Fotografie: * ZEUS * ale zlej
Autor: Stanislav Vaněček | |
Kategorie: portrét
Vloženo: 11:36:43 12.09.2003
- Technická data:
- Minolta DiMAGE 7 upgr na 7i,
- Poznámky a vzkazy:
- vím, že budete psát, je to dost mázlý a hodně šumu, ale mě se to fakt líbí a jsem zvědavej, jak na to budete reagovat. foceno od pasu, byla to taková situace, kdy jsem neměl čas nastavit expozici, protože jsem byl tlačen davem turistů a musel to rychle odfotit.
http://www.photopost.cz/pp5/foto.php?id=73611&ord=1&kat=0&aut=3496 - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Pan Smazaný | 23:33:01 03.10.2003 | |
ac je to technicky nedokonale, tak to ma neco do sebe.. vyraz toho cloveka .. je jak od Rembrandta (asi to komolim) :)
Jiří Chvátal | 00:02:58 24.09.2003 | |
Dovedl bych si to představit malinko světlejší, ale jen malinko. Jinak prostě super ...
Tr. Ianus Germanicus | 00:46:22 17.09.2003 | |
Jo tak ja byl vyzvan ;o))) kdyz jsem ji oteviral poprve, to bylo kdyz tu byla uplne nova, tak jsem ji zase zavrel s tim, ze me moc nezaujala ani v kladne ani v zapornem smyslu, a ze me nenapada co bych k ni mel napsat... zavrel a sel dal... vubec jsem netusil, ze by kvuli teto fotce mel byt nejaky poprask ;o)) az o nekolik dni pozdeji jsem si vsimnul zminky ve foru Kk a tam jsem napsal, ze "mam pro tu fotku porozumeni, ale ze podle me TO tam neni" - tim jsem to povazoval za vyrizene... se divim, ze to tady porad jeste zije...
- Obecne, nekdy se nejaka fotka trefi do vetsinoveho vkusu (ani o tom nevi) a naskace ji hafo bodu... a tahle k nim (asi) patri... je takova jako "umelecka" pritom jeste vetsine prohlizecu dostatecne srozumitelna a nejak vsichni v sobe mame (i kdyz si to treba neuvedomujeme) archetypalne tenhle typ v podvedomi (Leonardo, stare malby)... a protoze jsme jenom lidi (a ne stroje na umeni a kritiku) tak potom takovahle fotka vyleti... tot vse...
Protoze jsem sam s velkymi vyrezy a zvetsenimi experimentoval, tak vim (snad o neco vic) o cem to je a nepodleham tomuto "mameni" tak snadno... snad... celkove bych to uzavrel jako 2+ sympatickej pokus, kterej neni dokonalej a pro autora ma velkou cenu uz jenom tim, co vsechno se k te fotce touto diskuzi dozvedel... mameni sumou tech bodu bych nepodlehal, ale to snad nehrozi... uz toho tady nechte ;o)
- Obecne, nekdy se nejaka fotka trefi do vetsinoveho vkusu (ani o tom nevi) a naskace ji hafo bodu... a tahle k nim (asi) patri... je takova jako "umelecka" pritom jeste vetsine prohlizecu dostatecne srozumitelna a nejak vsichni v sobe mame (i kdyz si to treba neuvedomujeme) archetypalne tenhle typ v podvedomi (Leonardo, stare malby)... a protoze jsme jenom lidi (a ne stroje na umeni a kritiku) tak potom takovahle fotka vyleti... tot vse...
Protoze jsem sam s velkymi vyrezy a zvetsenimi experimentoval, tak vim (snad o neco vic) o cem to je a nepodleham tomuto "mameni" tak snadno... snad... celkove bych to uzavrel jako 2+ sympatickej pokus, kterej neni dokonalej a pro autora ma velkou cenu uz jenom tim, co vsechno se k te fotce touto diskuzi dozvedel... mameni sumou tech bodu bych nepodlehal, ale to snad nehrozi... uz toho tady nechte ;o)
Tomáš Ondřej | 23:23:50 16.09.2003 | |
O této fotce se toho napsalo už docela hodně... Vzbudila již mnoho emocí...
