- Technická data:
- Poznámky a vzkazy:
- Popis:
- Klíčová slova:
- exif
Jan. V. | 23:09:22 13.07.2009 | |
přes google se mi to nakonec podařilo i toho A.K., ty Stories No.Xx z Afriky jsou výborné
Fbh Hans Sachse | 22:03:47 13.07.2009 | |
okej - chceš radu, jak na to...
ja bych se zkusil zaměřit na fotky fotografů, kteří v tomto žánru něco dokázali a snažil se přijít na to, čím to je, že jejich fotky promlouvají a přenášejí emoce ... ve zkratce (bez nároku na přesnost a úplnost) bych řekl, že jim funguje světlo (odkud, kam a jak svítí), kompozice, ohnisko (většinou dost široké = 28mm a méně v přepočtu naa kinofilm) a z toho vyplývající blízkost fotografa vlastnímu ději, který se na fotce odehrává.
pro inspiraci:
Capa http://www.magnumphotos.com/Archive/C.aspx?VP=XSpecific_MAG.PhotographerDetail_VPage&l1=0&pid=2K7O3R14YQNW&nm=Robert%20Capa
Bischof
http://www.magnumphotos.com/Archive/C.aspx?VP=XSpecific_MAG.PhotographerDetail_VPage&l1=0&pid=2K7O3R14WSNQ&nm=Werner%20Bischof
Kratochvil
http://www.antoninkratochvil.com/#
Salgado
http://www.unicef.org/salgado/
Wágner
http://www.martinwagner.cz/
a ještě určitě řada dalších
a nerozčiluj se tolik...
ja bych se zkusil zaměřit na fotky fotografů, kteří v tomto žánru něco dokázali a snažil se přijít na to, čím to je, že jejich fotky promlouvají a přenášejí emoce ... ve zkratce (bez nároku na přesnost a úplnost) bych řekl, že jim funguje světlo (odkud, kam a jak svítí), kompozice, ohnisko (většinou dost široké = 28mm a méně v přepočtu naa kinofilm) a z toho vyplývající blízkost fotografa vlastnímu ději, který se na fotce odehrává.
pro inspiraci:
Capa http://www.magnumphotos.com/Archive/C.aspx?VP=XSpecific_MAG.PhotographerDetail_VPage&l1=0&pid=2K7O3R14YQNW&nm=Robert%20Capa
Bischof
http://www.magnumphotos.com/Archive/C.aspx?VP=XSpecific_MAG.PhotographerDetail_VPage&l1=0&pid=2K7O3R14WSNQ&nm=Werner%20Bischof
Kratochvil
http://www.antoninkratochvil.com/#
Salgado
http://www.unicef.org/salgado/
Wágner
http://www.martinwagner.cz/
a ještě určitě řada dalších
a nerozčiluj se tolik...
sam sullivan | 20:55:41 13.07.2009 | |
na druhy strane ruku na srdce: kdo to neudelal, kdyz zkousel neco podobneho fotit (ja to dokonce 'odbarvoval'! )
ja osobne jsem reagoval spis na rakci na kritiku - dnes bych to resil uplne jinak, kdyby se mne do toho chtelo.
ale po shlednuti nekolik desitek opravdu vynikajicich 'ulicovek' si musim uznat - nemam:
- cas na pripravu tehle opravdu narocne techniky foceni
- nemam dostatecnou techniku a vybavu
- a v neposledni rade hlavne povahu a drzku :)
jsem jenom chtel rict aby si to nevzdaval, ale naslouchal kritice ( i kdyby dany kritik mnel v portfoliu jenom same brouky) a sanzil se z toho vydolovat co to da
ja osobne jsem reagoval spis na rakci na kritiku - dnes bych to resil uplne jinak, kdyby se mne do toho chtelo.
ale po shlednuti nekolik desitek opravdu vynikajicich 'ulicovek' si musim uznat - nemam:
- cas na pripravu tehle opravdu narocne techniky foceni
- nemam dostatecnou techniku a vybavu
- a v neposledni rade hlavne povahu a drzku :)
jsem jenom chtel rict aby si to nevzdaval, ale naslouchal kritice ( i kdyby dany kritik mnel v portfoliu jenom same brouky) a sanzil se z toho vydolovat co to da
Jan. V. | 20:42:47 13.07.2009 | |
pro mě zajímavé názory a to z obou stran, moje otázka čím delší ohnisko, tím se to víc blíží srabáckému cvaku, částečně to chápu / není kontakt/, ale na druhou stranu bych to posuzoval vážně indivindi..... jinak konkrétně tohle mě moc nevzalo právě proto, že to mohlo být podstatně blíž ....
Petr Hořice | 20:39:06 13.07.2009 | |
Můžeš o příbězích mluvit dlouze, ale příběh by měl mluvit z fotky a ne "doplňkově" z klávesnice. Můžeš být naštvanej za kritiku, můžeš začít nadávat na celý Photopost jako celá řada jiných zneuznalých a můžeš si samozřejmě myslet co chceš. Můžeš začít lustrovat fotky kritiků a můžeš se jim v klidu pomstít. Dělej, co uznáš za vhodné a co ti bude nejvíc vyhovovat. Ale zkus se na tu fotku a komenty pod ní podívat třeba za měsíc, či dva a zkus to znovu celé znovu zhodnotit.
sam sullivan | 19:35:05 13.07.2009 | |
Martine: nic ve zlym, jenom si myslim, ze tady PP jde apriori o fotky jako takove a ne o slovni filozofovani o zivote.
a se divim, ze jako filozof (teda kdyz jsi se tak etabloval) nerozumis terminu 'srabacky vycvak':
ja ho chapu tak, ze si sel kolem a honem si cvaknul z dalky zebraka tak aby te moc nevidel a rychle utikal dal
ale neco v podobnym duchu uz napsala Mira, jak koukam ...
a se divim, ze jako filozof (teda kdyz jsi se tak etabloval) nerozumis terminu 'srabacky vycvak':
ja ho chapu tak, ze si sel kolem a honem si cvaknul z dalky zebraka tak aby te moc nevidel a rychle utikal dal
ale neco v podobnym duchu uz napsala Mira, jak koukam ...
aa* tomáš řihošek | 18:37:37 13.07.2009 | |
takhle letmej a povrchní pohled bysme tomu věnovali každej. tady neni kontext, příběh, vhled, nic. jenom neforemně vyřízlá, špatně zprocesovaná fotka, kterou jsi tomu člověku - jak se řiká - ukradl, ideálně z pořádný dálky 200mm teletem.
Mira Friedrichová | 16:08:34 13.07.2009 | |
ad viz fórum - jak máš fotit ti samozřejmě nikdo poradit nemůže , reportáž (a street zvlášť) je těžká disciplína. Možná to tak nebylo, ale z téhle fotky uplně vidím, jak jsi šel rychle okolo a cvaknul tak, aby tě neviděl. Což je fotograficky docela nezajímavé a trochu morálně problematiké .
Martin Maskare | 15:38:05 13.07.2009 | |
je to focené letos v červnu, byl to opravdu okamžik a je to tvrdá realita, to že tam je figur. bez hlavy (i když žádná hlava tam nebyla) nebo sloupky, nebo stojan ve výkladu tak to bohužel nemohu sloužit, je to reportáž a při takovém záběru se nehodí pobíhat okolo člověka a hledat nejlepší úhel pohledu, samozřejmě že fotografie je vytažená ze série fotografií z této země, neznám to tady jak to chodí a nevím co znamená hodit do koše tak snad mě to někdo objasní