet, ošahat si téma, pracovat na něm, postrádám pokoru. moc si musím fotku rozmyslet než ji vyfotím, protože vím, že mi dá několik hodin práce než bude na papíře. kdo to nezná asi nepochopí. přestože nejsem milovníkem práce v komoře a rád bych, kdyby mi fotky dělal někdo jinej, musím uznat, že všechna ta práce má smysl a při samotným focení se odráží. proto si fotky budu dělat pořád sám a i kdybych na to měl, asi bych to stejně nikomu jinýmu nenechal...

PROFIL AUTORASilke Klein | 12:42:01 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

0

Jako Martin ...

PROFIL AUTORAsvetlana borkova | 12:20:06 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

Drtikol je vyborny fotograf a toto je svata pravda......at uz to sem patri nebo nepatri, je dobre, zes to sem dal, ale neverim, ze by to pomohla ubranit se vycvakum vkladanym na pp..... ja doufam, ze hodne fotografu si tohle uvedomuje a podle toho foti...pripada mi to dost samozrejme..... problem je v tom, ze dnesni digitalni svet dovoluje fotit kazdemu a cokoli a tudiz se tvorba posouva nekam jinam, kde uz se neda mluvit o fotografii.... mluvim vseobecne a neplati to pro kazdeho a pro vsechny fotografie tady samozrejme.... je tu spousta vybornych fotografu s dobrym okem a citem pro fotku, ale taky bohuzel spousta cvakalku.... budiz Drtikol a cela ceska avantgarda neni nikdy zapomenuta.... jejich fotky dychaji......

PROFIL AUTORAMartin Kolář (Blue Eye) | 12:09:02 23.02.2004 | : - | POSLAT ZPRÁVU VLOŽIT AUTORA DO BOOKMARKU

0

Myslím si že toto patří spíše do fóra a ne do galerie :-(