Standa mi určitě promine, ale postavím se v tomto případě na stranu těch, co se jim to moc nelíbí...
Standa mi určitě promine, ale postavím se v tomto případě na stranu těch, co se jim to moc nelíbí...
Robo Pritsky | 18:24:35 16.09.2003 | |
maliari pointilizmu mali tiez "dost velke zrno", mali by byt preto obrazy od Georges Seurat povazovane za gyc??
Martin Lacina | 00:49:45 16.09.2003 | |
teda, Stando, teď na to koukám doma na klasickym CRT a je to mnohem horší než na LCD v práci (teda to zrno)
Jirka Andrle | 20:48:04 15.09.2003 | |
je to zvláštní, na jednu stranu se mi to líbí, na druhou mi tam něco vadí, ale klady převažujou
Petr Hořice | 14:26:06 15.09.2003 | |
Tak? Někdo další je na řadě? Ianusi... pojď se prát! ... s Houdou smaozřejmě. :)
Tomáš Houda | 12:52:26 15.09.2003 | |
Ota: no, ja si myslim, ze tady ten sum prave prekrocil onu pomyslnou hranici, od ktere se uz da zvetsit trebas na dva metry... Tady neni ucelem jej nevidet, rekl bych ze spise naopak :-) Moje nechvalne znama ikonka napriklad, vznikla kdysi jako produkt asi hodinoveho opileckeho poblouzneni malym digitalnim cvakatkem... a existuje jako Lambdaprint 120cm siroky :-) pixely tam jsou velky asi tri milimetry, a je to prave diky nim tak nejak ono. Ale samozrejme to je jenom muj subjektivni pocit :-)
Martin Lacina | 12:38:13 15.09.2003 | |
ten šum je dost brutální, ale pocitově s emi ta fotka líbí. Vypadá je z obrazu. Nečetl jsem všechny zdejší komentáře, ovšem s názorem Tomáše Houdy plně souhlasím.
Fbh Ota Hejmala | 12:31:32 15.09.2003 | |
jenom ty moje :-))). Mně by zas zajímalo kolik lidí už vidělo svoji digitální fotku na papíře a kolik jich bylo aspoň na A4.
Petr Hořice | 12:01:23 15.09.2003 | |
No já spíš mluvil o tom ostatním nedůležitém :o))) Btw. Kolik vysoce hodnocených fotek zde na PP by šlo udělat rozumě na 30x45cm? ;o)
Fbh Ota Hejmala | 11:15:22 15.09.2003 | |
A ještě - než někdo napíše, že to resamplovat jde, protože teď je to taky dost velké - tvrdím, že nejde. Ani ne kvůli šumu nebo neostrosti, ale proto, že se tam začnou objevovat čtverečky.
Fbh Ota Hejmala | 10:48:01 15.09.2003 | |
Abych to upřesnil - kdo někdy dělal fotky z digitálu na papír, ví o čem mluvím. Fotka na monitoru a na papíře je úplně něco jiného. Monitor má rozlišení 72 px/inch, lab 300 px/inch. Toto je velké 650 px (kdo ví jestli) a ten šum je tam prasácký. I když to v tomto případě může být k dobru věci. Jenže když si člověk uvědomí, že skutečná velikost je v tomto případě asi 5,5 cm na výšku... Resamplovat nejde do nekonečna. Nevím jaké rozlišení má Dimage 7, ale tvrdím, že z tohoto obrázku nejde udělat fotka normální velikosti. Ten obličej musel zabírat plochu míň než 1/10 fotky.
Fbh Ota Hejmala | 10:39:15 15.09.2003 | |
Jakou bibli? :-) Mně se nechce rozebírat kdo je ovce. Já jsem smysluplně napsal, že ta fotka nepujde zvetsit vic nez na 6x9. Vyrez neceleho obliceje z fotky "od pasu vejs" - to nevyjde. Dobry vyraz, dobry zachyceny moment. Ale spatnym zpusobem. Kvuli tomu to jeste neni dobra fotka. Sory že to tu opakuju :-). To ostatní už tak důležité není, i když si za tím stojím.
