- Technická data:
- Canon33 + CanonUSM 28-200 f/4-5,6
- Poznámky a vzkazy:
- ... tak zas zpatky k zenam :) Vim, ze milujete prepaleniny, tak sem zvedavej, jak se poperete s timhle :)
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
David Zachoval | 14:32:19 06.11.2003 | |
Ianus: takze manyrismus vlastne neni vubec nic spatnyho, co? :) Jinak ty mas z mych fotek pocit, ze nejde o momentalni pocit a zabavu? To by me mrzelo... Schvalnosti nedelam umyslne, ver mi... pokud je opravdu citis, tak je podvedoma necilena zalezitost, s kterou asi ani nechci bojovat. Jinak chapu, co bys rad v mych fotkach jednou videl... ten druhy plan (jak mi kdysi psal Valsidal) ... asi fotim nechutne realisticky, se neda nic delat, treba az me prejde naklonovy obdobi prijde neco jinyho :)
Tr. Ianus Germanicus | 14:07:21 06.11.2003 | |
Manýrismus -
Kompozice nemusí mít ústřední význam, prostor a jeho užití může být vícesmyslná, postava může být charakterizována atletickými nadpropozicemi, disorientací nebo nadsázkou. Kompozice je znásobena silnými, nenaturálními a dramatickými barvami. Manýrismus hledá nestabilitu a neklidnost.
jenom abych to upresnil: Tim "normalni" jsem nemyslel (treba) "nudna"... napr. fotky Valsidala, P. Burdu mi prijdou "normalni" ;-) a Sakiho 16 taky... ani si nemyslim, ze by se u foceni melo nejak moc "premyslet", spis bych uprednostnoval momentalni pocit a zabavu (jinak to snad ani nema moc cenu - teda pro me), to samozrejme nemluvim o technicke strance veci, ta by mela nejak samovolne "pracovat na pozadi" sama od sebe a koneckoncu technicke nedostatky bych ti rozhodne nepripisoval... jenom mi prijde, ze obcas delas takove "schvalnosti" abys vybocil... ty rikas, ze nikoliv schvalnosti, ale ze je to tvuj prirozeny pocit zabavy pri foceni - dobra, to respektuju... jenom dodam, ze na me to zatim pusobi spise jako ta "manyra" - jako zvolani: hle podivejte! ...
mozna mi tam chybi jeste nejaky dalsi (necekany, rozporuplny, mnohavyznamovy, nezaraditelny) prvek, ktery by to od (jenom) te zajimavosti posunul jeste nekam dal (do pribehu) - ale mne se to keca ;o)))))
Kompozice nemusí mít ústřední význam, prostor a jeho užití může být vícesmyslná, postava může být charakterizována atletickými nadpropozicemi, disorientací nebo nadsázkou. Kompozice je znásobena silnými, nenaturálními a dramatickými barvami. Manýrismus hledá nestabilitu a neklidnost.
jenom abych to upresnil: Tim "normalni" jsem nemyslel (treba) "nudna"... napr. fotky Valsidala, P. Burdu mi prijdou "normalni" ;-) a Sakiho 16 taky... ani si nemyslim, ze by se u foceni melo nejak moc "premyslet", spis bych uprednostnoval momentalni pocit a zabavu (jinak to snad ani nema moc cenu - teda pro me), to samozrejme nemluvim o technicke strance veci, ta by mela nejak samovolne "pracovat na pozadi" sama od sebe a koneckoncu technicke nedostatky bych ti rozhodne nepripisoval... jenom mi prijde, ze obcas delas takove "schvalnosti" abys vybocil... ty rikas, ze nikoliv schvalnosti, ale ze je to tvuj prirozeny pocit zabavy pri foceni - dobra, to respektuju... jenom dodam, ze na me to zatim pusobi spise jako ta "manyra" - jako zvolani: hle podivejte! ...
