- Technická data:
- Sony CyberShot DSC-F707, Carl Zeiss 38-190
- Poznámky a vzkazy:
- z okouzlení starými fotkami vzniklo tohle ;-)
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Václav Bibr | 08:13:29 07.11.2003 | |
Když jsem zabrousil na tvoje portfolio, uvědomil jsem si zajímavej paradox. Žádná z tvých fotek se mi upřímně řečeno kór moc nelíbí, ale všechny dohromady svědčí o tvém specifickém vnímání světa . Mají něco, co neumím definovat, ale něco jednotícího, nějakej rukopis a dost zajímavej. Trochu jako když čtu některou moderní poezii, nerozumím jí, ale která přesto na mě emocionálně působí a skoro proti své vůli se k ní vracím a pokouším se pochopit. Sumna sumárum se mi to vlastně dost líbí ..... Takže tahle známka není za tuhle fotku, ale tak nějak globálně
Radek Mánek | 05:48:40 31.10.2003 | |
Abych řekl pravdu, nemám tyto fotky moc rád. Ale je to jen můj vkus.
Martin Albert | 10:45:11 30.10.2003 | |
no, já nevím, tohle mi připadá takový divný a zajímavý něčím taky... vlastně ani nevím, podle čeho bych to mohl hodnotit, moc toho tam vidět není a co já si pamatuji, tak i staré fotografie byly ostré tak, že někdy na nich byly jasně vidět i detialy.
Tr. Lubomír Vlk | 08:46:32 30.10.2003 | |
...a ještě dodám, že tato foto-grafika na mne nepůsobí pouze tajemně či strašidelně, ale zároveň i velmi, velmi příjemně... Citově... Potkávají se zde až nepochopitelně kontrastní emoce... :O)
Tr. Lubomír Vlk | 08:32:34 30.10.2003 | |
Petere, rozjímal jsem o Tvé otázce, a pokusím se Ti na ni odpovědět... Vlastně ne já... Odpověděla nám všem již Jitka ve svém komentáři... Prostě v tomto zámku osobně mnohé prožila, včetně tajemných až strašidelných zážitků...
Nyní, po přečtení Jitčiného komentáře, se mi foto-grafika ZÁMEK líbí ještě více...
Jitko, myslím, že se Ti tu zvláštní tajemnou atmosféru podařilo výborně vystihnout...
...podle osobních zkušeností vím, že se dějou věci, které se vymykají současnému oficiálnímu vědeckému poznání...
...a zvlášť, když je to takhle blízko u vody, to se mohou dít hodně divné věci...! Opravdu, vím o tom...
...a také se mi líbí komentář Michala Štěpánka o FOCENÍ SRDCEM...! :O)
Nyní, po přečtení Jitčiného komentáře, se mi foto-grafika ZÁMEK líbí ještě více...
Jitko, myslím, že se Ti tu zvláštní tajemnou atmosféru podařilo výborně vystihnout...
...podle osobních zkušeností vím, že se dějou věci, které se vymykají současnému oficiálnímu vědeckému poznání...
...a zvlášť, když je to takhle blízko u vody, to se mohou dít hodně divné věci...! Opravdu, vím o tom...
...a také se mi líbí komentář Michala Štěpánka o FOCENÍ SRDCEM...! :O)
Pan Smazaný | 11:18:03 29.10.2003 | |
páči : VÝBORNE !!! čím kontraverznejší výstup tým LEPŠIE ! viem si to predsatviť ako sken z fotografie robenej klasickou cestou na ručne vyrobenom papiery natretom fotoemulziou .... ánoo viem, sú to PC úpravy, ale teoreticky na monitore by ten sken vyzeral presne TAK ISTO !!!
nepáči : stále nechápem pohnútky fotografa fotiť spôsobom a fotiť motív, ktorý už bol niekoľko milionkrát sfotený .... vysvetlí mi to niekto ?
ps : Inane, Ivane
nepáči : stále nechápem pohnútky fotografa fotiť spôsobom a fotiť motív, ktorý už bol niekoľko milionkrát sfotený .... vysvetlí mi to niekto ?
ps : Inane, Ivane
Pažout alias Mike Dockal | 00:24:01 29.10.2003 | |
Nastvalo me jak jsi napsal "Neni to hezky". Bylo by slusnejsi napsat ze se ti to nelibi.