Stanislav Vaněček | 10:14:43 15.09.2003 | |
jirko od tebe mě to obvzlášt těší, koukám, že bez toho svýho čtyřnohýho přítele nedá ani ránu
Petr Hořice | 09:45:09 15.09.2003 | |
Ota: Tak to už si zase vykládáš bibli podle svého stejně jako Walther (jenomže on to myslí jako prdel). Nejde o to že by někdo říkal že když se boduje vysoko, nebo nízko tak je to špatně... nejde o to na čí straně je většina a která z těch skupin je ta povolaná. To už řešíš něco osobního, co sere přímo tebe. Neříkej mi, že jsi to nepochopil?! Ono totiž připsat do nějaké diskuse, že jste všichni tlupa diletandů, nebo ovce bez názoru je celkem jednoduchý. Jediný kdo něco smysluplnýho utrousil na straně záporné kritiky byl totiž Martin hrubý... ostatní jen přitakali nesmyslnýmu příspěvku Admiralla.
Petr Hořice | 09:28:16 15.09.2003 | |
Admirall: Jasně... ale tuhle větu můžeš v podstatě použít u většiny fotek zde, protože ti kteří se vezou zde se vezou i jinde....
Petr Hořice | 09:24:30 15.09.2003 | |
Walther: Zjevně jsi nepobral o co mi šlo... no neva, není to poprvé.
Fbh Ota Hejmala | 08:11:10 15.09.2003 | |
To je blbost. Abych napsal co se konkretne nelibi mne, tak: ta fotka nepujde zvetsit vic nez na 6x9. Vyrez neceleho obliceje z fotky "od pasu vejs" - to nevyjde. Dobry vyraz, dobry zachyceny moment. Ale spatnym zpusobem. Kvuli tomu to jeste neni dobra fotka. Davova psychoza to podle me je. V posledni dobe kdo tady neoceni rozmazanou fotku, neni v te spravne parte.
Igor Šperka (admirall) | 15:02:53 14.09.2003 | |
Petr Horice: Mas pravdu v tom, ze moj komentar znel trochu ako vysmech komentarov, podla ktorych sa fotka paci. Je mi jasne, ze nie vsetci sa viezli. Chcel som len oslovit ych, ktorych sa to dotyka. Ja neviem ukazat prstom, ktori to su, ale oni to vedia sami. Nejde mi o nic, len aby tu kazdy prejavil svoj nazor a nie nazor druheho. Je mozne, ze som sa mylil, ale je takisto mozne, ze v 50% som mal pravdu ;-)
Stanislav Vaněček | 13:20:01 14.09.2003 | |
tomáš houda: tome dík, i já si myslím to co jsi napsal v komentáři. na fotce je ten žebrák od pasu vejš. když jsem s tím laboroval v ps a zkoušel různý varianty, ořezů, tenhle mě zaujal, a vědom si špatný kvality, přesto jsem to jsem to sem poslal. zajímalo mě jestli ostatní budou mít podobné pocity při pohledu na tuhle šumavu, jako já. říkal jsem si, že smazat to můžu vždycky.
jinak všem dík za komentáře.
jinak všem dík za komentáře.
Vít Schwarzbrunn | 13:00:16 14.09.2003 | |
Walther: Částečně to pravda je, ale myslím, že ne až tak. Nakonec se většina stejně projeví. A myslím, že když dá člověk nějaké body tak je fér k tomu něco napsat - pokud už všechno nebylo předtím popsáno.
