Přeskočit na obsah
Přihlásit Registrace
« předchozí
zpět do galerie
další »
Z cyklu Ulice

Z cyklu Ulice

| 10.12.2003 | reportáž
Technika:
Canon EOS 300, 50/1.4, Fomapan T200, Agfa MCP
Poznámky:
Nevsim jsem si, ze zde existuje i kategorie Dokument. Holt ty pristi tam zaradim. Ale obavam se, ze skalni vyznavace ostrych fotografii to stejne nepresvedci :-))
Jeste poznamka k ostrosti - nechci ji omlouvat nejakym umeleckym zamerem. Ale myslim, ze neni jednoduche ve zlomku okaziku dostat do hledacku dva pohybujici se objekty, nejak to zkomponovat a jeste rucne uostrit (focus se naprosto nechytal). Scena trvala tak 5s, 2 s. padly na prepnuti ostreni na manual a ve zbytku casu jsem udelal 2 fotky, takhle jedina se povedla.
Chapu, ze ne kazdeho presvedci, nicmene mne se libi, jak to je, myslim, ze to vystihuje, co ma. Nebo je opravdu nutne, aby vse bylo ostre jak britva? To v tom snimku neni nic vic?
11.12.2003 8:09 am: Dekuji vsem z x% podobne postizene mensiny, kterym se fotka libi. Jsem rad, ze nejsem sam :-))
11.12.2003 10:56 am: Ostatne, i takovy Nadar zmrsil fotografii a ta se pozdeji stala slavnou. Mne to taky ceka... :-))
http://www.masters-of-photography.com/N/nadar/nadar_baudelaire.html
12.11.2005 Zhruba dva roky po zveřejnění se vracím zpět a jak vidím, pár lidí se odhodlalo vyjádřit svůj názor. Proto odpovím. Ano, záběr mohl být lepší. Ale je, jaký je. Myslím, že lidé, kteří mne znají blíže ví, jaký vztah k fotkám mám a že nelpím na každé sračce, kterou vyfotím. A už vůbec nechci omlouvat její nedostatky. Nečekám bezmezný obdiv. Tenhle snímek však i navzdory svým technickým nedostatkům má podle mne něco do sebe a zapadá do tématu, který jsem fotil. Svého času byl také součástí výstavy absolventů Pražského kurzu fotografie a kupodivu, nikdo se nad neostrostí nepodivoval. Asi to je tím, že když už visí někde zvětšenina na stěně, každý vnímá více obsah a sdělení. A asi si pomyslí: "Je to neostré, ale asi vědí, proč to tady visí. Budu taky říkat, že se mi to líbí, ať nevypadám jako blbec."
Co jsem chtěl říct svou narážkou na Nadara je asi jasné každému, kdo nemá hlavu jen na klobouk případně jinou pokrývku.
Bodů: 146 (43) · Zobrazení: 2040
Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte.

Komentáře (66)

06:13:24 18.06.2005
opravdu usmevny koment ... hehe ... Nadar pracoval trochu s jinou technikou, nemyslite? :) no nic, fakt uz no comment
06:10:32 18.06.2005
jinak kompozicne se mi samozrejme libi, moment fajn, proto dvojka
06:09:46 18.06.2005
k tvemu komentari - kdyz fotku nezvladnu, tak ji nezverejnuji. nikdo netvrdi ze to je jednoduche - dva pohybujici se objekty a bla bla bla. proste nektera fotka vyjde, jina ne, tahle nevysla
06:08:46 18.06.2005
kam si prosimte ostril? :))
2
16:10:44 03.05.2005
3
15:59:55 13.08.2004
5
15:58:15 27.07.2004
++
3
16:05:22 06.02.2004
4
13:22:04 16.12.2003
3
20:10:37 15.12.2003
:-O
4
09:41:12 14.12.2003
To Jïri: To jsem rad. Nemam rad kolem sebe nespokojene lidi... :-))
14:56:32 13.12.2003
Tomáši, teď jsem spokojený.