Nemyslis ze je potreba pri foceni a uprave fotek experimentovat ? U tyhle fotky se to podle tebe nepovedlo, ale kvuli tomu z toho snad nemusis delat kovbojku...
Nemyslis ze je potreba pri foceni a uprave fotek experimentovat ? U tyhle fotky se to podle tebe nepovedlo, ale kvuli tomu z toho snad nemusis delat kovbojku...
Pan Smazaný | 23:40:27 28.10.2003 | |
Pažoute, asi Ti to musím říci po "česku" - sorry vole, ale proti hochštaplerství budu do posledního dechu...
Daniela Kodytková | 15:37:26 28.10.2003 | |
Jitko, taky si rada "hraju" s fotkami, kdybych umela malovat, asi bych radeji vzala misto fotaku stetec, paletu a barvy a sla si to, co se mi libi namalovat podle sveho....malovat neumim ani nahodou, tak si to sve videni zkousim alespon na fotkach...
Pro takovou upravu, jaka je na tve fotce mi zase chybi abstraktni mysleni...ale libi se mi, ze hledas jiny pristup....
Pro takovou upravu, jaka je na tve fotce mi zase chybi abstraktni mysleni...ale libi se mi, ze hledas jiny pristup....
Pažitka Pažoutova | 08:05:14 28.10.2003 | |
Souhlasim s Marcelou - citim to stejne. Tenhle typ fotek mam rada, tahle konkretne ale neni uplne podle meho gusta, takze jen za ***. Rozhodne se nedej odradit Ruskem a zkousej to dal........
Pažout alias Mike Dockal | 03:59:49 28.10.2003 | |
Ivane - kdy uz si prestanes plest kritiku s aroganci ?
Jitko - me ta fotka sedla velice
Jitko - me ta fotka sedla velice
Michal Kroupa | 01:09:17 28.10.2003 | |
uf, musim rozmyslet.. predbezne se mi zamlouva komentar Zdenka Dedicnika :-)))
Michal Štěpánek | 00:57:56 28.10.2003 | |
Jitko k této fotce už bylo napsáno dost a dost, tak nebudu opakovat slova "hloupého publika" - Je to fotka čistě jen tvých citů, myšlenek, srdce, zážitků atd....kdyby se nestrhla dost ostrá diskuze a nenásledovalo tvé vysvětlení, tak bych si řekl, že je to nějaký vtip. Myslím si, že tu bude dost fotek "podobného" ražení které jsou nemilosrdně odsouzeny právě z možného nepochopení. To je ale život. Fandím každému, kdo se o něco podobného snaží jako ty, to znamená "fotit srdcem". Tato fotka patří do tvého srdce a úpřímě ti k ní moc gratuluji................A I O TOM JE FOCENÍ.
Pažout alias Mike Dockal | 00:32:04 28.10.2003 | |
tohle me prijde jako nedocenena fotka, mrknu na to doma na poradnym monitoru
Stanislav Paluda | 00:14:41 28.10.2003 | |
Jitko nedej se, smysl to má, někdy je hranice mezi grafikou a fotkou velmi neostrá a toto je přesně ono ...
