- Technická data:
- Poznámky a vzkazy:
- Děkuji všem za zastavení a pár kritických slov.
Proklik do černé - Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Petr Hořice | 17:35:37 18.05.2014 | |
Mně se ta fotka docela líbí. Do super fotky tomu samo chybí jiskra, ale super fotky se nedaj dělat furt.
Petr Šimák | 23:13:52 17.05.2014 | |
Jiří - tvůj názor samozřejmě legitimní je, to je bez diskuze.
Jde mi spíš o to, že o SF se pokoušim taky, a proto vim, že udělat dobrou nebo dokonce výbornou fotku "na ulici", je daleko těžší, než se může zdát.
Stejně tak je mi jasný, že já, kterýho tahle disciplína baví a viděl jsem spousty fotek, se na podobný fotky budu dívat uplně jinak, než někdo, koho SF nazajímá (takže já tam třeba vidim pěknou kompozici, prostorovou hloubku, gesta... Pro mě ten obrázek má zkrátka jistý "objektivní kvality" i určitou atmosféru).
Jinak jsem rád, že jsi zmínil "decisive moment", jehož velkym zastáncem byl Henri Cartier-Bresson. Ale už třeba málokdo ví, že jeho veleslavnej obrázek v příloze byl cvaknutej NASLEPO DÍROU V PLOTĚ. Takže o decisive momentu tady nemůže být ani řeč. Navíc s nástupem digitálů je DM naprosto výjimečnej přístup ke SF už z principu.
Co chci říct, je fakt, že ve SF hraje prvek štěstí a náhody významnou roli a i ti nejlepší z nejlepších je potřebujou a třeba Alex Webb, "kapacita" na poli barevný SF, tvrdí, že "jeho fotky jsou chytřejěí než on". Jinými slovy ví, jakou scénu fotí, ale to, jak se mu tam jednotliví aktéři poskládaj, zjistí dost často až nad kontaktníka kopiema a náhoda tam hraje roli.
Ale obecně nemám moc rád argumenty typu "kyž budeš náhodně cvakat celej den, tak nafotíš to samý..." (a tvůj argument mi principiálně připadá stejnej). Protože nanafotíš.
Jde mi spíš o to, že o SF se pokoušim taky, a proto vim, že udělat dobrou nebo dokonce výbornou fotku "na ulici", je daleko těžší, než se může zdát.
Stejně tak je mi jasný, že já, kterýho tahle disciplína baví a viděl jsem spousty fotek, se na podobný fotky budu dívat uplně jinak, než někdo, koho SF nazajímá (takže já tam třeba vidim pěknou kompozici, prostorovou hloubku, gesta... Pro mě ten obrázek má zkrátka jistý "objektivní kvality" i určitou atmosféru).
Jinak jsem rád, že jsi zmínil "decisive moment", jehož velkym zastáncem byl Henri Cartier-Bresson. Ale už třeba málokdo ví, že jeho veleslavnej obrázek v příloze byl cvaknutej NASLEPO DÍROU V PLOTĚ. Takže o decisive momentu tady nemůže být ani řeč. Navíc s nástupem digitálů je DM naprosto výjimečnej přístup ke SF už z principu.
Co chci říct, je fakt, že ve SF hraje prvek štěstí a náhody významnou roli a i ti nejlepší z nejlepších je potřebujou a třeba Alex Webb, "kapacita" na poli barevný SF, tvrdí, že "jeho fotky jsou chytřejěí než on". Jinými slovy ví, jakou scénu fotí, ale to, jak se mu tam jednotliví aktéři poskládaj, zjistí dost často až nad kontaktníka kopiema a náhoda tam hraje roli.
Ale obecně nemám moc rád argumenty typu "kyž budeš náhodně cvakat celej den, tak nafotíš to samý..." (a tvůj argument mi principiálně připadá stejnej). Protože nanafotíš.
danniel hauser | 23:01:44 17.05.2014 | |
to je dost fotogenicka situace, skoda ze si ji nejak nevyuzil, boduju ale to, ze sis vubec vsim, ze situace je hodna zaznamu
Jiří Březina | 21:30:47 17.05.2014 | |
PŠ: Vůbec ti to nezazlívám, ber to, jak chceš. Nedá se ale vyvrátit, že fotky si tu jako amatéři hodnotíme především podle toho, jak nás koho baví. Kdybych měl v komentářích oceňovat přínos té které fotky pro kulturní dědictví lidstva, s díky bych takovou odpovědnost odmít. No a z tohoto hlediska je můj dojem úplně legitimní.
Ostatně o pár fotek dál najdeš jednu, kde je zatraceně vidět, že autor byl připraven na moment, který o situaci říká mnohem víc a ta fotka je také úplně jinde. Tzv. "streetfoto", kde autor opatrně zvedá foťák jen v momentech, kdy ho oběť nevnímá a nehrozí inzultace, takovou šťávu nikdy mít nemohou.
Ostatně o pár fotek dál najdeš jednu, kde je zatraceně vidět, že autor byl připraven na moment, který o situaci říká mnohem víc a ta fotka je také úplně jinde. Tzv. "streetfoto", kde autor opatrně zvedá foťák jen v momentech, kdy ho oběť nevnímá a nehrozí inzultace, takovou šťávu nikdy mít nemohou.
Petr Šimák | 20:31:42 17.05.2014 | |
JB - "Automatické snímání po minutě by dodalo totéž a možná víc. "
Chápu, že tě ta fotka nemusí bavit, ale tehnle výrok beru jako úlet.
Chápu, že tě ta fotka nemusí bavit, ale tehnle výrok beru jako úlet.
Jiří Březina | 11:58:37 17.05.2014 | |
Tahle fotky sklízejí chválu skoro automaticky, jen ta odvaha fotit cizí lidi!, ale já tu budu zase za nespokojeného. Pro mě je to jen konkrétní zpráva, že se cizí chlapi někde v Tramtárii kabonili nad kartami, což mě nijak neobohacuje. Není tam nic z toho co bych bral za přidanou hodnotu, žádný decisive moment, konflikt nebo harmonie, zobecňující charakteristika lidí nebo místa prostřednictvím nějakých symbolů, ... prostě jdu kolem karbaníků a v náhodný moment je cvaknu. Automatické snímání po minutě by dodalo totéž a možná víc.