mozna mi tam chybi jeste nejaky dalsi (necekany, rozporuplny, mnohavyznamovy, nezaraditelny) prvek, ktery by to od (jenom) te zajimavosti posunul jeste nekam dal (do pribehu) - ale mne se to keca ;o)))))
David Zachoval | 13:32:00 06.11.2003 | |
Ianus: asi nebudu schopen to definovat nejakym presnym terminem jako ty, ale protoze se focenim predevsim bavim, tak "normalni" fotky me svym zpusobem nudi. Je to jako s klasickym portretem vs portret bez oci vs portret 16mm atd. Mam rad klasicky portrety, fotim jich hodne, ale fotky mi prijdou mozna hezke, ale nezajimave. A na PP davam veci, ktere se bud trochu vymikaji nebo mam potrebu slyset i hlas lidu. Treba tady. Mne to nepokryte prijde zajimavy... uz jen proto, ze to je vic jak rok stara fotka a porad se mi libi stejne. Mozna to je manyrismus (priznam se, ze nevim presne, co to slovo znamena ve fotografii), mozna provokuju... tezko rict, sam nevim, fotiim tak jak to citim, zkousel sem u toho myslet, neslo mi to.
Tr. Ianus Germanicus | 12:02:34 06.11.2003 | |
a ted koukam, ze je to fotka starsiho data... hmmm, ale co jsem napsal plati... vlastne i dneska mam z nekterych tvych fotek takovy pocit, coz samozrejme neznamena, ze by ty fotky byly spatne...
Tr. Ianus Germanicus | 11:59:10 06.11.2003 | |
na me to pusobi tak nejak... manyrismus - ukazujes, co vsechno si muzes dovolit, co vsechno dokazes zvladnout, ale... nejak mam posledni dobou rad "normalni" fotky - tohle je (jenom) takova provokace, ze jo...? ;o))
Pavlína Jarošová | 23:53:50 31.07.2003 | |
hmmmm, s tim já se asi nepoperu! K tomuhle sem si prostě ještě cestu nenašla ;o) úmysl - neúmysl / provokace - neprovokace! Prostě nelíbí!
David Zachoval | 14:02:53 31.07.2003 | |
Vasek: ja verim, ze jeho fotky jsou nejlepsi na svete... ale snazim se z jeho pripominek (kdyz uz me poctil svou pozornosti) neco odnest... ale co, kdyz si v jednom souveti dokaze nekolikrat protirecit? Tak sem zvedavej a ptam se a ptam, treba z nej jednou vypadne neco, co mi pomuze a bude k necemu...
vašek svec | 12:43:07 31.07.2003 | |
Davide, já bych se na tu debatu vykašlal. Binky tomu fakt rozumí. Jeho fotky jsou skutečně bájený !!! Jo, jo.
David Zachoval | 12:34:01 31.07.2003 | |
Binky: ne, nerozumim... jestli to nebude tim, ze v kazdy vete pises neco naprosto jinyho. (co sem si mel odnest z toho citatu?)
Binky | 12:15:58 31.07.2003 | |
Ale Davide, však ty mi rozumíš. Přečti si po sobě svě reakce na názory na tvé foto... nemuvím tu o focení, mluvím tu o tvé duši. Až přestaneš cítit nutkavou potřebu odpovídat na každý komentář, který ti jde proti srsti, přestaneš být možná tak zahleděněj...
pro pořádek, tvůj citát: kdybych fotil pro photopost, jak jsi nadhodil, tak bych sem daval cisty, barevny, modelingovky s cistyma, barevnyma, presaturovanym modelkama (ne ze bych to umel, ale snazil bych se o to). To se proda vzdycky :)
David Zachoval | 09:30:00 31.07.2003 | |
Binky: coze?? tohle mi nejak uniklo... nebo neco totalne uniklo tobe. Takze kdyz fotim podle sebe, tak sem zahledeny do sebe, kdyz podle nekoho jinyho, tak mam fotit ze sebe??? Tak se uz konecne rozhodni, mistre a dej mi vedet... ted sem z tech tvych totalne protichudnych rad naprosto zmateny...
Arnold Brabenec | 08:44:11 31.07.2003 | |
mne se to libi, ale ty kresby bych tam rozhodne unesl vic .-)
Binky | 07:04:28 31.07.2003 | |
...(ne ze bych to umel, ale snazil bych se o to). To se proda vzdycky :)....
Vzdyt to rikam, zahledenej do sebe.