Jitka Kotrbová | 22:20:19 27.10.2003 | |
Děkuji všem za kritická i povzbudivá slova ..... U takových pokusů je diskuse vždycky potřeba, i když tahle se "mírně" zvrhla :-) .... Přiznávám, že při "tvorbě" této "fotky" ;-) , mne ovlivnilo hodně to, co jsem na ČL zažila, co jsem tam viděla - barvy, vůně, lidé, a třeba i zvuky, které člověka znenadání o půlnoci probudí a vy víte, že v patře nad vámi nikdo být nemůže a přesto tam zřetelně slyšíte kroky. Jak z toho všeho najednou udělat fotku ??? Když sem dám fotku perfektní ostrou dobře exponovanou, uvidíte přesnou realitu, řeknete si "krásný zámek" a dál nic.... Právě ta jistá abstraktnost teprve má dát prostor pro fantazii, pro pocity. Je to, aspoň podle mne, mnohem těžší než se naučit dělat ostré technicky dokonalé fotky. Možná přeskakuji kapitoly, ale myslím, že i touto cestou a jistou pokorou se dá dojít k dobré fotografii. I když to nebude ta, o které si většina bude myslet, že je to ještě fotografie......... Mám tak nějak všeobecně ráda prolínání různých druhů umění, proto i zde na PP dávám obvykle přednost těm fotkám zdánlivě nedokonalým, technicky posunutým, ale snažícím se vyjádřit určité pocity, nálady, dojmy....
Radek B. | 22:08:06 27.10.2003 | |
Každý má laťku abstraktního vidění nastavenu jinak.....respektuji to.A neber vážně tučně napsaná slova,patrně si vzal pozdě sedativa:))))
Tr. Lubomír Vlk | 21:59:54 27.10.2003 | |
...mně je jedno, že to vzniklo pomocí photošoku...! No, vlastně není... Samozřejmě, že bych raději "přírodní" neupravované fotografie... Ale nechci vkládat mezi své stereooči a placatý displej svého počítadla jakékoliv předsudky...
...například v sochařství platí konstatování, že neexistuje neušlechtilý materiál... ...dobrá socha může být třeba i z laminátu...
Nevím přesně proč, ale i přes výraznou přítomnost číslicové úpravy se mi ten obrázek líbí...
Možná je to také tím, že ten "drsný" číslicový zásah je tzv "přiznaný"...
Zkrátka ten obrázek nemá snahu tvářit se, že je neupravovanou fotkou...
Ten obrázek nelže... Neříká, že je něčím jiným...
A především nic takového neříká Jitka...
Ivane Ruseku:, jaksi samovolně se hlásím do řad hloupého publika...
...například v sochařství platí konstatování, že neexistuje neušlechtilý materiál... ...dobrá socha může být třeba i z laminátu...
Nevím přesně proč, ale i přes výraznou přítomnost číslicové úpravy se mi ten obrázek líbí...
Možná je to také tím, že ten "drsný" číslicový zásah je tzv "přiznaný"...
Zkrátka ten obrázek nemá snahu tvářit se, že je neupravovanou fotkou...
Ten obrázek nelže... Neříká, že je něčím jiným...
A především nic takového neříká Jitka...
Ivane Ruseku:, jaksi samovolně se hlásím do řad hloupého publika...
Jitka Kotrbová | 21:38:13 27.10.2003 | |
Naďo, nevím, jestli pohled turistův může být stejný jako člověka, který tam denodenně vnímá tu atmosféru - v dobrém i ve zlém, každopádně, ať se ti tam moc líbí a pozdravuj ji ode mne :o))
Naďa Petrusová | 21:36:25 27.10.2003 | |
Jitko, respektuju tvoje vidění světa, i když moje je poněkud jiné...v tý fotce něco je i když nevím co. Na ČL se teprve chystám, pak ti to povím:-)
Jirka Vaňourek | 21:13:49 27.10.2003 | |
Ivane, co prijde priste? .. Mstive a "trestne" komentare uz jsou u tebe na dennim poradku, arogance je asi tvym druhym jmenem, o tve nabubrelosti a presvedceni o sve absolutni dokonalosti nemusis uz nikoho nijak presvedcovat (az na foceni) ... tak vazne nevim ... dnes jsi zacal i bagatelizovat .. hmmm ... nejspis vsichni jsou pro tebe hloupe publikum ... asi by sis mel cas od casu udelat u sebe na pude vlastni vystavu a sam si ji pochvalit, udelit si diplom a napsat o tom pojednani do mistniho deniku:-) .... to, ze nekdo nekoho chape a vyslovi mu podporu je asi mimo tve obzory, vid ... takze proc nekoho neosocit, ze? .. at uz to je Jitka, Dora, ja, atd ... ach jo :-(
Marcela Borýsková | 20:56:24 27.10.2003 | |
Jitko já nic nezatracuju... prostě jsi se zasnila a uviděla zas ty řady oken:-)).. a tohle je vlastně ten tvůj pohled na tehdejší dobu:-))...je těžký takovýhle fotky hodnotit...ale protože mám ráda sny a nemám ráda Ruska ohodnotím ti ten tvůj sen:-)))))
Jiří Cvrk | 20:32:35 27.10.2003 | |
ač s Ruskem většinou nesouhlasím, tentokrát jsem si ho přečetl a pokýval hlavou..