17:58:00 12.12.2003
2
08:38:24 12.12.2003
Jiri: No, podle klobouku bych rekl, ze chlap se hybal. Ale ze je zaostreno na chodnik,to nepopiram. Ale kurnik, proc ja se nechavam zatahovat do takove diskuse? :-) Chlap je neostry, pes je neostry - to je fakt. Ale mne to nevadi. Ale PROC jsou neostri?? K cemu to? Na vysledku to nic nezmeni. Pokud tedy chlap je neostry JEN hloubkou ostrosti, budiz. Mas pravdu. Spletl jsem se. Jsi pokojen? :-))
22:39:22 11.12.2003
Sak uz se priznal a uz bych ho netrapil :-)
20:52:41 11.12.2003
Tomáš, já se znovu vracím k mému prvnímu komentáři. Ty jsi v původně měl v poznámce napsáno "že pes je mírně mimo hloubku ostrosti, chlap se hýbal více" a s tím nemůžu souhlasit, protože kdyby ten chlap byl v pohybu, tak by neostrost vypadala jinak. Co na to řekneš?
10:32:27 11.12.2003
Walter: No jo, ale v podstate, neni to jedno? Holt vznikla ta fotka nahodou. Ale i nahodou muze vzniknout dobra a zajimava fotka. Ja tady postupne dam dalsi ze serie (nektere i ostre :-))), ale tuhle kupodivu povazuji za jednu z nejlepsich. Takze pokud nekdo pise, ze to je zamer, musim zklamat. Nebyl. Ale lituji toho... :-)
09:37:55 11.12.2003
3
08:36:47 11.12.2003
Ono nejde o to ze je to neostry, jde o to, ze je to ostry tri metry na dlazbe za chlapem. Tak jak pise kolega Kejdana. To je zcela jasne spatne zaostreno a kdo tvrdi ze je to tak dobre je uchyla. Ty ses Tomasi v pohode to neni nic na tebe.
08:15:42 11.12.2003
4
08:06:43 11.12.2003
To Walter: Na druhou stranu, kdyby ta fotka byla ostra cela, nebyla by to ona. Byla by strnula, bez zivota. Opravdu mne mrzi, ze fotka je neostra jen nahodou. Od vcerejska jsem konfrontoval vase nazhory se svym svedomim a priznam se, ze bych ji radeji mel neostrou ZAMERNE. Ale tak dobry bohuzel nejsem. Poznamku jsem k snimku pridal pozdeji, takze nekteri hodnotitele si ji opravdu precist nemohli.
07:59:59 11.12.2003
4
03:07:23 11.12.2003
4
00:35:13 11.12.2003
dobra akce, pekna kompozice (urizlej clap mne nevadi), ale nejak je to ostry presne naopak nez bych cekal
1
22:57:25 10.12.2003
Tomu se rika z nouze cnost. Co je zajimave tak ze autor se cestne prizna ze zmrsil ostreni, ale nekteri pokrocilejsi v tom vidi zcela jasne zamer autora. Asi si neprecetli jeho poznamku.
22:20:19 10.12.2003
Tomáši píšeš, že pes je mirně mimo hloubku ostrosti, chlap se hýbal více. Promiň, ale já to vidím jinak. Chlap a pes je před, pak je ostrá dlažba a dál je zase neostrá. Myslím, že jak jsi spěchal, tak jsi špatně zaostřil. Kdyby ten chlap byl v pohybu, tak by neostrost vypadala jinak.
22:16:24 10.12.2003
kdyby to bylo ostry tak neni o cem pokecat...
4
21:29:11 10.12.2003
4
18:45:17 10.12.2003
4
16:25:59 10.12.2003
:) vyborne, paci sa mi
15:18:44 10.12.2003
mno me to docela oslovilo...