Pažout alias Mike Dockal | 20:36:09 30.07.2003 | |
jak uz nekdo psal, prijemna zmena. Vadi me kolecko na nose
David Zachoval | 20:22:04 30.07.2003 | |
Binky: ty uz sem chodis jen kvuli mne, priznej se :) S tim obhajovanim fotek to snad tak strasny nebude, ne? Ale pokud sem nekde ujel, neunesl kritiku a ted si to nepamatuju, tak budu rad, kdyz me na to upozornis :) A k fotce... at uz se to nekomu libi nebo nelibi, je to ze mne... kdybych fotil pro photopost, jak jsi nadhodil, tak bych sem daval cisty, barevny, modelingovky s cistyma, barevnyma, presaturovanym modelkama (ne ze bych to umel, ale snazil bych se o to). To se proda vzdycky :)
Ota Neužil | 18:29:09 30.07.2003 | |
Davide tady jsi to s tím světlem kapku přeťáp. Dokážu si to představit jako high-key, ale to by jsi tam musel mít bílý pozadí a ještě pár dalších detailů jinak.
Binky | 18:03:43 30.07.2003 | |
Teda takhle sprznit tělo, to se nevidí. Bejt modelkou tak si najdu jinýho fotografa. Davide, co ta hlava nasazena na tele, ktere diky tomu svetlu vypada jak krabice? Kdy uz konecne prestanes blbnout a zkusis misto tehletech technickejch hratek neco vlastniho a ze sebe? Potencial by tu byl, jen kdybys nebyl tak strasne zahledenej do sebe. (což se mimo jiné projevuje tvou snahou až dětinsky obhajovat vlastní fotku - fotíš pro photopost nebo kůli sobě? - přečti si po sobě komentáře)
Bilbo, souhlas.
Jirka Vaňourek | 17:26:03 30.07.2003 | |
prava cast se mi libi hodne .. s levou to je uz horsi .. nevim jestli zamer byl uplne nejstastnejsi ..
Pan Smazaný | 15:48:35 30.07.2003 | |
hmmm.. rozlišme chtěné a nechtěné přeexponování, zde jde zjevně o záměr. vadí mi stíny vlasů a obzvláště pak černá levá 1/2 obličeje
Jirka Andrle | 15:40:27 30.07.2003 | |
no to je ale výsmah :-)))). Tak nějak se mi to nelíbí, ale zárověň se mi to libí, takže bodově ode mě neutral
LA * blahova | 14:31:04 30.07.2003 | |
? to asi ne i kdyz kdyby mela batuzek tak asi jojo ten flicek na nose je super klaunsky
Bilbo z Libně | 14:21:10 30.07.2003 | |
Jen dojem diváka, tyhle fotky odborně komentovat neumím: Mezi záplavou pořád stejnejch ženskejch (Radka tu kategorii nazvala "Maso v lese" případně "Maso doma") je to příjemná změna. Mě se to "vypálený" nezdá. "Vypálenej" může bejt flek na růžovym zpocenym nesprávně osvětlenym nose, tam to vadí. Tady je to kresba černou a bílou. Když někdo nakreslí akt perem, tak by to potom až na černý obrysy bylo taky "vypálený". :')
Pokračuj tak dál. Jen křivka hrudi a náznak druhého ňadra dává prostor k fantazii, a to je dobře! Kompozice? To si netroufám (s tím obličejem si nejsem zcela jist, zda tam vpravo není moc černého). Musel bych vidět deset dalších fotek, a rychle bych si vybral tu pro mě nejlepší (asi tu nejjednodušší). Hrubý Zrno ti jistě vytkne, že je to šedivka. Ale úplně vynechat šedou asi neni technicky žádná sranda.
Kolečko na nose mě nevzrušuje, odpovídá stínům od vlasů v obličeji, je z toho vidět sluníčko. Jde přece spíš o výraz a o celkovou náladu. A o prostor pro fantazii. :')
Pokračuj tak dál. Jen křivka hrudi a náznak druhého ňadra dává prostor k fantazii, a to je dobře! Kompozice? To si netroufám (s tím obličejem si nejsem zcela jist, zda tam vpravo není moc černého). Musel bych vidět deset dalších fotek, a rychle bych si vybral tu pro mě nejlepší (asi tu nejjednodušší). Hrubý Zrno ti jistě vytkne, že je to šedivka. Ale úplně vynechat šedou asi neni technicky žádná sranda.