Jitka Kotrbová | 20:21:41 27.10.2003 | |
Ivane, škoda, že si z té své mánie nemůžeš udělat živnost .....
Jitka Kotrbová | 20:19:18 27.10.2003 | |
Iane, xixixi, když ta ďáblem podaná ruka je tak lákává ;-)) ..... když jsem nastupovala na Červenou Lhotu, zeptal se mne odcházející kastelán, jestli už mám spočítaný okna na zámku .... neměla jsem, počítala jsem, počítala a nemohla se dopočítat ..... teď jsme se při služební cestě dostali večer v dešti po několika letech na skok na Červenou Lhotu, mimo jiné jsem vzpomněla i na to počítání oken a využila to při pokusu využít pohybovou neostrost. Možná jsem do té fotky vložila najednou víc myšlenek, ale to se u srdcovek stává. Mám někde pár fotek ČL ještě zdřívějška Prakticou, pokud se mi je podaří oskenovat, zkusím je sem dát....
Pan Smazaný | 20:12:44 27.10.2003 | |
...no vidíš, jak pár odkazů pomohlo, aby se Tvá fotka zalíbila u hloupého publika (nikoho nejmenuji, Doro :-))) )
Tr. Ianus Germanicus | 19:56:20 27.10.2003 | |
Ty, Jitko... co kdybys pro dalsich par fotek slozila slib, ze na nich krom orezu a doostreni nepouzijes photoshop ;o)) mne se velmi libi ta snaha o hledani vlastniho videni a vyjadrovani se, ale myslim, ze se to gró musi odehrat mimo photoshop - ze photoshop ma slouzit fotce a nikoliv naopak - ale chapu, mel jsem kdysi taky takove obdobi, alespon clovek pritom prozkouma zakouti toho fotokramu ;-)
Jitka Kotrbová | 19:48:23 27.10.2003 | |
Mirku, původně jsem chtěla sem dát jen detail se střechou, líbilo se mi to .... mám ráda náznaky, kde není všechno vyřčené a jasné .... neříkám, že to dělám dobře, asi ne, když to lidi neoslovuje, ale zkoušet to budu dál .... :-)
Mirek Kohout | 19:44:38 27.10.2003 | |
...hledání mne oslovuje, nicméně si myslím, že zde stylizace smazává čitelnost motivu. Čili zdá se mi to až moc posunuté.
Tr. Ianus Germanicus | 19:43:30 27.10.2003 | |
a hele koukam, ze arbiter elegance uz zase pouziva boldy, caps lock a haldu otazniku ;o)))) to je legrace
Jitka Kotrbová | 19:30:30 27.10.2003 | |
Milane, odvaha ? ta mi nechyběla v mnohem zásadnějších věcech a doufám, že mne hned tak neopustí ;-)
Pan Smazaný | 19:26:40 27.10.2003 | |
Nevím, jako retro to moc nevypadá. Ale je to dost originální. Za odvahu
Dora Vaňourková | 19:21:58 27.10.2003 | |
Libi se mi, ze nachazis svuj styl a snazis se to vyfotit tak, aby to vyjadrilo Tve city, ze ses ve fotce podepsana. To ocenuju rozhodne vic nez fotit tak, aby se to libilo na PP (nikoho konkretniho ted nejmenuju Ivane).