Tomáš Houda | 12:57:50 14.09.2003 | |
ta fotka je podle mne dobra, i kdyz je zaroven dobrym prikladem toho, ze digitalni sum muze pusobit na rozdil od filmoveho zrna dost destruktivne. Na druhou stranu, kdyz je digitalni sum tak silne zretelny, pomalu i ten pro mne prestava byti problem a stava se vyrazovym prostredkem, jako je tomu napriklad u stills z del ruznych videoumelcu. Pises, ze jsi strilel od boku, jedna se tedy spise o "lucky shot". Presto ale vidim tvoji zasluhu v tom, ze jsi ji jako dobrou rozpoznal a pravdepodobne i orizl do vysledne podoby. Je fakt, ze fotky ruznych malebnych somraku se mi pomalu zacinaji zajidat, ale tahle ma v sobe neco obecneho... Ty asociace na ruzne obrazy a podobne toho jsou dukazem. Lucky shot :-)
Walther Krupinsky | 12:41:03 14.09.2003 | |
No davova psychoza to zcela jiste je... Kdyby byl prvni hodnotici Rusek a druhy Hruby tak ta fotka ma 118 bodu a 80% lidi zde hodnoti jinak i kdyz samozrejme kazdy si bude myslet ze on by byl v tech 20%. Me se to nelibi, ala Martin Hruby...
A zduvodnovat co konkretne se libi a co ne to zatim chtel akorat Dubsik "Kde, kde, kde mam na fotce chybu kdyz mi davate jenom trojky"....
A zduvodnovat co konkretne se libi a co ne to zatim chtel akorat Dubsik "Kde, kde, kde mam na fotce chybu kdyz mi davate jenom trojky"....
Petr Hořice | 12:28:00 14.09.2003 | |
Admirall: To ovšem nic nemění na skutečnosti, že se stavíš do pozice "toho správného názoru" a všechno ostatní je davová psychóza. Je určitě špatně, že to Standa s tímto úmyslem nefotil a snažil se to jenom zachránit v krámu. Ale fotka rozhodně emoce vzbuzuje, tak o co jde? Že to není krásně ostré, jak je u digitálů zvykem? Začínal jsi zde s rozdáváním pětek a teprve nedávno jsi začal trochu kritizovat (což je samozřejmě pozitivní vývoj), takže navážení se do cizích citů, nebo vkusů a z nich vyplývajících kladných kritik si myslím není zcela na místě. Konkrétně u této fotky jsi dal 3 příspěvky z nichž ve dvou se obracíš proti těm, kterým se fotka líbí a děláš z nich... Zajímavé je, že zatím ještě z tvých úst nezazněl názor, proč se ti ta fotka vlastně nelíbí? Takže zkus taky něco napsat o fotce a ne jen o komedii s komentáři!
Stefany Pfeiferová | 03:13:48 14.09.2003 | |
Stando.....jsem užaslá. Je to vážně nádhera. Potkávám ho pravidelně a nikdy mě nenapadlo si ho vyfotit (asi proto že vždy když ho potkám mám sebou i svojí bílou bestii a nechci aby se bál o toho svýho malýho čudlu)
Ale když vidím tvoji práci tak to prostě musim zkuit. Doufám že ti to nebude vadit. Každopádně takhle dobře mi to stejně nedopadne :o(
Sedí stále na stejnym místě, ale já Vám to nikomu neřeknu kde to je, dokud neudělám aspoň z půlky tak hezkou fotku :oP
Ale když vidím tvoji práci tak to prostě musim zkuit. Doufám že ti to nebude vadit. Každopádně takhle dobře mi to stejně nedopadne :o(
Sedí stále na stejnym místě, ale já Vám to nikomu neřeknu kde to je, dokud neudělám aspoň z půlky tak hezkou fotku :oP
Stanislav Vaněček | 15:56:08 13.09.2003 | |
to martin: když jsem to fotil, tak v tom žádnej úmysl nebyl, protože jsem byl tlačen davem turistů a jak už jsem psal, nebyl ani čas nastavit expozici, když jsem si toho žebráka všim, jak sedí na římse obchodu. tak jsem zapnul foťák a bez míření jen od boku jsem ho vyfotil. když jsem to nahrál do pc tak jsem zjistil, že je to dost podexponovaný. v ps jsem se s tím snažil něco udělat, tak jsem si s tím hrál až jsem z toho zpatlal tohle. proto si nemyslim, že by šlo o nějakej kýč. i když nejsem žádnej znalec, fotim teprv pár měsíců, takže praxe minimální oteorii už vůbec nemluvim, a neumim to posoudit.