Kolečko na nose mě nevzrušuje, odpovídá stínům od vlasů v obličeji, je z toho vidět sluníčko. Jde přece spíš o výraz a o celkovou náladu. A o prostor pro fantazii. :')
Petr Kasík, PPP | 14:03:39 30.07.2003 | |
líbí, a předpokládám že bych hodnotil podobně i jiného autora :o))
Alena Voráčková | 14:02:28 30.07.2003 | |
No, i jako totální laik musím říct, že tohle je teda dost oku nelahodící (myslím teda ten výpal)
David Zachoval | 13:11:44 30.07.2003 | |
Pavel: utopil sem ji ve svetle :) Asi to tak mam rad... (nebo proste zas jen provokuju :)
Pikaso | 13:03:46 30.07.2003 | |
tak na to koukám už asi 3 minuty a vidim jen bradavku a kulatej flek na nose, jako razítko :-) takže za každou minutu bod :-)))
valsidal ruzam | 12:51:10 30.07.2003 | |
je to zvlastne, dobre ze prsia su tak male, lepsie ten lokalny high-key ukaze ... paci sa mi poza, tiene na tvary su ok, mozno az na ten gulaty na node ;-) asi by som sa prihovaral za kontrastne a farebne vytiahnutie brdaviek, ale iba jemne, citlivo, primerene ;-) celkovo to ma zvlastnu snovu atmosferu ... chcelo by to seriu v tomto svetle ...
Pavel Lexik Kulička | 12:42:07 30.07.2003 | |
... chápu, že je to tak dělaný záměrně .. nechápu, proč jsi to tak udělal ...že by test vis. komentář ..? ... jinak nerozumím .... ,-)
V H | 12:30:29 30.07.2003 | |
hmm - jeste sem nepotkal zenskou,ktera by se prede mnou svlikla bez jinych umyslu,nez pro foceni - takze je radsi nefotim - jen pocitove :))
Petr [fb] Dvořák | 12:11:18 30.07.2003 | |
proti zenskejm nic nemam ale prepaleny fotky ... no i kdyz ja a neco spalenyho ... no to je jina kapitola
Pan Smazaný | 12:04:44 30.07.2003 | |
ještě se na to budu muset chvilku dívat, než dám body. Ale už teď mi to připomnělo, jak jsme označovali tuhle velikost ňader: lentilky pod kobercem:)
Budiž mi omluvou, že to bylo na základní škole...
Budiž mi omluvou, že to bylo na základní škole...
Pan Smazaný | 12:03:11 30.07.2003 | |
Davide... teda dle tvych komentaru u fotek .. bych cekal neco kvalitnejsiho. s prepaleninou se samozrejme nepoperu. Asi jsem jeste nedorostl do takovych kvalit aby mi to neco rikalo:) ... ty stiny od vlasu v obliceji taky nic moc
David Zachoval | 12:02:22 30.07.2003 | |
kato: mas pocit, ze neumim exponovat fotku tak, aby drtiva vetsina nebyla prepalena? :)))
Pan Smazaný | 11:56:17 30.07.2003 | |
Souhlasim s Marosem. Jinak kdyz ctu nize uvedene prispevky tak mam pocit ze si tady par lidi dela prdel z tech ostatnich :-). Nebo to je na me moooc vysoka matematika.
Maros Zsolnai | 11:44:10 30.07.2003 | |
to je co? som si isty, ze keby bol fotografom niekto iny, ako ty, tak nuly by sa na jeho hlavu sypali z kazdej strany...toto foto sa mi vobec nepaci
Marek Nagy (foki) | 11:06:18 30.07.2003 | |
to s tym "prepalenim" je zvlastne a mozno to nemuselo byt az take... tvar je zmasakrovana tienmi... ziadne oci a ten kruzok na nose mi nejako nesedi :)
Adriana Cahová | 10:22:15 30.07.2003 | |
NO tak tohle? Tim me teda prekvapujes. Sorry, ale to je nic moc.
martin pesta | 10:21:16 30.07.2003 | |
obličej a svetlo v nem se mi libi moc, to ostatni uz tolik ne
mišo "czorrt" šesták | 10:18:46 30.07.2003 | |
hlava je tam naozaj ako prilepená. kompozične sa mi to páči, aj prepálenie je super. od čoho má tieň na líci a brade? takú čiaru? nešlo to bez toho?
Pavel Nemec | 10:14:48 30.07.2003 | |
no mně na rozdíl od vás to bílý tělo se špuntíkama moc nevzalo, hlava vypadá jako přilepená bez krku.
Karel Pártl | 10:12:49 30.07.2003 | |
Hm, nejdriv jsem se zhrozil, proc je to tak prepaleny, ale po chvili zkoumani mi to doslo. Dobry