Jirka Vaňourek | 19:06:18 27.10.2003 | |
Ja v tom vidim snahu o osobitost a vlastni invenci v ramci fotografie a jejiho zpracovani ... snahu o kyc a zalibeni se vidim jinak a u jinych, casto tak hlasitych autoru :-) ..... fotka se mi az tak moc nelibi, asi mi chybi ten osobni vztah :-)
Jitka Kotrbová | 19:00:17 27.10.2003 | |
jsem ráda, že ač mne vůbec neznáš, čteš tak v mé duši a jsi si jistý tím, o co já se snažím ..... no, jsem ráda, že se stýkám s lidmi, kteří si tak jistí nejsou a mají stále co hledat ;-)
Pan Smazaný | 18:57:36 27.10.2003 | |
...čti pozorně... nenapsal jsem, že je to kýč (i když snaha o zalíbení se hloupému publiku tu je)...ale že je to kýčovitá snaha = laciná snaha o cosi... :-)))))
Jitka Kotrbová | 18:43:45 27.10.2003 | |
;-) .... filtr použit nebyl, z těch fotošopích hejblátek navíc de facto pouze křivky, a míchání kanálů
Ivan Majercak | 18:38:29 27.10.2003 | |
No hej, zabudol som tam dodat smajla... :-)
Prave tu s kolegovcami diskutujeme na temu filtre do PS, zbrojne pasy a tak, takze ta fotka bola predsa len podnetna :-))))
Prave tu s kolegovcami diskutujeme na temu filtre do PS, zbrojne pasy a tak, takze ta fotka bola predsa len podnetna :-))))
Jitka Kotrbová | 18:38:28 27.10.2003 | |
jo teď koukám na zajímavou logickou zkratku - citace : PROČ TA ÚPRAVA?????? hezké to NENÍ, takže přeci jen snaha o UMĚNÍ?????? ..... takže Ivane, podle tebe umění není hezké ??? ;-) ..... a když se to nelíbí, tak to má asi do kýče daleko, nebo není kýč definován mj. prvoplánovou líbivostí ?
Jitka Kotrbová | 18:35:28 27.10.2003 | |
Ivane 2 - au ? - promiň za způsobené utrpení, tak to neber tak vážně :-))
Jitka Kotrbová | 18:34:32 27.10.2003 | |
Ivane, nezklamal´s :o)) ..... Není to pokus o umění ...... je to pokus o jiný pohled na Červenou Lhotu, o které, myslím, dost vím ... ne vždy se podaří předat pocity verbálně, ne vždy se podaří předat pocity vizuálně, no co .... :-) , nejhorší je to nezkusit .... zkouším a pokouším ráda ...
Pan Smazaný | 18:29:58 27.10.2003 | |
zase pokus o umění??????? Sem si myslel, že o kumštu obecně něco víš, ale sem dáváš věci, co zavánějí velmi kýčovitou snahou obejít řemeslo a "bez práce a znalostí" dosáhnout - ČEHO VLASTNĚ?????????? - PROČ TA ÚPRAVA?????? hezké to NENÍ, takže přeci jen snaha o UMĚNÍ??????
Martin "odpoutany" Kulle | 18:20:25 27.10.2003 | |
Citlivější přístup v použití fotokrámu. Prostě tohle mi vůbec nepáslo. Nijak mě to neoslovilo. Prostě nic nula, zero ...
Jitka Kotrbová | 18:18:19 27.10.2003 | |
Martine, jak mám rozumět tomu "citlivější přístup" ? Já to cítím takhle, názory druhých mne zajímají.
Jitka Kotrbová | 18:17:15 27.10.2003 | |
je to pro mne citová záležitost, na Červené Lhotě jsem před několika lety dělala kastelánku a tradiční pohledy na ČL pro mne nevyjadřují to, co pro mne znamenala ..... :-)
Martin "odpoutany" Kulle | 18:15:26 27.10.2003 | |
Promiň to mi jako zátiší moc nepřijde. Chybí mi trochu citlivější přístup.