Martin Hruby | 15:33:08 13.09.2003 | |
technicka kvalita snimku je tu celkem nepodstatna. Obrazek pusobi dojmem ofoceni obrazu s umyslem brnkat na citlivou strunu rozervanosti. Vyrobit neco libiveho, ale umelecky bezcenneho (definice kyce). Podporuje to i styl kresby a adjustace. Vyfotit to poradne, tak z toho bude skoro nudna fotka. Snad to rikam srozumitelne......
Jan Zaborsky | 13:39:10 13.09.2003 | |
Má skvelú atmosféru, na môj vkus naozaj trochu moc rozmazané. Ale výraz tváre, pohľad, spôsob výrezu je vynikajúci.
Igor Šperka (admirall) | 10:00:06 13.09.2003 | |
Jo nazory sa lisia, ale ved o tom to je. Kazdy ma iny pohlad na vec. Foto je dost kontroverzne. Vdaka Riccimu som sa vcera pozrel na PhotoSig a tam sa daju dokonca fotky sortovat podla najvacsej a najmensej kontroverznosti :-) Myslim, ze tu trochu zahrala aj davova psychoza. Je dost malo ludi, ktori sa neboja vyslovit svoj nazor. Co je bohuzial na skodu. Keby kazdy povedal, co si mysli, pomahalo by nam to vsetkym dostat sa dalej.
Martin Hruby | 01:19:29 13.09.2003 | |
:-) jsem si vsiml tehle fotky uz rano, a vsiml jsem si i vseobecneho nadseni. Proto je mi obvzlast neprijemne pronest muj nazor - z meho pohledu to je mimoradny kyc. Sorryyy. Ta fotka se samozrejme vymyka bezne produkci zde na PP, proto ji hodnotim odlisnym zpusobem.
Vít Schwarzbrunn | 23:21:19 12.09.2003 | |
Teda chlape, to jsi mě překvapil, tohle je opravdu výborný. Rád bych to viděl velký. Skoro jako bys odfotil kus obrazu :-))) - míněno v dobrém slova smyslu :-)
Igor Šperka (admirall) | 23:10:13 12.09.2003 | |
Ty brdo to je snad komedia tu s tymi komentarmi. Tusim sa vsetci scvokli :-)
Katka Schnablová | 22:52:16 12.09.2003 | |
Skvělý ! (Jako první mě napadl Mojžíš, ale Poseidon sedí ještě líp)
Pan Smazaný | 21:58:36 12.09.2003 | |
Zeus je imaginarni bytost a tudiz to maznuti a sedivost k tomu patri. Bohuzel to neni od Tebe umyslne, ale porad je to jednicka! :o))
Martin Tatara | 15:49:48 12.09.2003 | |
dost mázlý a hodně šumu, veď to je to čo tú fotku dotvára, nevidím dôvod to kritizovať, veľmi sa mi páči
Stanislav Vaněček | 14:30:06 12.09.2003 | |
s leonardem chodíme k pivrncovi na pivko a taky na výlety, on si maluje a já si fotím :-)))
Zdeněk Šeliga | 14:06:07 12.09.2003 | |
Že by Da Vinči? Myslím si, že kvalita nemusí být vždy na prvním místě, ale jsou to jen vyjímky, jako je tato.
Karel Kadlec | 13:55:39 12.09.2003 | |
Paráda. Vypadáto jako kus sfoceného obrazu. Dej sem odkaz na celou fotku a těch 5 bodů si zasloužíš.
Stanislav Vaněček | 13:39:57 12.09.2003 | |
jsem fakt rád, že nejsem sám, komu se to líbí, vím, že kvalita neni dobrá, nakonec to píšu v poznámkách, taky jsem dost váhal jestli to sem mam dát, ale líbilo se mi to tak moc, že jsem to risknul. ještě jednou dík za komentáře a body.
Pan Smazaný | 13:09:19 12.09.2003 | |
prečo ľudia VŽDY potrebujú vedieť čo vidia ? že by neverili v nič ?
