Fotografie: Kopřivnická kapka
Autor: Martin Janík | |
Kategorie: dokument
Vloženo: 09:21:34 18.09.2003
- Technická data:
- Canon IXUS v
- Poznámky a vzkazy:
- Tatra 603 (s typickým tretim, prostrednim svetlometem se vyrabela od roku 1957) uzasne dilo cs. designeru pritahuje pozornost nejen pametniku, ale i tech kteri jiz nevi, ze Tatra vyrabela osobni vozy!
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Adam Jursa | 09:50:37 19.11.2003 | |
jo kdyby se to zabralo vic ze spodu, tak by to mohlo vypadat zajimave...
Martin Janík | 08:31:59 20.09.2003 | |
Bohužel, neumím retušovat a photoshop nemám. Musím se tedy soustředit příště na fotky jinak... Každopádně všem co poradili děkuji! :o)
Martin Janík | 07:29:37 19.09.2003 | |
Jen pro upřesnění: mezi Tatrou 77 a Tatrou 600 (Tatraplanem) byla ještě velmi populární Tatra 87 - "osmička". Právě Tatra 77 a 87 byly zřejmě se svými třemi charakteristickými světlomety předlohou pro řešení přední části Tatry 603 (první verze). Tatra 87 se proslavila v československu i v zahraničí nejen díky cestám inženýrů Hanzelky a Zikmunda (Afrika, Jižní Amerika). Tatra získala své jméno skutečně podle slovenských velehor - Vysokých Tater, kde probíhaly testovací jízdy. Vozy v tuhé zimě a hlubokém sněhu vyjely až tam, kde žádný automobil doposud nebyl. Tehdy prý někdo z místních obyvatel prohlásil: "To by bylo auto pro Tatry!". Od nápadu k realizaci nebylo daleko. Okolo roku 1920 se začíná na kapotách kopřivnických automobilů objevovat kulatý emblém v podobě téměř stejné, jak jej známe dnes. Tolik legenda o Tatře. Smutným a opomenutým faktem je, že Vladimírem zmíněná Tatra 700 se již nevyrábí. Narodila se sice v roce 1996 ale osud jí dopřál pouhé dva roky na růst a vývoj. Poté byla výroba zastavena a později zrušena. Bohužel. "Sedmistovka" se stala posledním českým vyráběným reprezentačním automobilem, s českým osmiválcovým motorem. Charakteristický zvuk vzduchem chlazené pohonné jednotky, spolu se sytým dusotem osmi "kopyt" se pomalu ale jistě vytrácí nejen z našich uší...
Vladimir Malach | 04:23:59 19.09.2003 | |
V období mezi dvěma světovými válkami kopřivničtí konstruktéři usilovně pracovali na světové novince - prvním sériově vyráběném osobním automobilu s aerodynamickou pontonovou karoserií a vzduchem chlazeným motorem umístěným v zadní části. Sériový vůz T 77 měl premiéru 5. března 1934. V témže roce byl název TATRA registrován jako obchodní jméno firmy.
V poválečném období se TATRA zaměřila ve výrobě osobních vozů na malosériová luxusní vozidla s vysokým komfortem jízdy. Vozy T 77 a velmi populární Tatraplan nahradila limuzína T 603. "Šestsettrojek" se do konce roku 1975 vyrobilo téměř 20,5 tisíce. Tuto produkci v letech 1975 - 1995 vystřídala T 613 a od roku 1996 poslední model T 700.
V poválečném období se TATRA zaměřila ve výrobě osobních vozů na malosériová luxusní vozidla s vysokým komfortem jízdy. Vozy T 77 a velmi populární Tatraplan nahradila limuzína T 603. "Šestsettrojek" se do konce roku 1975 vyrobilo téměř 20,5 tisíce. Tuto produkci v letech 1975 - 1995 vystřídala T 613 a od roku 1996 poslední model T 700.
Jaroslav Vimr | 21:08:23 18.09.2003 | |
Jo jo je to skvost českých rukou tohle auto mám rád a hlavně motor to je broukání ..... jinak fotka mohla být lepší ...... +
Pikaso | 11:11:27 18.09.2003 | |
to auto nemuže za to co sim kouši prováděli. je skvělý. Martine, měl si bejt na srazu veteranu v Žerotíně, bylo jich tam asi osm
jinak fotka se mi moc nelíbí, sorry
jinak fotka se mi moc nelíbí, sorry
Martin Janík | 11:02:00 18.09.2003 | |
Danielo: cekal jsem presne tuhle reakci od nekoho z Vas, Daniela byla prvni. Mel jsem na váber z desitek aut a presto jsem, si vybral tohle. A víte proc? Jako PROVOKACI! Ja beru tohle auto (tento typ) pouze jako predmet technického zájmu. Nicmene to nic nemeni na tom, ze kazdy ma pravo na svuj nazor! Jen chci vyvratit mytus o papalaskych autech, protoze auto je vyrobek, pote predmetr prodeje a ani tvurci ani ono samo nemuze za to kdo se v nem vozi. Lidicky oprostete se od nesmyslnych predsudku. Kdyby Nemci slapali po mercedesu tak jako my si slapeme po Tatre, tak dnes nemaji jednu z nejuspesnejsich znacek na svete! Podotykam ze Tatra ji kdysi taky byla! Ale muezeme si za to jen my sami a nedostatek sebeucty a narodniho citeni!
Daniela Kodytková | 10:55:05 18.09.2003 | |
tohle auto moc rada nemam, pamatuju doby, kdy si v nem vozili zadek papalasi....ale nemeni to samozrejme nazor na fotku, ke ktere ti vsechno rekli uz predchozi...
Martin Janík | 09:42:54 18.09.2003 | |
To druhy je prototyp ambulance Tatra 603A. Diky za rady, zrejme skusim detail, vsude okolo cosi porad vadi... :o)
Tomáš Hošek | 09:40:08 18.09.2003 | |
V muzeu je težké fotit, aby tam nebylo "rušivé pozadí" (mimochodem tady je ve formě - myslím- jediného prototypu sanitky na bázi tatry 613 s motorem vzadu tzv. pod lůžkem pacienta.). Tohle je taky opravdu kráska ale fotka není podle mne dobrá....viz. připomínky dole. 2 + 1 za tu krásku