4
12:57:31 10.12.2003
To Jiri Brezina: Mas pravdu. Prave z duvodu hloubky ostrosti menim filmy podle svetla. Jenze muj fotak nezvladne vice nez 1/2000s a to je pro praci pres den malo. Pokud jde o 35mm, to si nejsem zase tak jist. Mne osobne vice vyhovuje ta 50mm, protoze se lepe izoluji postavy od pozadi. Ale v tomhle pripade mas pravdu. Nicmene 35mm stejne nemam... :-)
Kato: Presne tak. Hombre. Ale Tulipan je jezevcik, tohle byl nejaky jiny sprateleny pes. Misto jsi trefil presne. Vsak jeste budou, budou :-))
12:55:45 10.12.2003
dobra akce! :-)
4
12:06:48 10.12.2003
Ta fotka je supr a ma vic duse a atmosfery nez technicky dokonale a sterlne bezpohlavne vycvaky
12:05:49 10.12.2003
Nehodnotím, ale dovolím si radu: Žádný zaostřovací kopjůtr nezrušil hloubku ostrosti. Když vyrazíš na takovéhle motivy, naláduj 400 ISO+ a nasaď aspoň 35 (tady by rozhodne byla vhodnejsi), pak si snadno nastavíš hloubku od - do v intervalu, o který se nebudeš muset starat. Co je ti tady platné slušné zrno, když ty figury máš z molitanu :)
11:57:50 10.12.2003
jo ulice.... to je preci Tulipan a jeho panicek, pocitam kolem jungmannova namesti, resp primo na nem.o ostrosti tady padlo a mozna este padne hodne slov, je fakt, ze ta padestaka, kerou si to cvakal, je malo. ale svym zpusobem jaxe to vezme. nekdy ale staci. nemyslim si vsak, ze by te tristovka zradila s ostrenim? to se mi nezda :))<br>nicmene, neco do sebe to ma. ale pro mne jen asi proto,ze znam oba, jak psa tak pana... a lidi na ulici je kumst vychytat. <br>tak makej, makej... :))
3
11:45:14 10.12.2003
je to super (skoro), uřízlej chlap, to je ono!
11:20:16 10.12.2003
3
11:16:22 10.12.2003
To Josef Polášek: Naprosto chapu, ze to neoslovi kazdeho. Dam sem dalsi fotky ze serie, snad i tahle vyzni casem jinak. Ja jsem taky zacatecnik.
To Stanislav Paluda: Tim si nejsem tak jisty. Kdyby tam byl cely, muselo by to byt foceno sirsim ohniskem nebo z vetsiho odstupu. To by zase ten pes byl strasne maly a zanikl by. Mozne reseni by bylo snimat sirsim ohniskem ze strany psa, ale to by byl uplne jiny snimek.
Jeste k ostrosti - pes je mirne mimo hloubku ostrosi, chlap se hybal vice, coz se pri 1/30 projevi. Jinak to neslo, svetla bylo malo. Toto je muj posledni prispevek na tema ostrost tohoto snimku :-))
10:56:15 10.12.2003
to JP: mno myslim pokrocilejsi v jinym smyslu....:-) jde tady o pochopeni snimku :-) o to, co vyjadruje...
10:41:25 10.12.2003
hřích, že tam není celý chlap, byla by suprovka ...
3
10:35:22 10.12.2003
svetlana: asi budu začátečník, no vlastně jsem
3
10:31:41 10.12.2003
;o)
4
10:23:23 10.12.2003
2
10:21:24 10.12.2003
skoda, kdyby bylo zaostrene jinak, tak by to nejspis byla velmi dobra fotka
3
10:19:18 10.12.2003
3
09:58:20 10.12.2003
3
09:52:53 10.12.2003
toto je aj na reportáž až moc neostré, inak moment je super
3
09:42:32 10.12.2003
peknej chodnik ;)
09:32:26 10.12.2003
super reportaz! tem pokrocilejsim je jasny, ze neostrost je zamerna :-)
5
09:27:07 10.12.2003
neostrost vadí
3
09:21:12 10.12.2003
A jeste bych vytahnul kontrast a vic to rozmazal at je konzervam spatne :-) hihihihi
09:20:28 10.12.2003
5
09:15:23 10.12.2003
3
09:02:14 10.12.2003
páči : veľmi pekný klasický urban koncept
<br>nepáči : je to naozaj ostré na nesprávnom mieste , ale čo keď je to zámer
<br>ps :
3
09:01:07 10.12.2003
3
09:00:49 10.12.2003
3
08:58:34 10.12.2003
3
08:52:13 10.12.2003
3
08:51:17 10.12.2003
pes není ostrý
3
08:47:29 10.12.2003
;-)
4
08:28:46 10.12.2003
3
08:28:35 10.12.2003
vyborny momet!
3
08:27:02 10.12.2003
je to ostrý na nesprávném místě
3
08:24:34 10.12.2003
motiv ok, ale neostrost je hrozná
3
08:21:00 10.12.2003
4
« předchozí
zpět do galerie
další »