Jitka Kotrbová | 12:25:04 12.09.2003 | |
MOC fajn, pro mě nádherná fotka, vícevýrazová, i to zlo se tam dá nalézt... Gratuluji, podařila se ti :o)) Série takových portrétků by nebyla ;-)) ??? 5 ***
Václav Bibr | 12:23:59 12.09.2003 | |
Měl jsem stejnej pocit jako P.L. Kulička A jestli je to jak píšeš opravdu fotka živýho člověka, tak je super. Bodík dolu za dočista nevhodnej název. I když... název fotku nedělá, tak ho zase vrátím :-)
Pan Smazaný | 12:23:22 12.09.2003 | |
Stando, keby som vedel, že si ukradol tvár môjmu kolegovi , riť Paľovu by som ti poslal ... a nie 5 EUR !!!!
Pan Smazaný | 12:18:44 12.09.2003 | |
páči : celá plocha obrazu
nepáči : titulok !?!?!? Valsidal má pravdu
ps : kua prečo ľudia si ten foťáknedajú na statív a nenasvietia to poriadne ? kde je tu ostrosť ?
nepáči : titulok !?!?!? Valsidal má pravdu
ps : kua prečo ľudia si ten foťáknedajú na statív a nenasvietia to poriadne ? kde je tu ostrosť ?
Pavel Lexik Kulička | 12:14:55 12.09.2003 | |
.. tak tedy "Zlo" v tom necítím .. spíše bázeň, nebo osamění .... hodně působivé .. asi by to šlo technicky lépe dotáhnout .. ale líbí
Martin Lukeš | 12:13:25 12.09.2003 | |
Prvni co me napadlokdyž jsem videl nahle byl Mikilandželo,ale takhle jen potvrzuji JIRKU KLÁNA.A můj názor...V I N I K A J Í C Í
Stanislav Vaněček | 12:11:43 12.09.2003 | |
seděl s jezevčíkem v náručí, v ruce bílej plastovej kelímek od limonády a žebral
Stanislav Vaněček | 12:09:36 12.09.2003 | |
je to samozřejmě fotka, foceno na starý praze, výraz jsem možná netrefil, ale mě to tak připadá
Pavel Lexik Kulička | 12:05:22 12.09.2003 | |
připomíná mi to nějaký renesanční či barokní obraz .... je to focený portrét osoby ? ... nebo prave takový obraz ? ... nějak zatím nevím ..
Radek Mušálek | 12:00:18 12.09.2003 | |
Připojuji se k názoru, že zlo ne... možná máš nějakou k této fotce nějakou příhodu, nebo jí něco předcházelo, ale to my nevíme. Jako portrét zajímavé - takový skoro da Vinci.
Zdenek Felix | 11:58:13 12.09.2003 | |
Jdu si ten obraz schválně najít... Někde na webu musí být... Body později :-)
Zdenek Felix | 11:57:22 12.09.2003 | |
Člověče Stando, nevyfotils obraz ? Jestli ne, tak je ta podoba se slavným obrazem více než nápadná. :-)
Jakub Schenker *Brňák | 11:53:36 12.09.2003 | |
nevim proc, ale spis nez jako zlo mi to pripada jako Poseidon... ne ze bych ho nekdy osobne potkal, ale kdyby jo tak by urcite vypadal takhle.
Jinak zajimave, s jinym nazvem mozna za 5, takhle se jeste rozmyslim kolik se za spatne nazvy strhava... :)
Jinak zajimave, s jinym nazvem mozna za 5, takhle se jeste rozmyslim kolik se za spatne nazvy strhava... :)
Michaela Kicova | 11:51:44 12.09.2003 | |
velmi sa mi to paci, az na ten nazov, ale zrejme vies, preco si to tak nazval
Ján Hronský (žltý dodo) | 11:44:04 12.09.2003 | |
zlo to az take dobre nieje, ale mohlo by to byt zle DOBRO...
valsidal ruzam | 11:40:19 12.09.2003 | |
ZLO?!!!! co je to za <>, toto je podla teba zlo? vyborny portret, ale takto ho zhodis?!!! kokos, ze ZLO ;-)))
Martina Průšová | 11:39:10 12.09.2003 | |
náhodou se mi to dost líbí...ale jako zlo mi to moc nepřipadá... má to zvláštní atmosféru..dokázala bych si to představit i jako ilustraci v knize...prostě..moc pěkný..